
Το τρένο θα σφυρίξει ξανά στον άξονα από την Πάτρα μέχρι τον Πύργο. Σε έναν μήνα από σήμερα, όπως είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, στο πλαίσιο του Regional Growth Conference 2022, θα δημοπρατηθεί το έργο για την αναβάθμιση της παλιάς μετρικής γραμμής. Η επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου ως τον Πύργο, σε συνδυασμό με τον πολύπαθο οδικό άξονα, τη σύνδεση του λιμανιού της πόλης με τον σιδηρόδρομο, αλλά και την αναβάθμιση του δρόμου μέχρι την Αρχαία Ολυμπία μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης θα αλλάξουν τον χάρτη της Δυτικής Ελλάδας, ανοίγοντας νέους αναπτυξιακούς ορίζοντες.
Όπως εκτίμησε ο κ. Καραμανλής, ο άξονας Πατρών – Πύργου, που έχει ταλαιπωρήσει για πάνω από 15 χρόνια τους κατοίκους της Δυτικής Ελλάδας, θα ολοκληρωθεί εντός 36-38 μηνών, ενώ είναι εφικτό να παραδίδονται τμηματικά νωρίτερα κομμάτια που είναι έτοιμα. Οι παράγοντες που συμβάλλουν ώστε να τηρηθούν τα σχετικά χρονοδιαγράμματα είναι δύο, από τη μία ότι το έργο είναι πεδινό, άρα χωρίς μεγάλες δυσκολίες, και κυρίως ότι έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.
Όσον αφορά δε για την επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου στο τμήμα από την Πάτρα ως τον Πύργο, ένα έργο συνολικού ύψους 79 εκατ. ευρώ, σε πρώτη φάση θα κανονικοποιηθεί η υφιστάμενη γραμμή μετρικού εύρους. Εν συνεχεία αυτή θα γίνει ηλεκτροκίνητη. Στόχος είναι η πρώτη φάση, η δημοπράτηση της οποίας προσδιορίζεται σε έναν μήνα με προϋπολογισμό 48 εκατ. ευρώ, να συμβασιοποιηθεί ως το τέλος του έτους. Η διάρκεια του έργου της ανάταξης είναι 24 μήνες, εφόσον λοιπόν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις το τρένο θα κυλήσει και πάλι στις ράγες το 2024.
Σημειώνεται ότι ο ΟΣΕ, ο οποίος είναι ο διαχειριστής της εθνικής υποδομής, παρέλαβε τη σχετική μελέτη ανάλυσης κόστους-οφέλους και υπέβαλε το τεχνικό δελτίο του έργου στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προς έγκριση.
70 στρ. ανάπλασης στην Πάτρα χάρη στον σιδηρόδρομο
Βεβαίως το μεγάλο στοίχημα για τη Δυτική Ελλάδα είναι η πολυσυζητημένη σύνδεση του σιδηρόδρομου με τον νέο λιμένα Πατρών, εξέλιξη η οποία θα εντάξει και την Πάτρα στους εμπορικούς λιμένες της χώρας. Όπως σχολίασε ο υπουργός, μιλώντας στην αχαϊκή πρωτεύουσα, υπάρχει ήδη μία σιδηροδρομική γραμμή η οποία διασχίζει την πόλη, γεγονός που σημαίνει ότι αυτή με κάποιο τρόπο χωρίζεται στη μέση. Σημειώνεται ότι αυτό είναι το βασικό επιχείρημα των πολέμιων εδώ και πάνω από μια δεκαετία του σχεδιασμού για να φτάσει το τρένο στο λιμάνι, μεταξύ των οποίων και ο Δήμαρχος Πατρέων. «Για πόσο λοιπόν θα συζητάμε το αυτονόητο;», διερωτήθη ο κ. Καραμανλής.
Σήμερα, το έργο, με προϋπολογισμό 477 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), έχει ήδη μπει σε διαγωνιστική διαδικασία με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου, στο πλαίσιο του τεράστιου σιδηροδρομικού πακέτου των 4 δισ. ευρώ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Ο κ. Καραμανλής δεσμεύτηκε ότι η σιδηροδρομική γραμμή, μήκους 9 χλμ., θα είναι στο μεγαλύτερο δυνατό κομμάτι της υπογειοποιημένη. Σήμερα, αυτό ήδη προβλέπεται στο κομμάτι του πυκνού αστικού ιστού, γεγονός που σημαίνει αστική ανάπλαση 70 στρ. στην πόλη, όμως ακούγοντας τα αιτήματα των τοπικών φορέων το Υπουργείο θα προσπαθήσει να επιτύχει ακόμα περισσότερα. Το έργο, που θα υλοποιηθεί με τη μέθοδο της μελετοκατασκευής, θα χρηματοδοτηθεί είτε από το ΕΣΠΑ, είτε από το CEF.
Στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης
Επίσης, ο κ. Καραμανλής ανακοίνωσε μια σημαντική εξέλιξη που αφορά στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Όπως επισήμανε, μετά από διαπραγματεύσεις με τη DGMove της Κομισιόν, έχει ληφθεί προφορική διαβεβαίωση ότι ο κομβικός λιμένας της Βορείου Ελλάδος θα περιληφθεί στο TEN-T, δηλαδή στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών. Μέχρι σήμερα αυτό δεν ήταν εφικτό, διότι δεν πληρούνταν οι προϋποθέσεις επιβατικής κίνησης.
Ο σχεδιασμός προβλέπει ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, που ήδη αναπτύσσεται, θα αποτελεί τη βασική πύλη εξόδου για όλα τα προϊόντα της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, ενώ η Αλεξανδρούπολη θα αναδειχθεί σε μεταφορικό και ενεργειακό κόμβο. Η σιδηροδρομική σύνδεση των τριών λιμανιών, Θεσσαλονίκης – Καβάλας – Αλεξανδρούπολης, αποτελεί επίσης μέρος του προγράμματος έργων νέας γενιάς, ώστε η βιομηχανία των συνδεδεμένων μεταφορών να αποτελέσει τα επόμενα χρόνια ένα μεγάλο κομμάτι του ΑΕΠ.


Latest News

Στα χέρια Premia, Dimand και AKTOR οι φοιτητικές εστίες του μέλλοντος
Γιατί developers και κατασκευαστικές εταιρείες εστιάζουν στις φοιτητικές εστίες - Κινήσεις ματ από Premia, Dimand και AKTOR

Υπεγράφη η συμπληρωματική σύμβαση του έργου για το φράγμα Ασωπού
Η συμπληρωματική σύμβαση για το φράγμα Ασωπού υπεγράφη από τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

Μετρό Θεσσαλονίκης: Αμεσα η επέκταση προς την Καλαμαριά, πέντε νέοι σταθμοί
«Άμεση προτεραιότητα η επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης μέχρι την Καλαμαριά» τόνισε ο Χρίστος Δήμας

Ταχιάος: Σύντομα η σύμβαση παραχώρησης για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
«Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού έχει σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Εκτιμούμε ότι πολύ σύντομα θα έχουμε την απαιτούμενη έγκριση», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Χανιά: Στο ΕΣΠΑ η χρηματοδότηση της αποκατάστασης και ανάδειξης Ενετικών Νεωρίων
Στο Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή 2021-2027» του ΕΣΠΑ, εντάσσεται το έργο που θα πραγματοποιηθεί στην παλιά πόλη στα Χανιά

Δήμας: Η Γέφυρα Χειμωνικού είναι μια καινούργια και πιο ανθεκτική υποδομή στην Κεφαλονιά
Εγκαινιάστηκε η νέα Γέφυρα Χειμωνικού

Dimand: Χτίζει νέο pipeline έργων αξίας άνω του 1 δισ. – Τι συμβαίνει με Μινιόν και Πύργο Πειραιά
Για την πρόοδο των έργων που διαχειρίζεται, την ελληνική αγορά real estate αλλά και τις επιπτώσεις από τους δασμούς Τραμπ μίλησε ο επικεφαλής της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος

Με προσομοιωτές και ρεαλιστικά σενάρια κρίσης, ο νέος ΟΣΕ - Τι είπε ο Κυρανάκης
Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών μίλησε για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου και την αναδιοργάνωση του προσωπικού

Η ΑΒΑΞ ξεκινά την επέκταση των εγκαταστάσεων της Παπαστράτος στον Ασπρόπυργο
Η πρώτη φάση του σχεδίου έχει προϋπολογισμό 30 εκατ. ευρω.

Σύμβουλος της AKTOR στην αναβάθμιση των εστιών στο πανεπιστήμιο Κρήτης
Το έργο, που υπεγράφη στις 27 Μαρτίου, συνολικού προϋπολογισμού 255 εκατ. ευρώ περιλαμβάνει την κατασκευή 4.846 συνολικά κλινών σε Ρέθυμνο και Ηράκλειο