Η ελληνική ναυτιλία είναι υπέρ της απεξάρτησης από τον άνθρακα «χθες», ο ναυτιλιακός κλάδος είναι στρατηγικός εταίρος των κρατών και η ΕΕ πρέπει να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, ήταν τα τρία καθαρά μηνύματα που έστειλε σε κάθε κατεύθυνση η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Μελίνα Τραυλού στη συνέντευξη Τύπου που ολοκληρώθηκε πριν από λίγο στο πλαίσιο της διεθνούς έκθεσης «Ποσειδώνια 2022».
Το στίγμα των πρωτοβουλιών
Στην πρώτη της συνέντευξη Τύπου ως νέα πρόεδρος ΕΕΕ η κα. Τραυλού με άνεση και σαφήνεια διατύπωσε της θέσεις της Ένωσης για όλα τα κρίσιμα και επίκαιρα θέματα ενώ έδωσε με ενάργεια το στίγμα των πρωτοβουλιών που πρόκειται να αναλάβει με στόχο όπως είπε να αναδείξει την μεγάλη σημασία της ναυτιλίας στην οικονομική ανάπτυξη των λαών, ρόλος που δεν της αναγνωρίζεται όσο πρέπει. Πρέπει να γίνει κατανοητό σε εθνικό, ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο η σημαντικότητα της ναυτιλίας γενικότερα, καθώς δεν είναι μόνο ένας κλάδος αλλά ένας στρατηγικός εταίρος των κυβερνήσεων είπε και υπενθύμισε ότι σύντομα η ΕΕΕ θα ξεκινήσει παγκόσμια εκστρατεία ενημέρωσης.
Κυρώσεις στη Ρωσία
Απαντώντας σε ερώτηση του ΟΤ για τη στάση του ελληνικού εφοπλισμού απέναντι στις κυρώσεις στη Ρωσία η κ. Τραυλού ξεκάθαρα καταδίκασε «οποιαδήποτε βίαιη πράξη» όπως η εισβολή της Ρωσίας κατά της Ουκρανίας. Όμως, όπως συμπλήρωσε, «δεν μπορούμε να σχολιάσουμε καμία νόμιμη επιχειρηματική πράξη διότι ο ελληνικός εφοπλισμός δεν έχει κάνει κάτι παράνομο δεν έχει σπάσει κανένα εμπάργκο».
«Τις κυρώσεις είμαστε οι πρώτοι που τις τηρούμε, που τις ακολουθούμε», πρόσθεσε.
Ελληνικά δεξαμενόπλοια στο Ιράν
Για το θέμα των ελληνικών δεξαμενοπλοίων που κρατούνται παρανόμως στο Ιράν η κα. Τραυλού σημείωσε ότι η ελληνική κυβέρνηση κάνει τις δέουσες ενέργειες για να ξεπερασθεί το όλο θέμα, ενώ καταδίκασε για μία ακόμη φορά την πράξη «πειρατείας» κατά των ελληνικών δεξαμενοπλοίων και ευχήθηκε την μη επανάληψη τέτοιων συμβάντων στο μέλλον.
Απαντώντας σε ερώτηση για τις προτεραιότητές της το επόμενο διάστημα σημείων ότι πρώτη προτεραιότητα είναι η προάσπιση των συμφερόντων της ελληνόκτητης ναυτιλίας ως γεωπολιτικό πλεονέκτημα της Ελλάδας αλλά και της Ευρώπης.
Εμπορική ναυτιλία και θεσμικό πλαίσιο
Όσον αφορά το θεσμικό πλαίσιο που εφαρμόζει η Ελλάδα για την εμπορική ναυτιλία και τις παρεμβάσεις της Ευρωπαίας επιτρόπου ανταγωνισμού η κα. Τραυλού διευκρίνισε ότι ουδέποτε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε οιαδήποτε έρευνα, αλλά η ΕΕ στο παρελθόν διατύπωσε κάποιες διευκρινιστικές ερωτήσεις και η ελληνική πολιτεία έχει ανταποκριθεί, χωρίς να υπάρχει οποιαδήποτε ανησυχία.
Ο στόχος των μηδενικών ρύπων
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε η τοποθέτηση της κας Τραυλού για τις προσπάθειες της ναυτιλίας να επιτύχει τους στόχους των μηδενικών εκπομπών ρύπων, αφού έδειξε με σαφήνεια σε ποιον ανήκει η κύρια ευθύνη για να προχωρήσει η υπόθεση της «πράσινης» ναυτιλία. Η πρόεδρος της ΕΕΕ αφού διατύπωσε την θέση ότι η ναυτιλία είναι υπέρ της απανθρακοποίησης «χθες», συμπλήρωσε ότι ιστορικά η πλοιοκτησία επενδύει σε νέα πλοία όποτε όταν βρεθεί λύση με τα νέα εναλλακτικά καύσιμα θα την ακολουθήσει. Στο σημείο αυτό ζήτησε από τους παραγωγούς ενέργειας να αναλάβουν το κύριο βάρος που τους αναλογεί στην ανάπτυξη των νέων καυσίμων, μαζί με τους κατασκευαστές μηχανών. Ωστόσο -όπως είπε- η ΕΕΕ ζητά μια λύση για το επόμενο καύσιμο της ναυτιλίας σε παγκόσμιο επίπεδο. «Αποτελούν πάντα προτεραιότητα για εμάς οι πραγματικές λύσεις», τόνισε.
Παράλληλα επανέλαβε για μία ακόμη φορά πως περιφερειακές ρυθμίσεις, όπως για παράδειγμα αυτές που δρομολογεί η Ευρώπη για τους ρύπους, δεν βοηθούν την παγκόσμια ναυτιλία αντιθέτως πλήττουν την ανταγωνιστικότητα της ίδιας της ευρωπαϊκής ναυτιλίας.
Ενίσχυση ανταγωνιστικότητας
Στο σημείο αυτό ζήτησε από την ΕΕ να ενισχύσει της ανταγωνιστικότητα του ευρωπαϊκού στόλου και εξήγησε ότι η ελληνική ναυτιλία είναι ταυτισμένη με την ευρωπαϊκή αφού αποτελεί πάνω από 50% του ευρωπαϊκού στόλου. Εκτίμησε πάντως ότι η ΕΕ αρχίζει να κατανοεί τον ρόλο της ναυτιλίας στην ενεργειακή απεξάρτηση της Ευρώπης όπως έγινε αντιληπτό και από την συνάντηση που είχε η ΕΕΕ με την ευρωπαία επίτροπο μεταφορών.
Οι Έλληνες ναυτικοί
Στην συνέντευξη τύπου της ΕΕΕ που παραδοσιακά πραγματοποιείται την τελευταία ημέρα των Ποσειδωνίων, η κ. Τραυλού αναφέρθηκε και στο ζήτημα των Ελλήνων ναυτικών, επισημαίνοντας πως οι ναυτικοί μας δεν μειώνονται και πως δεν υπάρχει ζήτημα ανεργίας στο ναυτικό επάγγελμα. Όπως είπε χαρακτηριστικά, «αυξάνονται τα πλοία και όχι οι Έλληνες ναυτικοί, είναι κάτι που μας απασχολεί και πρέπει να γίνουν πιο μοντέρνες οι ΑΕΝ και να εξυγιανθεί το σύστημα ναυτικής εκπαίδευσης».
Latest News
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία
Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και οι αρχαιρεσίες ολοκληρώθηκαν - Πρόεδρος για δεύτερη θητεία, αναμένεται να εκλεγεί, η Μελίνα Τραυλού
Αύξηση εσόδων 64% για την Capital Clean Energy Carriers – Μέρισμα 0,15 δολ/ μετοχή
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024
Ναυτιλία: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από τους πολέμους των δασμών
Κατά τον προηγούμενο «εμπορικό πόλεμο» καταγράφηκε μια πτώση της ζήτησης στα εμπορευματοκιβώτια, σύμφωνα με την DNB Markets
Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024 η Costamare
H Costamare συνεχίζει τη στρατηγική ανανέωσης του ιδιόκτητου στόλου και την αύξηση του μέσου μεγέθους του