
Στη Νότιο Κορέα ναυπηγείται ένα μεγάλο μέρος του νέου ελληνόκτητου στόλου, με την αξία των πλοίων Ελλήνων εφοπλιστών που βρίσκονται στα βιβλία παραγγελιών στα κορεατικά ναυπηγεία να ανέρχεται στα 18,8 δις. δολ.
Μάλιστα, όπως τόνισε ο πρόεδρος του Δ.Σ. του ΙΟΒΕ κ. Παναγιώτης Θωμόπουλος, στο Ελληνο – Κορεατικό Forum Ναυτιλιακής Συνεργασίας 2022 (Korean – Hellenic Maritime Cooperation Forum 2022) που διοργανώθηκε στο πλαίσιο των Ποσειδωνίων, από την Πρεσβεία της Δημοκρατίας της Κορέας στην Ελλάδα και το Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2022 γράφτηκαν στα βιβλία παραγγελιών στα κορεατικά ναυπηγεία 22 ελληνόκτητα πλοία.
Προκλήσεις
«Η ναυτιλία είναι στο αίμα μας», επεσήμανε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, απευθυνόμενος στην κορεατική αντιπροσωπεία. Όπως είπε χαρακτηριστικά, οι χώρες που έχουν κοινούς δεσμούς σε ιστορία και κουλτούρα, συνδέονται διαχρονικά δια μέσω των ωκεανών.
Παράλληλα, ο κ. Πλακιωτάκης αναφέρθηκε στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ναυτιλιακή βιομηχανία, σημειωνοντας πως η απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα και η έλλειψη ειδικευμένων αξιωματικών στα πλοία αποτελούν ζητήματα, τα οποία η ευρύτερη κοινότητα πρέπει να βρει λύση. «Όλοι οι εμπλεκόμενοι πρέπει να συνεργαστούν έναντι αυτών των προκλήσεων».
Από την πλευρά του, ο πρέσβης της Κορέας της Δημοκρατίας της Κορέας στην Ελλάδα κ. Jung Il Lee παρέθεσε το απόφθεγμα του Οδυσσέα Ελύτη: «εάν αποσυνθέσεις την Ελλάδα, στο τέλος θα δεις να σου απομένουν μια ελιά, ένα αμπέλι κι ένα καράβι. Που σημαίνει: με άλλα τόσα την ξαναφτιάχνεις». Τα πλοία είναι, λοιπόν, που ενώνουν τις δύο χώρες ανέφερε ο κ. Jung Il Lee, τονίζοντας πως η Κορέα είναι ο καλύτερος κατασκευαστής πλοίων και η Ελλάδα η καλύτερη ναυτιλιακή χώρα.


Latest News

Θα γίνουν οι ΗΠΑ ναυπηγική δύναμη;
Ενώ η Κίνα, η Νότια Κορέα και η Ιαπωνία παραμένουν κυρίαρχες δυνάμεις, η Αμερική, το Βιετνάμ και η Ινδία τοποθετούνται ως αναδυόμενοι παίκτες

Κατέρρευσαν οι παραγγελίες για bulk carriers - Οι μεσοπρόθεσμες προοπτικές
Η αβεβαιότητα που επικρατεί διεθνώς αποθαρρύνει τους πλοιοκτήτες από τη σύναψη νέων συμβάσεων ναυπήγησης πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου

Κικίλιας: «Πρώτος στόχος μου να μην αυξηθούν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια»
Ο νέος υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας παραλαμβάνοντας από τον Χρήστο Στυλιανίδη ανήγγειλε τέσσερις προτεραιότητες στη ναυτιλία και την ακτοπλοϊα

To LNG/C «Ασκληπιός» της Capital Ship Management, ύψωσε την ελληνική σημαία
Το LNG/C ‘ΑΣΚΛΗΠΙΟΣ’, της Capital Gas Ship Management, είναι ένα πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου μεταφορικής ικανότητας 81,451 dwt, οικολογικού τύπου

Το σχέδιο Τραμπ να αναστήσει τη ναυπηγική βιομηχανία - Πρώτα «σκοτώνουμε την Κίνα»
Πατώντας στα χνάρια του κινεζικού σχεδίου ο Τραμπ σχεδιάζει να αναστήσει την αμερικανική ναυπηγική βιομηχανία

Τα σχέδια της Κίνας για να καταστεί παγκόσμιος ναυτιλιακός κόμβος
Έμφαση και στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες

Βασίλης Κικίλιας: Το crash test με την ακτοπλοΐα και η «προίκα» των 1,6 δισ. ευρώ
Γεμάτο προκλήσεις το χαρτοφυλάκιο που αναλαμβάνει ο Βασίλης Κικίλιας – Ο ανασχηματισμός 2025 τον έφερε στο υπουργείο Ναυτιλίας

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων

Προχωρεί το niologio.gov.gr - Έχουν εγγραφεί 21 ποντοπόρα πλοία
Από την έναρξη της λειτουργίας του συστήματος, 21 νέα ποντοπόρα πλοία έχουν εγγραφεί στο ελληνικό νηολόγιο, εκ των οποίων τα 19 μέσω της νέας ψηφιακής διαδικασίας

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής που σχεδιάζει ο Τραμπ
Σε αναβρασμό η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία - Ποσα πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες στην Κίνα