Συνεχή βελτίωση παρουσιάζουν τα περιθώρια λειτουργικού κέρδους των ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών.
Το μέσο λειτουργικό περιθώριο κέρδους των δέκα μεγαλύτερων ναυτιλιακών εταιρειών (εξαιρουμένης της MSC για την οποία δεν υπάρχουν στοιχεία καθώς δεν είναι εισηγμένη) αυξήθηκε και το πρώτο τρίμηνο του 2022 με τις οκτώ από τις δέκα κορυφαίες εταιρείες να βελτιώνουν την επίδοσή τους σε σύγκριση με το τέταρτο τρίμηνο του 2021.
Κέρδη
Η Alphaliner υπολογίζει ότι το μέσο περιθώριο λειτουργικό κέρδος (προ τόκων και φόρων-EBIT) των δέκα μεγαλύτερων liners ανήλθε στο 57,4% όταν ο μέσος όρος της δεκαετίας πριν την εμφάνιση της πανδημίας ήταν οριακά αρνητικός (-0,2%).
Με άλλα λόγια σε κάθε ένα δολάριο οι Liners καρπώνονται 57 σεντς προ τόκων και φόρων.
Μόλις δυο από τις δέκα εταιρείες είχαν χαμηλότερες επιδόσεις το πρώτο τρίμηνο του 2022 σε σύγκριση με το τέταρτο τρίμηνο του 2021 η Wan Hai Lines και η ZIM.
Η Evergreen Marine Corp (EMC) της Ταϊβάν, η οποία πρόσφατα ξεπέρασε την ONE και έγινε η έκτη μεγαλύτερη εταιρεία liner στον κόσμο, πέτυχε το υψηλότερο λειτουργικό περιθώριο (68,6%) με την Yang Ming να ακολουθεί με 68,1%.
ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΥ ΚΕΡΔΟΥΣ (ΕΒΙΤ)
ΕΤΑΙΡΕΙΑ 3Q21 4Q21 1Q22
Evergreen 67,3% 61,3% 68,6%
Yang Ming 66,0% 67,8% 68,1%
HMM 59,5% 63,9% 67,0%
ONE 56,8% 60,2% 62,0%
Wan Hai 61,5% 62,1% 60,8%
ZIM 59,3% 61,0% 60,4%
Hapag-Lloyd 46,5% 49,4% 53,5%
CMA CGM 48,7% 50,1% 50,5%
Maersk 40,8% 43,5% 45,4%
COSCO Shg 49,7% 34,6% 38,1%
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη