
Στις προσπάθειες του Υπουργείου Μεταφορών για την ολοένα μεγαλύτερη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στην χώρα, αναφέρθηκε ο υφυπουργός Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος, μιλώντας στο 1ο Διεθνές Συνέδριο για την Ηλεκτροκίνηση και την Ενέργεια «Green mobility 2022» που πραγματοποιείται στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας στην Κοζάνη.
Εκτόξευση
Τα στοιχεία με την ταξινόμηση των αμιγώς ηλεκτρικώς οχημάτων από το 2019 έως σήμερα, που παρουσίασε ο κ. Παπαδόπουλος, ξεπερνούν κατά πολύ τους στόχους όπως είχαν αποτυπωθεί στο ΕΣΕΚ. Όπως ανέφερε «το 2019 είχαν ταξινομηθεί 404 αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα, ενώ το 2021 ο αριθμός αυτός πολλαπλασιάστηκε περίπου εννέα φορές και ανήλθε σε 3.594 ταξινομήσεις». Το 2022, σύμφωνα με τον υφυπουργό, προβλέπεται να κλείσει με εντυπωσιακά νούμερα για την ηλεκτροκίνηση, αφού, όπως ανέφερε, μόνο τους μήνες Ιανουάριος – Μάϊος 2022, οι ταξινομήσεις των αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων έχουν ανέλθει στις 1.515, κάτι που όπως εκτίμησε «οι τελικοί αριθμοί ταξινόμησης θα είναι ακόμη πιο αυξημένοι από το 2021».
Πρόσθεσε δε, ότι η ηλεκτροκίνηση κερδίζει έδαφος παρά τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας σε όλο τον κόσμο, ως συνέπεια της ενεργειακής κρίσης και του πολέμου στην Ουκρανία. Ανέφερε ακόμη ότι η κυβέρνηση φιλοδοξεί μέσω της αυξημένης παροχής οικονομικών κινήτρων του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», που θα “βγει” εκ νέου στην αγορά σε λίγο χρονικό διάστημα «να υπάρξει σημαντική ανανέωση του στόλου των οχημάτων». Ανακοίνωσε ότι στο ίδιο πρόγραμμα «προβλέπονται γενναίες επιδοτήσεις για την αντικατάσταση των ταξί», τα οποία πραγματοποιούν πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα στα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας. Επανέλαβε την εξαγγελία του αρμόδιου υπουργού Κώστα Καραμανλή, ότι «η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη θα αποκτήσουν 1.300 νέα λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας εκ των οποίων τα 400 θα βασίζονται στην ηλεκτροκίνηση».
Σύμφωνα με τον υφυπουργό Μεταφορών το 2019 υπήρχαν μόλις 58 σημεία φόρτισης σε όλη την Ελλάδα και σήμερα υπάρχουν 1.200. Στόχος μας είπε, είναι να φτάσουμε τα 12.000 σημεία φόρτισης το 2030.
Το θεσμικό πλαίσιο
Αναφέρθηκε επιγραμματικά στο θεσμικό πλαίσιο που αφορά την συντήρηση του ηλεκτρικού οχήματος με «συνεργεία υψηλής τάσης και τους τεχνίτες ηλεκτροκίνησης», μια νέα επαγγελματική ειδικότητα με σημαντικές ευκαιρίες απασχόλησης στο μέλλον. Ανακοίνωσε ότι σε σύντομο χρόνο μια νέα εφαρμογή του υπουργείου με «το ηλεκτρονικό μητρώο φορτιστών» θα είναι ανοικτή στους χρήστες ηλεκτροκίνησης όπου ο οδηγός του ηλεκτροκίνητου οχήματος θα αποκτά πρόσβαση σε ένα πλήθος πληροφοριών, όπως ανά πάσα ώρα και στιγμή πόσο μακριά βρίσκεται ο πρώτος διαθέσιμος φορτιστής, πόσο στοιχίζει η φόρτιση και αν πρέπει να κάνει κράτηση γιατί μπορεί να υπάρχει μποτιλιάρισμα.
