Το τρένο θα σφυρίξει ξανά στον άξονα από την Πάτρα μέχρι τον Πύργο. Σε έναν μήνα από σήμερα, όπως είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, στο πλαίσιο του Regional Growth Conference 2022, θα δημοπρατηθεί το έργο για την αναβάθμιση της παλιάς μετρικής γραμμής. Η επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου ως τον Πύργο, σε συνδυασμό με τον πολύπαθο οδικό άξονα, τη σύνδεση του λιμανιού της πόλης με τον σιδηρόδρομο, αλλά και την αναβάθμιση του δρόμου μέχρι την Αρχαία Ολυμπία μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης θα αλλάξουν τον χάρτη της Δυτικής Ελλάδας, ανοίγοντας νέους αναπτυξιακούς ορίζοντες.
Όπως εκτίμησε ο κ. Καραμανλής, ο άξονας Πατρών – Πύργου, που έχει ταλαιπωρήσει για πάνω από 15 χρόνια τους κατοίκους της Δυτικής Ελλάδας, θα ολοκληρωθεί εντός 36-38 μηνών, ενώ είναι εφικτό να παραδίδονται τμηματικά νωρίτερα κομμάτια που είναι έτοιμα. Οι παράγοντες που συμβάλλουν ώστε να τηρηθούν τα σχετικά χρονοδιαγράμματα είναι δύο, από τη μία ότι το έργο είναι πεδινό, άρα χωρίς μεγάλες δυσκολίες, και κυρίως ότι έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.
Όσον αφορά δε για την επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου στο τμήμα από την Πάτρα ως τον Πύργο, ένα έργο συνολικού ύψους 79 εκατ. ευρώ, σε πρώτη φάση θα κανονικοποιηθεί η υφιστάμενη γραμμή μετρικού εύρους. Εν συνεχεία αυτή θα γίνει ηλεκτροκίνητη. Στόχος είναι η πρώτη φάση, η δημοπράτηση της οποίας προσδιορίζεται σε έναν μήνα με προϋπολογισμό 48 εκατ. ευρώ, να συμβασιοποιηθεί ως το τέλος του έτους. Η διάρκεια του έργου της ανάταξης είναι 24 μήνες, εφόσον λοιπόν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις το τρένο θα κυλήσει και πάλι στις ράγες το 2024.
Σημειώνεται ότι ο ΟΣΕ, ο οποίος είναι ο διαχειριστής της εθνικής υποδομής, παρέλαβε τη σχετική μελέτη ανάλυσης κόστους-οφέλους και υπέβαλε το τεχνικό δελτίο του έργου στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προς έγκριση.
70 στρ. ανάπλασης στην Πάτρα χάρη στον σιδηρόδρομο
Βεβαίως το μεγάλο στοίχημα για τη Δυτική Ελλάδα είναι η πολυσυζητημένη σύνδεση του σιδηρόδρομου με τον νέο λιμένα Πατρών, εξέλιξη η οποία θα εντάξει και την Πάτρα στους εμπορικούς λιμένες της χώρας. Όπως σχολίασε ο υπουργός, μιλώντας στην αχαϊκή πρωτεύουσα, υπάρχει ήδη μία σιδηροδρομική γραμμή η οποία διασχίζει την πόλη, γεγονός που σημαίνει ότι αυτή με κάποιο τρόπο χωρίζεται στη μέση. Σημειώνεται ότι αυτό είναι το βασικό επιχείρημα των πολέμιων εδώ και πάνω από μια δεκαετία του σχεδιασμού για να φτάσει το τρένο στο λιμάνι, μεταξύ των οποίων και ο Δήμαρχος Πατρέων. «Για πόσο λοιπόν θα συζητάμε το αυτονόητο;», διερωτήθη ο κ. Καραμανλής.
Σήμερα, το έργο, με προϋπολογισμό 477 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), έχει ήδη μπει σε διαγωνιστική διαδικασία με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου, στο πλαίσιο του τεράστιου σιδηροδρομικού πακέτου των 4 δισ. ευρώ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Ο κ. Καραμανλής δεσμεύτηκε ότι η σιδηροδρομική γραμμή, μήκους 9 χλμ., θα είναι στο μεγαλύτερο δυνατό κομμάτι της υπογειοποιημένη. Σήμερα, αυτό ήδη προβλέπεται στο κομμάτι του πυκνού αστικού ιστού, γεγονός που σημαίνει αστική ανάπλαση 70 στρ. στην πόλη, όμως ακούγοντας τα αιτήματα των τοπικών φορέων το Υπουργείο θα προσπαθήσει να επιτύχει ακόμα περισσότερα. Το έργο, που θα υλοποιηθεί με τη μέθοδο της μελετοκατασκευής, θα χρηματοδοτηθεί είτε από το ΕΣΠΑ, είτε από το CEF.
Στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης
Επίσης, ο κ. Καραμανλής ανακοίνωσε μια σημαντική εξέλιξη που αφορά στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Όπως επισήμανε, μετά από διαπραγματεύσεις με τη DGMove της Κομισιόν, έχει ληφθεί προφορική διαβεβαίωση ότι ο κομβικός λιμένας της Βορείου Ελλάδος θα περιληφθεί στο TEN-T, δηλαδή στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών. Μέχρι σήμερα αυτό δεν ήταν εφικτό, διότι δεν πληρούνταν οι προϋποθέσεις επιβατικής κίνησης.
Ο σχεδιασμός προβλέπει ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, που ήδη αναπτύσσεται, θα αποτελεί τη βασική πύλη εξόδου για όλα τα προϊόντα της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, ενώ η Αλεξανδρούπολη θα αναδειχθεί σε μεταφορικό και ενεργειακό κόμβο. Η σιδηροδρομική σύνδεση των τριών λιμανιών, Θεσσαλονίκης – Καβάλας – Αλεξανδρούπολης, αποτελεί επίσης μέρος του προγράμματος έργων νέας γενιάς, ώστε η βιομηχανία των συνδεδεμένων μεταφορών να αποτελέσει τα επόμενα χρόνια ένα μεγάλο κομμάτι του ΑΕΠ.
Latest News
ΑΒΑΞ: Η «Νίκη» και η «Αθηνά» ανοίγουν και χτίζουν τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας
Βίντεο του ομίλου ΑΒΑΞ παρουσιάζει τον τρόπο διάνοιξης και χτισίματος της Γραμμής 4 από το «Άλσος Βεϊκου» στο «Γαλάτσι»
Διάνοιξη πάνω από 2.500 μέτρων σήραγγας για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Από το Άλσος Βεΐκου και έως σήμερα έχει διανοιχτεί σήραγγα 520 μέτρων στο πλαίσιο των έργων στη Γραμμή 4, σε Γαλάτσι και Κατεχάκη
Σε Πικροδάφνη και Ιλισό τα πρώτα αντιπλημμυρικά έργα
Η Περιφέρεια Αττικής «βάζει μπροστά» τις μηχανές για 158 αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα – Από αυτά 54 θα ξεκινήσουν το α’ εξάμηνο του 2025
Ποιοι μέτοχοι με ποσοστό άνω του 5% θα λάβουν μέρος στην ΑΜΚ της Intrakat
H ανακοίνωση της Intrakat για την Αυξηση Μετοχικού Κεφαλαίου και ποιες εταιρείες - μέτοχοι θα συμμετέχουν
ALUMIL: Νέες συνεργασίες στον Καναδά, συμμετοχή σε πρωτοποριακά έργα
H ALUMIL έχει ισχυρό επιχειρησιακό αποτύπωμα στο εξωτερικό, από την Ινδία ως την Ανατ. Αφρική και την Ευρώπη ως τη Βόρεια Αμερική
Αντιπλημμυρική προστασία Αττικής με βάση το πιο δύσκολο σενάριο
Διαδοχικές συσκέψεις για την αντιπλημμυρική προστασία της Αττικής, μία με επιχειρησιακούς φορείς και μία με εκπροσώπους ΟΤΑ
Αύξηση 20% στα καθαρά κέρδη της «Τιτάν» - Πότε μπαίνει σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η εισαγωγή της Titan America σε αμερικάνικο χρηματιστήριο αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025
Eurobank Equities: Τιμή – στόχος τα 23,40 ευρώ και σύσταση αγοράς για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Την κάλυψη της εταρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεκίνησε η Eurobank Equities βλέποντας υψηλότερη κερδοφορία και αποδόσεις για τους μετόχους
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024
Μιχαηλίδης (ΤΕΡΝΑ): Τα τρία προαπαιτούμενα για την ανάπτυξη των υποδομών
Τι ανέφερε στο Athens Investment Forum, ο κ. Αλέξανδρος Μιχαηλίδης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Τεχνικός Διευθυντής της ΤΕΡΝΑ