Πάνω από τα προ πανδημίας επίπεδα θα φτάσει η παγκόσμια ζήτηση για πετρέλαιο την επόμενη χρονιά, λόγω της ανάκαμψης της Κίνας, προβλέπει ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA).
«Η κατανάλωση θα ξεπεράσει τα προ της πανδημίας επίπεδα για πρώτη φορά, στα 101,6 εκατ. βαρέλια την ημέρα το 2023», αναφέρεται στη μηνιαία έκθεση του οργανισμού που δημοσιεύθηκε σήμερα και περιλαμβάνει τις πρώτες προβλέψεις για την επόμενη χρονιά.
«Ένα μεγάλο μέρος αυτής της πιθανής αύξησης προέρχεται από την ισχυρή ανάκαμψη της κινεζικής ζήτησης, ύστερα από τη σοβαρή διαταραχή που σχετίζεται με την Covid-19 το 2022», εξήγησε ο ΙΕΑ. Αυτό θα υπεραντισταθμίσει την επιβράδυνση στις ανεπτυγμένες χώρες του ΟΟΣΑ.
Το 2ο22
Για το 2022, ο Οργανισμός προβλέπει παγκόσμια ζήτηση 99,4 εκατ. βαρελιών την ημέρα, μια πρόβλεψη αναθεωρημένη οριακά προς τα πάνω σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα λόγω της ισχυρότερης από την αναμενόμενη αύξησης τον Μάρτιο και τον Απρίλιο. Παραμένει, ωστόσο, κατά 1 εκατ. βαρέλια την ημέρα χαμηλότερα από τα επίπεδα του 2019.
Οι τιμές
Ο ΙΕΑ τόνισε ότι οι τιμές του πετρελαίου συνεχίζουν την αυξητική τους πορεία ύστερα από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, με τις τιμές της βενζίνης να αυξάνονται περισσότερο λόγω των πολύ περιορισμένων δυνατοτήτων διύλισης.
Από την άλλη, η ισχυρή ανάκαμψη της αεροπορικής κίνησης στηρίζει τη ζήτηση για πετρέλαιο μεσοπρόθεσμα, σύμφωνα με τον ΙΕΑ. «Η δυναμική πίσω από την ανάκαμψη για αεροπορικά ταξίδια στην Ευρώπη και τη βόρεια Αμερική γίνεται ολοένα και πιο αισθητή», τονίζουν οι ειδικοί.
ΟΠΕΚ+
Από την πλευρά της προσφοράς, ο ΙΕΑ προβλέπει ότι οι χώρες εκτός της συμμαχίας ΟΠΕΚ+ (που περιλαμβάνει κυρίως τη Ρωσία στις τάξεις της) θα κυριαρχήσουν στην αύξηση για το υπόλοιπο της χρονιάς και το 2023. Ο Οργανισμός επικαλείται κυρίως τις ΗΠΑ, ενώ ακολουθούν μεταξύ άλλων η Νορβηγία και η Βραζιλία.
Σε ό,τι αφορά τη συμμαχία ΟΠΕΚ+, «η συνολική ετήσια προσφορά μπορεί να μειωθεί το 2023 με τα εμπάργκο και τις κυρώσεις να επηρεάζουν τους όγκους που προέρχονται από τη Ρωσία και τους παραγωγούς εκτός της Μέσης Ανατολής που υφίστανται περαιτέρω μείωση», σημείωσε ο Οργανισμός.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Honda - Nissan «έδωσαν τα χέρια» - Στήνουν την τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία
Η νέα οντότητα θα λειτουργεί υπό την ομπρέλα μιας εταιρείας συμμετοχών που θα δημιουργηθεί για τη συγχώνευση Honda - Nissan
Σύννεφα πάνω από την Ευρωζώνη – Μόλις στο 1% ανάπτυξη το 2025
Οι αναλυτές μείωσαν τις προσδοκίες τους για την Ευρωζώνη το 2026 στο 1,2% από 1,4%
Λαγκάρντ: Η ΕΚΤ πλησιάζει στον στόχο για τον πληθωρισμό – Οι αστερίσκοι
Η Κριστίν Λαγκάρντ προέτρεψε τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να παρακολουθούν την πορεία των μισθών και των εταιρικών κερδών στην ευρωζώνη
Ολοκληρώνεται ο «γάμος» Honda - Nissan - Σήμερα οι ανακοινώσεις
Η ενοποίηση θα δημιουργήσει τον τρίτο μεγαλύτερο όμιλο αυτοκινήτων στον κόσμο σε πωλήσεις
«Μαύρο» το 2025 για τους επιχειρηματίες στη Γερμανία
Σε χαμηλά πενταετίας υποχωρεί τον Δεκέμβριο ο Δείκτης Επιχειρηματικής Εμπιστοσύνης του Ινστιτούτου IfO. Για «χρόνια ασθένεια της γερμανικής οικονομίας» μιλούν οι ειδικοί
Η συρρίκνωση του αμερικανικού ονείρου - Οι Αμερικανοί δίνουν περισσότερα και παίρνουν λιγότερα [γραφήματα]
Το αμερικανικό όνειρο φαίνεται να φθίνει με το πέρασμα των ετών και οι Αμερικανοί είναι ολοένα και πιο απαισιόδοξοι
Η «κρυφή« κρίση που κοστίζει έως και 1 τρισ. δολάρια στην παγκόσμια οικονομία
Περίπου 12 δισ. εργάσιμες ημέρες χάνονται από την κακή ψυχική υγεία κάθε χρόνο, κοστίζοντας στην παγκόσμια οικονομία 1 τρισ. δολάρια
Lactalis: O «γίγαντας» των γαλακτοκομικών παραμένει στην κορυφή
Ο τζίρος των 30 δισ. ευρώ και οι «περιπέτειες» της Lactalis, της μεγαλύτερης εταιρείας γαλακτοκομικών προϊόντων του κόσμου
Πωλητήριο και σε... κάστρα στην Ευρώπη - Πόσο κοστίζει η απόκτησή τους
Από μια έπαυλη βαρονικού στιλ στα Highlands της Σκωτίας με τη δική της λίμνη για ψάρεμα πέστροφας σε μια Πολυτελέστατη έπαυλη στη λίμνη Κόμο της Ιταλίας
Ο ανταγωνισμός αγριεύει στο φαστ φουντ - Τοεξωφρενικό μάρκετινγκ της Pizza Hut
Η προωθητική καμπάνια της Pizza Hut περιελάμβανε δωρεάν συμμετοχές σε παιχνίδια καζίνο χωρίς να γνωρίζει εάν κάποιος πελάτης ήταν εθισμένοι στον τζόγο