Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μπορούν να μειώσουν την κατανάλωση καυσίμου και τις συνακόλουθες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 14% ανά ταξίδι, σύμφωνα με μια νέα μελέτη.
Η μελέτη, που βασίζεται στο σχέδιο Green Voyage 2050 (ένα έργο συνεργασίας μεταξύ της κυβέρνησης της Νορβηγίας και του IMO που ξεκίνησε τον Μάιο του 2019 με στόχο την απανθρακοποίηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας), επικεντρώνεται στην εφαρμογή της έννοιας έγκαιρης άφιξης (Just In Time Arrival).
Η έγκαιρη άφιξη (JIT) επιτρέπει στα πλοία να βελτιστοποιούν την ταχύτητα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, ώστε να φτάσουν στο λιμάνι όταν υπάρχουν διαθέσιμες υπηρεσίες ελλιμενισμού.
Ειδικότερα, η μελέτη δείχνει ότι τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μπορούν να μειώσουν την κατανάλωση καυσίμου και τις συνακόλουθες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 14% ανά ταξίδι χρησιμοποιώντας την έγκαιρη άφιξη.
Το Just In Time Arrival είναι ένα σημαντικό εργαλείο που μπορεί να συμβάλει στο να επιτύχει ένα πλοίο τον απαιτούμενο δείκτη έντασης άνθρακα (CII) και τη σχετική βαθμολογία, σύμφωνα με το μέτρο μείωσης των Εκποµπών Αερίων του Θερµοκηπίου (GHG) από τα Πλοία του ΙΜΟ, το οποίο θα τεθεί σε ισχύ αργότερα φέτος.
Σύμφωνα με τη μελέτη, που πραγματοποιήθηκε από τη MarineTraffic και την EERA, διερευνάται η παγκόσμια εφαρμογή της έγκαιρης άφιξης στον τομέα των Containerships. Χρησιμοποιώντας δεδομένα από το Αυτόματο Σύστημα Αναγνωρίσεως (AIS), κατά το 2019 (προ πανδημίας), ο αντίκτυπος έγκαιρης άφιξης στην κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων εκτιμήθηκε βελτιστοποιώντας όλα τα ταξίδια σε τρία σενάρια:
- Σε όλο το ταξίδι,
- Τις τελευταίες 24 ώρες και
- Τις τελευταίες 12 ώρες.
Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι ενώ η βελτιστοποίηση της ταχύτητας σε όλη τη διάρκεια ενός ταξιδιού προσφέρει τη μεγαλύτερη ευκαιρία εξοικονόμησης (εμφανίζοντας μέση εξοικονόμηση καυσίμου ανά ταξίδι 14,16%), υπήρχαν οφέλη σε όλα τα σενάρια με εξοικονόμηση 5,90% (σενάριο 24 ωρών) και 4,23% (σενάριο 12 ωρών), αντίστοιχα. Αυτό δείχνει ότι η έγκαιρη άφιξη κατά τις τελευταίες 12 ώρες ενός ταξιδιού μπορεί ήδη να συμβάλει σημαντικά στην εξοικονόμηση καυσίμων και μείωση εκπομπών ρύπων.
«Στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, η παγκόσμια ναυτιλία έχει ένα απότομο βουνό να σκαρφαλώσει και πρέπει να τραβήξουμε όλους τους μοχλούς για να επιτύχουμε σύμφωνα με τη Συμφωνία του Παρισιού» ανέφερε ο Andreas M. van der Wurff, Διευθυντής Βελτιστοποίησης Λιμένος στην A.P. Moller-Maersk.
«Είμαστε ενθουσιασμένοι που θα παραδώσουμε αυτή τη μελέτη στον ΙΜΟ. Το JIT μπορεί να συμβάλει σημαντικά στη μείωση των εκπομπών ρύπων. Έχουμε αποδείξει ότι τα μισά οφέλη μπορούν να επιτευχθούν βελτιστοποιώντας λιγότερο από το 10% ενός ταξιδίου. Είμαι περήφανος για την ανάλυση που διεξήγαγε η ομάδα δεδομένων της MarineTraffic σε συνεργασία με την EERA», πρόσθεσε ο Αργύρης Στασινάκης, Executive Partner της εταιρείας.
Latest News
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023