![Ποσειδώνια 2022: Ακριβή υπόθεση η πράσινη ναυτιλία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/06/poseidonia.jpg)
«Δει δη χρημάτων». Η φράση αυτή εκφράζει απόλυτα τον προβληματισμό που αναπτύχθηκε για την απανθρακοποίηση χθες σε εκδήλωση της ελληνικής περιβαλλοντικής οργάνωσης Helmepa, που ίδρυσε πριν από 40 χρόνια ο ελληνικός εφοπλισμός σε συνεργασία με τους ναυτεργάτες. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στον χώρο της διεθνούς έκθεσης Ποσειδώνια 2022 και επί τάπητος τέθηκαν οι οικονομικές προκλήσεις στον κλάδο της ναυτιλίας, σε συνδυασμό με την αυστηρότερη περιβαλλοντική νομοθεσία.
Στην ομιλία του ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης αναφέρθηκε στην απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα ως «φλέγον ζήτημα» και ως «μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για τη ναυτιλία». Οπως είπε, «η ναυτιλία πρέπει να εξασφαλίσει την παγκόσμια διαθεσιμότητα εναλλακτικών καυσίμων μηδενικών εκπομπών άνθρακα. Απέχουμε, ωστόσο, ακόμα από αυτόν τον στόχο».
Επίσης κάλεσε την ΕΕ και το Ταμείο του Διεθνούς Συμβουλίου Ναυτιλιακής Ερευνας να υποστηρίξουν γενναιόδωρα και να συνεισφέρουν στην απαιτούμενη χρηματοδότηση μέσω πηγών όπως ο διαρθρωτικός προϋπολογισμός της ΕΕ και άλλες πρωτοβουλίες για τον βιομηχανικό κλάδο.
Στην ομιλία της, η πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Μελίνα Τραυλού είπε ότι «η ΕΕΕ θα συνεχίσει να εργάζεται με συνέπεια και αφοσίωση, προκειμένου να υιοθετήσει ρεαλιστικές και εφικτές λύσεις που θα οδηγήσουν τον κλάδο στη νέα εποχή». Ακολούθησε συζήτηση μεταξύ εκπροσώπων έξι εκ των μεγαλύτερων ναυτιλιακών εταιρειών της Ελλάδας, με αθροιζόμενο στόλο 354 πλοίων. Το πάνελ αποτελούνταν από τους: Σουζάνα Λασκαρίδη, διευθύνουσα της Laskaridis Shipping, Μιλένα Παππά, εμπορική διευθύντρια της Starbulk Carriers, Αθανάσιο Μαρτίνο, διευθύνοντα σύμβουλο της Eastern Mediterranean Maritime Limited, Αριστείδη Πίττα, διευθύνοντα σύμβουλο της Euroseas & Eurodry, Συμεών Παληό, πρόεδρο και διευθύνοντα της Diana Shipping Inc. και Νικόλαο Τσάκο, πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της TEN.
Ο Συμεών Παληός σημείωσε μεταξύ άλλων ότι η έξοδος της ναυτιλίας στις χρηματοπιστωτικές αγορές τα τελευταία χρόνια άλλαξε τον κλάδο προς το καλύτερο, ενώ υπογράμμισε ότι πρέπει να μειωθεί το λειτουργικό κόστος του πλοίου.
Ψηφιοποίηση και ασφάλεια
Ο Αθανάσιος Μαρτίνος χαρακτήρισε τα πλοία διπλού τοιχώματος ως ένα από τα σημαντικότερα επιτεύγματα στη ναυτιλία, ενώ τόνισε πως η ίδρυση της Helmepa κατέστησε ασφαλέστερη τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Επίσης, η έκρηξη της ψηφιοποίησης έκανε τη ναυτιλία πολύ ασφαλέστερη, χωρίς ατυχήματα κ.λπ., ενώ η οικονομική άνοδος της Κίνας συνέδραμε σε μεγάλο βαθμό στην αύξηση του εμπορίου και του κλάδου εν γένει. Επίσης, στάθηκε και στη σταδιακή άνοδο της κινεζικής ναυτιλίας, η οποία μπορεί σε λίγα χρόνια να πάρει – όπως είπε – τα πρωτεία από την Ελλάδα.
Μιλώντας για την ψηφιοποίηση και την τεχνολογική έκρηξη, η Μιλένα Παππά τόνισε πως σίγουρα έκανε τη ναυτιλία ασφαλέστερη, ενώ πρόσθεσε ότι σταδιακά έρχεται η αυτοματοποίηση. Επίσης ανέφερε ότι στις εισηγμένες εταιρείες οι μέτοχοι ελέγχουν και κοιτούν καλύτερα αν τηρούνται τα κριτήρια ESG.
Ο Νίκος Τσάκος έστειλε μήνυμα πως χρειάζεται δυνατότερη φωνή από τον ΙΜΟ, καθώς το status της ναυτιλίας δεν εκτιμάται και κάτι πρέπει να γίνει γι’ αυτό. «Η Ελλάδα είναι η Silicon Valley της ναυτιλίας. Δεν θέλουμε να είμαστε απλώς τα πειραματόζωα για οποιαδήποτε νέα νομοθεσία, χωρίς να ζητηθεί πρώτα η γνώμη μας. Χρειαζόμαστε βοήθεια για να συνεχίσουμε να μειώνουμε το αποτύπωμά μας από 2,5%-2,8% που βρισκόμαστε σήμερα, σε χαμηλότερα επίπεδα».
Στην πράσινη ναυτιλία αναφέρθηκε και ο Αριστείδης Πίττας, ο οποίος τόνισε ότι «προσπαθούμε να απαλλαγούμε από τις εκπομπές άνθρακα ταχύτερα από ό,τι μπορεί να ανταποκριθεί σε αυτή την προσπάθεια συνολικά η κοινωνία, ειδικά στις αναπτυσσόμενες χώρες. Δεν πρέπει να ξεχνάμε την κοινωνία και τη σημασία των αρχών και πρακτικών καλής διακυβέρνησης για τις εταιρείες μας».
Τέλος, η Σουζάνα Λασκαρίδη ανέφερε ότι το κόστος της βιωσιμότητας δεν έχει να κάνει μόνο με το περιβάλλον, αλλά και πώς δεν θα καταστραφούν οι επιχειρήσεις στο μέλλον.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ερυθρά Θάλασσα: Νέα πλήγματα Χούθι – Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/Houthi-2-768x432-1-600x338.jpg)
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
![Cosco: Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp1-600x384.jpg)
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023