Μνημόνιο συνεργασίας για την ανάπτυξη ηλεκτρικού πλοίου στην Ελλάδα, υπέγραψαν χθες, ο Νορβηγικός Νηογνώμονας DNV και η ακτοπλοϊκή εταιρεία Saronic Ferries, στο περιθώριο των «Ποσειδωνίων», όπως είχε προαναγγείλει ο OT.
Όπως τονίστηκε, η χρήση αμιγώς ηλεκτρικών ή υβριδικών πλοίων στο τμήμα των πορθμείων μικρών αποστάσεων έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια, καθώς ειδικά για τα πλοία σε σταθερά δρομολόγια, η ηλεκτρική τεχνολογία προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα, όπως εξάλειψη των εκπομπών CO2, μείωση θορύβου και κραδασμών και συμμόρφωση με τους ολοένα και πιο αυστηρούς κανονισμούς στη λειτουργία και στα λιμάνια.
Οι δυνατότητες
«Διαχειριζόμαστε τον μεγαλύτερο στόλο στα νησιά του Σαρωνικού που βρίσκονται λίγα μόλις μίλια από το λιμάνι του Πειραιά, το μεγαλύτερο λιμάνι της Ελλάδας, όπου η απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα θα έχει μεγάλη σημασία», δήλωσε ο Ιωσήφ Λεφάκης, συνεργάτης της Saronic Ferries. «Στόχος μας είναι να συνεργαστούμε με φορείς, όπως η DNV και να υλοποιήσουμε το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό πλοίο στην Ελλάδα, για τα νησιά του Σαρωνικού», πρόσθεσε.
«Αποστολή μας είναι να λειτουργήσουμε έναν στόλο καθαρά χωρίς εκπομπές έως το 2040 σε όλους τους προορισμούς μας», πρόσθεσε ο Γιώργος Παπαϊωαννίδης, συνεργάτης της Saronic Ferries.
«Έχουμε πραγματικές δυνατότητες απαλλαγής από τον άνθρακα στα πορθμεία στην Ελλάδα», δήλωσε ο Ιωάννης Χιωτόπουλος, SVP, Regional Manager Νοτιοανατολικής Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής, της DNV Maritime.
«Τα πορθμεία βρίσκονται στο επίκεντρο του τουρισμού στα νησιά μας και καθώς οι κανονισμοί γίνονται αυστηρότεροι και το κοινό απαιτεί περισσότερους βιώσιμους τρόπους για να απολαύσει τα ταξίδια, τα πλήρως ηλεκτρικά πλοία προσφέρουν στους ιδιοκτήτες του μέλλοντος την ευκαιρία να συμβάλουν στο πράσινο κύμα που σαρώνει τη ναυτιλία. Είμαστε εξαιρετικά χαρούμενοι που συνεργαζόμαστε με τη Saronic Ferries σε αυτά τα πρώτα βήματα, δείχνοντας πώς οι τοπικές εταιρείες μπορούν να αναλάβουν την πρωτοβουλία για την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα και να χρησιμοποιήσουν νέες τεχνολογίες για ένα καθαρότερο μέλλον», συμπλήρωσε ο κ. Χιωτόπουλος.
Latest News
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς