
Υπάρχει ένα ερώτημα που ακούγεται αρκετά συχνά την τελευταία δεκαετία: «Γιατί οι νέοι δεν αγοράζουν πια σπίτια;» Η απάντηση, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, είναι απλή: τα χρήματα.
Στις Ηνωμένες Πολιτείες τα περισσότερα μέλη των γενεών Gen Z και millennial –δηλαδή οι ενήλικες ΗΠΑ μεταξύ 18-25 και 26-41 ετών, αντίστοιχα – θέλουν να αποκτήσουν ένα σπίτι κάποια μέρα ή ακόμα και τώρα. Και σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη από την ερευνητική εταιρεία YouGov το μεγαλύτερο εμπόδιο τους είναι η οικονομική προσιτότητα.
Όπως αποκαλύπτει το CNBC, σχεδόν τα τρία τέταρτα (74%) των Αμερικανών ενηλίκων εξακολουθούν να θεωρούν την ιδιοκτησία σπιτιού ως κορυφαίο χαρακτηριστικό για την επίτευξη του λεγόμενου Αμερικανικού ονείρου, που ξεπερνά την ικανότητα συνταξιοδότησης (66%), μια επιτυχημένη καριέρα (60%) και παιδιά (40%). Μόνο το 35% των ερωτηθέντων ανέφερε την απόκτηση πτυχίου κολεγίου ως βασικό σημάδι οικονομικής επιτυχίας.
Ιδιοκτησία vs καριέρα
Συγκεκριμένα, μεταξύ των millennials, το 65% αναγνώρισε την ιδιοκτησία σπιτιού ως κορυφαίο σημάδι επιτυχίας. Αυτός ο αριθμός μειώθηκε στο 59% για τη Gen Zers — η οποία θεωρεί ως κορυφαία επιλογή αυτής της γενιάς να έχει μια επιτυχημένη καριέρα (60%).
Στην έρευνα συμμετείχαν 2.529 ενήλικες, συμπεριλαμβανομένων 1.397 ιδιοκτητών σπιτιού, στις αρχές Μαρτίου. Μεταξύ των μη ιδιοκτητών σπιτιού, σχεδόν τα δύο τρίτα είπαν ότι η προσιτή τιμή ήταν ο κύριος λόγος που δεν είχαν αγοράσει ακόμη ένα σπίτι. Η Gen Zers είπε σε μεγάλο βαθμό το εισόδημά τους δεν ήταν αρκετά υψηλό ακόμα, ενώ οι millennials κατηγόρησαν κυρίως την αύξηση των τιμών των κατοικιών.
Είτε έτσι είτε αλλιώς, το συναίσθημα είναι ξεκάθαρο: περισσότεροι άνθρωποι θα αγόραζαν σπίτια αν μπορούσαν να το αντέξουν οικονομικά.
Στην έρευνα, πολλοί νεότεροι Αμερικανοί δήλωσαν πρόθυμοι να λάβουν κάποια μορφή δράσης για να αποκτήσουν πρόσβαση σε ένα πιο προσιτό σπίτι: τα τρία τέταρτα των Gen Zers και το 69% των millennials δήλωσαν ότι θα εξετάσουν το ενδεχόμενο να μετεγκατασταθούν σε μια διαφορετική πολιτεία, πιο προσιτή αλλά λιγότερο επιθυμητή περιοχή , ή να κάνουν έκπτωση σε ένα επάνω μέρος για να πετύχουν το όνειρό τους.


Latest News

Η Gen Z... μεταξεταστέα με την τεχνητή νοημοσύνη - Τι δείχνει έρευνα της ΕΥ
Ελλείψεις της Gen Z στην κριτική αξιολόγηση και στην ικανότητα εκτίμησης των δυνατοτήτων και των περιορισμών της ΑΙ

Πόσο ικανοποιημένοι είναι οι καταναλωτές από τα χρηματοοικονομικά ιδρύματα;
Η νέα έρευνα της Saleforce επιβεβαιώνει ότι η εμπειρία εξυπηρέτησης πελατών είναι πλέον σημαντικότερη από τις χρεώσεις και τα επιτόκια για τη διατήρηση των πελατών στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες

Περισσότερες γυναίκες στα διοικητικά συμβούλια - Τα κριτήρια
Με τις διατάξεις του νομοσχεδίου θεσμοθετείται υποχρεωτική συμμετοχή των γυναικών σε ποσοστό τουλάχιστον κατά 33% στα ΔΣ των εισηγμένων εταιρειών

Το τοξικό εργασιακό περιβάλλον φέρνει αποχωρήσεις - Πόσοι έφυγαν από τη δουλειά τους
Τα ευρήματα της έρευνας Workmonitor της Randstad για τις προσδοκίες των εργαζομένων

Το 93% των στελεχών πληροφορικής σχεδιάζει να εφαρμόσει AI Agents
Τα βασικά ευρήματα της έρευνας της Salesforce δείχνουν ότι η αυξανόμενη ζήτηση στον τομέα της πληροφορικής δημιουργεί νέες ευκαιρίες για βελτίωση της αποδοτικότητας με χαμηλότερο κόστος, μέσω των ΑΙ Agents