Συνεχή βελτίωση παρουσιάζουν τα περιθώρια λειτουργικού κέρδους των ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών.
Το μέσο λειτουργικό περιθώριο κέρδους των δέκα μεγαλύτερων ναυτιλιακών εταιρειών (εξαιρουμένης της MSC για την οποία δεν υπάρχουν στοιχεία καθώς δεν είναι εισηγμένη) αυξήθηκε και το πρώτο τρίμηνο του 2022 με τις οκτώ από τις δέκα κορυφαίες εταιρείες να βελτιώνουν την επίδοσή τους σε σύγκριση με το τέταρτο τρίμηνο του 2021.
Κέρδη
Η Alphaliner υπολογίζει ότι το μέσο περιθώριο λειτουργικό κέρδος (προ τόκων και φόρων-EBIT) των δέκα μεγαλύτερων liners ανήλθε στο 57,4% όταν ο μέσος όρος της δεκαετίας πριν την εμφάνιση της πανδημίας ήταν οριακά αρνητικός (-0,2%).
Με άλλα λόγια σε κάθε ένα δολάριο οι Liners καρπώνονται 57 σεντς προ τόκων και φόρων.
Μόλις δυο από τις δέκα εταιρείες είχαν χαμηλότερες επιδόσεις το πρώτο τρίμηνο του 2022 σε σύγκριση με το τέταρτο τρίμηνο του 2021 η Wan Hai Lines και η ZIM.
Η Evergreen Marine Corp (EMC) της Ταϊβάν, η οποία πρόσφατα ξεπέρασε την ONE και έγινε η έκτη μεγαλύτερη εταιρεία liner στον κόσμο, πέτυχε το υψηλότερο λειτουργικό περιθώριο (68,6%) με την Yang Ming να ακολουθεί με 68,1%.
ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΥ ΚΕΡΔΟΥΣ (ΕΒΙΤ)
ΕΤΑΙΡΕΙΑ 3Q21 4Q21 1Q22
Evergreen 67,3% 61,3% 68,6%
Yang Ming 66,0% 67,8% 68,1%
HMM 59,5% 63,9% 67,0%
ONE 56,8% 60,2% 62,0%
Wan Hai 61,5% 62,1% 60,8%
ZIM 59,3% 61,0% 60,4%
Hapag-Lloyd 46,5% 49,4% 53,5%
CMA CGM 48,7% 50,1% 50,5%
Maersk 40,8% 43,5% 45,4%
COSCO Shg 49,7% 34,6% 38,1%
Latest News
Έρχονται αυξήσεις στα ναυτιλιακά κόστη το 2025 - Οι κοινοτικοί κανονισμοί για περιβαλλοντικούς ρύπους
Οι κανονισμοί στοχεύουν στη μείωση της έντασης άνθρακα των καυσίμων που χρησιμοποιούνται στη ναυτιλία
Πρώτες η Ελλάδα και η Ιταλία στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat - Η σύγκριση του 2023 με το 2022 και ο αριθμός των επιβατών στις θαλάσσιες μεταφορές
Απογοητεύουν τα κέρδη των πλοίων ξηρού χύδην φορτίου
Κάτω από το ψυχολογικό όριο των 1.000 μονάδων ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς, ο Baltic Dry Index BDI
Με δυναμικές επιδόσεις κλείνει το 2024 η Μαρίνα Πόρτο Χέλι - Οι προοπτικές για το μέλλον
Με μέσο ποσοστό πληρότητας 75,42% κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου, η πληρότητα στη Μαρίνα Πόρτο Χέλι έφτασε 89% τον Ιούλιο και 100% τον Αύγουστο
Έρχεται γρήγορο wifi στα πλοία της Attica
Στόχος της Attica Group είναι η διαρκής εξέλιξη της εμπειρίας ταξιδιού, μέσα από την παροχή σύγχρονων και αξιόπιστων υπηρεσιών
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το υδατοδρόμιο Ναυπλίου
Το ΚΑΣ έδωσε πράσινο φως - Η «σκυτάλη» περνάει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου για το υδατοδρόμιο στο Ναύπλιο
Μπαίνει στα σκαριά το νέο λιμάνι της Σαντορίνης
Κατατέθηκε η σχετική τροπολογία - Τι προβλέπεται για το λιμάνι στη Σαντορίνη - Τι αποφασίσθηκε για το καλώδιο του ΑΔΜΗΕ που υπάρχει στο λιμάνι
Ερχονται αυξήσεις στα τέλη φορτοεκφόρτωσης στο λιμάνι του Πειραιά
Eνα σκληρό bras de fer βρίσκεται σε εξέλιξη το τελευταίο διάστημα στον Πειραιά μεταξύ χρηστών του λιμανιού και των κινέζων της ΟΛΠ-Cosco,
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα στήριξης 107 πλημμυροπαθών
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε παρουσία της Προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, κυρίας Μελίνας Τραυλού και της Προέδρου του Μαζί για το Παιδί, κυρίας Αλεξάνδρας Μαρτίνου
«Τρολάρουν» τη διεθνή ναυτιλία οι Χούθι - Κάνουν συνέδριο για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας
Οι Χούθι ζητούν από τον διεθνή ναυτιλιακή έκδοση Tradewinds να καταθέσει ιδέες για το περιεχόμενο του σεμιναρίου