«Το μέλλον θα είναι ηλεκτρικό»
Από την πλευρά του ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου δυτικής Μακεδονίας, καθηγητής Θεόδωρος Θεοδουλίδης, δήλωσε ότι το μέλλον σε πολλές δράσεις του πανεπιστημίου θα είναι ηλεκτρικό και υπενθύμισε ότι στα εδαφικά σχέδια της δίκαιης μετάβασης «περιλαμβάνονται χώροι για στρατηγικές επενδύσεις» που σχετίζονται με την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, των μπαταριών και των ΑΠΕ γενικότερα. Ο Περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας, Γιώργος Κασαπίδης, ανέλυσε τον ενεργειακό σχεδιασμό της Περιφέρειας που εξελίσσεται μέσω της απολιγνιτοποίησης, με τις τεχνολογίες υδρογόνου, την ανάπτυξη ΑΠΕ και τις εμβληματικές επενδύσεις που ήδη προγραμματίζονται στο χώρο της μεταποίησης, αλλά και της αγροδιατροφικού τομέα. Παράλληλα, εξέφρασε την αισιοδοξία του για το μέλλον λέγοντας ότι «η δυτική Μακεδονία βρίσκεται σε προνομιακή θέση, είναι στον πυρήνα των ενεργειακών εξελίξεων που λαμβάνουν χώρα σε όλη την Ευρώπη.
ΔΕΔΔΗΕ και Εγνατία Οδός
Ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος δικτύου του ΔΕΔΔΗΕ, Ηρακλής Μενεγάτος, διαβεβαίωσε ότι οι βασικές υποδομές του δικτύου «επαρκούν για την ανάπτυξη και την στήριξη της ηλεκτροκίνησης με βάση τους σημερινούς σχεδιασμούς έως το 2030 και ότι δεν πρόκειται να υπάρξει πρόβλημα στην επιβάρυνση του δικτύου από την φόρτιση οχημάτων, είτε κατά την διάρκεια της ημέρας, είτε της νύκτας με το μειωμένο τιμολόγιο».
Από την πλευρά του ο Ιωάννης Τσελίκης, επικεφαλής του τμήματος Ηλεκτροκίνησης του Υπουργείου Περιβάλλοντος, τόνισε ότι το προσεχές διάστημα θα υπάρξει υποχρεωτικότητα σε όλο το μήκος του εθνικού και επαρχιακού δικτύου «ανά 60 χλμ να υπάρχει σημείο φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων», ενώ από τα στοιχεία που παρουσίασε «η Εγνατία οδός είναι ο μοναδικός αυτοκινητόδρομος που σε όλο του το μήκος η φόρτιση οχημάτων είναι σχεδόν ανύπαρκτη».
Στις εργασίες της πρώτης ημέρας του συνεδρίου μίλησαν και οι δήμαρχοι Φλώρινας, Πρεσπών καθώς και Μπίτολα, Ρέσεν (Βόρεια Μακεδονία) που συμμετέχουν στο πρόγραμμα Interreg IPA CBC Programme Greece – Republic of North Macedonia 2014-2020 το οποίο μέσω του πανεπιστημίου δυτικής Μακεδονίας στηρίζει τις δράσεις Green Inter-e-Mobility που υλοποιούνται στους παραπάνω διασυνοριακούς δήμους.


Latest News

Η TotalEnergies εμμένει στη καθαρή ενέργεια καθώς οι ανταγωνιστές της αλλάζουν ρότα
Η TotalEnergies διατηρεί τη δέσμευσή του να επεκτείνει τις δραστηριότητές του σε υδρογονάνθρακες αλλά και πράσινη ενέργεια, ενώ BP και Shell στρέφονται στα ορυκτά καύσιμα
![Πλημμύρες: Σημειώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στην Ευρώπη το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/FLOOD_HUNGRY-600x450.jpg)
Το 2024 η Ευρώπη επλήγη απο εκτεταμένες πλημμύρες [γράφημα]
Οι πλημμύρες το 2024 επηρέασαν περίπου 413.000 πολίτες, σύμφωνα με την Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X