Σε μείωση της δαπάνης για τις διακοπές προσανατολίζονται τρεις στους τέσσερις Γερμανούς, εξαιτίας της αύξησης των τιμών αγαθών και υπηρεσιών, ενώ ένας στους δύο δηλώνει ότι φέτος θα μειώσει τον αριθμό των ημερών διακοπών του, τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό. Ισχυρή παραμένει ωστόσο η επιθυμία για ταξίδια.
Σύμφωνα με έρευνα της PwC, ο υψηλός πληθωρισμός περιορίζει τις αυξημένες ελπίδες που είχε για φέτος η τουριστική βιομηχανία, έπειτα από δύο χρόνια πανδημίας. Τα τρία τέταρτα των Γερμανών θα μειώσουν τη διάρκεια των διακοπών τους, θα αναζητήσουν φθηνότερες επιλογές ή θα ακυρώσουν τα σχέδιά τους για ταξίδια αναψυχής. Το 60% των ερωτηθέντων δήλωσε επίσης ότι θα εγκαταλείψει τα «αυθόρμητα ταξίδια», π.χ. για τριήμερα σε άλλες πόλεις, για επισκέψεις σε συναυλίες ή πάρκα αναψυχής.
«Έπειτα από δύο χρόνια διακοπών στο μπαλκόνι, οι άνθρωποι ήθελαν επιτέλους να ταξιδέψουν και πάλι. Ωστόσο ο υψηλός πληθωρισμός απειλεί να μειώσει την αναζωπυρωμένη επιθυμία για ταξίδια, ενώ οι άνθρωποι, έχοντας επίγνωση του αυξημένου κόστους των διακοπών, αναθεωρούν τις δαπάνες τους για αυτά», επισημαίνει ο επικεφαλής του κλάδου Μεταφορών και Logistics της PwC Γερμανίας Ίνγκο Μπάουερ.
Προς φθηνότερα καταλύματα
Από πιθανή εξοικονόμηση των καταναλωτών επηρεάζονται, όπως αναδεικνύεται στην έρευνα, όλα τα είδη ταξιδιού στο εξωτερικό, τόσο τα μεμονωμένα όσο και τα οργανωμένα. Όλο και περισσότεροι θα επιλέξουν φθηνότερα καταλύματα ή κάμπινγκ, με το 78% να δηλώνει ότι δεν θα επιλέξει φέτος κάποιο δημοφιλές παραθεριστικό θέρετρο ούτε εγκαταστάσεις ευεξίας, εξαιτίας του αυξημένου κόστους. Λιγότερο φαίνεται ότι επηρεάζονται τα ανεξάρτητα διαμερίσματα ή κατοικίες που παρέχουν κουζίνα, με το 68% να δηλώνει ότι δεν θα τα επιλέξει για φέτος. Ακόμη όμως και όσοι σχεδιάζουν διακοπές σε κάμπινγκ, σκέφτονται τον περιορισμό είτε της διάρκειας των διακοπών είτε των δαπανών τους εκεί.
Από όσους δηλώνουν ότι θα κάνουν φέτος το καλοκαίρι διακοπές, το 60% εξετάζει το ενδεχόμενο ενοικίασης ανεξάρτητου διαμερίσματος ή κατοικίας όπου θα μπορούν να ετοιμάσουν οι ίδιοι τα γεύματά τους.
Σχετικά με το μεταφορικό μέσο επιλογής, το 73% δηλώνει ότι θα σκεφτόταν να περιορίσει τα αεροπορικά ταξίδια λόγω της αύξησης των τιμών στα εισιτήρια, το 71% θα περιόριζε τις μετακινήσεις με καράβι και το 61% τα ταξίδια με το αυτοκίνητο. Το 62% δηλώνει μάλιστα ότι το κόστος μετακίνησης είναι πιο σημαντικό από την άνεση και για αυτό θα επέλεγε το φθηνότερο μέσο.
«Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι με την αυξανόμενη αβεβαιότητα για την εξέλιξη του κόστους ζωής, οι προγραμματισμένες δαπάνες των Γερμανών για διακοπές αναθεωρούνται. Η ταξιδιωτική και τουριστική βιομηχανία θα πρέπει να αντιμετωπίσει αυτή την κατάσταση με ελκυστικές εκπτώσεις για πρώιμες κρατήσεις, με ελκυστικές προσφορές αναβάθμισης καταλύματος και μείωση των τιμών στις προσφερόμενες δραστηριότητες», σχολιάζει ο κ. Μπάουερ, αναδεικνύοντας το εύρημα της έρευνας που θέλει την πλειονότητα των ερωτηθέντων να μη σκέφτεται ακόμη την ακύρωση των διακοπών. «Ως εκ τούτου, η τουριστική βιομηχανία έχει κάθε λόγο να ελπίζει ότι, παρά τους φόβους για τις τιμές, τα ταξίδια θα εξακολουθήσουν να έχουν μεγάλη σημασία ως πολιτιστική εμπειρία και αναψυχή», προσθέτει το στέλεχος της PwC.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Γιατί αλλάζει μάρκα παγωτού o Βασιλιάς Κάρολος ;
Εντάλματα σε περισσότερες απο 300 εταιρείες χορήγησε ο Βρετανός βασιλιάς, συνεχίζοντας την παράδοση των προμηθευτών του βασιλικού οίκου
ΕΚΤ: Έρχονται πρόστιμα για τις «απείθαρχες» τράπεζες- Τι σχεδιάζει η κεντρική τράπεζα
Η ΕΚΤ από το 2014 έχει ανακοινώσει κατά μέσο όρο περισσότερα από 5.000 εποπτικά μέτρα ετησίως
DW: «Ηγεμών» ή «ασθενής» η Γερμανία στην Ευρώπη;
Σοβαρά προβλήματα αντιμετωπίζει η Γερμανία, άλλοτε «ατμομηχανή της οικονομίας» στην ΕΕ. Ωστόσο δεν χάνει τον ηγετικό της ρόλο στην Ευρώπη, σημειώνει η DW
Honda - Nissan «έδωσαν τα χέρια» - Στήνουν την τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία
Η νέα οντότητα θα λειτουργεί υπό την ομπρέλα μιας εταιρείας συμμετοχών που θα δημιουργηθεί για τη συγχώνευση Honda - Nissan
Σύννεφα πάνω από την Ευρωζώνη – Μόλις στο 1% ανάπτυξη το 2025
Οι αναλυτές μείωσαν τις προσδοκίες τους για την Ευρωζώνη το 2026 στο 1,2% από 1,4%
Λαγκάρντ: Η ΕΚΤ πλησιάζει στον στόχο για τον πληθωρισμό – Οι αστερίσκοι
Η Κριστίν Λαγκάρντ προέτρεψε τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να παρακολουθούν την πορεία των μισθών και των εταιρικών κερδών στην ευρωζώνη
Ολοκληρώνεται ο «γάμος» Honda - Nissan - Σήμερα οι ανακοινώσεις
Η ενοποίηση θα δημιουργήσει τον τρίτο μεγαλύτερο όμιλο αυτοκινήτων στον κόσμο σε πωλήσεις
«Μαύρο» το 2025 για τους επιχειρηματίες στη Γερμανία
Σε χαμηλά πενταετίας υποχωρεί τον Δεκέμβριο ο Δείκτης Επιχειρηματικής Εμπιστοσύνης του Ινστιτούτου IfO. Για «χρόνια ασθένεια της γερμανικής οικονομίας» μιλούν οι ειδικοί
Η συρρίκνωση του αμερικανικού ονείρου - Οι Αμερικανοί δίνουν περισσότερα και παίρνουν λιγότερα [γραφήματα]
Το αμερικανικό όνειρο φαίνεται να φθίνει με το πέρασμα των ετών και οι Αμερικανοί είναι ολοένα και πιο απαισιόδοξοι
Η «κρυφή« κρίση που κοστίζει έως και 1 τρισ. δολάρια στην παγκόσμια οικονομία
Περίπου 12 δισ. εργάσιμες ημέρες χάνονται από την κακή ψυχική υγεία κάθε χρόνο, κοστίζοντας στην παγκόσμια οικονομία 1 τρισ. δολάρια