Η ελληνική ναυτιλία είναι υπέρ της απεξάρτησης από τον άνθρακα «χθες», ο ναυτιλιακός κλάδος είναι στρατηγικός εταίρος των κρατών και η ΕΕ πρέπει να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, ήταν τα τρία καθαρά μηνύματα που έστειλε σε κάθε κατεύθυνση η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Μελίνα Τραυλού στη συνέντευξη Τύπου που ολοκληρώθηκε πριν από λίγο στο πλαίσιο της διεθνούς έκθεσης «Ποσειδώνια 2022».
Το στίγμα των πρωτοβουλιών
Στην πρώτη της συνέντευξη Τύπου ως νέα πρόεδρος ΕΕΕ η κα. Τραυλού με άνεση και σαφήνεια διατύπωσε της θέσεις της Ένωσης για όλα τα κρίσιμα και επίκαιρα θέματα ενώ έδωσε με ενάργεια το στίγμα των πρωτοβουλιών που πρόκειται να αναλάβει με στόχο όπως είπε να αναδείξει την μεγάλη σημασία της ναυτιλίας στην οικονομική ανάπτυξη των λαών, ρόλος που δεν της αναγνωρίζεται όσο πρέπει. Πρέπει να γίνει κατανοητό σε εθνικό, ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο η σημαντικότητα της ναυτιλίας γενικότερα, καθώς δεν είναι μόνο ένας κλάδος αλλά ένας στρατηγικός εταίρος των κυβερνήσεων είπε και υπενθύμισε ότι σύντομα η ΕΕΕ θα ξεκινήσει παγκόσμια εκστρατεία ενημέρωσης.
Κυρώσεις στη Ρωσία
Απαντώντας σε ερώτηση του ΟΤ για τη στάση του ελληνικού εφοπλισμού απέναντι στις κυρώσεις στη Ρωσία η κ. Τραυλού ξεκάθαρα καταδίκασε «οποιαδήποτε βίαιη πράξη» όπως η εισβολή της Ρωσίας κατά της Ουκρανίας. Όμως, όπως συμπλήρωσε, «δεν μπορούμε να σχολιάσουμε καμία νόμιμη επιχειρηματική πράξη διότι ο ελληνικός εφοπλισμός δεν έχει κάνει κάτι παράνομο δεν έχει σπάσει κανένα εμπάργκο».
«Τις κυρώσεις είμαστε οι πρώτοι που τις τηρούμε, που τις ακολουθούμε», πρόσθεσε.
Ελληνικά δεξαμενόπλοια στο Ιράν
Για το θέμα των ελληνικών δεξαμενοπλοίων που κρατούνται παρανόμως στο Ιράν η κα. Τραυλού σημείωσε ότι η ελληνική κυβέρνηση κάνει τις δέουσες ενέργειες για να ξεπερασθεί το όλο θέμα, ενώ καταδίκασε για μία ακόμη φορά την πράξη «πειρατείας» κατά των ελληνικών δεξαμενοπλοίων και ευχήθηκε την μη επανάληψη τέτοιων συμβάντων στο μέλλον.
Απαντώντας σε ερώτηση για τις προτεραιότητές της το επόμενο διάστημα σημείων ότι πρώτη προτεραιότητα είναι η προάσπιση των συμφερόντων της ελληνόκτητης ναυτιλίας ως γεωπολιτικό πλεονέκτημα της Ελλάδας αλλά και της Ευρώπης.
Εμπορική ναυτιλία και θεσμικό πλαίσιο
Όσον αφορά το θεσμικό πλαίσιο που εφαρμόζει η Ελλάδα για την εμπορική ναυτιλία και τις παρεμβάσεις της Ευρωπαίας επιτρόπου ανταγωνισμού η κα. Τραυλού διευκρίνισε ότι ουδέποτε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε οιαδήποτε έρευνα, αλλά η ΕΕ στο παρελθόν διατύπωσε κάποιες διευκρινιστικές ερωτήσεις και η ελληνική πολιτεία έχει ανταποκριθεί, χωρίς να υπάρχει οποιαδήποτε ανησυχία.
