Μνημόνιο συνεργασίας για την ανάπτυξη ηλεκτρικού πλοίου στην Ελλάδα, υπέγραψαν χθες, ο Νορβηγικός Νηογνώμονας DNV και η ακτοπλοϊκή εταιρεία Saronic Ferries, στο περιθώριο των «Ποσειδωνίων», όπως είχε προαναγγείλει ο OT.
Όπως τονίστηκε, η χρήση αμιγώς ηλεκτρικών ή υβριδικών πλοίων στο τμήμα των πορθμείων μικρών αποστάσεων έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια, καθώς ειδικά για τα πλοία σε σταθερά δρομολόγια, η ηλεκτρική τεχνολογία προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα, όπως εξάλειψη των εκπομπών CO2, μείωση θορύβου και κραδασμών και συμμόρφωση με τους ολοένα και πιο αυστηρούς κανονισμούς στη λειτουργία και στα λιμάνια.
Οι δυνατότητες
«Διαχειριζόμαστε τον μεγαλύτερο στόλο στα νησιά του Σαρωνικού που βρίσκονται λίγα μόλις μίλια από το λιμάνι του Πειραιά, το μεγαλύτερο λιμάνι της Ελλάδας, όπου η απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα θα έχει μεγάλη σημασία», δήλωσε ο Ιωσήφ Λεφάκης, συνεργάτης της Saronic Ferries. «Στόχος μας είναι να συνεργαστούμε με φορείς, όπως η DNV και να υλοποιήσουμε το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό πλοίο στην Ελλάδα, για τα νησιά του Σαρωνικού», πρόσθεσε.
«Αποστολή μας είναι να λειτουργήσουμε έναν στόλο καθαρά χωρίς εκπομπές έως το 2040 σε όλους τους προορισμούς μας», πρόσθεσε ο Γιώργος Παπαϊωαννίδης, συνεργάτης της Saronic Ferries.
«Έχουμε πραγματικές δυνατότητες απαλλαγής από τον άνθρακα στα πορθμεία στην Ελλάδα», δήλωσε ο Ιωάννης Χιωτόπουλος, SVP, Regional Manager Νοτιοανατολικής Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής, της DNV Maritime.
«Τα πορθμεία βρίσκονται στο επίκεντρο του τουρισμού στα νησιά μας και καθώς οι κανονισμοί γίνονται αυστηρότεροι και το κοινό απαιτεί περισσότερους βιώσιμους τρόπους για να απολαύσει τα ταξίδια, τα πλήρως ηλεκτρικά πλοία προσφέρουν στους ιδιοκτήτες του μέλλοντος την ευκαιρία να συμβάλουν στο πράσινο κύμα που σαρώνει τη ναυτιλία. Είμαστε εξαιρετικά χαρούμενοι που συνεργαζόμαστε με τη Saronic Ferries σε αυτά τα πρώτα βήματα, δείχνοντας πώς οι τοπικές εταιρείες μπορούν να αναλάβουν την πρωτοβουλία για την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα και να χρησιμοποιήσουν νέες τεχνολογίες για ένα καθαρότερο μέλλον», συμπλήρωσε ο κ. Χιωτόπουλος.
Latest News
Αυξήθηκε κατά 0,4% ο εμπορικός στόλος τον Σεπτέμβριο
Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του Σεπτεμβρίου έτους 2023 προς τον Σεπτέμβριο 2022 η αύξηση που σημειώθηκε ήταν της τάξεως του 0,1%
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International