![Αυτόνομη ναυτιλία: Το LNG carrier που έγραψε ιστορία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/06/image_readtop_2021_122896_16125713184532509.jpg)
H ναυτιλία όπως την ξέραμε σταδιακά αλλάζει και η τεχνολογία του μέλλοντος έρχεται γρήγορα. Το «Prism Courage», ένα LNG carrier 134.000 dwt του Ομίλου Hyundai, έγραψε ιστορία ως το πρώτο μεγάλο πλοίο που πραγματοποίησε αυτόνομο ταξίδι άνω των 10.000 χιλιομέτρων. Ενώ πολλά πλοία είναι εξοπλισμένα με αυτόματο πιλότο, το αυτόνομο σύστημα πλοήγησης HiNAS 2.0 χρησιμοποίησε τεχνητή νοημοσύνη για να κατευθύνει και να επιλέξει βέλτιστες διαδρομές και ταχύτητες.
Κατά τις τελευταίες 33 ημέρες του ταξιδιού το «Prism Courage» πραγματοποίησε πλου, φορτωμένο υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) από το Φρίπορτ του Τέξας στον τερματικό σταθμό LNG στη Μποριεόνγκ στη Νότια Κορέα, χωρίς ανθρώπινη βοήθεια.
Επανάσταση στην παγκόσμια ενέργεια και τις μεταφορές
Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία πως η νέα τεχνολογία, όπως το HiNAS 2.0, θα φέρει επανάσταση στην παγκόσμια ενέργεια και τις μεταφορές. Τα πραγματικά αυτόνομα πλοία κάνουν επιλογές χωρίς ανθρώπινη συμμετοχή για τον καιρό, τα άλλα πλοία, τις οικονομικές απαιτήσεις, τη ρύπανση και κάθε είδους απρόοπτα. Ειδικοί τονίζουν πως τα αποτελέσματα της ταχύτερης, φθηνότερης και αποτελεσματικότερης μεταφοράς εν μέσω μιας παγκόσμιας ενεργειακής κρίσης θα φέρουν επανάσταση στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Η αυτόνομη ναυτιλία (AS) θα αυξήσει δραστικά την αποδοτικότητα των καυσίμων, θα μειώσει το κόστος μεταφοράς, θα μειώσει τους ρύπους, αλλά και τις απαιτήσεις για πληρώματα, κάτι που αποτελεί όμως πρόβλημα για τη ναυτική εργασία.
Η εταιρεία υποστήριξε ότι αυτό το ταξίδι αποτελεί την πρώτη στον κόσμο περίπτωση τόσο μεγάλου σκάφους που χρησιμοποιείται τεχνολογία αυτόνομης πλοήγησης. «Σε αυτό το πέρασμα το Prism Courage εξοπλισμένο με το HiNAS 2.0 αύξησε την απόδοση καυσίμου κατά περίπου 7%, μειώνοντας παράλληλα τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά περίπου 5%. Επίσης, το σύστημα αναγνώρισε με ακρίβεια τις τοποθεσίες των κοντινών πλοίων κατά τη λειτουργία για να αποφευχθεί η σύγκρουση, πάνω από 100 φορές».
Το ταξίδι πραγματοποιήθηκε υπό παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο από τον αμερικανικό νηογνώμονα (ABS) και το μητρώο ναυτιλίας της Κορέας (KR) για να επαληθευτεί η απόδοση και η σταθερότητα της τεχνολογίας.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023
![ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/ploia-600x338.jpg)
Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο
Τι δείχνουν τα στοιχεία
![Διώρυγα του Παναμά: Σε 6 χρόνια η κατασκευή του γιγάντιου ταμιευτήρα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/panama-canal-g52eeb7b5a_1280-768x432-1-600x338.jpg)
Σε 6 χρόνια το έργο του γιγάντιου ταμιευτήρα στη Διώρυγα του Παναμά
Ο ταμιευτήρας αξίας 1,6 δισ. δολ. θα διασφαλίσει τη διέλευση των πλοίων από τη Διώρυγα του Παναμά