
Στη Νότιο Κορέα ναυπηγείται ένα μεγάλο μέρος του νέου ελληνόκτητου στόλου, με την αξία των πλοίων Ελλήνων εφοπλιστών που βρίσκονται στα βιβλία παραγγελιών στα κορεατικά ναυπηγεία να ανέρχεται στα 18,8 δις. δολ.
Μάλιστα, όπως τόνισε ο πρόεδρος του Δ.Σ. του ΙΟΒΕ κ. Παναγιώτης Θωμόπουλος, στο Ελληνο – Κορεατικό Forum Ναυτιλιακής Συνεργασίας 2022 (Korean – Hellenic Maritime Cooperation Forum 2022) που διοργανώθηκε στο πλαίσιο των Ποσειδωνίων, από την Πρεσβεία της Δημοκρατίας της Κορέας στην Ελλάδα και το Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2022 γράφτηκαν στα βιβλία παραγγελιών στα κορεατικά ναυπηγεία 22 ελληνόκτητα πλοία.
Προκλήσεις
«Η ναυτιλία είναι στο αίμα μας», επεσήμανε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, απευθυνόμενος στην κορεατική αντιπροσωπεία. Όπως είπε χαρακτηριστικά, οι χώρες που έχουν κοινούς δεσμούς σε ιστορία και κουλτούρα, συνδέονται διαχρονικά δια μέσω των ωκεανών.
Παράλληλα, ο κ. Πλακιωτάκης αναφέρθηκε στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ναυτιλιακή βιομηχανία, σημειωνοντας πως η απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα και η έλλειψη ειδικευμένων αξιωματικών στα πλοία αποτελούν ζητήματα, τα οποία η ευρύτερη κοινότητα πρέπει να βρει λύση. «Όλοι οι εμπλεκόμενοι πρέπει να συνεργαστούν έναντι αυτών των προκλήσεων».
Από την πλευρά του, ο πρέσβης της Κορέας της Δημοκρατίας της Κορέας στην Ελλάδα κ. Jung Il Lee παρέθεσε το απόφθεγμα του Οδυσσέα Ελύτη: «εάν αποσυνθέσεις την Ελλάδα, στο τέλος θα δεις να σου απομένουν μια ελιά, ένα αμπέλι κι ένα καράβι. Που σημαίνει: με άλλα τόσα την ξαναφτιάχνεις». Τα πλοία είναι, λοιπόν, που ενώνουν τις δύο χώρες ανέφερε ο κ. Jung Il Lee, τονίζοντας πως η Κορέα είναι ο καλύτερος κατασκευαστής πλοίων και η Ελλάδα η καλύτερη ναυτιλιακή χώρα.


Latest News

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί