
«Ένα μικρό ελληνικό νησί γίνεται εργαστήριο του μέλλοντος για την Volkswagen», είναι ο τίτλος σε δημοσίευμα της οικονομικής επιθεώρησης Handelsblatt, που υπενθυμίζει ότι στην Αστυπάλαια «η ελληνική κυβέρνηση και ο όμιλος Volkswagen δοκιμάζουν ολοκληρωμένα, κλιματικά ουδέτερα προγράμματα ηλεκτροκίνησης. Σε αυτά περιλαμβάνονται ηλιακά πάνελ για την παραγωγή οικολογικού ρεύματος, ηλεκτρικά οχήματα, εφαρμογές car-sharing και έξυπνες, δημόσιες υπηρεσίες μετακίνησης.
Σταδιακά και μέχρι το 2026 το νησί θα εφαρμόσει προγράμματα βιώσιμης κινητικότητας και θα ανανεώσει πλήρως την παραγωγή ενέργειας». Η εφημερίδα σημειώνει ότι «η Ελλάδα έχει φιλόδοξους κλιματικούς στόχους, καθώς θέλει να θέσει όλα τα λιγνιτωρυχεία εκτός δικτύου μέχρι το 2028».
Για την Αστυπάλαια αναφέρει ότι «αφότου, πριν από έναν χρόνο, ήρθαν στο νησί τα πρώτα ηλεκτροκινούμενα οχήματα, εγκαινιάζεται τώρα η δεύτερη φάση με την καθιέρωση έξυπνων υπηρεσιών κινητικότητας. Θα αντικαταστήσουν το παραδοσιακό δρομολόγιο του λεωφορείου, που μέχρι σήμερα συνέδεε ελάχιστους οικισμούς σε ένα νησί συνολικής επιφάνειας 96 τ.χλμ.
Μέσω εφαρμογής (App) οι κάτοικοι του νησιού, αλλά και οι τουρίστες θα μπορούν να ‘κλείνουν’ δρομολόγια με την Astybus, τη νέα υπηρεσία κοινοχρησίας οχημάτων. Εάν χρειαστεί, τα λεωφορειάκια θα προσεγγίζουν και απομακρυσμένους οικισμούς. Θα χρησιμοποιούνται πέντε οχήματα Volkswagen τύπου ID.Buzz, που έχουν ‘πρεμιέρα’ στην αγορά το φθινόπωρο. Μέσω κινητού τηλεφώνου και εφαρμογής θα μπορεί κανείς να ‘κλείνει’ επίσης ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα, ηλεκτρικά σκούτερ ή ηλεκτρικά ποδήλατα».
Ο επικεφαλής του ομίλου Volkswagen, Χέρμπερτ Ντις, δηλώνει στην Handelsblatt ότι «με τις υπηρεσίες car-sharing θα μειωθεί κατά το ένα τρίτο ο αριθμός των οχημάτων στο νησί, που φτάνουν σήμερα τα 500, καθώς και των δικύκλων, που ανέρχονται σε 1.000». Το 10% των οχημάτων κινούνται ήδη με ηλεκτρικό ρεύμα, μεταξύ αυτών είναι και το πρώτο ηλεκτρικό ταξί VW ID.4. «Στην Αστυπάλαια βλέπουμε, σε αργή κίνηση, τη μετεξέλιξη της κινητικότητας», λέει ο Χέρμπερτ Ντις. «Εδώ μπορούμε να προβλέψουμε, πώς θα κινούμαστε σε όλη την Ευρώπη σε μερικά χρόνια».
Γιάννης Παπαδημητρίου
Πηγή: DW


Latest News

Δύο σταθμών DC ταχείας φόρτισης εγκατέστησε ο ΗΡΩΝ στην Α.Θ.Ε.
Οι εγκατεστημένοι ταχυφορτιστές είναι ήδη διαθέσιμοι μέσω της εφαρμογής ΗΡΩΝ Pulse
![Τουρκία: Μεγάλες βλέψεις για παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/ot_turkish_autos-600x352.png)
Τουρκικές βλέψεις για παραγωγή EV [γράφημα]
Η Τουρκία επιδιώκει να αξιοποιήσει τη γεωγραφική της θέση προσπαθώντας να γίνει πύλη αυτοκινητοβιομηχανιών, εκτός ΕΕ κυρίως, προς την ευρωπαϊκή αγορά

Οι περικοπές πράσινης ηλεκτροπαραγωγής θα αυξάνονται με τη διείσδυση ΑΠΕ
Βασική ευθύνη του ΑΔΜΗΕ είναι η ασφάλεια του συστήματος και με αυτό το κριτήριο χορηγούνται και θα χορηγούνται προσφορές σύνδεσης στα νέα έργα ΑΠΕ

Μπαίνει ο… ήλιος στο ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο – Η συμφωνία της UEFA με την SolarPower
Πώς θα «πρασινίσουν» τα γήπεδα - Στα θρανία οι ομάδες για σεμινάρια από τη SolarPower

Σε ιστορικό χαμηλό οι πάγοι της Αρκτικής – Προειδοποίηση για τον καιρό στο Βόρειο Ημισφαίριο
Ο θαλάσσιος πάγος της Αρκτικής βρίσκεται αυτή την περίοδο στη μέγιστη έκτασή του, η οποία όμως έχει πέσει στα χαμηλότερα επίπεδα που έχουν καταγραφεί ποτέ.
![BYD: Ποιος είναι ο Γουάνγκ Τσουανφού που χτίζει τα όνειρα της Κίνας [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/ot_BYD_Ceo_CHUANFU-600x352.png)
Γουάνγκ Τσουανφού: Χτίζει τα Όνειρα της Κίνας με την BYD [γράφημα]
Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD του Γουάνγκ Τσουανφού ανακοίνωσε πωλήσεις για όλο το 2024 που ξεπέρασαν αυτές της Tesla

Καμπανάκι IRENA για τις ΑΠΕ - Δεν είναι αρκετές, παρά την αύξηση ρεκόρ το 2024
To συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος τις αύξησης παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ προέρχεται από ηλιακά και αιολικά έργα

Η σουηδική Vattenfall θα κατασκευάσει το μεγαλύτερο αιολικό πάρκο στη Γερμανία
Το ένα απο τα δύο πάρκα που θα κατασκευάσει στη Βόρεια Θάλασσα η σουηδική Vattenfall θα είναι δυναμικότητας 980 MW

Τα οφέλη και τα εμπόδια για τη μαζική στροφή στην ηλεκτροκίνηση
Πρόσφατη μελέτη δείχνει πώς η επιλογή EV θα μπορούσε να ενισχύσει τους ιδιοκτήτες, αλλά και την ενεργειακή αυτονομία των πόλεων

Μειώνει τις επενδύσεις σε πράσινη ενέργεια η γερμανική RWE
Υπάρχει αβεβαιότητα στο επενδυτικό περιβάλλον λέει ο CEO της RWE - Τι σχεδιάζει η εταιρεία