
Μήνυμα αισιοδοξίας για τις προοπτικές των ναυλαγορών εξέπεμψαν κορυφαίοι έλληνες εφοπλιστές από το βήμα συνεδρίου που πραγματοποιήθηκε κατά τη δεύτερη ημέρα της έκθεσης Ποσειδώνια 2022 από το περιοδικό Tradewinds. Στο επίκεντρο βρέθηκαν το μείζον ζήτημα των κυρώσεων στη Ρωσία από την ΕΕ και οι επιπτώσεις που προκαλούν στο θαλάσσιο εμπόριο αλλά και η μετάβαση στην πράσινη ναυτιλία.

Ο Βαγγέλης Μαρινάκης εμφανίστηκε αισιόδοξος για την πορεία των ναύλων λέγοντας πως το άνοιγμα της κινεζικής οικονομίας θα τονώσει τη ζήτηση. Εκανε ειδική αναφορά και στο επενδυτικό πρόγραμμα Capital Maritime and Trading, λέγοντας πως τα τελευταία χρόνια εφαρμόσαμε ένα επενδυτικό πρόγραμμα ναυπήγησης νέων πλοίων όλων των κατηγοριών αξίας 4 δισ. δολαρίων και τόνισε τη δέσμευση του ομίλου στην απόκτηση νέων πλοίων.
Οσον αφορά στο LNG υπογράμμισε ότι θα καθιερωθεί ως ναυτιλιακό καύσιμο για τα επόμενα 10 – 15 χρόνια, επισημαίνοντας ότι είναι σε εξέλιξη συζητήσεις για τα νέα καύσιμα.
Ο Βαγγέλης Μαρινάκης αναφέρθηκε επίσης στη Νότιγχαμ Φόρεστ και στην ιστορική επιστροφή της στην Πρέμιερ Λιγκ. Οπως είπε, η Πρέμιερ Λιγκ είναι η καλύτερη ποδοσφαιρική κατηγορία στον κόσμο και πρόσθεσε: «Είμαστε συνηθισμένοι στα δύσκολα. Νομίζω πως με τις επενδύσεις που θα κάνουμε θα είμαστε ανταγωνιστικοί και θα ξαναγράψουμε ιστορία».
H Αγγελική Φράγκου, πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος του ομίλου Navios, τόνισε ότι βρισκόμαστε σε ένα σταυροδρόμι της ιστορίας, καθώς καταγράφεται διαταραχή στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, εξαιτίας της παvδnμίας και του πολέμου στην Ουκρανία.

Εκτίμησε δε ότι οι ναυλαγορές θα ανέβουν κι άλλο καθώς ο κόσμος άρχισε να επανέρχεται στην καθημερινότητα, να καταναλώνει ακόμα περισσότερο και να ταξιδεύει, ενώ θα αυξηθούν οι ναύλοι σε φορτηγά δεξαμενόπλοια και containers.
O Γιάννης Κούστας, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Danaos επισήμανε ότι η αγορά Container έχει δει πραγματικά πρωτοφανή, ανάπτυξη και πρωτοφανή ποσά χρημάτων και εκτίμησε πως είναι άσκοπο να πιεστεί η ναυτιλία να γίνει πράσινη όταν δεν υπάρχει πράσινη ενέργεια.

«Ελπίζω ότι οι πολιτικοί θα επανεξετάσουν με βάση τα όσα συμβαίνουν σήμερα τη μελλοντική πορεία πρos την απεξάρτηση από τον άνθρακα», κατέληξε.
O Xάρης Βαφειάς, διευθύνων σύμβουλος της Stealth Maritime Corporation, τόνισε ότι οι κυρώσεις που έχουν επιβληθεί στη Ρωσία δεν είναι ξεκάθαρες καθώς υπάρχουν πολλές γκρίζες ζώνες και αυτό μόνο προβλήματα δημιουργεί.
Πρόσθεσε δε ότι η Ρωσία αντιμετώπιζε μεγαλύτερο πρόβλημα όταν το πετρέλαιο ήταν στα 20-30 δολάριο το βαρέλι και ότι με τις κυρώσεις η Ρωσία, αν και έχασε 10% των εξαγωγών της, τα έσοδά τns διπλασιάστηκαν.


Latest News

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά