Το «παρών» στην κορυφαία ναυτιλιακή εκδήλωση στον κόσμο δίνει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), σε μία κρίσιμη συγκυρία τόσο για τη ναυτιλία συνολικά όσο και ειδικότερα για την κρουαζιέρα, η οποία όχι απλώς επανέρχεται πια σε πλήρη λειτουργία αλλά βλέπει και τα μεγέθη της να επιστρέφουν στα προ της πανδημίας επίπεδα.
«Είναι υπέροχο που βρισκόμαστε στα Ποσειδώνια για να ανταλλάξουμε απόψεις με όλους τους ηγέτες της ναυτιλιακής βιομηχανίας για το μέλλον του κλάδου και για το πώς θα επιτύχουμε τους φιλόδοξους περιβαλλοντικούς στόχους μας», δήλωσε η Marie-Caroline Laurent, Γενική Διευθύντρια της CLIA για την Ευρώπη, η οποία βρέθηκε στα Ποσειδώνια, πραγματοποιώντας επαφές με κορυφαίους παράγοντες της ναυτιλίας με έμφαση στην πράσινη ατζέντα.
Δέσμευση για «καθαρή κρουαζιέρα»
Όπως τονίστηκε, η προστασία του περιβάλλοντος και η αειφορία αποτελούν κορυφαίες προτεραιότητες για την CLIA, αλλά και για ολόκληρο τον ναυτιλιακό κλάδο, όπως επιβεβαιώνεται από τις συζητήσεις στα φετινά Ποσειδώνια. Τα μέλη της CLIA έχουν δεσμευτεί για «καθαρή κρουαζιέρα» με μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2050 και προκειμένου να επιτύχουν αυτόν τον στόχο πραγματοποιούν σημαντικές επενδύσεις σε νέα πλοία με σύγχρονες τεχνολογικές υποδομές. Ήδη, υπάρχουν παραγγελίες για 178 νέα κρουαζιερόπλοια έως το 2027, η αξία των οποίων θα ανέλθει στα 47 δισ. ευρώ. Το 93% αυτών των πλοίων ναυπηγούνται σε ναυπηγεία Ευρώπης, αποδεικνύοντας ότι ο κλάδος της κρουαζιέρας τροφοδοτεί τη βιομηχανική αριστεία για τον ναυτιλιακό τομέα στην Ευρώπη.
«Ακούσαμε με ιδιαίτερη ικανοποίηση τόσο τον Έλληνα Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη όσο και τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Ιωάννη Πλακιωτάκη να υποστηρίζουν την μετάβαση του κλάδου σε μια νέα εποχή, απαλλαγμένη από τις εκπομπές άνθρακα, αλλά και να επισημαίνουν τόσο την ανάγκη ανάπτυξης και επαρκούς προμήθειας εναλλακτικών καυσίμων για τα πλοία όσο και την ανάγκη ανάπτυξης αντίστοιχων υποδομών, που είναι απαραίτητες προϋποθέσεις για να ευοδωθεί το όραμά μας για κρουαζιέρα χωρίς εκπομπές άνθρακα έως το 2050», τόνισε η Marie-Caroline Laurent.
«Και βέβαια ο στόχος της αειφορίας για την CLIA και τα μέλη μας είναι ευρύτερος από την εξάλειψη των εκπομπών άνθρακα. Η κρουαζιέρα είναι αναπόσπαστο μέρος του βιώσιμου τουρισμού και ειδικά για την Ελλάδα, έναν από τους δημοφιλέστερους προορισμούς κρουαζιέρας, έχουμε δεσμευτεί για την υποστήριξη της περαιτέρω βιώσιμης ανάπτυξης του κλάδου. Σε αυτή την κατεύθυνση κινείται η συνεργασία που έχουμε μεταξύ άλλων με τις τοπικές αρχές και τα λιμάνια της Κέρκυρας και του Ηρακλείου Κρήτης προκειμένου να βοηθήσουμε τους προορισμούς αυτούς να αποκομίσουν τα μέγιστα κοινωνικά και οικονομικά οφέλη από τον τουρισμό, προστατεύοντας παράλληλα την μακροπρόθεσμη αειφορία τους. Στην ίδια κατεύθυνση θα κινηθούμε συνολικά για την Ελλάδα, η οποία αναδεικνύεται σε πρωταγωνιστή για τον κλάδο της κρουαζιέρας τα τελευταία χρόνια», πρόσθεσε η ίδια.
