Μήνυμα αισιοδοξίας για τις προοπτικές των ναυλαγορών εξέπεμψαν κορυφαίοι έλληνες εφοπλιστές από το βήμα συνεδρίου που πραγματοποιήθηκε κατά τη δεύτερη ημέρα της έκθεσης Ποσειδώνια 2022 από το περιοδικό Tradewinds. Στο επίκεντρο βρέθηκαν το μείζον ζήτημα των κυρώσεων στη Ρωσία από την ΕΕ και οι επιπτώσεις που προκαλούν στο θαλάσσιο εμπόριο αλλά και η μετάβαση στην πράσινη ναυτιλία.
Ο Βαγγέλης Μαρινάκης εμφανίστηκε αισιόδοξος για την πορεία των ναύλων λέγοντας πως το άνοιγμα της κινεζικής οικονομίας θα τονώσει τη ζήτηση. Εκανε ειδική αναφορά και στο επενδυτικό πρόγραμμα Capital Maritime and Trading, λέγοντας πως τα τελευταία χρόνια εφαρμόσαμε ένα επενδυτικό πρόγραμμα ναυπήγησης νέων πλοίων όλων των κατηγοριών αξίας 4 δισ. δολαρίων και τόνισε τη δέσμευση του ομίλου στην απόκτηση νέων πλοίων.
Οσον αφορά στο LNG υπογράμμισε ότι θα καθιερωθεί ως ναυτιλιακό καύσιμο για τα επόμενα 10 – 15 χρόνια, επισημαίνοντας ότι είναι σε εξέλιξη συζητήσεις για τα νέα καύσιμα.
Ο Βαγγέλης Μαρινάκης αναφέρθηκε επίσης στη Νότιγχαμ Φόρεστ και στην ιστορική επιστροφή της στην Πρέμιερ Λιγκ. Οπως είπε, η Πρέμιερ Λιγκ είναι η καλύτερη ποδοσφαιρική κατηγορία στον κόσμο και πρόσθεσε: «Είμαστε συνηθισμένοι στα δύσκολα. Νομίζω πως με τις επενδύσεις που θα κάνουμε θα είμαστε ανταγωνιστικοί και θα ξαναγράψουμε ιστορία».
H Αγγελική Φράγκου, πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος του ομίλου Navios, τόνισε ότι βρισκόμαστε σε ένα σταυροδρόμι της ιστορίας, καθώς καταγράφεται διαταραχή στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, εξαιτίας της παvδnμίας και του πολέμου στην Ουκρανία.
Εκτίμησε δε ότι οι ναυλαγορές θα ανέβουν κι άλλο καθώς ο κόσμος άρχισε να επανέρχεται στην καθημερινότητα, να καταναλώνει ακόμα περισσότερο και να ταξιδεύει, ενώ θα αυξηθούν οι ναύλοι σε φορτηγά δεξαμενόπλοια και containers.
O Γιάννης Κούστας, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Danaos επισήμανε ότι η αγορά Container έχει δει πραγματικά πρωτοφανή, ανάπτυξη και πρωτοφανή ποσά χρημάτων και εκτίμησε πως είναι άσκοπο να πιεστεί η ναυτιλία να γίνει πράσινη όταν δεν υπάρχει πράσινη ενέργεια.
«Ελπίζω ότι οι πολιτικοί θα επανεξετάσουν με βάση τα όσα συμβαίνουν σήμερα τη μελλοντική πορεία πρos την απεξάρτηση από τον άνθρακα», κατέληξε.
O Xάρης Βαφειάς, διευθύνων σύμβουλος της Stealth Maritime Corporation, τόνισε ότι οι κυρώσεις που έχουν επιβληθεί στη Ρωσία δεν είναι ξεκάθαρες καθώς υπάρχουν πολλές γκρίζες ζώνες και αυτό μόνο προβλήματα δημιουργεί.
Πρόσθεσε δε ότι η Ρωσία αντιμετώπιζε μεγαλύτερο πρόβλημα όταν το πετρέλαιο ήταν στα 20-30 δολάριο το βαρέλι και ότι με τις κυρώσεις η Ρωσία, αν και έχασε 10% των εξαγωγών της, τα έσοδά τns διπλασιάστηκαν.
Latest News
ΟΛΘ: Απορρίφθηκε από την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων η προσφυγή της Goldair
H Goldair έχει δικαίωμα δέκα ημερών να προσφύγει στο ΣτΕ για τον ΟΛΘ
Εκλογές ΗΠΑ: Ανησυχία για τα «εμπόδια που σηκώνονται στα σύνορα»
Με βάση το τι υπόσχονται οι δύο μονομάχοι η ναυτιλία αναμένεται να επηρεαστεί από οποιοδήποτε αποτέλεσμα, αλλού θετικά και αλλού αρνητικά
Τραυλού: Οι Έλληνες εφοπλιστές είναι διαχρονικά κοντά στα Σώματα Ασφαλείας
Η κ. Τραυλού παρέστη σε εκδήλωση κατά την οποία ο Μ. Χρυσοχοΐδη, τίμησε την ΕΕΕ για την δωρεά εξοπλισμού στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής
Ο ΟΛΠ παρουσίασε καθαρά κέρδη πάνω από 70 εκατ. ευρώ στο εννιάμηνο
Αύξηση διακίνησης έναντι του 2023 καταγράφηκε στους περισσότερες λειτουργικούς τομείς του ΟΛΠ το γ' τρίμηνο
Νέες εκδόσεις από το Ίδρυμα Ευγενίδου για τους σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού
Το Ίδρυμα Ευγενίδου προχώρησε φέτος στη συγγραφή και έκδοση 5 νέων τίτλων και 6 επικαιροποιημένων για τους σπουδαστές και τις σπουδάστριες των ΑΕΝ.
Μεταφορικό ισοδύναμο: Νέα αποδέσμευση ποσού 14.642.070 ευρώ
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την περίοδο 2019-2024, έχει διαθέσει συνολικά το ποσό των 265.132.348 ευρώ στην Δράση «Μεταφορικό Ισοδύναμο»
«Αποκαλυπτήρια» για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πού αυξήθηκαν, πού μειώθηκαν [πίνακες]
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και σε ποιες γραμμές αυξήθηκαν και σε ποιες μειώθηκαν τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο - Τι δείχνουν τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών
Πλοίο με εκατοντάδες τόνους βιομηχανικών αποβλήτων αγκυροβόλησε στο Δυρράχιο
Πριν το πλοίο αγκυροβολήσει στην Αλβανία είχε προηγηθεί η άρνηση της Ταϊλάνδης να παραλάβει το φορτίο βιομηχανικών αποβλήτων
«Ρουκέτες» Χούθι στο ΑΕΠ και τις τιμές – Οι οικονομικές επιπτώσεις
Οι επιθέσεις των Χούθι, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση «Review of Maritime Transport 2024», προκαλούν απώλειες έως και 0,06% στο παγκόσμιο ΑΕΠ
Αποκολλήθηκε το πλοίο με 500 επιβάτες που προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας
Το πλοίο ελέγχεται τώρα από δύτη για να διαπιστωθεί η κατάσταση του πλοίου και εάν έχει υποστεί μηχανική βλάβη