Στη Νότιο Κορέα ναυπηγείται ένα μεγάλο μέρος του νέου ελληνόκτητου στόλου, με την αξία των πλοίων Ελλήνων εφοπλιστών που βρίσκονται στα βιβλία παραγγελιών στα κορεατικά ναυπηγεία να ανέρχεται στα 18,8 δις. δολ.
Μάλιστα, όπως τόνισε ο πρόεδρος του Δ.Σ. του ΙΟΒΕ κ. Παναγιώτης Θωμόπουλος, στο Ελληνο – Κορεατικό Forum Ναυτιλιακής Συνεργασίας 2022 (Korean – Hellenic Maritime Cooperation Forum 2022) που διοργανώθηκε στο πλαίσιο των Ποσειδωνίων, από την Πρεσβεία της Δημοκρατίας της Κορέας στην Ελλάδα και το Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2022 γράφτηκαν στα βιβλία παραγγελιών στα κορεατικά ναυπηγεία 22 ελληνόκτητα πλοία.
Προκλήσεις
«Η ναυτιλία είναι στο αίμα μας», επεσήμανε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, απευθυνόμενος στην κορεατική αντιπροσωπεία. Όπως είπε χαρακτηριστικά, οι χώρες που έχουν κοινούς δεσμούς σε ιστορία και κουλτούρα, συνδέονται διαχρονικά δια μέσω των ωκεανών.
Παράλληλα, ο κ. Πλακιωτάκης αναφέρθηκε στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ναυτιλιακή βιομηχανία, σημειωνοντας πως η απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα και η έλλειψη ειδικευμένων αξιωματικών στα πλοία αποτελούν ζητήματα, τα οποία η ευρύτερη κοινότητα πρέπει να βρει λύση. «Όλοι οι εμπλεκόμενοι πρέπει να συνεργαστούν έναντι αυτών των προκλήσεων».
Από την πλευρά του, ο πρέσβης της Κορέας της Δημοκρατίας της Κορέας στην Ελλάδα κ. Jung Il Lee παρέθεσε το απόφθεγμα του Οδυσσέα Ελύτη: «εάν αποσυνθέσεις την Ελλάδα, στο τέλος θα δεις να σου απομένουν μια ελιά, ένα αμπέλι κι ένα καράβι. Που σημαίνει: με άλλα τόσα την ξαναφτιάχνεις». Τα πλοία είναι, λοιπόν, που ενώνουν τις δύο χώρες ανέφερε ο κ. Jung Il Lee, τονίζοντας πως η Κορέα είναι ο καλύτερος κατασκευαστής πλοίων και η Ελλάδα η καλύτερη ναυτιλιακή χώρα.
Latest News
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς