
Το «παρών» στην κορυφαία ναυτιλιακή εκδήλωση στον κόσμο δίνει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), σε μία κρίσιμη συγκυρία τόσο για τη ναυτιλία συνολικά όσο και ειδικότερα για την κρουαζιέρα, η οποία όχι απλώς επανέρχεται πια σε πλήρη λειτουργία αλλά βλέπει και τα μεγέθη της να επιστρέφουν στα προ της πανδημίας επίπεδα.
«Είναι υπέροχο που βρισκόμαστε στα Ποσειδώνια για να ανταλλάξουμε απόψεις με όλους τους ηγέτες της ναυτιλιακής βιομηχανίας για το μέλλον του κλάδου και για το πώς θα επιτύχουμε τους φιλόδοξους περιβαλλοντικούς στόχους μας», δήλωσε η Marie-Caroline Laurent, Γενική Διευθύντρια της CLIA για την Ευρώπη, η οποία βρέθηκε στα Ποσειδώνια, πραγματοποιώντας επαφές με κορυφαίους παράγοντες της ναυτιλίας με έμφαση στην πράσινη ατζέντα.
Δέσμευση για «καθαρή κρουαζιέρα»
Όπως τονίστηκε, η προστασία του περιβάλλοντος και η αειφορία αποτελούν κορυφαίες προτεραιότητες για την CLIA, αλλά και για ολόκληρο τον ναυτιλιακό κλάδο, όπως επιβεβαιώνεται από τις συζητήσεις στα φετινά Ποσειδώνια. Τα μέλη της CLIA έχουν δεσμευτεί για «καθαρή κρουαζιέρα» με μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2050 και προκειμένου να επιτύχουν αυτόν τον στόχο πραγματοποιούν σημαντικές επενδύσεις σε νέα πλοία με σύγχρονες τεχνολογικές υποδομές. Ήδη, υπάρχουν παραγγελίες για 178 νέα κρουαζιερόπλοια έως το 2027, η αξία των οποίων θα ανέλθει στα 47 δισ. ευρώ. Το 93% αυτών των πλοίων ναυπηγούνται σε ναυπηγεία Ευρώπης, αποδεικνύοντας ότι ο κλάδος της κρουαζιέρας τροφοδοτεί τη βιομηχανική αριστεία για τον ναυτιλιακό τομέα στην Ευρώπη.
«Ακούσαμε με ιδιαίτερη ικανοποίηση τόσο τον Έλληνα Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη όσο και τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Ιωάννη Πλακιωτάκη να υποστηρίζουν την μετάβαση του κλάδου σε μια νέα εποχή, απαλλαγμένη από τις εκπομπές άνθρακα, αλλά και να επισημαίνουν τόσο την ανάγκη ανάπτυξης και επαρκούς προμήθειας εναλλακτικών καυσίμων για τα πλοία όσο και την ανάγκη ανάπτυξης αντίστοιχων υποδομών, που είναι απαραίτητες προϋποθέσεις για να ευοδωθεί το όραμά μας για κρουαζιέρα χωρίς εκπομπές άνθρακα έως το 2050», τόνισε η Marie-Caroline Laurent.
«Και βέβαια ο στόχος της αειφορίας για την CLIA και τα μέλη μας είναι ευρύτερος από την εξάλειψη των εκπομπών άνθρακα. Η κρουαζιέρα είναι αναπόσπαστο μέρος του βιώσιμου τουρισμού και ειδικά για την Ελλάδα, έναν από τους δημοφιλέστερους προορισμούς κρουαζιέρας, έχουμε δεσμευτεί για την υποστήριξη της περαιτέρω βιώσιμης ανάπτυξης του κλάδου. Σε αυτή την κατεύθυνση κινείται η συνεργασία που έχουμε μεταξύ άλλων με τις τοπικές αρχές και τα λιμάνια της Κέρκυρας και του Ηρακλείου Κρήτης προκειμένου να βοηθήσουμε τους προορισμούς αυτούς να αποκομίσουν τα μέγιστα κοινωνικά και οικονομικά οφέλη από τον τουρισμό, προστατεύοντας παράλληλα την μακροπρόθεσμη αειφορία τους. Στην ίδια κατεύθυνση θα κινηθούμε συνολικά για την Ελλάδα, η οποία αναδεικνύεται σε πρωταγωνιστή για τον κλάδο της κρουαζιέρας τα τελευταία χρόνια», πρόσθεσε η ίδια.

Η Μαρία Δεληγιάννη και η Marie-Caroline Laurent
Κορυφαίος προορισμός κρουαζιέρας η Ελλάδα
Η αναβάθμιση του ρόλου της Ελλάδας ως κορυφαίου προορισμού κρουαζιέρας επιβεβαιώνεται και από τα φετινά μεγέθη για τη χώρα: Από τα 279 κρουαζιερόπλοια των εταιρειών-μελών της CLIA παγκοσμίως, τα 87 θα λειτουργήσουν φέτος στην Ελλάδα, εκ των οποίων τα 47 θα κάνουν homeport σε ελληνικά λιμάνια, με ολική ή μερική επιβίβαση επιβατών. Αυτή είναι μία τάση που ξεκίνησε εν μέσω πανδημίας, όταν η Ελλάδα πρωταγωνίστησε στην επανεκκίνηση της κρουαζιέρας, και συνεχίζεται εξίσου δυναμικά.
«Φέτος είναι η χρονιά που επιστρέφουμε στα προ της πανδημίας επίπεδα ως προς αριθμό των κρουαζιερόπλοιων σε λειτουργία, ενώ το 2023 αναμένουμε να ξεπεράσουμε και τους αριθμούς επιβατών του 2019. Ειδικά στην Ελλάδα, περιμένουμε σημαντική αύξηση των επισκέψεων κρουαζιερόπλοιων ήδη από φέτος. Συνολικά 25 διαφορετικές εταιρείες κρουαζιέρας θα επισκεφτούν φέτος τη χώρα μας, περισσότερες από κάθε άλλη χρονιά», δήλωσε η Μαρία Δεληγιάννη, Διευθύντρια της CLIA για την Ανατολική Μεσόγειο.


Latest News

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.