H ναυτιλία όπως την ξέραμε σταδιακά αλλάζει και η τεχνολογία του μέλλοντος έρχεται γρήγορα. Το «Prism Courage», ένα LNG carrier 134.000 dwt του Ομίλου Hyundai, έγραψε ιστορία ως το πρώτο μεγάλο πλοίο που πραγματοποίησε αυτόνομο ταξίδι άνω των 10.000 χιλιομέτρων. Ενώ πολλά πλοία είναι εξοπλισμένα με αυτόματο πιλότο, το αυτόνομο σύστημα πλοήγησης HiNAS 2.0 χρησιμοποίησε τεχνητή νοημοσύνη για να κατευθύνει και να επιλέξει βέλτιστες διαδρομές και ταχύτητες.
Κατά τις τελευταίες 33 ημέρες του ταξιδιού το «Prism Courage» πραγματοποίησε πλου, φορτωμένο υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) από το Φρίπορτ του Τέξας στον τερματικό σταθμό LNG στη Μποριεόνγκ στη Νότια Κορέα, χωρίς ανθρώπινη βοήθεια.
Επανάσταση στην παγκόσμια ενέργεια και τις μεταφορές
Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία πως η νέα τεχνολογία, όπως το HiNAS 2.0, θα φέρει επανάσταση στην παγκόσμια ενέργεια και τις μεταφορές. Τα πραγματικά αυτόνομα πλοία κάνουν επιλογές χωρίς ανθρώπινη συμμετοχή για τον καιρό, τα άλλα πλοία, τις οικονομικές απαιτήσεις, τη ρύπανση και κάθε είδους απρόοπτα. Ειδικοί τονίζουν πως τα αποτελέσματα της ταχύτερης, φθηνότερης και αποτελεσματικότερης μεταφοράς εν μέσω μιας παγκόσμιας ενεργειακής κρίσης θα φέρουν επανάσταση στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Η αυτόνομη ναυτιλία (AS) θα αυξήσει δραστικά την αποδοτικότητα των καυσίμων, θα μειώσει το κόστος μεταφοράς, θα μειώσει τους ρύπους, αλλά και τις απαιτήσεις για πληρώματα, κάτι που αποτελεί όμως πρόβλημα για τη ναυτική εργασία.
Η εταιρεία υποστήριξε ότι αυτό το ταξίδι αποτελεί την πρώτη στον κόσμο περίπτωση τόσο μεγάλου σκάφους που χρησιμοποιείται τεχνολογία αυτόνομης πλοήγησης. «Σε αυτό το πέρασμα το Prism Courage εξοπλισμένο με το HiNAS 2.0 αύξησε την απόδοση καυσίμου κατά περίπου 7%, μειώνοντας παράλληλα τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά περίπου 5%. Επίσης, το σύστημα αναγνώρισε με ακρίβεια τις τοποθεσίες των κοντινών πλοίων κατά τη λειτουργία για να αποφευχθεί η σύγκρουση, πάνω από 100 φορές».
Το ταξίδι πραγματοποιήθηκε υπό παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο από τον αμερικανικό νηογνώμονα (ABS) και το μητρώο ναυτιλίας της Κορέας (KR) για να επαληθευτεί η απόδοση και η σταθερότητα της τεχνολογίας.
Latest News
Έρχονται αυξήσεις στα ναυτιλιακά κόστη το 2025 - Οι κοινοτικοί κανονισμοί για περιβαλλοντικούς ρύπους
Οι κανονισμοί στοχεύουν στη μείωση της έντασης άνθρακα των καυσίμων που χρησιμοποιούνται στη ναυτιλία
Πρώτες η Ελλάδα και η Ιταλία στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat - Η σύγκριση του 2023 με το 2022 και ο αριθμός των επιβατών στις θαλάσσιες μεταφορές
Απογοητεύουν τα κέρδη των πλοίων ξηρού χύδην φορτίου
Κάτω από το ψυχολογικό όριο των 1.000 μονάδων ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς, ο Baltic Dry Index BDI
Με δυναμικές επιδόσεις κλείνει το 2024 η Μαρίνα Πόρτο Χέλι - Οι προοπτικές για το μέλλον
Με μέσο ποσοστό πληρότητας 75,42% κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου, η πληρότητα στη Μαρίνα Πόρτο Χέλι έφτασε 89% τον Ιούλιο και 100% τον Αύγουστο
Έρχεται γρήγορο wifi στα πλοία της Attica
Στόχος της Attica Group είναι η διαρκής εξέλιξη της εμπειρίας ταξιδιού, μέσα από την παροχή σύγχρονων και αξιόπιστων υπηρεσιών
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το υδατοδρόμιο Ναυπλίου
Το ΚΑΣ έδωσε πράσινο φως - Η «σκυτάλη» περνάει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου για το υδατοδρόμιο στο Ναύπλιο
Μπαίνει στα σκαριά το νέο λιμάνι της Σαντορίνης
Κατατέθηκε η σχετική τροπολογία - Τι προβλέπεται για το λιμάνι στη Σαντορίνη - Τι αποφασίσθηκε για το καλώδιο του ΑΔΜΗΕ που υπάρχει στο λιμάνι
Ερχονται αυξήσεις στα τέλη φορτοεκφόρτωσης στο λιμάνι του Πειραιά
Eνα σκληρό bras de fer βρίσκεται σε εξέλιξη το τελευταίο διάστημα στον Πειραιά μεταξύ χρηστών του λιμανιού και των κινέζων της ΟΛΠ-Cosco,
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα στήριξης 107 πλημμυροπαθών
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε παρουσία της Προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, κυρίας Μελίνας Τραυλού και της Προέδρου του Μαζί για το Παιδί, κυρίας Αλεξάνδρας Μαρτίνου
«Τρολάρουν» τη διεθνή ναυτιλία οι Χούθι - Κάνουν συνέδριο για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας
Οι Χούθι ζητούν από τον διεθνή ναυτιλιακή έκδοση Tradewinds να καταθέσει ιδέες για το περιεχόμενο του σεμιναρίου