Συνεχή βελτίωση παρουσιάζουν τα περιθώρια λειτουργικού κέρδους των ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών.
Το μέσο λειτουργικό περιθώριο κέρδους των δέκα μεγαλύτερων ναυτιλιακών εταιρειών (εξαιρουμένης της MSC για την οποία δεν υπάρχουν στοιχεία καθώς δεν είναι εισηγμένη) αυξήθηκε και το πρώτο τρίμηνο του 2022 με τις οκτώ από τις δέκα κορυφαίες εταιρείες να βελτιώνουν την επίδοσή τους σε σύγκριση με το τέταρτο τρίμηνο του 2021.
Κέρδη
Η Alphaliner υπολογίζει ότι το μέσο περιθώριο λειτουργικό κέρδος (προ τόκων και φόρων-EBIT) των δέκα μεγαλύτερων liners ανήλθε στο 57,4% όταν ο μέσος όρος της δεκαετίας πριν την εμφάνιση της πανδημίας ήταν οριακά αρνητικός (-0,2%).
Με άλλα λόγια σε κάθε ένα δολάριο οι Liners καρπώνονται 57 σεντς προ τόκων και φόρων.
Μόλις δυο από τις δέκα εταιρείες είχαν χαμηλότερες επιδόσεις το πρώτο τρίμηνο του 2022 σε σύγκριση με το τέταρτο τρίμηνο του 2021 η Wan Hai Lines και η ZIM.
Η Evergreen Marine Corp (EMC) της Ταϊβάν, η οποία πρόσφατα ξεπέρασε την ONE και έγινε η έκτη μεγαλύτερη εταιρεία liner στον κόσμο, πέτυχε το υψηλότερο λειτουργικό περιθώριο (68,6%) με την Yang Ming να ακολουθεί με 68,1%.
ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΥ ΚΕΡΔΟΥΣ (ΕΒΙΤ)
ΕΤΑΙΡΕΙΑ 3Q21 4Q21 1Q22
Evergreen 67,3% 61,3% 68,6%
Yang Ming 66,0% 67,8% 68,1%
HMM 59,5% 63,9% 67,0%
ONE 56,8% 60,2% 62,0%
Wan Hai 61,5% 62,1% 60,8%
ZIM 59,3% 61,0% 60,4%
Hapag-Lloyd 46,5% 49,4% 53,5%
CMA CGM 48,7% 50,1% 50,5%
Maersk 40,8% 43,5% 45,4%
COSCO Shg 49,7% 34,6% 38,1%