
Το τρένο θα σφυρίξει ξανά στον άξονα από την Πάτρα μέχρι τον Πύργο. Σε έναν μήνα από σήμερα, όπως είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, στο πλαίσιο του Regional Growth Conference 2022, θα δημοπρατηθεί το έργο για την αναβάθμιση της παλιάς μετρικής γραμμής. Η επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου ως τον Πύργο, σε συνδυασμό με τον πολύπαθο οδικό άξονα, τη σύνδεση του λιμανιού της πόλης με τον σιδηρόδρομο, αλλά και την αναβάθμιση του δρόμου μέχρι την Αρχαία Ολυμπία μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης θα αλλάξουν τον χάρτη της Δυτικής Ελλάδας, ανοίγοντας νέους αναπτυξιακούς ορίζοντες.
Όπως εκτίμησε ο κ. Καραμανλής, ο άξονας Πατρών – Πύργου, που έχει ταλαιπωρήσει για πάνω από 15 χρόνια τους κατοίκους της Δυτικής Ελλάδας, θα ολοκληρωθεί εντός 36-38 μηνών, ενώ είναι εφικτό να παραδίδονται τμηματικά νωρίτερα κομμάτια που είναι έτοιμα. Οι παράγοντες που συμβάλλουν ώστε να τηρηθούν τα σχετικά χρονοδιαγράμματα είναι δύο, από τη μία ότι το έργο είναι πεδινό, άρα χωρίς μεγάλες δυσκολίες, και κυρίως ότι έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.
Όσον αφορά δε για την επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου στο τμήμα από την Πάτρα ως τον Πύργο, ένα έργο συνολικού ύψους 79 εκατ. ευρώ, σε πρώτη φάση θα κανονικοποιηθεί η υφιστάμενη γραμμή μετρικού εύρους. Εν συνεχεία αυτή θα γίνει ηλεκτροκίνητη. Στόχος είναι η πρώτη φάση, η δημοπράτηση της οποίας προσδιορίζεται σε έναν μήνα με προϋπολογισμό 48 εκατ. ευρώ, να συμβασιοποιηθεί ως το τέλος του έτους. Η διάρκεια του έργου της ανάταξης είναι 24 μήνες, εφόσον λοιπόν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις το τρένο θα κυλήσει και πάλι στις ράγες το 2024.
Σημειώνεται ότι ο ΟΣΕ, ο οποίος είναι ο διαχειριστής της εθνικής υποδομής, παρέλαβε τη σχετική μελέτη ανάλυσης κόστους-οφέλους και υπέβαλε το τεχνικό δελτίο του έργου στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προς έγκριση.
70 στρ. ανάπλασης στην Πάτρα χάρη στον σιδηρόδρομο
Βεβαίως το μεγάλο στοίχημα για τη Δυτική Ελλάδα είναι η πολυσυζητημένη σύνδεση του σιδηρόδρομου με τον νέο λιμένα Πατρών, εξέλιξη η οποία θα εντάξει και την Πάτρα στους εμπορικούς λιμένες της χώρας. Όπως σχολίασε ο υπουργός, μιλώντας στην αχαϊκή πρωτεύουσα, υπάρχει ήδη μία σιδηροδρομική γραμμή η οποία διασχίζει την πόλη, γεγονός που σημαίνει ότι αυτή με κάποιο τρόπο χωρίζεται στη μέση. Σημειώνεται ότι αυτό είναι το βασικό επιχείρημα των πολέμιων εδώ και πάνω από μια δεκαετία του σχεδιασμού για να φτάσει το τρένο στο λιμάνι, μεταξύ των οποίων και ο Δήμαρχος Πατρέων. «Για πόσο λοιπόν θα συζητάμε το αυτονόητο;», διερωτήθη ο κ. Καραμανλής.
Σήμερα, το έργο, με προϋπολογισμό 477 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), έχει ήδη μπει σε διαγωνιστική διαδικασία με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου, στο πλαίσιο του τεράστιου σιδηροδρομικού πακέτου των 4 δισ. ευρώ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Ο κ. Καραμανλής δεσμεύτηκε ότι η σιδηροδρομική γραμμή, μήκους 9 χλμ., θα είναι στο μεγαλύτερο δυνατό κομμάτι της υπογειοποιημένη. Σήμερα, αυτό ήδη προβλέπεται στο κομμάτι του πυκνού αστικού ιστού, γεγονός που σημαίνει αστική ανάπλαση 70 στρ. στην πόλη, όμως ακούγοντας τα αιτήματα των τοπικών φορέων το Υπουργείο θα προσπαθήσει να επιτύχει ακόμα περισσότερα. Το έργο, που θα υλοποιηθεί με τη μέθοδο της μελετοκατασκευής, θα χρηματοδοτηθεί είτε από το ΕΣΠΑ, είτε από το CEF.
Στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης
Επίσης, ο κ. Καραμανλής ανακοίνωσε μια σημαντική εξέλιξη που αφορά στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Όπως επισήμανε, μετά από διαπραγματεύσεις με τη DGMove της Κομισιόν, έχει ληφθεί προφορική διαβεβαίωση ότι ο κομβικός λιμένας της Βορείου Ελλάδος θα περιληφθεί στο TEN-T, δηλαδή στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών. Μέχρι σήμερα αυτό δεν ήταν εφικτό, διότι δεν πληρούνταν οι προϋποθέσεις επιβατικής κίνησης.
Ο σχεδιασμός προβλέπει ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, που ήδη αναπτύσσεται, θα αποτελεί τη βασική πύλη εξόδου για όλα τα προϊόντα της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, ενώ η Αλεξανδρούπολη θα αναδειχθεί σε μεταφορικό και ενεργειακό κόμβο. Η σιδηροδρομική σύνδεση των τριών λιμανιών, Θεσσαλονίκης – Καβάλας – Αλεξανδρούπολης, αποτελεί επίσης μέρος του προγράμματος έργων νέας γενιάς, ώστε η βιομηχανία των συνδεδεμένων μεταφορών να αποτελέσει τα επόμενα χρόνια ένα μεγάλο κομμάτι του ΑΕΠ.


