
Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μπορούν να μειώσουν την κατανάλωση καυσίμου και τις συνακόλουθες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 14% ανά ταξίδι, σύμφωνα με μια νέα μελέτη.
Η μελέτη, που βασίζεται στο σχέδιο Green Voyage 2050 (ένα έργο συνεργασίας μεταξύ της κυβέρνησης της Νορβηγίας και του IMO που ξεκίνησε τον Μάιο του 2019 με στόχο την απανθρακοποίηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας), επικεντρώνεται στην εφαρμογή της έννοιας έγκαιρης άφιξης (Just In Time Arrival).
Η έγκαιρη άφιξη (JIT) επιτρέπει στα πλοία να βελτιστοποιούν την ταχύτητα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, ώστε να φτάσουν στο λιμάνι όταν υπάρχουν διαθέσιμες υπηρεσίες ελλιμενισμού.
Ειδικότερα, η μελέτη δείχνει ότι τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μπορούν να μειώσουν την κατανάλωση καυσίμου και τις συνακόλουθες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 14% ανά ταξίδι χρησιμοποιώντας την έγκαιρη άφιξη.
Το Just In Time Arrival είναι ένα σημαντικό εργαλείο που μπορεί να συμβάλει στο να επιτύχει ένα πλοίο τον απαιτούμενο δείκτη έντασης άνθρακα (CII) και τη σχετική βαθμολογία, σύμφωνα με το μέτρο μείωσης των Εκποµπών Αερίων του Θερµοκηπίου (GHG) από τα Πλοία του ΙΜΟ, το οποίο θα τεθεί σε ισχύ αργότερα φέτος.
Σύμφωνα με τη μελέτη, που πραγματοποιήθηκε από τη MarineTraffic και την EERA, διερευνάται η παγκόσμια εφαρμογή της έγκαιρης άφιξης στον τομέα των Containerships. Χρησιμοποιώντας δεδομένα από το Αυτόματο Σύστημα Αναγνωρίσεως (AIS), κατά το 2019 (προ πανδημίας), ο αντίκτυπος έγκαιρης άφιξης στην κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων εκτιμήθηκε βελτιστοποιώντας όλα τα ταξίδια σε τρία σενάρια:
- Σε όλο το ταξίδι,
- Τις τελευταίες 24 ώρες και
- Τις τελευταίες 12 ώρες.
Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι ενώ η βελτιστοποίηση της ταχύτητας σε όλη τη διάρκεια ενός ταξιδιού προσφέρει τη μεγαλύτερη ευκαιρία εξοικονόμησης (εμφανίζοντας μέση εξοικονόμηση καυσίμου ανά ταξίδι 14,16%), υπήρχαν οφέλη σε όλα τα σενάρια με εξοικονόμηση 5,90% (σενάριο 24 ωρών) και 4,23% (σενάριο 12 ωρών), αντίστοιχα. Αυτό δείχνει ότι η έγκαιρη άφιξη κατά τις τελευταίες 12 ώρες ενός ταξιδιού μπορεί ήδη να συμβάλει σημαντικά στην εξοικονόμηση καυσίμων και μείωση εκπομπών ρύπων.
«Στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, η παγκόσμια ναυτιλία έχει ένα απότομο βουνό να σκαρφαλώσει και πρέπει να τραβήξουμε όλους τους μοχλούς για να επιτύχουμε σύμφωνα με τη Συμφωνία του Παρισιού» ανέφερε ο Andreas M. van der Wurff, Διευθυντής Βελτιστοποίησης Λιμένος στην A.P. Moller-Maersk.
«Είμαστε ενθουσιασμένοι που θα παραδώσουμε αυτή τη μελέτη στον ΙΜΟ. Το JIT μπορεί να συμβάλει σημαντικά στη μείωση των εκπομπών ρύπων. Έχουμε αποδείξει ότι τα μισά οφέλη μπορούν να επιτευχθούν βελτιστοποιώντας λιγότερο από το 10% ενός ταξιδίου. Είμαι περήφανος για την ανάλυση που διεξήγαγε η ομάδα δεδομένων της MarineTraffic σε συνεργασία με την EERA», πρόσθεσε ο Αργύρης Στασινάκης, Executive Partner της εταιρείας.


Latest News

Βασίλης Κικίλιας: Το crash test με την ακτοπλοΐα και η «προίκα» των 1,6 δισ. ευρώ
Γεμάτο προκλήσεις το χαρτοφυλάκιο που αναλαμβάνει ο Βασίλης Κικίλιας – Ο ανασχηματισμός 2025 τον έφερε στο υπουργείο Ναυτιλίας

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων

Προχωρεί το niologio.gov.gr - Έχουν εγγραφεί 21 ποντοπόρα πλοία
Από την έναρξη της λειτουργίας του συστήματος, 21 νέα ποντοπόρα πλοία έχουν εγγραφεί στο ελληνικό νηολόγιο, εκ των οποίων τα 19 μέσω της νέας ψηφιακής διαδικασίας

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής που σχεδιάζει ο Τραμπ
Σε αναβρασμό η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία - Ποσα πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες στην Κίνα

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα

Πώς θα συγκρατηθούν τα κόστη στην ακτοπλοΐα - Τι ζητούν οι εταιρείες από το υπουργείο Ναυτιλίας
Το ζήτημα της ανόδους του κόστους στην ακτοπλοΐα και οι επενδύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης

Στυλιανίδης: Στο 1,68 δισ. ευρώ τα κοινοτικά κονδύλια για ακτοπλοΐα και υποδομές
Τα κοινοτικά κονδύλια που εξασφάλισε η Ελλάδα θα κατευθυνθούν για την ενίσχυση κρίσιμων δράσεων για την ακτοπλοΐα, τις λιμενικές υποδομές και την ναυτική εκπαίδευση

Στο στόχαστρο, η ναυτιλιακή υπεροπλία του Πεκίνου
Μέτρα από τις ΗΠΑ για τα κινεζικής πλοιοκτησίας πλοία που αφορούν όλες τις εταιρείες έστω και εάν έχουν ένα πλοίο κατασκευασμένο στην Κίνα

Η στρατηγική σημασία της ναυτιλίας σε εκδήλωση της ΕΕΕ στις Βρυξέλλες
Εκδήλωση με τίτλο «Shipping anchors the EU’s Future» διοργανώνει η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών και κεντρικό ομιλητή τον Σαρλ Μισέλ

Σύγκρουση δεξαμενόπλοιων στα ανοιχτά της Βρετανίας
Φόβοι για μεγάλη διαρροή καυσίμων – Πάνω από 30 οι τραυματίες