H Επιτροπή Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος (MEPC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) που συνεδρίασε την προηγούμενη εβδομάδα, δεν υιοθέτησε την πρόταση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (ICS) για την δημιουργία ταμείου με προϋπολογισμό ύψους 5 δις. δολ που θα χρηματοδοτεί την έρευνα για την απεξάρτηση της ναυτιλίας από τις ανθρακούχες εκπομπές.
Το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο, σε ανακοίνωση του επεσήμανε ότι ο ΙΜΟ έχασε την ευκαιρία να ξεκινήσει μια ταχεία μετάβαση σε τεχνολογίες μηδενικών εκπομπών άνθρακα, που θα είναι ζωτικής σημασίας εάν θέλουμε να απελευθερωθούμε πλήρως από τον άνθρακα έως το 2050. Στην ίδια ανακοίνωση το ICS κάνει λόγο για «κοντόφθαλμους πολιτικούς ελιγμούς» που οδήγησαν στην πράξη στον «θάνατο» της πρότασης.
Απογοήτευση
Ο Guy Platten, Γενικός Γραμματέας του ICS, σχολίασε μεταξύ άλλων ότι παρά την υποστήριξη πολλών κρατών μελών του ΙΜΟ, έχουμε απογοητευτεί από κοντόφθαλμους πολιτικούς ελιγμούς που οδήγησαν στην πράξη να «σκοτωθεί» η πρόταση. Το σήμα με την απόφαση του ο ΙΜΟ είναι ότι ο οικονομικός κίνδυνος που σχετίζεται με τις πράσινες επενδύσεις θα παραμείνει υψηλός, επιβραδύνοντας τις προσπάθειες για μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών άνθρακα το συντομότερο δυνατό.
Σε κάθε περίπτωση η ναυτιλιακή βιομηχανία παραμένει προσηλωμένη στην εξεύρεση τρόπων για την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών άνθρακα έως το 2050, πρόσθεσε ο Guy Platten. Η χρηματοδότηση για έρευνα και ανάπτυξη (R&D) θα είναι στην κορυφή της ατζέντας στη Διάσκεψη Κορυφής Shaping the Future of Shipping, που θα φιλοξενηθεί από το ICS στο Λονδίνο στις 21 Ιουνίου, συμπλήρωσε.
Στη συνάντηση αυτή θα συμμετέχουν κορυφαία στελέχη από όλη την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία για να διερευνήσουν τρόπους ουσιαστικής απαλλαγής της ναυτιλίας από τον άνθρακα.
Latest News
Το 2024 θα είναι «σχεδόν σίγουρα» η πιο ζεστή χρονιά στην ιστορία
Το 2024 αναμένεται να αναδειχθεί ως η θερμότερη χρονιά που έχει καταγραφεί ποτέ, σύμφωνα με τα στοιχεία της ευρωπαϊκής υπηρεσίας Κοπέρνικος.
Στην πρίζα… η ζήτηση για αυτοπαραγωγή ενέργειας – Τα στοιχεία του GreenTank
Αφορούν σε έργα για αυτοπαραγωγή ενέργειας από πολίτες, επιχειρήσεις, αγρότες, δήμους, ενεργειακές κοινότητες και άλλους φορείς, ισχύος 133 MW
Χατζηγάκης για Τραμπ: Ισως καθυστερήσει τη μετάβαση στις ΑΠΕ αλλά το megatrend δεν αλλάζει
Ο Μικέλης Χατζηγάκης εκτίμησε ότι η εκλογή του νέου προέδρου Ντόναλντ Τραμπ στις ΗΠΑ δεν είναι μια καλή εξέλιξη για τις ΑΠΕ
Η εκλογή Τραμπ «ρίχνει» τις μετοχές των εταιρειών καθαρής ενέργειας
Οι μετοχές των εταιρειών με δραστηριότητα στην καθαρή ενέργεια πέφτουν με την εκλογή Τράμπ καθώς έχει δεσμευτεί ότι θα καταργησει τα υπεράκτια αιολικά πάρκα
Ανησυχία στους αρχιτέκτονες της συμφωνίας του Παρισιού για την εκλογή Τραμπ ενόψει της COP29
Ο Τραμπ, γνωστός αρνητής της κλιματικής κρίσης, την έχει αποκαλέσει «μια από τις μεγάλες απάτες»
«Πέφτει» η παγκόσμια ζήτηση για EV - Τι ανησυχεί τους καταναλωτές
Μόλις κατά 3% από πέρυσι αυξήθηκε το ποσοστό των καταναλωτών που σκοπεύουν να αγοράσουν ηλεκτρικά οχήματα σύμφωνα με έρευνα της EY
Θα μπορούσε να γίνει η Αθήνα Βαλένθια;
Ποιες περιοχές της πρωτεύουσας κινδυνεύουν από μεγάλα πλημμυρικά φαινόμενα – Η αυθαίρετη δόμηση, τα ελλιπή αντιπλημμυρικά έργα και οι επιπτώσεις από τις καταστροφικές πυρκαγιές στην Αθήνα
«Πράσινη» απόβαση από τις ελληνικές επιχειρήσεις ενέργειας στο Μπακού – Ισχυρά ονόματα στην COP29
ΤΕΡΝΑ, ΔΕΗ, AKTOR, Κοπελούζος, ΤΙΤΑΝ, Helleniq Energy, Motor Oil και άλλες ενεργειακές επιχειρήσεις στην COP29
Ανταγωνισμοί στους λιωμένους πάγους - Πώς θα αποφευχθεί το χάος στην παρθένα ήπειρο
Το μόνο που βρίσκεται μεταξύ του status quo και του χάους στην Ανταρκτική είναι μια εύθραυστη Συνθήκη του 1959
Πίστωση χρόνου για τα πρόστιμα στα EV ζητά η Γαλλία
Μεγαλύτερη ευελιξία ζητούν ευρωπαικές κυβερνήσεις και αυτοκινητοβιομηχανίες για το ζήτημα των ορίων στα ποσοστά εκπομπών των αυτοκινήτων