Στη Νότιο Κορέα ναυπηγείται ένα μεγάλο μέρος του νέου ελληνόκτητου στόλου, με την αξία των πλοίων Ελλήνων εφοπλιστών που βρίσκονται στα βιβλία παραγγελιών στα κορεατικά ναυπηγεία να ανέρχεται στα 18,8 δις. δολ.
Μάλιστα, όπως τόνισε ο πρόεδρος του Δ.Σ. του ΙΟΒΕ κ. Παναγιώτης Θωμόπουλος, στο Ελληνο – Κορεατικό Forum Ναυτιλιακής Συνεργασίας 2022 (Korean – Hellenic Maritime Cooperation Forum 2022) που διοργανώθηκε στο πλαίσιο των Ποσειδωνίων, από την Πρεσβεία της Δημοκρατίας της Κορέας στην Ελλάδα και το Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2022 γράφτηκαν στα βιβλία παραγγελιών στα κορεατικά ναυπηγεία 22 ελληνόκτητα πλοία.
Προκλήσεις
«Η ναυτιλία είναι στο αίμα μας», επεσήμανε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, απευθυνόμενος στην κορεατική αντιπροσωπεία. Όπως είπε χαρακτηριστικά, οι χώρες που έχουν κοινούς δεσμούς σε ιστορία και κουλτούρα, συνδέονται διαχρονικά δια μέσω των ωκεανών.
Παράλληλα, ο κ. Πλακιωτάκης αναφέρθηκε στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ναυτιλιακή βιομηχανία, σημειωνοντας πως η απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα και η έλλειψη ειδικευμένων αξιωματικών στα πλοία αποτελούν ζητήματα, τα οποία η ευρύτερη κοινότητα πρέπει να βρει λύση. «Όλοι οι εμπλεκόμενοι πρέπει να συνεργαστούν έναντι αυτών των προκλήσεων».
Από την πλευρά του, ο πρέσβης της Κορέας της Δημοκρατίας της Κορέας στην Ελλάδα κ. Jung Il Lee παρέθεσε το απόφθεγμα του Οδυσσέα Ελύτη: «εάν αποσυνθέσεις την Ελλάδα, στο τέλος θα δεις να σου απομένουν μια ελιά, ένα αμπέλι κι ένα καράβι. Που σημαίνει: με άλλα τόσα την ξαναφτιάχνεις». Τα πλοία είναι, λοιπόν, που ενώνουν τις δύο χώρες ανέφερε ο κ. Jung Il Lee, τονίζοντας πως η Κορέα είναι ο καλύτερος κατασκευαστής πλοίων και η Ελλάδα η καλύτερη ναυτιλιακή χώρα.
Latest News
Αυξήθηκε κατά 0,4% ο εμπορικός στόλος τον Σεπτέμβριο
Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του Σεπτεμβρίου έτους 2023 προς τον Σεπτέμβριο 2022 η αύξηση που σημειώθηκε ήταν της τάξεως του 0,1%
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International