Το υδρογόνο και ο ρόλος του στο μέλλον των «πράσινων» καυσίμων αποτέλεσε αντικείμενο έρευνας που πραγματοποίησε ο νορβηγικός νηογνώμονας DNV.
Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη μελέτη, το υδρογόνο είναι πιθανό να καλύψει το 0,5% της παγκόσμιας ενεργειακής ζήτησης έως το 2030 και μόλις το 5% έως το 2050 — δύο τρίτα λιγότερο από ό,τι θα έπρεπε σε μια καθαρή μηδενική διαδρομή και αρκετά μακριά από τους στόχους της Συμφωνίας του Παρισιού. Όπως τονίζεται, η χρήση του υδρογόνου θα πρέπει να τριπλασιαστεί για να καλύψει το 15% του ενεργειακού μείγματος μέχρι τα μέσα του αιώνα.
«Το υδρογόνο είναι απαραίτητο για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας»
Σύμφωνα με τον Ρεμί Έρικσεν, πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του DNV, «το υδρογόνο είναι απαραίτητο για την απανθρακοποίηση τομέων που δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν ηλεκτροκίνηση, όπως η αεροπορία και η ναυτιλία και ως εκ τούτου θα πρέπει να δοθεί προτεραιότητα σε αυτούς τους τομείς».
«Θα πρέπει επίσης να υποστηριχθεί η κλιμάκωση της παραγωγής ανανεώσιμης ενέργειας και η δέσμευση και αποθήκευση άνθρακα ως κρίσιμα στοιχεία για την παραγωγή υδρογόνου χαμηλών εκπομπών άνθρακα».
Σύμφωνα με τις προβλέψεις του DNV το πράσινο υδρογόνο με βάση την ηλεκτρική ενέργεια (παράγεται από τη διάσπαση του υδρογόνου από το νερό με χρήση ηλεκτρόλυσης) θα είναι η κυρίαρχη μορφή υδρογόνου μέχρι τα μέσα του αιώνα, αντιπροσωπεύοντας το 72% της παραγωγής. Την ίδια ώρα, το υδρογόνο σε «μπλε» μορφή μέσω αναμόρφωσης φυσικού αερίου με ατμό μεθανίου με CCS, έχει μεγαλύτερο ρόλο να παίξει βραχυπρόθεσμα (περίπου 30% της συνολικής παραγωγής το 2030), αλλά η ανταγωνιστικότητά του θα μειωθεί καθώς αυξάνεται η ικανότητα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και μειώνονται οι τιμές.
6,8 τρισεκατομμύρια δολάρια το κόστος
Η παγκόσμια δαπάνη για την παραγωγή υδρογόνου για ενεργειακούς σκοπούς από τώρα έως το 2050 θα είναι 6,8 τρισεκατομμύρια δολάρια, με επιπλέον 180 δισεκατομμύρια δολάρια για αγωγούς υδρογόνου και 530 δισεκατομμύρια δολάρια για την κατασκευή και λειτουργία τερματικών σταθμών αμμωνίας, σύμφωνα με την έρευνα.
Σημειώνεται, επίσης πως τα παράγωγα υδρογόνου, όπως η αμμωνία και η μεθανόλη, είναι το κλειδί για την απανθρακοποίηση του κλάδου των μεταφορών, όπως η ναυτιλία και η αεροπορία, αλλά αυτά τα καύσιμα δεν θα επεκταθούν μέχρι τη δεκαετία του 2030.
«Στην Ευρώπη το υδρογόνο πιθανότατα θα είναι το 11% του ενεργειακού μείγματος μέχρι το 2050. Ενα 5% παγκοσμίως μεταφράζεται σε περισσότερα από 200 εκατ.τόνους υδρογόνου ως φορέα ενέργειας, που εξακολουθεί να είναι ασήμαντο ποσοστό», ανέφερε ο Έρικσεν.
Latest News
Το «Trump Trade» του Μασκ αναδικνύει την Tesla νικητή με ράλι 570 δισ. δολαρίων
Oι επενδυτές θεωρούν ως ένα πολιτικό αριστούργημα του ηγέτη της Tesla, Ίλον Μασκ, την επιθετική στήριξη του Ντόναλντ Τραμπ
Σε επίπεδα ρεκόρ και το 2024 η κατανάλωση άνθρακα [γράφημα]
Στη χρονιά που φεύγει, σε όλο τον κόσμο κάηκαν 8,77 δισεκατομμύρια τόνοι άνθρακα, σύμφωνα με νέα έκθεση που δημοσίευσε ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA).
Η ηλιακή βιομηχανία της Κίνας... αντιγράφει τον ΟΠΕΚ - Πώς θα διαχειριστεί την πλεονάζουσα παραγωγή
Περισσότερες από 30 από τις κορυφαίες εταιρείες της Κίνα που κατασκευάζουν φωτοβολταϊκά υπέγραψαν ένα πρόγραμμα αυτοπειθαρχίας
Χρηματοδότηση-ρεκόρ για τη σλοβακική InoBat - Πώς η εταιρεία μπαταριών «κέρδισε» 100 εκατ. ευρώ
Κατά τη διάρκεια του επόμενου έτους, η InoBat στοχεύει να αυξήσει την παραγωγή κυψελών μπαταριών ευρωπαϊκού σχεδιασμού
Νέες επιδοτήσεις 906 δικαιούχων στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ»
Αύριο θα πιστωθεί στους λογαριασμούς 906 δικαιούχων του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ», το ποσό των 3.330.514,20 ευρώ.
Πώς απαντά η Toyota στις απειλές Τραμπ για τέλος σε επιχορηγήσεις EV
Ο Τραμπ θέλει να τερματίσει τις πιστώσεις για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα - Η Toyota είναι η πρώτη που ανταποκρίνεται
Τα EV ξαναμοιράζουν την τράπουλα στην αυτοκινητοβιομηχανία
Οι συζητήσεις για mega deal μεταξύ Honda-Nissan-Mitsubishi σηματοδοτούν σημαντικές εξελίξεις σε Ασία και Ευρώπη με το βλέμμα στις ΗΠΑ
Ο Καναδάς αλλάζει στόχο - Το νέο σχέδιο «δείχνει» ηλεκτρικό δίκτυο net zero το 2050
Ο Καναδάς στοχεύει σε ένα δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας με μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2050
ΕΥΔΑΠ: Στη μάχη για τη λειψυδρία τρία τάνκερ και μία μονάδα αφαλάτωσης στην Ιτέα
Ο CEO της ΕΥΔΑΠ Χάρης Σαχίνης παρουσίασε εναλλακτικά σχέδια για τη θωράκιση της Αττικής από τη λειψυδρία
Νέο διοικητικό συμβούλιο στον Οργανισμό Διαχείρισης Υδάτων Θεσσαλίας
Οι Σκυλακάκης και Τσιάρας παρουσίασαν στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας το νέο διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού Διαχείρισης Υδάτων Θεσσαλίας