
Μνημόνιο συνεργασίας για την ανάπτυξη ηλεκτρικού πλοίου στην Ελλάδα, υπέγραψαν χθες, ο Νορβηγικός Νηογνώμονας DNV και η ακτοπλοϊκή εταιρεία Saronic Ferries, στο περιθώριο των «Ποσειδωνίων», όπως είχε προαναγγείλει ο OT.
Όπως τονίστηκε, η χρήση αμιγώς ηλεκτρικών ή υβριδικών πλοίων στο τμήμα των πορθμείων μικρών αποστάσεων έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια, καθώς ειδικά για τα πλοία σε σταθερά δρομολόγια, η ηλεκτρική τεχνολογία προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα, όπως εξάλειψη των εκπομπών CO2, μείωση θορύβου και κραδασμών και συμμόρφωση με τους ολοένα και πιο αυστηρούς κανονισμούς στη λειτουργία και στα λιμάνια.

Από αριστερά Ιωάννης Χιωτόπουλος, Ιωσήφ Λεφάκης και Γιώργος Παπαϊωαννίδης
Οι δυνατότητες
«Διαχειριζόμαστε τον μεγαλύτερο στόλο στα νησιά του Σαρωνικού που βρίσκονται λίγα μόλις μίλια από το λιμάνι του Πειραιά, το μεγαλύτερο λιμάνι της Ελλάδας, όπου η απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα θα έχει μεγάλη σημασία», δήλωσε ο Ιωσήφ Λεφάκης, συνεργάτης της Saronic Ferries. «Στόχος μας είναι να συνεργαστούμε με φορείς, όπως η DNV και να υλοποιήσουμε το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό πλοίο στην Ελλάδα, για τα νησιά του Σαρωνικού», πρόσθεσε.
«Αποστολή μας είναι να λειτουργήσουμε έναν στόλο καθαρά χωρίς εκπομπές έως το 2040 σε όλους τους προορισμούς μας», πρόσθεσε ο Γιώργος Παπαϊωαννίδης, συνεργάτης της Saronic Ferries.
«Έχουμε πραγματικές δυνατότητες απαλλαγής από τον άνθρακα στα πορθμεία στην Ελλάδα», δήλωσε ο Ιωάννης Χιωτόπουλος, SVP, Regional Manager Νοτιοανατολικής Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής, της DNV Maritime.
«Τα πορθμεία βρίσκονται στο επίκεντρο του τουρισμού στα νησιά μας και καθώς οι κανονισμοί γίνονται αυστηρότεροι και το κοινό απαιτεί περισσότερους βιώσιμους τρόπους για να απολαύσει τα ταξίδια, τα πλήρως ηλεκτρικά πλοία προσφέρουν στους ιδιοκτήτες του μέλλοντος την ευκαιρία να συμβάλουν στο πράσινο κύμα που σαρώνει τη ναυτιλία. Είμαστε εξαιρετικά χαρούμενοι που συνεργαζόμαστε με τη Saronic Ferries σε αυτά τα πρώτα βήματα, δείχνοντας πώς οι τοπικές εταιρείες μπορούν να αναλάβουν την πρωτοβουλία για την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα και να χρησιμοποιήσουν νέες τεχνολογίες για ένα καθαρότερο μέλλον», συμπλήρωσε ο κ. Χιωτόπουλος.


Latest News

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)