Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μπορούν να μειώσουν την κατανάλωση καυσίμου και τις συνακόλουθες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 14% ανά ταξίδι, σύμφωνα με μια νέα μελέτη.
Η μελέτη, που βασίζεται στο σχέδιο Green Voyage 2050 (ένα έργο συνεργασίας μεταξύ της κυβέρνησης της Νορβηγίας και του IMO που ξεκίνησε τον Μάιο του 2019 με στόχο την απανθρακοποίηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας), επικεντρώνεται στην εφαρμογή της έννοιας έγκαιρης άφιξης (Just In Time Arrival).
Η έγκαιρη άφιξη (JIT) επιτρέπει στα πλοία να βελτιστοποιούν την ταχύτητα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, ώστε να φτάσουν στο λιμάνι όταν υπάρχουν διαθέσιμες υπηρεσίες ελλιμενισμού.
Ειδικότερα, η μελέτη δείχνει ότι τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μπορούν να μειώσουν την κατανάλωση καυσίμου και τις συνακόλουθες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 14% ανά ταξίδι χρησιμοποιώντας την έγκαιρη άφιξη.
Το Just In Time Arrival είναι ένα σημαντικό εργαλείο που μπορεί να συμβάλει στο να επιτύχει ένα πλοίο τον απαιτούμενο δείκτη έντασης άνθρακα (CII) και τη σχετική βαθμολογία, σύμφωνα με το μέτρο μείωσης των Εκποµπών Αερίων του Θερµοκηπίου (GHG) από τα Πλοία του ΙΜΟ, το οποίο θα τεθεί σε ισχύ αργότερα φέτος.
Σύμφωνα με τη μελέτη, που πραγματοποιήθηκε από τη MarineTraffic και την EERA, διερευνάται η παγκόσμια εφαρμογή της έγκαιρης άφιξης στον τομέα των Containerships. Χρησιμοποιώντας δεδομένα από το Αυτόματο Σύστημα Αναγνωρίσεως (AIS), κατά το 2019 (προ πανδημίας), ο αντίκτυπος έγκαιρης άφιξης στην κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων εκτιμήθηκε βελτιστοποιώντας όλα τα ταξίδια σε τρία σενάρια:
- Σε όλο το ταξίδι,
- Τις τελευταίες 24 ώρες και
- Τις τελευταίες 12 ώρες.
Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι ενώ η βελτιστοποίηση της ταχύτητας σε όλη τη διάρκεια ενός ταξιδιού προσφέρει τη μεγαλύτερη ευκαιρία εξοικονόμησης (εμφανίζοντας μέση εξοικονόμηση καυσίμου ανά ταξίδι 14,16%), υπήρχαν οφέλη σε όλα τα σενάρια με εξοικονόμηση 5,90% (σενάριο 24 ωρών) και 4,23% (σενάριο 12 ωρών), αντίστοιχα. Αυτό δείχνει ότι η έγκαιρη άφιξη κατά τις τελευταίες 12 ώρες ενός ταξιδιού μπορεί ήδη να συμβάλει σημαντικά στην εξοικονόμηση καυσίμων και μείωση εκπομπών ρύπων.
«Στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, η παγκόσμια ναυτιλία έχει ένα απότομο βουνό να σκαρφαλώσει και πρέπει να τραβήξουμε όλους τους μοχλούς για να επιτύχουμε σύμφωνα με τη Συμφωνία του Παρισιού» ανέφερε ο Andreas M. van der Wurff, Διευθυντής Βελτιστοποίησης Λιμένος στην A.P. Moller-Maersk.
«Είμαστε ενθουσιασμένοι που θα παραδώσουμε αυτή τη μελέτη στον ΙΜΟ. Το JIT μπορεί να συμβάλει σημαντικά στη μείωση των εκπομπών ρύπων. Έχουμε αποδείξει ότι τα μισά οφέλη μπορούν να επιτευχθούν βελτιστοποιώντας λιγότερο από το 10% ενός ταξιδίου. Είμαι περήφανος για την ανάλυση που διεξήγαγε η ομάδα δεδομένων της MarineTraffic σε συνεργασία με την EERA», πρόσθεσε ο Αργύρης Στασινάκης, Executive Partner της εταιρείας.
Latest News
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα