Σε δημόσια διαβούλευση μέχρι τις 20 Ιουνίου, έθεσε το υπουργείο Οικονομικών, στο πλαίσιο νομοσχεδίου «σκούπα», μια σειρά από διατάξεις (9 άρθρα), που αφορούν τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Μάλιστα εκτιμάται ότι θα μπει σε τροχιά ψήφισης μέχρι τέλος του Ιουνίου ώστε να τρέξουν όλες οι διαδικασίες.
Όπως αναφέρεται στο άρθρο 2 του «ερανιστικού» νομοσχεδίου, «το επενδυτικό σχέδιο για την αξιοποίηση και τη βιώσιμη ανάπτυξη και λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά συνιστά στρατηγική επένδυση ειδικής μορφής, η οποία εντάσσεται αυτοδίκαια στις ρυθμίσεις του ν. 4864/2021 (Α΄ 237). Στο πλαίσιο αυτό, με την έκδοση του διατάγματος του άρθρου 3 του παρόντος, η πραγματοποιούμενη επένδυση δύναται να κάνει χρήση της ταχείας αδειοδότησης του άρθρου 9 του ν. 4864/2021, μέσω της Γενικής Διεύθυνσης Στρατηγικών Επενδύσεων του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, προκειμένου οι αναγκαίες άδειες και εγκρίσεις να εκδίδονται κατά απόλυτη χρονική προτεραιότητα και σύμφωνα με τη διαδικασία που προβλέπεται στο άρθρο αυτό».
Παράλληλα, αναφέρεται ότι «στις διατάξεις του παρόντος είναι δυνατή η υπαγωγή και άλλων υφιστάμενων ναυπηγικών εγκαταστάσεων, η σημασία των οποίων κρίνεται αντίστοιχα σημαντική για την εθνική οικονομία, την ανάπτυξη, την εθνική άμυνα και ασφάλεια, το περιβάλλον και την κοινωνική συνοχή. Για τον σκοπό αυτό, ο φορέας κάθε επένδυσης υποβάλλει σχετικό αίτημα στη Διυπουργική Επιτροπή Στρατηγικών Επενδύσεων. Η διαδικασία και τα επιμέρους δικαιολογητικά για την ολοκλήρωση της υπαγωγής αυτής, καθορίζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Εθνικής Άμυνας, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και Περιβάλλοντος και Ενέργειας».
Επίσης, σημειώνεται ότι «η αξιοποίηση και η βιώσιμη ανάπτυξη και λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά εξυπηρετούν το γενικότερο κοινωνικό συμφέρον και, στο πλαίσιο αυτής, είναι δυνατή η επίσπευση διαδικασιών αναγκαστικής απαλλοτρίωσης υπέρ και με δαπάνες του φορέα υλοποίησης της επένδυσης, σύμφωνα με τα ειδικότερα οριζόμενα στον ν. 2882/2001 (Α’ 17)».
Στόχος του νομοσχεδίου είναι όλες οι ρυθμίσεις που έχουν ήδη γίνει για το ναυπηγείο να αποκτήσουν και ισχύ νόμου ενώ παράλληλα θα λύσει προβλήματα και για άλλα ναυπηγεία (Ελευσίνας κ.λ.π.).
Το κείμενο
ΜΕΡΟΣ Α΄ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ, ΤΗΝ ΑΠΟΔΟΣΗ ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΚ ΝΕΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΝΑΥΠΗΓΕΙΩΝ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ, ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΝΑΥΠΗΓΙΑΣ
Άρθρο 1 Σκοπός
1. Σκοπός του παρόντος είναι η αξιοποίηση, η βιώσιμη ανάπτυξη και η εκ νέου λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και ιδίως:
α. Η συμβολή στην επίτευξη των εθνικών αναπτυξιακών στόχων με έμφαση στην καινοτομία και την εξωστρέφεια.
β. Η προώθηση και η εφαρμογή νέων προγραμμάτων ανάπτυξης, με σκοπό την προσέλκυση και τη στήριξη περαιτέρω επενδύσεων σε εθνικό επίπεδο και στο μητροπολιτικό επίπεδο της πρωτεύουσας.
γ. Η αναγέννηση, η ενίσχυση και η προώθηση της ελληνικής ναυτιλίας, καθώς και η ανάδειξη της Χώρας σε κομβικό σημείο για τη ναυπήγηση πλοίων και παντός είδους πλωτών ναυπηγημάτων, στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου με την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς της.
δ. Η ενίσχυση της εθνικής άμυνας και ασφάλειας και η αξιοποίηση της στρατηγικής θέσης της Χώρας, με σκοπό την εξασφάλιση της αυτάρκειας της Χώρας και την προοπτική ενίσχυσης της στρατηγικής συνεργασίας με τους συμμάχους της.
ε. Ο περιβαλλοντικός και ενεργειακός εκσυγχρονισμός της παροχής υπηρεσιών ναυπήγησης και άλλων παραγωγικών δραστηριοτήτων, με στόχο τη δημιουργία ενός βιώσιμου και πρωτοπόρου μοντέλου λειτουργίας των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά.
στ. Η προαγωγή της κοινωνικής συνοχής, η ενίσχυση της απασχόλησης και η άρση των κοινωνικών ανισοτήτων σε εθνικό και ενδοπεριφερειακό επίπεδο.
ζ. Η επίσπευση της πλήρους εκ νέου λειτουργίας των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και η διατήρηση της διαρκούς λειτουργίας τους, εξασφαλίζοντας παράλληλα την υλοποίηση σημαντικού επενδυτικού σχεδίου για τον εκσυγχρονισμό, την αναδιάρθρωση και την επέκταση των Ναυπηγείων σε άλλα πεδία δραστηριοτήτων, ώστε αυτά να αποτελέσουν πρότυπο πράσινης ναυπηγίας σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο.
Άρθρο 2 Υπαγωγή στο καθεστώς στρατηγικής επένδυσης ταχείας αδειοδότησης
1. Το επενδυτικό σχέδιο για την αξιοποίηση και τη βιώσιμη ανάπτυξη και λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά συνιστά στρατηγική επένδυση ειδικής μορφής, η οποία εντάσσεται αυτοδίκαια στις ρυθμίσεις του ν. 4864/2021 (Α΄ 237). Στο πλαίσιο αυτό, με την έκδοση του διατάγματος του άρθρου 3 του παρόντος, η πραγματοποιούμενη επένδυση δύναται να κάνει χρήση της ταχείας αδειοδότησης του άρθρου 9 του ν. 4864/2021, μέσω της Γενικής Διεύθυνσης Στρατηγικών Επενδύσεων του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, προκειμένου οι αναγκαίες άδειες και εγκρίσεις να εκδίδονται κατά απόλυτη χρονική προτεραιότητα και σύμφωνα με τη διαδικασία που προβλέπεται στο άρθρο αυτό.
2. Η επένδυση του παρόντος λαμβάνει επιπλέον τα κίνητρα της παρ. 1 του άρθρου 8 του ν. 4864/2021, καθώς και, διαζευκτικά, ένα από τα κίνητρα της παρ. 2 του ίδιου άρθρου. Για την αξιοποίηση των υπόλοιπων κινήτρων του ν. 4864/2021, ακολουθείται η διαδικασία του Κεφαλαίου Δ, του Μέρους Α’ του ν. 4864/2021, με εξαίρεση τη διαδικασία της παρ. 1 του άρθρου 13 του ν. 4864/2021 η οποία παρέλκει. Η αίτηση υποβάλλεται απευθείας στη Γενική Γραμματεία Ιδιωτικών Επενδύσεων και Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, η οποία διαβιβάζει τον εισηγητικό φάκελο στη Συντονιστική Επιτροπή Στρατηγικών Επενδύσεων και προετοιμάζει την οικεία συνεδρίαση της Διυπουργικής Επιτροπής Στρατηγικών Επενδύσεων κατά τα ειδικότερα οριζόμενα στις παρ. 2 και 3 του άρθρου 13 του ν. 4864/2021.
3. Στις διατάξεις του παρόντος είναι δυνατή η υπαγωγή και άλλων υφιστάμενων ναυπηγικών εγκαταστάσεων, η σημασία των οποίων κρίνεται αντίστοιχα σημαντική για την εθνική οικονομία, την ανάπτυξη, την εθνική άμυνα και ασφάλεια, το περιβάλλον και την κοινωνική συνοχή. Για τον σκοπό αυτό, ο φορέας κάθε επένδυσης υποβάλλει σχετικό αίτημα στη Διυπουργική Επιτροπή Στρατηγικών Επενδύσεων. Η διαδικασία και τα επιμέρους δικαιολογητικά για την ολοκλήρωση της υπαγωγής αυτής, καθορίζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Εθνικής Άμυνας, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Άρθρο 3 Καθορισμός γενικού πλαισίου ολοκληρωμένης αξιοποίησης, βιώσιμης ανάπτυξης και λειτουργίας των Ναυπηγείων
1. Για τον καθορισμό του γενικού πλαισίου ολοκληρωμένης ανάπτυξης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, τα οποία συνιστούν βιομηχανική υποδομή μείζονος σημασίας για τη Χώρα, καταρτίζεται και εγκρίνεται Σχέδιο Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης, με την έκδοση προεδρικού διατάγματος, μετά από πρόταση των Υπουργών Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Οικονομικών, Εθνικής Άμυνας, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
2. Με το Σχέδιο της παρ. 1:
α. οριοθετείται σε χάρτη κλίμακας 1:500 ή 1:1.000 η χερσαία και η θαλάσσια έκταση των Ναυπηγείων,
β. καθορίζονται τα όρια της χερσαίας και της θαλάσσιας λιμενικής ζώνης, εφόσον αυτό απαιτείται,
γ. ρυθμίζεται το χωρικό καθεστώς των ακινήτων που εντάσσονται στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, με τον καθορισμό, ανά τομέα, των επιτρεπόμενων χρήσεων γης και σχετικών κατευθύνσεων σχεδιασμού για τη χερσαία και τη θαλάσσια ζώνη των Ναυπηγείων. Ειδικότερα, μεταξύ των χρήσεων αυτών μπορεί να περιλαμβάνονται βιοτεχνικές και βιομηχανικές εγκαταστάσεις χαμηλής, μέσης και υψηλής όχλησης, επαγγελματικά εργαστήρια, διοίκηση, περίθαλψη, εμπόριο και παροχή προσωπικών υπηρεσιών, γραφεία, στάθμευση, πρατήρια παροχής καυσίμων και ενέργειας, αποθήκες χαμηλής, μέσης και υψηλής όχλησης, εγκαταστάσεις εφοδιαστικής, εγκαταστάσεις μέσων μαζικής μεταφοράς, τουρισμός – αναψυχή ή τουριστικοί λιμένες, εγκαταστάσεις ανακύκλωσης συσκευασιών και υλικών, εγκαταστάσεις παραγωγής, αποθήκευσης και μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου, ύδρευσης, τηλεπικοινωνιών, και συναφείς εγκαταστάσεις, καθώς και εγκαταστάσεις Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, στρατιωτικές εγκαταστάσεις,
δ. καθορίζονται, ανά τομέα, οι ειδικοί όροι και περιορισμοί δόμησης για την ανέγερση, επέκταση, μετατροπή ή μετασκευή κτιρίων και εγκαταστάσεων. Στο πλαίσιο αυτό χορηγούνται οι αναγκαίες παρεκκλίσεις από τις γενικώς ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις, για την κάλυψη των ειδικών αναγκών των ναυπηγικών εγκαταστάσεων καθώς και των συνοδών εγκαταστάσεων,
ε. εγκρίνονται οι γενικοί περιβαλλοντικοί όροι για την ανάπτυξη και λειτουργία των Ναυπηγείων και των συνοδών εγκαταστάσεων, καθώς και το σύστημα περιβαλλοντικής παρακολούθησης, ύστερα από Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, η οποία συντάσσεται κατά το άρθρο 6 και δημοσιοποιείται κατά το άρθρο 7 της κοινής απόφασης υπ’ αρ. 107017/2006 των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και του Υφυπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης (Β` 1225),
στ. καθορίζονται οι οριογραμμές των, τυχόν υφιστάμενων εντός της έκτασης των Ναυπηγείων, υδατορεμάτων. Τα τυχόν αναγκαία έργα διευθέτησης εγκρίνονται στο στάδιο της χωροθέτησης του σχεδίου, όπως περιγράφεται στην παρ. 1 του άρθρου 4.,
ζ. καθορίζεται κάθε άλλο μέτρο, όρος ή περιορισμός που επιβάλλεται για την ολοκληρωμένη ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής των Ναυπηγείων.
3. Με το ίδιο Σχέδιο καθορίζονται επιπλέον οι ειδικότεροι όροι, περιορισμοί και προϋποθέσεις για την πραγματοποίηση της επένδυσης, όπως ιδίως:
α. το ελάχιστο ύψος της επένδυσης, οι πηγές και οι κατ’ αρχήν φορείς χρηματοδότησης της νέας επένδυσης. Στο ύψος της επένδυσης προσμετράται υποχρεωτικά η αξία απόκτησης της έκτασης των Ναυπηγείων,
β. η υποχρέωση του φορέα υλοποίησης της επένδυσης να δημιουργήσει συγκεκριμένο ελάχιστο αριθμό θέσεων εργασίας, ιδίως, σε τομείς ανάπτυξης και καινοτομίας, καθώς και η υποχρέωση διατήρησης των θέσεων αυτών για διάστημα τουλάχιστον πέντε (5) ετών από την υλοποίηση της επένδυσης για την ανάπτυξη και λειτουργία των Ναυπηγείων,
γ. οι όροι και προϋποθέσεις για την αξιοποίηση των Ναυπηγείων, τα αντισταθμιστικά οφέλη στην τοπική κοινωνία και στο Δημόσιο, πρόγραμμα αποκατάστασης του φυσικού περιβάλλοντος στην ευρύτερη περιοχή και ανάπτυξη προγραμμάτων εταιρικής κοινωνικής ευθύνης για χρονικό διάστημα τουλάχιστον πέντε (5) ετών από την υλοποίηση της επένδυσης,
δ. οι κυρώσεις οι οποίες επιβάλλονται, από συγκεκριμένα όργανα και με τήρηση συγκεκριμένης διαδικασίας, σε περίπτωση μη τήρησης των όρων υλοποίησης του επενδυτικού σχεδίου,
ε. κάθε άλλο μέτρο, όρος, υποχρέωση ή περιορισμός που απαιτείται για την επίτευξη της αξιοποίησης και πλήρους ανάπτυξης και λειτουργίας των Ναυπηγείων.
4. Για την έγκριση του σχεδίου του παρόντος, ο φορέας υλοποίησης της επένδυσης υποβάλλει στη Γενική Διεύθυνση Στρατηγικών Επενδύσεων του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων αίτηση, η οποία συνοδεύεται από φάκελο με τα ακόλουθα δικαιολογητικά:
α. Έκθεση στην οποία περιγράφονται και τεκμηριώνονται οι βασικές επιλογές του Σχεδίου και η οποία περιλαμβάνει ενδεικτικά:
αα. Τα χωρικά χαρακτηριστικά των ακινήτων που εντάσσονται στα Ναυπηγεία, με αναφορά ιδίως στα στοιχεία του φυσικού, πολιτιστικού και δομημένου περιβάλλοντος, στην υπάρχουσα συγκοινωνιακή υποδομή και τις λοιπές εξυπηρετήσεις, στις γειτνιάζουσες χρήσεις και δραστηριότητες, καθώς και στη θέση της περιοχής στο ευρύτερο μητροπολιτικό συγκρότημα της Αθήνας,
αβ. τα όρια της έκτασης που καταλαμβάνουν τα Ναυπηγεία, τόσο στον χερσαίο όσο και στον θαλάσσιο χώρο, τα όρια των ειδικότερων τομέων ανάπτυξης των Ναυπηγείων, τον βασικό χωρικό προορισμό κάθε τομέα, τις προτεινόμενες χρήσεις γης και τους προτεινόμενους όρους και περιορισμούς δόμησης, τις τυχόν αναγκαίες παρεκκλίσεις, τα αναγκαία έργα εσωτερικής και εξωτερικής υποδομής, καθώς και τους φορείς και τις φάσεις εκτέλεσης και τον τρόπο χρηματοδότησης αυτών,
αγ. τεκμηρίωση της συμβατότητας του προτεινόμενου Σχεδίου Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης προς τα δεδομένα του υφιστάμενου χωροταξικού σχεδιασμού και προς τους ευρύτερους αναπτυξιακούς και δημοσιονομικούς στόχους, καθώς και τις αναγκαίες τροποποιήσεις που το Σχέδιο επιφέρει στον χωροταξικό σχεδιασμό περιφερειακού ή υποκείμενου επιπέδου,
β. Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ), η οποία συντάσσεται κατά το άρθρο 6 και δημοσιοποιείται κατά το άρθρο 7 της κοινής υπουργικής απόφασης 107017/2006. Ως αρμόδια αρχή για τις ανάγκες εφαρμογής του παρόντος νοείται η αρμόδια υπηρεσία περιβάλλοντος του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας που ορίζεται στην παρ. 1 του άρθρου 4 της πιο πάνω κοινής υπουργικής απόφασης. Η αρμόδια αρχή διενεργεί κατά απόλυτη προτεραιότητα τη Στρατηγική Περιβαλλοντική Εκτίμηση για το Σχέδιο Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης. Οι αρμόδιοι φορείς διατυπώνουν τις γνώμες τους κατά απόλυτη χρονική προτεραιότητα και με ειδική τεκμηρίωση,
γ. Τεχνική έκθεση, που συνοδεύεται από υδρολογικά, υδραυλικά και περιβαλλοντικά στοιχεία ή μελέτες βάσει των οποίων προτείνονται οι οριογραμμές των τυχόν υφιστάμενων ή υπό ανασύσταση υδατορεμάτων στο τοπογραφικό διάγραμμα ή διαγράμματα της περ. δ.
δ. Τοπογραφικό διάγραμμα ή τοπογραφικά διαγράμματα της όλης έκτασης σε κλίμακα 1:5.000 ή σε άλλη κατάλληλη κλίμακα, με συντεταγμένες κορυφών, βασιζόμενες στο Εθνικό Γεωδαιτικό Σύστημα Αναφοράς ΕΓΣΑ `87, όπως αυτό ισχύει, στα οποία αποτυπώνονται ιδίως:
δα. οι διαστάσεις, το εμβαδό και τα όρια του ακινήτου, τα όρια αιγιαλού παραλίας και παλαιού αιγιαλού, καθώς και της θαλάσσιας ζώνης που αξιοποιούν τα Ναυπηγεία,
δβ. οι επιμέρους τομείς ανάπτυξης και οι επιτρεπόμενες εντός εκάστου τομέα χρήσεις γης και όροι και περιορισμοί δόμησης,
δγ. τα υφιστάμενα κτίσματα και εγκαταστάσεις, τα οποία προτείνεται να διατηρηθούν, συνυπολογιζόμενα στην προτεινόμενη, ανά τομέα, μέγιστη δόμηση και εκμετάλλευση.
δδ. τυχόν υφιστάμενα ή υπό ανασύσταση υδατορέματα, όπως ιδίως ρέματα που έχουν καλυφθεί, και οι προτεινόμενες οριογραμμές αυτών,
δε. τα υφιστάμενα και προτεινόμενα έργα εσωτερικής και εξωτερικής υποδομής και, ιδίως, οι δρόμοι προσπέλασης, το πλάτος και οι χαρακτηρισμοί αυτών, καθώς και τα λιμενικά έργα.
ε. Το πρόγραμμα ανάπτυξης κατά φάσεις εκτέλεσης, συνοδευόμενο από χρονοδιάγραμμα και υπόδειξη των έργων και εγκαταστάσεων που θα πραγματοποιηθούν ανά φάση.
στ. Κάθε άλλη μελέτη, έκθεση, διάγραμμα ή άλλο στοιχείο που τυχόν απαιτείται για την περιγραφή και τεκμηρίωση των ρυθμίσεων της παρ. 2.
5. Τα δικαιολογητικά της παρ. 4 είναι δυνατόν να κατατίθενται σε απόρρητη και μη εμπιστευτική εκδοχή, εφόσον περιλαμβάνονται στοιχεία που αφορούν σε στρατιωτικά απόρρητα ή θέματα εθνικής άμυνας και ασφάλειας. Στην περίπτωση αυτή, η δημοσιοποίηση των στοιχείων, με εξαίρεση τη διαδικασία επεξεργασίας από το Συμβούλιο της Επικρατείας, περιλαμβάνει αποκλειστικά τη μη εμπιστευτική εκδοχή των δικαιολογητικών.
6. Για την έκδοση του προεδρικού διατάγματος του παρόντος απαιτείται η προηγούμενη εισήγηση του Κεντρικού Συμβουλίου Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων που προβλέπεται στο άρθρο 24 του ν. 4495/2017 (Α’ 167), καθώς και του Κεντρικού Συμβουλίου Διοίκησης για την Αξιοποίηση της Δημόσιας Περιουσίας που προβλέπεται στο άρθρο 16 του ν. 3986/2011 (Α’ 152).
7. Η αναθεώρηση του Σχεδίου επιτρέπεται μόνον εφόσον τηρηθεί η διαδικασία που προβλέπεται από τις διατάξεις του παρόντος. Κατ` εξαίρεση, με αποφάσεις των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Εθνικής Άμυνας, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ύστερα από εισήγηση του Κεντρικού Συμβουλίου Διοίκησης για την Αξιοποίηση της Δημόσιας Περιουσίας καθώς και του Κεντρικού Συμβουλίου Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων, όπου απαιτείται, μπορεί να επέρχονται μεμονωμένες και μη ουσιώδεις τροποποιήσεις στο πιο πάνω Σχέδιο, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων εκάστου Υπουργού. Οι αποφάσεις αυτές εκδίδονται εντός δύο (2) μηνών από την υποβολή πλήρους φακέλου, μετά από τήρηση της διαδικασίας του άρθρου 5 της κοινής υπουργικής απόφασης 107017/2006.
8. Αρμόδιο για τη σύνταξη του προεδρικού διατάγματος της παρ. 1 του άρθρου 3, είναι το Τμήμα Ειδικών Σχεδίων Χωρικής Ανάπτυξης Στρατηγικών Επενδύσεων, της Γενικής Διεύθυνσης Στρατηγικών Επενδύσεων του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.
Άρθρο 4 Εξειδίκευση και εφαρμογή επενδυτικού σχεδίου και έγκριση επιμέρους έργων για τη βιώσιμη ανάπτυξη και λειτουργία των Ναυπηγείων
1. Για την εξειδίκευση και εφαρμογή του ολοκληρωμένου πλαισίου για την υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου αξιοποίησης, ανάπτυξης και λειτουργίας των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, εκδίδεται κοινή απόφαση των Υπουργών Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Οικονομικών, Εθνικής Άμυνας, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Με την απόφαση αυτή εγκρίνονται τα επιμέρους έργα και επιπλέον:
α. ρυθμίζεται η ακριβής χωροθέτηση των επιμέρους εγκαταστάσεων των Ναυπηγείων, εξειδικεύονται οι όροι και οι περιορισμοί δόμησης σε επιμέρους υποενότητες ή οικοδομικά τετράγωνα εντός των τομέων ανάπτυξης που έχουν καθοριστεί με το διάταγμα του άρθρου 3,
β. εγκρίνονται οι τυχόν απαιτούμενες προσχώσεις επί της θάλασσας και οι χρήσεις αυτών, τα μόνιμα ή προσωρινά έργα, συμπεριλαμβανομένων των αναγκαίων βυθοκορήσεων, και εγκαταστάσεις που απαιτούνται να πραγματοποιηθούν επί του αιγιαλού και της παραλίας, καθώς και επί του συνεχόμενου ή παρακείμενου θαλάσσιου χώρου ή του πυθμένα για την εξυπηρέτηση των Ναυπηγείων, καθώς και η ανάληψη από τον φορέα υλοποίησης της επένδυσης της εκτέλεσης των έργων αυτών,
γ. επανακαθορίζονται τα όρια του αιγιαλού και της παραλίας, όπου απαιτείται, και εγκρίνεται η κατασκευή επιμέρους έργων εσωτερικής ή εξωτερικής υποδομής και ιδίως των λιμενικών έργων,
δ. εγκρίνονται οι περιβαλλοντικοί όροι των έργων και των δραστηριοτήτων που απαιτούνται για την οργάνωση και τη λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, ύστερα από υποβολή Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και την τήρηση της διαδικασίας που ορίζεται στις παρ. 2β και 3 του άρθρου 3 του ν. 4014/2011 (Α’ 209),
ε. παραχωρείται στον φορέα υλοποίησης της επένδυσης το δικαίωμα χρήσης του αιγιαλού και της παραλίας, καθώς και του παλαιού αιγιαλού και της αναγκαίας προκείμενης θαλάσσιας ζώνης για την εξυπηρέτηση των Ναυπηγείων, με τον καθορισμό αντίστοιχου ανταλλάγματος, σύμφωνα με τις ειδικότερες διατάξεις του παρόντος κατά παρέκκλιση του άρθρου 5 του ν. 4864/2021 (A’ 237).
2. Για την εξειδίκευση και εφαρμογή του Σχεδίου Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης και για τυχόν διευθέτηση υδατορεμάτων, ο φορέας υλοποίησης της επένδυσης υποβάλλει στη Γενική Διεύθυνση Στρατηγικών Επενδύσεων του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων αίτηση, η οποία συνοδεύεται από φάκελο με τα ακόλουθα δικαιολογητικά:
α. Αναλυτική έκθεση ανάπτυξης και τεκμηρίωσης για την εξειδίκευση και εφαρμογή του Σχεδίου σε κάθε τομέα ανάπτυξης, καθώς και στις ζώνες αιγιαλού και παραλίας και στην αναγκαία, συνεχόμενη θαλάσσια έκταση.
β. Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ), η οποία συντάσσεται και δημοσιοποιείται κατά τα οριζόμενα στο Κεφάλαιο Α’ του ν. 4014/2011. Η αρμόδια αρχή διενεργεί κατά απόλυτη προτεραιότητα την Περιβαλλοντική Εκτίμηση με βάση τη ΜΠΕ. Οι αρμόδιοι φορείς διατυπώνουν τις γνώμες τους κατά απόλυτη χρονική προτεραιότητα και με ειδική τεκμηρίωση.
γ. Τοπογραφικό διάγραμμα ή τοπογραφικά διαγράμματα της όλης έκτασης σε κλίμακα 1:5.000 ή σε άλλη κατάλληλη κλίμακα, με συντεταγμένες κορυφών, βασιζόμενες στο Εθνικό Γεωδαιτικό Σύστημα Αναφοράς ΕΓΣΑ `87, όπως αυτό ισχύει, στα οποία αποτυπώνονται τα επιμέρους έργα, εγκαταστάσεις, κτίρια, δίκτυα και υποδομές για τον εκσυγχρονισμό, την επέκταση και επαναλειτουργία των Ναυπηγείων και των συνοδών αυτών εγκαταστάσεων και έργων, καθώς και τα όρια αιγιαλού παραλίας και παλαιού αιγιαλού.
δ. Άλλες απαιτούμενες εξειδικευμένες μελέτες, για θέματα όπως διευθέτησης υδατορεμάτων.
3. Η απόφαση του παρόντος εκδίδεται κατά απόλυτη χρονική προτεραιότητα και, πάντως, μέσα σε διάστημα ενός (1) έτους από την έκδοση του προεδρικού διατάγματος του άρθρου 3.
4. Για την έγκριση της παραχώρησης του αιγιαλού και της παραλίας και της αναγκαίας, συνεχόμενης θαλάσσιας έκτασης και τον καθορισμό σχετικού ανταλλάγματος, τα δικαιολογητικά της παρ. 2 αξιολογούνται από τη Γενική Διεύθυνση Στρατηγικών Επενδύσεων του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, η οποία ζητεί τη γνώμη ή συνδρομή της αρμόδιας Κτηματικής Υπηρεσίας. Ακολούθως, η ίδια Γενική Διεύθυνση υποβάλλει σχετική πρόταση προς το Κεντρικό Συμβούλιο Διοίκησης για την Αξιοποίηση της Δημόσιας Περιουσίας, προκειμένου το τελευταίο να διαμορφώσει αντίστοιχα την εισήγησή του, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 5. Για τον υπολογισμό του ανταλλάγματος συνεκτιμάται η αξία των λιμενικών έργων, τα οποία παραμένουν στην ιδιοκτησία του ελληνικού Δημοσίου, καθώς και συγκριτικά στοιχεία, λαμβανομένης υπόψη της ανάγκης προώθησης της καινοτομίας και της ναυπηγίας στη Χώρα. Το τίμημα αντιστοιχεί σε όρους αγοράς, λαμβανομένης υπόψη της αποτίμησης του ανταλλάγματος παραχώρησης από ανεξάρτητο εκτιμητή. Η παραχώρηση διενεργείται για τουλάχιστον σαράντα (40) έτη, με δυνατότητα υπό όρους παράτασης. Για το αντάλλαγμα προβλέπεται μηχανισμός αναπροσαρμογής ανά πέντε (5) έτη.
5. Για την έκδοση της κοινής υπουργικής απόφασης του παρόντος απαιτείται η προηγούμενη εισήγηση του Κεντρικού Συμβουλίου Διοίκησης για την Αξιοποίηση της Δημόσιας Περιουσίας που προβλέπεται στο άρθρο 16 του ν. 3986/2011 (Α’ 152), καθώς και του Κεντρικού Συμβουλίου Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων που προβλέπεται στο άρθρο 24 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).
6. Εφόσον υποβληθούν τα δικαιολογητικά της παρ. 2 του παρόντος, είναι δυνατή η σωρευτική ρύθμιση του συνόλου ή μέρους των ζητημάτων του παρόντος άρθρου με το διάταγμα του άρθρου 3.
7. Η αναθεώρηση της κοινής υπουργικής απόφασης της παρ. 1 επιτρέπεται μόνον εφόσον τηρηθεί η διαδικασία που προβλέπεται στο παρόν άρθρο. Κατ` εξαίρεση, με αποφάσεις των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Εθνικής Άμυνας, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ύστερα από εισήγηση του Κεντρικού Συμβουλίου Διοίκησης για την Αξιοποίηση της Δημόσιας Περιουσίας, καθώς και του Κεντρικού Συμβουλίου Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων, όπου απαιτείται, μπορεί να επέρχονται μεμονωμένες και μη ουσιώδεις τροποποιήσεις στην πιο πάνω κοινή απόφαση, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων εκάστου Υπουργού. Οι αποφάσεις αυτές εκδίδονται εντός δύο (2) μηνών από την υποβολή πλήρους φακέλου, μετά από τήρηση της διαδικασίας του άρθρου 6 του ν. 4014/2011.
Άρθρο 5 Υπαγωγή αυθαιρέτων στις ρυθμίσεις περί τακτοποίησης και έγκριση εργασιών κατεδάφισης
1. Για την ολοκλήρωση της τακτοποίησης των αυθαιρέτων κτιρίων, κατασκευών και χρήσεων που βρίσκονται εντός της έκτασης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά ισχύουν τα ειδικά προβλεπόμενα στις επόμενες παραγράφους κατά παρέκκλιση των άρθρων 86 έως 89 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).
2. Η περαίωση της δήλωσης για την υπαγωγή στις ρυθμίσεις του ν. 4495/2017 προς νομιμοποίηση και προς κατεδάφιση, καθώς και η καταβολή του σχετικού ενιαίου ειδικού προστίμου λαμβάνουν χώρα μετά την έκδοση του προεδρικού διατάγματος του άρθρου 3 και της κοινής απόφασης του άρθρου 4 του παρόντος. Μέχρι τότε, επιτρέπεται κατ’ εξαίρεση η ολοκλήρωση της μεταβίβασης των ακινήτων των Ναυπηγείων στον φορέα υλοποίησης της επένδυσης, υπό την αίρεση οριστικοποίησης της σχετικής δήλωσης υπαγωγής και καταβολής του προβλεπόμενου προστίμου.
3. Για όσες αυθαίρετες κατασκευές και χρήσεις έχει γίνει υπαγωγή σε τακτοποίηση πριν την απόκτηση των ακινήτων των Ναυπηγείων από τον φορέα υλοποίησης της επένδυσης και δεν παραβιάζουν το καθεστώς δόμησης που θεσπίζεται με το διάταγμα του άρθρου 3 του παρόντος, ο φορέας δύναται να προβεί στην έκδοση άδειας νομιμοποίησης, προ πάσης καταβολής προστίμου, υποβάλλοντας τροποποιητικό φάκελο ενώπιον της υπηρεσίας που διαπίστωσε την υπαγωγή. Άδεια νομιμοποίησης εκδίδεται, επίσης, με απόφαση της ίδιας υπηρεσίας ύστερα από αιτιολογημένη γνώμη του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού για όσα κτίρια ή κατασκευές έχουν υπαχθεί στην τακτοποίηση και συνδέονται, άμεσα ή έμμεσα, με την εξυπηρέτηση σκοπών εθνικής άμυνας και ασφάλειας. Ενόσω εκκρεμεί η έκδοση άδειας νομιμοποίησης δεν υπολογίζεται ούτε καταβάλλεται το ενιαίο ειδικό πρόστιμο. Κατά τα λοιπά ισχύει το άρθρο 106 του ν. 4495/2017.
4. Για όσες αυθαίρετες κατασκευές και χρήσεις υφίσταντο επί ακινήτων που βρίσκονταν στην κυριότητα της Εταιρείας Ακινήτων του Δημοσίου (ΕΤ.Α.Δ.) Α.Ε. έως τη μεταβίβασή τους στον φορέα υλοποίησης της επένδυσης είναι δυνατή η υπαγωγή τους στις διατάξεις του ν. 4495/2017 σύμφωνα με τα ειδικότερα προβλεπόμενα στο άρθρο 8 του ν. 4664/2020 (Α’ 32), χωρίς την καταβολή παραβόλου και ενιαίου ειδικού προστίμου. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Οικονομικών ρυθμίζεται κάθε ειδικότερο θέμα σχετικά με τον επιμερισμό των ποσών παραβόλων και ενιαίων ειδικών προστίμων σε εισπραττόμενα ή μη καταβαλλόμενα με βάση το κριτήριο κυριότητας που προαναφέρθηκε, καθώς και κάθε άλλη λεπτομέρεια ως προς τη διαδικασία υπολογισμού και είσπραξης των ποσών. Η σχετική δήλωση υπαγωγής είναι κατ’ εξαίρεση δυνατό να υποβάλλεται και από τον φορέα υλοποίησης της επένδυσης για λογαριασμό της ΕΤ.Α.Δ. Α.Ε..
5. Κτίρια και εγκαταστάσεις που υπάγονται στο καθεστώς τακτοποίησης αυθαιρέτων δύνανται να κατεδαφίζονται κατά παρέκκλιση από τις ισχύουσες διατάξεις. Για την έκδοση της άδειας κατεδάφισης αρμόδια είναι η Κεντρική Υπηρεσία Δόμησης (ΚΥΔΟΜ) του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Μέχρι την έναρξη λειτουργίας αυτής αρμόδια είναι η Γενική Διεύθυνση Στρατηγικών Επενδύσεων του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, μετά από σχετικό αίτημα του φορέα υλοποίησης της επένδυσης και την προσκόμιση των εξής περιοριστικά αναφερόμενων δικαιολογητικών:
α. περιγράμματος των εν λόγω κτιρίων και εγκαταστάσεων,
β. τεχνικής έκθεσης μηχανικού, στην οποία περιγράφονται συνοπτικά τα εν λόγω κτίρια και εγκαταστάσεις,
γ. σκαριφηματικής τομής κάτοψης του κτιρίου,
δ. φωτογραφικής αποτύπωσης του κτιρίου,
ε. δηλώσεων ανάθεσης ανάληψης μελετητών/επιβλεπόντων,
στ. αποδεικτικών κατάθεσης των απαιτούμενων εισφορών υπέρ του Δημοσίου, του οικείου δήμου και του Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης,
ζ. αντιγράφου απόδειξης παροχής υπηρεσιών ή τιμολογίου, που αφορά στην καταβολή της συμφωνηθείσας αμοιβής των μελετητών/επιβλεπόντων μηχανικών, καθώς και στον Φόρο Εισοδήματος Μηχανικών αυτής.
6. Οι άδειες κατεδάφισης δύναται να εκδίδονται ενιαίες για περισσότερα από ένα κτίρια και εν γένει κτίσματα και κατασκευές. Η εκτέλεση των εργασιών κατεδάφισης διενεργείται τμηματικά ή ενιαία για περισσότερα από ένα κτίρια και εν γένει κτίσματα και κατασκευές και, πάντως, ολοκληρώνεται εντός δύο (2) ετών από την έκδοση του προεδρικού διατάγματος του άρθρου 3 και της κοινής απόφασης του άρθρου 4 του παρόντος.
Άρθρο 6 Οικοδομικές άδειες
1. Για όλες τις οικοδομικές εργασίες εντός των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά απαιτείται η έκδοση άδειας κατά τις διατάξεις του ν. 4495/2017 (Α΄ 167) και κατά τις ειδικότερες διατάξεις του παρόντος.
2. Οι τυχόν προεγκρίσεις οικοδομικών αδειών, καθώς και η θεώρηση όρων και περιορισμών δόμησης και σχετικών τοπογραφικών διαγραμμάτων και η έκδοση βεβαιώσεων χρήσεων γης, εκδίδονται από την Κεντρική Υπηρεσία Δόμησης (ΚΥΔΟΜ) του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Μέχρι την έναρξη λειτουργίας της ΚΥΔΟΜ, τα ανωτέρω εκδίδονται από τη Γενική Διεύθυνση Στρατηγικών Επενδύσεων του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.
3. Οι αρμοδιότητες της έγκρισης των υψομετρικών μελετών οδών για τις εργασίες αυτές ασκούνται από το αρμόδιο όργανο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Προς τον σκοπό αυτόν, υποβάλλεται στη Διεύθυνση Οδικών Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών σχετική αίτηση, συνοδευόμενη από:
α. πινακίδες σε κλίμακα 1:500 των πολεοδομικών μελετών και των μελετών έγκρισης χωρικής οργάνωσης,
β. διαγράμματα υψομετρικών μελετών σε κλίμακα 1:1000/1:100 και
γ. τεύχος στοιχείων πολυγωνομετρίας, στοιχείων χωροσταθμικού δικτύου, συντεταγμένων κορυφών οικοδομικών τετραγώνων και αξονοδιασταυρώσεων.
Η έγκριση της υψομετρικής μελέτης παρέχεται εντός αποκλειστικής προθεσμίας τριάντα (30) ημερών από την υποβολή πλήρους φακέλου. Εφόσον υπάρχει εγκεκριμένη υψομετρική μελέτη, οι βεβαιώσεις που απαιτούνται για την έκδοση της οικοδομικής άδειας, χορηγούνται από την υπηρεσία της παρ. 2, εντός πέντε (5) ημερών από την υποβολή της αίτησης. Με την πάροδο της προθεσμίας άπρακτης, η βεβαίωση θεωρείται χορηγηθείσα.
4. Οι διατάξεις του ν. 4495/2017 εφαρμόζονται για την έκδοση των κάθε είδους οικοδομικών αδειών. Αρμόδια για την εφαρμογή, τον έλεγχο και την τήρηση της νομοθεσίας είναι η Κεντρική Υπηρεσία Δόμησης (ΚΥΔΟΜ) του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και μέχρι την έναρξη λειτουργίας αυτής η Γενική Διεύθυνση Στρατηγικών Επενδύσεων του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.
5. Εφόσον απαιτείται, κατά τις κείμενες διατάξεις, γνωμοδότηση Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής επί των αρχιτεκτονικών μελετών που υποβάλλονται για την έκδοση οικοδομικής άδειας, αυτή παρέχεται από το Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής του άρθρου 13 του ν. 4495/2017.
Άρθρο 7 Ρύθμιση ειδικότερων ζητημάτων
1. Κάθε αναγκαία άδεια για την ανάπτυξη και λειτουργία των εγκαταστάσεων εντός της έκτασης των ναυπηγείων εκδίδεται κατά προτεραιότητα, σύμφωνα με τα ειδικότερα οριζόμενα στο άρθρο 2.
2. Στο πλαίσιο προώθησης της καινοτομίας, λαμβάνεται ειδική μέριμνα για την ελαχιστοποίηση του ενεργειακού αποτυπώματος των Ναυπηγείων, μέσα ιδίως από την παραγωγή ή αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, εναλλακτικά καύσιμα ή άλλες πηγές, τόσο στον χερσαίο όσο και στον θαλάσσιο χώρο των Ναυπηγείων. Ενόψει αυτού, ο φορέας υλοποίησης της επένδυσης δύναται να υποβάλει ολοκληρωμένο σχέδιο ενεργειακής ανασυγκρότησης των Ναυπηγείων κατά το στάδιο εξειδίκευσης και εφαρμογής του επενδυτικού σχεδίου, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 4. Ο σχετικός φάκελος διαβιβάζεται προς γνωμοδότηση στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ), προκειμένου το σχέδιο να εγκριθεί συνολικά με τα επιμέρους προβλεπόμενα έργα. Η γνώμη της ΡΑΕ δίνεται κατά απόλυτη χρονική προτεραιότητα και, πάντως, μετά την άπρακτη πάροδο τριάντα (30) ημερών, θεωρείται ότι έχει δοθεί.
3. Η αξιοποίηση και η βιώσιμη ανάπτυξη και λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά εξυπηρετούν το γενικότερο κοινωνικό συμφέρον και, στο πλαίσιο αυτής, είναι δυνατή η επίσπευση διαδικασιών αναγκαστικής απαλλοτρίωσης υπέρ και με δαπάνες του φορέα υλοποίησης της επένδυσης, σύμφωνα με τα ειδικότερα οριζόμενα στον ν. 2882/2001 (Α’ 17).
Άρθρο 8 Δικαστική και διαιτητική επίλυση διαφορών
1. Αιτήσεις ακύρωσης κατά πράξεων, που εκδίδονται κατ’ εφαρμογή του παρόντος, εκδικάζονται από το Συμβούλιο της Επικρατείας. Οι αιτήσεις ακύρωσης του πρώτου εδαφίου εισάγονται στο αρμόδιο Τμήμα ή στην Ολομέλεια με πράξη του Προέδρου του Δικαστηρίου, με την οποία ορίζεται ταχεία δικάσιμος για την εκδίκασή τους. Με την ίδια πράξη του Προέδρου του Συμβουλίου της Επικρατείας ή του Τμήματος, στο οποίο έχει παραπεμφθεί η υπόθεση, τάσσεται στη Διοίκηση προθεσμία, που δεν μπορεί να υπερβαίνει τις δέκα (10) ημέρες, για την αποστολή του φακέλου και την έκθεση των απόψεών της. Η μη τήρηση της προθεσμίας αυτής γνωστοποιείται από τον Πρόεδρο του Δικαστηρίου ή του οικείου Τμήματος στον αρμόδιο Υπουργό.
2. Εφόσον συναινεί ο φορέας υλοποίησης της επένδυσης, κάθε διαφορά με το Δημόσιο παραπέμπεται και επιλύεται οριστικώς με διαιτησία, που διεξάγεται σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 1 του Κανονισμού Διαφάνειας στις δυνάμει Συνθήκης Διαιτησίες Επενδυτών-Κρατών, όπως υιοθετήθηκε το 2013 («UNCITRAL Arbitration Rules with new article 1 par. 4, as adopted in 2013, Rules on Transparency in Treaty based Investor-State Arbitration») της Επιτροπής των Ηνωμένων Εθνών για το Διεθνές Εμπορικό Δίκαιο. To διαιτητικό δικαστήριο αποτελείται από δύο (2) διαιτητές, οι οποίοι ορίζονται αντίστοιχα από το Ελληνικό Δημόσιο και τον φορέα υλοποίησης της επένδυσης, καθώς και έναν (1) επιδιαιτητή εγνωσμένου κύρους, που ορίζεται από τους ανωτέρω διαιτητές.
Άρθρο 9 Μεταβατικές διατάξεις
1. Η υφιστάμενη παραχώρηση του δικαιώματος αποκλειστικής χρήσης επί της ζώνης ή τμημάτων της ζώνης αιγιαλού, όπως έχει καθορισθεί με την υπ’ αρ. 16301/30.9.1994 απόφαση της Νομάρχη Δυτικής Αττικής (Δ΄ 1147) έμπροσθεν των εγκαταστάσεων των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, καθώς και επί του αναγκαίου θαλάσσιου χώρου, παραμένει σε ισχύ μέχρι την έκδοση του διατάγματος του άρθρου 3 και της απόφασης του άρθρου 4 του παρόντος για την οριστική παραχώρηση του αιγιαλού, της παραλίας και του αναγκαίου θαλασσίου χώρου. Με την οριστική παραχώρηση που διενεργείται σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος υπολογίζεται αναδρομικά το αντάλλαγμα, το οποίο καταβάλλεται από την ημερομηνία μεταβίβασης των ακινήτων στον φορέα υλοποίησης της επένδυσης.
2. Η υφιστάμενη περιβαλλοντική αδειοδότηση των εγκαταστάσεων ή τμημάτων των εγκαταστάσεων των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά παραμένει σε ισχύ τουλάχιστον μέχρι την έκδοση της απόφασης του άρθρου 4 και την περιβαλλοντική αδειοδότηση του συνόλου των έργων, τα οποία εντάσσονται στο πρόγραμμα αξιοποίησης και εκσυγχρονισμού των Ναυπηγείων. Η διαπίστωση παραβάσεων της περιβαλλοντικής νομοθεσίας ή της υφιστάμενης περιβαλλοντικής αδειοδότησης σε εγκαταστάσεις που υφίστανται ήδη πριν την απόκτηση της κυριότητας των ακινήτων των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά από τον φορέα υλοποίησης της επένδυσης δεν καταλογίζεται στον φορέα. Σε περίπτωση τέτοιας διαπίστωσης, ο φορέας αναλαμβάνει την εκπόνηση ολοκληρωμένου προγράμματος αποκατάστασης της περιβαλλοντικής ζημίας και καταθέτει σχετική πρόταση που συνοδεύεται από τεκμηριωμένη τεχνική έκθεση αποκατάστασης περιβαλλοντικής ζημίας στην αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Με την έγκριση των εργασιών αποκατάστασης, ο φορέας υλοποίησης αναλαμβάνει την υποχρέωση έγκαιρης ολοκλήρωσης των εργασιών. Το σχετικό κόστος επιβαρύνει τον αντίστοιχο δικαιοπάροχο του φορέα υλοποίησης της επένδυσης, με βάση το ακίνητο στο οποίο διαπιστώθηκε η ζημία.
3. Το Σχέδιο του άρθρου 3 του παρόντος εντάσσεται στην κατηγορία σχεδίων του άρθρου 8 του ν. 4447/2016 (Α’ 241). Κατά τα λοιπά, εφαρμόζονται οι διατάξεις του ν. 4447/2016, ιδίως για την εφαρμογή του σχεδίου.
Latest News
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους
Ψηφιακή η ελληνική ναυτιλία - Το e-ναυτολόγιο έτοιμο εντός του 2025
Ενα εκατομμύριο ευρώ για τη χρηματοδότηση του e-ναυτολογίου - Στόχος η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα.
Κρουαζιέρα: Πόσο τέλος θα πληρώνουν οι τουρίστες σε Μύκονο και Σαντορίνη
Τι προβλέπει για την κρουαζιέρα το φορολογικό νομοσχέδιο που έχει δοθεί σε δημόσια διαβούλευση
Capital Clean Energy Carriers: Αύξησε κατά 66% τα έσοδα στο τρίτο τρίμηνο του 2024
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε έσοδα 106 εκατ. δολ. για το τρίτο τρίμηνο του 2024 και τη διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή.