Σημαντική αύξηση πωλήσεων της τάξης του 39% εμφάνισε το 2021 (οικονομική χρήση 01.02.2021 – 31.01.2022) η ΙΤΧ Ελλάς (πρώην Zara) του ισπανικού πολυεθνικού ομίλου Inditex.
Παρότι δεν κατάφερε να ανακτήσει τα μεγέθη του 2019, καθώς για περίπου 4 μήνες τα καταστήματα παρέμειναν κλειστά το 2021 λόγω των περιοριστικών μέτρων για την αποφυγή της διάδοσης της covid-19, στην ενοποιημένη οικονομική έκθεση αναφέρεται πως οι πωλήσεις εξελίχθηκαν ικανοποιητικά, δεδομένης της κατάστασης στην ελληνική αγορά.
Συγκεκριμένα, για τη χρήση που έληξε στις 31 Ιανουαρίου 2022 ο κύκλος εργασιών του ισπανικού πολυεθνικού ομίλου Inditex στην ελληνική αγορά ήταν της τάξης των 457,5 εκατ. ευρώ όταν κατά τη χρήση 01.02.2020 – 31.01.2021 αθροιστικά ο τζίρος των 8 εταιρειών είχε διαμορφωθεί στα 328,7 εκατ. ευρώ. Το 2019, τελευταία χρονιά «κανονικότητας», οι πωλήσεις είχαν ανέλθει σε 550,8 εκατ. ευρώ, ενώ στη χρήση 2018 ήταν 517 εκατ. ευρώ.
Αναφορικά με τα κέρδη προ φόρων, το 2021 υπερδιπλασιάστηκαν, ξεπερνώντας τα 29,5 εκατ. ευρώ όταν την προηγούμενη χρονιά είχαν κυμανθεί σε 14,57 εκατ. ευρώ. Υπερδιπλάσια ήταν και τα κέρδη μετά φόρων, τα οποία διαμορφώθηκαν σε 21,11 εκατ. ευρώ από 10,77 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην οικονομική έκθεση, η διοίκηση της ITX Ελλάς θεωρεί ότι στη χρήση του 2022 οι πωλήσεις θα ανακάμψουν σημαντικά και θα πλησιάσουν τις πωλήσεις του 2019.
Διπλάσιες επενδύσεις
Την περασμένη χρονιά ο όμιλος Inditex πραγματοποίησε επενδύσεις ύψους 18,3 εκατ. ευρώ, τόσο στα μισθωμένα όσο και στα ιδιόκτητα καταστήματά της.
Πρόκειται για ποσό σχεδόν διπλάσιο συγκριτικά με το 2020, χρονιά κατά την οποία οι επενδύσεις της πολυεθνικής επί ελληνικού εδάφους είχαν ανέλθει σε 9,8 εκατ. ευρώ.
Αναδιάρθρωση δικτύου
Το δίκτυο καταστημάτων της ΙΤΧ Ελλάς στις 31 Ιανουαρίου 2022 αριθμούσε 157 καταστήματα από 162 καταστήματα στις 31 Ιανουαρίου 2021 και 165 στις 31 Ιανουαρίου 2020.
Το 2021 η εταιρεία απασχολούσε κατά μέσο όρο 3.150 εργαζομένους από 3.308 το 2020 και 3.956 το 2019.
Η συγχώνευση
Υπενθυμίζεται ότι από πέρσι ο ισπανικός όμιλος Inditex έχει διαφοροποιήσει τη στρατηγική του στην ελληνική αγορά, με βάση το σχέδιο αναδιάρθρωσης που ακολουθείται παγκοσμίως.
Έτσι προχώρησε σε συγχώνευση όλων των θυγατρικών του στην Ελλάδα (Massimo Dutti, Bershka, Oyshο, Pull & Bear, Stradivarius, Zara Home και Uterque), με απορρόφηση από τη Zara Hellas. Στη συνέχεια – την 1η Ιουνίου 2021 – η εταιρεία μετονομάστηκε σε ΙΤΧ Ηellas.
Η συγχώνευση είχε κριθεί «σκόπιμη και συμφέρουσα» προκειμένου να μειωθούν τα λειτουργικά έξοδα και να επιτευχθούν συνέργειες ώστε να ανταπεξέλθει η απορροφώσα εταιρεία αποτελεσματικότερα στον διαρκώς αυξανόμενο ανταγωνισμό.
Latest News
Ενισχυμένη η ευρωπαϊκή παρουσία της Sunlight Group - Εξαγόρασε τη γαλλική θυγατρική της
Η Sunlight Group κινείται στρατηγικά στη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά βιομηχανικών μπαταριών στην Ευρώπη με αξία άνω των 250 εκατ. ευρώ
Διερεύνηση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού του deal για την απόκτηση της Ηλέκτωρ από την Motor Oil
Η συμφωνία αφορά την εξαγορά του 94,44% της Ηλέκτωρ από τον Όμιλο Motor Oil, μέσω της θυγατρικής του Manetial Limited
Αύξηση 13% στις οργανικές πωλήσεις της Coca-Cola HBC βλέπει η Goldman Sachs
Η εικόνα της Coca-Cola HBC σε Ευρώπη και Αφρική βελτιώνει τα μεγέθη - H εταιρεία προέβη σε προληπτική ανάκληση φιαλών των 500 ml σε διάφορες μάρκες στην Αυστρία
Τι πούλησαν Louis Vuitton, Hermes, Rolex, Prada και Chanel στην Ελλάδα – Πού ανοίγουν νέα καταστήματα
Οι πελάτες ειδών πολυτελείας παραμένουν πιστοί στα ακριβά γούστα – Εντυπωσιακός ο συνολικός τζίρος Louis Vuitton, Hermes, Rolex, Prada και Chanel
ΔΕΗ: Πιο ψηλά ο πήχης των EBITDA το 2025-2027 – Τι προβλέπει το στρατηγικό σχέδιο
Η διοίκηση της ΔΕΗ παρουσιάζει στις 14 Νοεμβρίου το επικαιροποιημένο στρατηγικό σχέδιο – Ποιους στόχους αναθεωρεί
Οικογένεια Λούλη: Οι γεννημένοι… μυλωνάδες που άντεξαν τρεις αιώνες
Η οικογένεια Λούλη έχει συνδέσει το όνομά της με την ιστορία της ελληνικής αλευροβιομηχανίας –Η μετανάστευση στον Βόλο, οι Μύλοι Αγίου Γεωργίου, οι βουλευτές και οι επενδυτές από το εξωτερικό
Από το Halloween στη Black Friday και τη Cyber Monday - Στη μάχη για την πίτα των 200 εκατ.
Το 70% των Ελλήνων καταναλωτών έχει ήδη ένα σαφές πλάνο αγορών για την περίοδο της Black Friday
Ο αθέατος πόλεμος στο ράφι - Τα brands και οι «επιθέσεις» των PL [γράφημα]
Ποια θέση έχει η ιδιωτική ετικέτα στο καρότσι του Έλληνα καταναλωτή – Τι δείχνουν πρόσφατες μελέτες για τη συμπεριφορά των καταναλωτών
Πότε πέφτουν Black Friday και Cyber Monday
Ιδιαίτερα προσεκτικοί οφείλουν να είναι οι πολίτες με τα προϊόντα που παρουσιάζονται σε προσφορά στις Black Friday και Cyber Monday
Siamidis: Η κλωστοϋφαντουργία από τα Οινόφυτα που ντύνει τους στρατιώτες του ΝΑΤΟ
Η αλλαγή που απογείωσε τον τζίρο της Siamidis σε μια δεκαετία – Οι νέες επενδύσεις και το αμερικάνικο όνειρο