Κορυφαίος προορισμός κρουαζιέρας η Ελλάδα
Η αναβάθμιση του ρόλου της Ελλάδας ως κορυφαίου προορισμού κρουαζιέρας επιβεβαιώνεται και από τα φετινά μεγέθη για τη χώρα: Από τα 279 κρουαζιερόπλοια των εταιρειών-μελών της CLIA παγκοσμίως, τα 87 θα λειτουργήσουν φέτος στην Ελλάδα, εκ των οποίων τα 47 θα κάνουν homeport σε ελληνικά λιμάνια, με ολική ή μερική επιβίβαση επιβατών. Αυτή είναι μία τάση που ξεκίνησε εν μέσω πανδημίας, όταν η Ελλάδα πρωταγωνίστησε στην επανεκκίνηση της κρουαζιέρας, και συνεχίζεται εξίσου δυναμικά.
«Φέτος είναι η χρονιά που επιστρέφουμε στα προ της πανδημίας επίπεδα ως προς αριθμό των κρουαζιερόπλοιων σε λειτουργία, ενώ το 2023 αναμένουμε να ξεπεράσουμε και τους αριθμούς επιβατών του 2019. Ειδικά στην Ελλάδα, περιμένουμε σημαντική αύξηση των επισκέψεων κρουαζιερόπλοιων ήδη από φέτος. Συνολικά 25 διαφορετικές εταιρείες κρουαζιέρας θα επισκεφτούν φέτος τη χώρα μας, περισσότερες από κάθε άλλη χρονιά», δήλωσε η Μαρία Δεληγιάννη, Διευθύντρια της CLIA για την Ανατολική Μεσόγειο.
Latest News
Τραυλού: Οι Έλληνες εφοπλιστές είναι διαχρονικά κοντά στα Σώματα Ασφαλείας
Η κ. Τραυλού παρέστη σε εκδήλωση κατά την οποία ο Μ. Χρυσοχοΐδη, τίμησε την ΕΕΕ για την δωρεά εξοπλισμού στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής
Ο ΟΛΠ παρουσίασε καθαρά κέρδη πάνω από 70 εκατ. ευρώ στο εννιάμηνο
Αύξηση διακίνησης έναντι του 2023 καταγράφηκε στους περισσότερες λειτουργικούς τομείς του ΟΛΠ το γ' τρίμηνο
Νέες εκδόσεις από το Ίδρυμα Ευγενίδου για τους σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού
Το Ίδρυμα Ευγενίδου προχώρησε φέτος στη συγγραφή και έκδοση 5 νέων τίτλων και 6 επικαιροποιημένων για τους σπουδαστές και τις σπουδάστριες των ΑΕΝ.
Μεταφορικό ισοδύναμο: Νέα αποδέσμευση ποσού 14.642.070 ευρώ
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την περίοδο 2019-2024, έχει διαθέσει συνολικά το ποσό των 265.132.348 ευρώ στην Δράση «Μεταφορικό Ισοδύναμο»
«Αποκαλυπτήρια» για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πού αυξήθηκαν, πού μειώθηκαν [πίνακες]
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και σε ποιες γραμμές αυξήθηκαν και σε ποιες μειώθηκαν τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο - Τι δείχνουν τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών
Πλοίο με εκατοντάδες τόνους βιομηχανικών αποβλήτων αγκυροβόλησε στο Δυρράχιο
Πριν το πλοίο αγκυροβολήσει στην Αλβανία είχε προηγηθεί η άρνηση της Ταϊλάνδης να παραλάβει το φορτίο βιομηχανικών αποβλήτων
«Ρουκέτες» Χούθι στο ΑΕΠ και τις τιμές – Οι οικονομικές επιπτώσεις
Οι επιθέσεις των Χούθι, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση «Review of Maritime Transport 2024», προκαλούν απώλειες έως και 0,06% στο παγκόσμιο ΑΕΠ
Αποκολλήθηκε το πλοίο με 500 επιβάτες που προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας
Το πλοίο ελέγχεται τώρα από δύτη για να διαπιστωθεί η κατάσταση του πλοίου και εάν έχει υποστεί μηχανική βλάβη
Πλοίο με 500 επιβάτες προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας - Έσπευσαν το λιμενικό και ρυμουλκά
Το πλοίο «Αγ. Θεοδώρα» προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας μετά από μηχανική βλάβη - Στη θαλάσσια περιοχή ο καιρός είναι καλός
Τρία νέα λιμάνια για κρουαζιερόπλοια – Διαγωνισμοί για Πάτρα, Καβάλα και Κατάκολο
Στο πακέτο μέτρων για την κρουαζιέρα περιλαμβάνονται και οι διαγωνισμοί παραχώρησης ή υπο-παραχώρησης λιμένων από το ΤΑΙΠΕΔ