Μνημόνιο συνεργασίας για την ανάπτυξη ηλεκτρικού πλοίου στην Ελλάδα, υπέγραψαν χθες, ο Νορβηγικός Νηογνώμονας DNV και η ακτοπλοϊκή εταιρεία Saronic Ferries, στο περιθώριο των «Ποσειδωνίων», όπως είχε προαναγγείλει ο OT.
Όπως τονίστηκε, η χρήση αμιγώς ηλεκτρικών ή υβριδικών πλοίων στο τμήμα των πορθμείων μικρών αποστάσεων έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια, καθώς ειδικά για τα πλοία σε σταθερά δρομολόγια, η ηλεκτρική τεχνολογία προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα, όπως εξάλειψη των εκπομπών CO2, μείωση θορύβου και κραδασμών και συμμόρφωση με τους ολοένα και πιο αυστηρούς κανονισμούς στη λειτουργία και στα λιμάνια.
Οι δυνατότητες
«Διαχειριζόμαστε τον μεγαλύτερο στόλο στα νησιά του Σαρωνικού που βρίσκονται λίγα μόλις μίλια από το λιμάνι του Πειραιά, το μεγαλύτερο λιμάνι της Ελλάδας, όπου η απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα θα έχει μεγάλη σημασία», δήλωσε ο Ιωσήφ Λεφάκης, συνεργάτης της Saronic Ferries. «Στόχος μας είναι να συνεργαστούμε με φορείς, όπως η DNV και να υλοποιήσουμε το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό πλοίο στην Ελλάδα, για τα νησιά του Σαρωνικού», πρόσθεσε.
«Αποστολή μας είναι να λειτουργήσουμε έναν στόλο καθαρά χωρίς εκπομπές έως το 2040 σε όλους τους προορισμούς μας», πρόσθεσε ο Γιώργος Παπαϊωαννίδης, συνεργάτης της Saronic Ferries.
«Έχουμε πραγματικές δυνατότητες απαλλαγής από τον άνθρακα στα πορθμεία στην Ελλάδα», δήλωσε ο Ιωάννης Χιωτόπουλος, SVP, Regional Manager Νοτιοανατολικής Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής, της DNV Maritime.
«Τα πορθμεία βρίσκονται στο επίκεντρο του τουρισμού στα νησιά μας και καθώς οι κανονισμοί γίνονται αυστηρότεροι και το κοινό απαιτεί περισσότερους βιώσιμους τρόπους για να απολαύσει τα ταξίδια, τα πλήρως ηλεκτρικά πλοία προσφέρουν στους ιδιοκτήτες του μέλλοντος την ευκαιρία να συμβάλουν στο πράσινο κύμα που σαρώνει τη ναυτιλία. Είμαστε εξαιρετικά χαρούμενοι που συνεργαζόμαστε με τη Saronic Ferries σε αυτά τα πρώτα βήματα, δείχνοντας πώς οι τοπικές εταιρείες μπορούν να αναλάβουν την πρωτοβουλία για την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα και να χρησιμοποιήσουν νέες τεχνολογίες για ένα καθαρότερο μέλλον», συμπλήρωσε ο κ. Χιωτόπουλος.
Latest News
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία
Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και οι αρχαιρεσίες ολοκληρώθηκαν - Πρόεδρος για δεύτερη θητεία, αναμένεται να εκλεγεί, η Μελίνα Τραυλού
Αύξηση εσόδων 64% για την Capital Clean Energy Carriers – Μέρισμα 0,15 δολ/ μετοχή
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024
Ναυτιλία: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από τους πολέμους των δασμών
Κατά τον προηγούμενο «εμπορικό πόλεμο» καταγράφηκε μια πτώση της ζήτησης στα εμπορευματοκιβώτια, σύμφωνα με την DNB Markets
Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024 η Costamare
H Costamare συνεχίζει τη στρατηγική ανανέωσης του ιδιόκτητου στόλου και την αύξηση του μέσου μεγέθους του