Latest News

Σε… ράγες οι υποδομές και μεταφορές – Το στοίχημα με Δήμα και Κυρανάκη
Το στοίχημα των μεταρρυθμίσεων στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον νέο υπουργό Χρίστο Δήμα και αναπληρωτή Κωνσταντίνο Κυρανάκη

ΑΒΑΞ: Στην τελική ευθεία το α’ τμήμα της Πατρών – Πύργου
Το α’ τμήμα της Πύργου - Πατρών της Ολυμπίας Οδού υλοποιείται από τον Όμιλο ΑΒΑΞ, τηρώντας τα αυστηρότερα πρότυπα ασφάλειας και λειτουργικότητας,

Δρομολογούνται 25 έργα κατά της λειψυδρίας - Οι 19 δήμοι που επιλέχθηκαν [λίστα]
Ο πρώτος κύκλος της πρωτοβουλίας για τη λειψυδρία αφορά σε τουλάχιστον 25 έργα που θα πραγματοποιηθούν σε 19 δήμους

Edison για AVAX: Ανεβάζει στα 4 ευρώ την τιμή στόχο με περιθώριο ανόδου 88%
Η αναβάθμιση της AVAX έρχεται σε συνέχεια αναπροσαρμογής προς τα πάνω της πρόβλεψης για επίτευξη τα επόμενα χρόνια αυξημένου περιθωρίου EBITDA από την κατασκευή που εξασφαλίζει το υφιστάμενο ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων της εταιρίας

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ οριστικός ανάδοχος στο τμήμα Χανιά - Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
Το κατασκευαστικό κόστος του αυτοκινητοδρόμου 157 χλμ. υπολογίζεται σε 1,8 δισ. ευρώ

«Πράσινο» σε τρεις επενδύσεις ύψους 1,2 δισ. - Πού θα πραγματοποιηθούν
Οι τρεις στρατηγικές επενδύσεις θα υλοποιηθούν με γρήγορες διαδικασίες - Αφορούν την τουριστική ανάπτυξη

Χατζηδάκης: ΟΣΕ όπως ΔΕΗ και ΕΦΚΑ - Τι αναφέρουν πηγές του ΥΠΟΙΚ στον ΟΤ
Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι: «...ο κρατικός ΟΣΕ χρειάζεται να αναβαθμιστεί, να εκσυγχρονιστεί, να γίνει ένας ευρωπαϊκός οργανισμός» - Η εικόνα για το σχέδιο δράσης και την 717

Τελική ευθεία για τον ΒΟΑΚ – Κατακυρώνεται στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η παραχώρηση Χανιά - Ηράκλειο
Για το μεγάλο τμήμα του οδικού άξονα ΒΟΑΚ, «Χανιά – Ηράκλειο» αναμένεται η απόφαση οριστικού αναδόχου

Το «χάος» στον ελληνικό σιδηρόδρομο - Πού ρίχνει ευθύνες το πόρισμα για τα Τέμπη
Στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα Τέμπη υπογραμμίζονται οι παραλείψεις ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΣ και κυβερνήσεων - Ανεκπαίδευτο προσωπικό, απουσία τηλεδιοίκησης και ανεξέλεγκτες ταχύτητες από τα τρένα

Οι 17 συστάσεις για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων - Το πόρισμα για τα Τέμπη
«Έγιναν όλα λάθος» - Οι συστάσεις της Επιτροπής για ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΕ και ERA