Ο στόχος των μηδενικών ρύπων
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε η τοποθέτηση της κας Τραυλού για τις προσπάθειες της ναυτιλίας να επιτύχει τους στόχους των μηδενικών εκπομπών ρύπων, αφού έδειξε με σαφήνεια σε ποιον ανήκει η κύρια ευθύνη για να προχωρήσει η υπόθεση της «πράσινης» ναυτιλία. Η πρόεδρος της ΕΕΕ αφού διατύπωσε την θέση ότι η ναυτιλία είναι υπέρ της απανθρακοποίησης «χθες», συμπλήρωσε ότι ιστορικά η πλοιοκτησία επενδύει σε νέα πλοία όποτε όταν βρεθεί λύση με τα νέα εναλλακτικά καύσιμα θα την ακολουθήσει. Στο σημείο αυτό ζήτησε από τους παραγωγούς ενέργειας να αναλάβουν το κύριο βάρος που τους αναλογεί στην ανάπτυξη των νέων καυσίμων, μαζί με τους κατασκευαστές μηχανών. Ωστόσο -όπως είπε- η ΕΕΕ ζητά μια λύση για το επόμενο καύσιμο της ναυτιλίας σε παγκόσμιο επίπεδο. «Αποτελούν πάντα προτεραιότητα για εμάς οι πραγματικές λύσεις», τόνισε.
Παράλληλα επανέλαβε για μία ακόμη φορά πως περιφερειακές ρυθμίσεις, όπως για παράδειγμα αυτές που δρομολογεί η Ευρώπη για τους ρύπους, δεν βοηθούν την παγκόσμια ναυτιλία αντιθέτως πλήττουν την ανταγωνιστικότητα της ίδιας της ευρωπαϊκής ναυτιλίας.
Ενίσχυση ανταγωνιστικότητας
Στο σημείο αυτό ζήτησε από την ΕΕ να ενισχύσει της ανταγωνιστικότητα του ευρωπαϊκού στόλου και εξήγησε ότι η ελληνική ναυτιλία είναι ταυτισμένη με την ευρωπαϊκή αφού αποτελεί πάνω από 50% του ευρωπαϊκού στόλου. Εκτίμησε πάντως ότι η ΕΕ αρχίζει να κατανοεί τον ρόλο της ναυτιλίας στην ενεργειακή απεξάρτηση της Ευρώπης όπως έγινε αντιληπτό και από την συνάντηση που είχε η ΕΕΕ με την ευρωπαία επίτροπο μεταφορών.
Οι Έλληνες ναυτικοί
Στην συνέντευξη τύπου της ΕΕΕ που παραδοσιακά πραγματοποιείται την τελευταία ημέρα των Ποσειδωνίων, η κ. Τραυλού αναφέρθηκε και στο ζήτημα των Ελλήνων ναυτικών, επισημαίνοντας πως οι ναυτικοί μας δεν μειώνονται και πως δεν υπάρχει ζήτημα ανεργίας στο ναυτικό επάγγελμα. Όπως είπε χαρακτηριστικά, «αυξάνονται τα πλοία και όχι οι Έλληνες ναυτικοί, είναι κάτι που μας απασχολεί και πρέπει να γίνουν πιο μοντέρνες οι ΑΕΝ και να εξυγιανθεί το σύστημα ναυτικής εκπαίδευσης».
Latest News
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς
Στη «λίστα κυρώσεων» των ΗΠΑ η Cosco - Τι απαντούν οι Κινέζοι
Τι θα σημάνει για τα δεξαμενόπλοια και τους ναύλους η ένταξη της Cosco στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ για τις σχέσεις με τον κινεζικο στρατό
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023