Λύση φαίνεται πως δίνεται στο αδιέξοδο που έχει δημιουργηθεί μεταξύ Ελλάδας και Ιράν. Αρχικά η κατάσχεση του πετρελαίου που μετέφερε το δεξαμενόπλοιο Lana στην Εύβοια και στη συνέχεια το ρεσάλτο των Ιρανών Φρουρών της Επανάστασης στα δύο ελληνικά τάνκερ στον Περσικό Κόλπο ως αντίποινα δημιούργησαν ένταση μεταξύ των δύο χωρών, και φαίνεται πως επιχειρείται να δοθεί λύση διά της δικαστικής οδού.
Χθες, το Συμβούλιο Εφετών Χαλκίδας έκανε δεκτές τις αντιρρήσεις που είχε καταθέσει ο νομικός εκπρόσωπος της ιδιοκτήτριας εταιρείας του φορτίου Παναγιώτης Χιωτέλης. Αφορούσαν τις διατάξεις της ανακρίτριας Χαλκίδας, δυνάμει των οποίων είχε γίνει η κατάσχεση και μετάγγιση των 107.000 τόνων ιρανικού πετρελαίου, που το «Lana» μετέφερε στις δεξαμενές του.
Οι αντιρρήσεις υποβλήθηκαν την Τρίτη και μολονότι η δίκη για την υπόθεση είχε αρχικά προσδιοριστεί για σήμερα Πέμπτη, η διαδικασία για προφανείς λόγους επισπεύσθηκε ακόμα περισσότερο, με τη δίκη να λαμβάνει χώρα χθες στη Χαλκίδα.
Δεκτές οι αντιρρήσεις της ιρανικής πλευράς
Το Συμβούλιο Εφετών, όπως αναφέρει το kathimerini.gr, έκανε δεκτές τις αντιρρήσεις της ιρανικής πλευράς και κατά συνέπεια ακύρωσε τις διατάξεις της ανακρίτριας περί κατάσχεσης και μετάγγισης του φορτίου.
Με βάση αυτή την απόφαση, το φορτίο του πετρελαίου που έχει μεταφερθεί στο μισθωμένο από τις ΗΠΑ δεξαμενόπλοιο «Ice Energy», θα πρέπει να επιστραφεί στο «Lana».
Μετά από αυτή την εξέλιξη, θεωρείται πιθανό η ένταση μεταξύ Αθήνας και Τεχεράνης να αποκλιμακωθεί.
Το «Lana» είχε δεσμευθεί έπειτα από αίτημα δικαστικής συνδρομής που είχαν υποβάλει οι ΗΠΑ, με το αιτιολογικό ότι τα έσοδα από την πώληση του πετρελαίου θα κατέληγαν στη χρηματοδότηση της τρομοκρατίας.
Latest News
Αυξήθηκε κατά 0,4% ο εμπορικός στόλος τον Σεπτέμβριο
Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του Σεπτεμβρίου έτους 2023 προς τον Σεπτέμβριο 2022 η αύξηση που σημειώθηκε ήταν της τάξεως του 0,1%
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International