![Ποσειδώνια 2022: ABS, DSME και GasLog μαζί για την δέσμευση CO2 επί του πλοίου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/06/ImgSrc-1-4.jpg)
O αμερικανικός νηογνώμονας ABS, τα κορεάτικα ναυπηγεία Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME) και η GasLog ενώνουν τις δυνάμεις τους στην κατεύθυνση απαλλαγής της ναυτιλίας από τον άνθρακα.
Οι τρεις εταιρείες υπέγραψαν στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης Ποσειδώνια 2022 συμφωνία για την ανάπτυξη ενός ενσωματωμένου συστήματος δέσμευσης και αποθήκευσης CO2 (OCCS).
Αυτή η τεχνολογία μείωσης των εκπομπών επιστρέφει το CO2 από τα καυσαέρια πίσω στο πλοίο για αποθήκευση μέσω της διαδικασίας απορρόφησης, αναγέννησης και διαχωρισμού. Το αποθηκευμένο CO2, ως μια μορφή υποπροϊόντος, μπορεί στη συνέχεια να εκφορτωθεί με ασφάλεια στις παράκτιες εγκαταστάσεις μετά την είσοδο στο λιμάνι.
Οι τρεις εταιρείες θα συνεργαστούν στο σχεδιασμό ενός βέλτιστου OCCS για ένα πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) που θα κατασκευαστεί από τα ναυπηγεία DSME.
Κοινή ανάπτυξη OCCS
Ταυτόχρονα, το έργο θα επιδιώξει να λάβει καταρχήν έγκριση (approval in principle-AIP) του ABS (AIP) για το σύστημα OCCS. Η κοινή ανάπτυξη OCCS πρόκειται να ολοκληρωθεί έως το πρώτο τρίμηνο του 2023. Ο ABS θα καθοδηγεί τους κανόνες και τους κανονισμούς για την ανάπτυξη OCCS και θα παρέχει τεχνικές συμβουλές και υποστήριξη. Ειδικότερα, ο ABS θα διενεργήσει μια σειρά αξιολογήσεων κινδύνου και θα επιβλέπει τη διαδικασία αξιολόγησης για το τελικό AIP για αυτήν την τεχνολογία.
Η DSME έλαβε παραγγελία για τέσσερα πλοία μεταφοράς LNG από την GasLog πέρυσι. Αυτά τα πλοία έχουν προγραμματιστεί να παραδοθούν διαδοχικά από το πρώτο εξάμηνο του 2024. Η πραγματική εγκατάσταση του OCCS σε ένα πλοίο LNG έχει στόχο να συμπέσει με την κατασκευή. Η GasLog θα αναλάβει τις τεχνικές απαιτήσεις για την εγκατάσταση και λειτουργία του OCCS. Θα παρέχουν επίσης πολύτιμη τεχνογνωσία διαχείρισης πλοίων που είναι απαραίτητη για την αξιολόγηση σχεδιασμού OCCS.
«Η δέσμευση άνθρακα επί του πλοίου θα είναι μια κρίσιμη τεχνολογία στην προσπάθεια της βιομηχανίας για να επιτύχει μηδενικούς ρύπους, δήλωσε ο John McDonald, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ABS.
Δηλώσεις
Ο κ. Κώστας Καραθάνος, COO της GasLog δήλωσε ότι οι ισχυρές συνεργασίες με κορυφαίους του κλάδου όπως η DSME και ο ABS είναι βασικός παράγοντας για την απαλλαγή της ναυτιλίας από τις ανθρακούχες εκπομπές. Στη GasLog πιστεύουμε ακράδαντα ότι το ενσωματωμένο στο πλοίο σύστημα δέσμευσης άνθρακα θα γίνει μία από τις κύριες μεθόδους για τη μείωση των εκπομπών από τη ναυτιλία και τη συμβολή στη διατήρηση της παγκόσμιας αύξησης της θερμοκρασίας στους 1,5 βαθμούς Κελσίου.
Εκπρόσωπος της DSME δήλωσε: «Είμαστε στην ευχάριστη θέση να δημιουργήσουμε έναν χώρο φιλικής προς το περιβάλλον τεχνικής συνεργασίας στην Ελλάδα, η οποία είναι ένας από τους μεγαλύτερους πελάτες μας στη ναυπηγική βιομηχανία».
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Κρουαζιέρα: Άνω κάτω ο Πειραιάς με πρόταση της Ε.Ε. για τον νέο προβλήτα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/396121953_881827319967534_9198009856198617419_n-1024x793-1024x793-1-600x465.jpg)
Κρουαζιέρα: Άνω κάτω ο Πειραιάς με πρόταση της Ε.Ε. για τον νέο προβλήτα
Παρέμβαση του δημάρχου Πειραιά Γιάννη Μώραλη στον ΟΤ, ζητώντας να μην υποβαθμιστεί η πόλη ως βάση κρουαζιέρας.
![Ερυθρά Θάλασσα: Νέα πλήγματα Χούθι – Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/Houthi-2-768x432-1-600x338.jpg)
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
![Cosco: Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp1-600x384.jpg)
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο