Η ναυτιλία καλείται να αντιμετωπίσει τις σύνθετες προκλήσεις που θέτει η σταδιακά αυστηρότερη περιβαλλοντική νομοθεσία του ΙΜΟ και της ΕΕ και τα οικονομικά ζητήματα που σχετίζονται με αυτήν, ανέφερε σήμερα ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Ιωάννης Πλακιωτάκης, σε συνέδριο της HELMEPA στο πλαίσιο της ναυτιλιακής έκθεσης των Ποσειδωνίων.
Ο κ. Πλακιωτάκης αναφέρθηκε στην απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα ως «φλέγον ζήτημα» και ως «μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για τη ναυτιλία».Όπως είπε, «η ναυτιλία πρέπει να εξασφαλίσει, στο πολύ άμεσο μέλλον, την παγκόσμια διαθεσιμότητα ασφαλών εναλλακτικών καυσίμων χαμηλών και μηδενικών εκπομπών άνθρακα και την αντίστοιχη τεχνολογική υποδομή. Απέχουμε, ωστόσο, ακόμα από αυτόν τον στόχο».
Η χρηματοδότηση της απεξάρτησης από τον άνθρακα
Ο υπουργός τόνισε τη σημασία των νέων χρηματοδοτικών μέσων και πόρων για τη χρηματοδότηση της πορείας προς την απεξάρτηση της ναυτιλίας από τον άνθρακα: «Τα υψηλότερα πρότυπα ασφάλειας και περιβαλλοντικής απόδοσης προέρχονται συχνά από διαφορετικούς οργανισμούς, αλλά πάντα με σημαντικό οικονομικό κόστος. Η χρηματοδότηση καινοτόμων λύσεων για τη μείωση της ρύπανσης από τα πλοία και την ενίσχυση της ενεργειακής απόδοσης των πλοίων, συμπεριλαμβανομένης της εγκατάστασης πρωτοποριακού τεχνολογικού εξοπλισμού ή της ναυπήγησης πλοίων καινοτόμου σχεδιασμού και συστημάτων, προϋποθέτει την ύπαρξη μηχανισμών χρηματοδότησης πέρα από τους παραδοσιακούς».
Ο ίδιος πρόσθεσε: «Η μετάβαση σε ένα μέλλον χωρίς άνθρακα απαιτεί να περάσουμε σταδιακά από την τρέχουσα αβεβαιότητα σε ένα ασφαλές περιβάλλον που θα καθοδηγεί τις μελλοντικές επενδύσεις και να διασφαλίσουμε ότι οι επενδύσεις αυτές θα έχουν τα αναμενόμενα οφέλη για το περιβάλλον, εμπεριέχοντας ένα μείγμα στοχευμένων και ευέλικτων, ιδιωτικών και δημόσιων πόρων».
Τέλος, κάλεσε την ΕΕ και το Ταμείο του Διεθνούς Συμβουλίου Ναυτιλιακής Έρευνας να υποστηρίξουν γενναιόδωρα και να συνεισφέρουν στην απαιτούμενη χρηματοδότηση μέσω πηγών όπως ο διαρθρωτικός προϋπολογισμός της ΕΕ και άλλες πρωτοβουλίες για τον βιομηχανικό κλάδο.
Τοποθετήσεις στο συνέδριο
Σε δήλωσή του μέσω βιντεοσκοπημένου μηνύματος, ο γενικός Γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), Kitack Lim, σημείωσε: «Προκειμένου να απαλλαγεί από τον άνθρακα μία πραγματικά παγκόσμια βιομηχανία, απαιτούνται παγκόσμιες λύσεις. Στόχος μας είναι να διασφαλίσουμε ότι η ναυτιλία θα συνεχίσει να λειτουργεί με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα.
Στόχος μας είναι να απαλλάξουμε τελικά τη ναυτιλία από τον άνθρακα και γι’ αυτό πρέπει να συνεργαστούμε με όλους τους εμπλεκόμενους για την ανάπτυξη βιώσιμων λύσεων. Ελπίζω πολύ στην υποστήριξή σας για τις προσπάθειές μας. Πρέπει να συνεχίσουμε μαζί το ταξίδι μας και να μην αφήσουμε κανέναν πίσω».
Στην ομιλία της, η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Μελίνα Τραυλού, είπε: «Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών θα συνεχίσει να εργάζεται με συνέπεια και αφοσίωση, προκειμένου να υιοθετήσει ρεαλιστικές και εφικτές λύσεις που θα οδηγήσουν τον κλάδο μας στη νέα εποχή».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
«Έπεσαν» οι υπογραφές για την παραχώρηση της Μαρίνας Πύλου για 40 έτη - Τουλάχιστον 1,5 εκατ. το τίμημα
Ο Παραχωρησιούχος εκτιμάται ότι θα υλοποιήσει τα επόμενα έτη επενδύσεις άνω των 10 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση της Μαρίνας Πύλου
Σε εξέλιξη η διάσωση του «Sounion» στην Ερυθρά Θάλασσα
Η CENTCOM ανέφερε μέσω X ότι «βρίσκεται επί του παρόντος σε εξέλιξη επιχείρηση διάσωσης» του Sounion, που «είναι ακόμη στις φλόγες»
Καλλίνικος (Goldair) στον OT: Μπουλντόζες στο Θριάσιο μέσα στο 2024 – Το deal με την DFC
Σε προχωρημένο στάδιο η ωρίμανση του project στο Θριάσιο – Πώς προέκυψε το ενδιαφέρον της αμερικάνικης αναπτυξιακής τράπεζας, της DFC
Προς χρονιά ρεκόρ η κρουαζιέρα - 11 προτάσεις για την αποτροπή συνωστισμών στις αφίξεις
Ζητούμενο για την κρουαζιέρα θα πρέπει να είναι η λήψ μέτρων που να αποτρέπουν τη δημιουργία συνωστισμού στις αφίξεις
Αρχίζει η επιχείρηση ρυμούλκησης του «SOUNION» στην Ερυθρά Θάλασσα
Ρυμουλκά αναμένεται να ξεκινήσουν την Κυριακή την επιχείρηση ρυμούλκησης του υπό ελληνική σημαία δεξαμενόπλοιου Sounion στην Ερυθρά Θάλασσα
Κι άλλο χτύπημα από τους Χούθι - Σε πλοίο με εμπορευματοκιβώτια στον Κόλπο του Άντεν
Πρόκειται για τη δεύτερη φορά που το υπό σημαία Λιβερίας πλοίο δέχεται επίθεση από τους Χούθι
Αυξάνονται οι πυρκαγιές στα φορτία με κοντέινερ - Τα ατυχήματα και οι ανησυχίες στη ναυτιλία
Το 2023, σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία του Συστήματος Ειδοποίησης (CINS), καταγράφηκε κατά μέσο όρο ένα περιστατικό κάθε 9 ημέρες
Προχωρά ο σχεδιασμός για τον ΟΛΘ - Προς έγκριση προεδρικό διάταγμα
Οι υποχρεωτικές επενδύσεις «κλειδώνουν» με την έγκριση του προεδρικού διατάγματος για το master plan του λιμένα
Πόσο έπληξαν οι επιθέσεις των Χούθι το λιμάνι του Πειραιά
Πού κατατάσσει το λιμάνι του Πειραιά το PortEconomics μετά τις επιθέσεις των Χούθι στα πλοία που διασχίζουν το Σουέζ
Νέο βίντεο από την επίθεση των Χούθι στο ελληνόκτητο «SOUNION»
Συμφωνία με Χούθι για ρυμούλκηση του φλεγόμενου τάνκερ ώστε να αποφευχθεί η περιβαλλοντική καταστροφή στην Ερυθρά