Το υδρογόνο και ο ρόλος του στο μέλλον των «πράσινων» καυσίμων αποτέλεσε αντικείμενο έρευνας που πραγματοποίησε ο νορβηγικός νηογνώμονας DNV.
Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη μελέτη, το υδρογόνο είναι πιθανό να καλύψει το 0,5% της παγκόσμιας ενεργειακής ζήτησης έως το 2030 και μόλις το 5% έως το 2050 — δύο τρίτα λιγότερο από ό,τι θα έπρεπε σε μια καθαρή μηδενική διαδρομή και αρκετά μακριά από τους στόχους της Συμφωνίας του Παρισιού. Όπως τονίζεται, η χρήση του υδρογόνου θα πρέπει να τριπλασιαστεί για να καλύψει το 15% του ενεργειακού μείγματος μέχρι τα μέσα του αιώνα.
«Το υδρογόνο είναι απαραίτητο για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας»
Σύμφωνα με τον Ρεμί Έρικσεν, πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του DNV, «το υδρογόνο είναι απαραίτητο για την απανθρακοποίηση τομέων που δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν ηλεκτροκίνηση, όπως η αεροπορία και η ναυτιλία και ως εκ τούτου θα πρέπει να δοθεί προτεραιότητα σε αυτούς τους τομείς».
«Θα πρέπει επίσης να υποστηριχθεί η κλιμάκωση της παραγωγής ανανεώσιμης ενέργειας και η δέσμευση και αποθήκευση άνθρακα ως κρίσιμα στοιχεία για την παραγωγή υδρογόνου χαμηλών εκπομπών άνθρακα».
Σύμφωνα με τις προβλέψεις του DNV το πράσινο υδρογόνο με βάση την ηλεκτρική ενέργεια (παράγεται από τη διάσπαση του υδρογόνου από το νερό με χρήση ηλεκτρόλυσης) θα είναι η κυρίαρχη μορφή υδρογόνου μέχρι τα μέσα του αιώνα, αντιπροσωπεύοντας το 72% της παραγωγής. Την ίδια ώρα, το υδρογόνο σε «μπλε» μορφή μέσω αναμόρφωσης φυσικού αερίου με ατμό μεθανίου με CCS, έχει μεγαλύτερο ρόλο να παίξει βραχυπρόθεσμα (περίπου 30% της συνολικής παραγωγής το 2030), αλλά η ανταγωνιστικότητά του θα μειωθεί καθώς αυξάνεται η ικανότητα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και μειώνονται οι τιμές.
6,8 τρισεκατομμύρια δολάρια το κόστος
Η παγκόσμια δαπάνη για την παραγωγή υδρογόνου για ενεργειακούς σκοπούς από τώρα έως το 2050 θα είναι 6,8 τρισεκατομμύρια δολάρια, με επιπλέον 180 δισεκατομμύρια δολάρια για αγωγούς υδρογόνου και 530 δισεκατομμύρια δολάρια για την κατασκευή και λειτουργία τερματικών σταθμών αμμωνίας, σύμφωνα με την έρευνα.
Σημειώνεται, επίσης πως τα παράγωγα υδρογόνου, όπως η αμμωνία και η μεθανόλη, είναι το κλειδί για την απανθρακοποίηση του κλάδου των μεταφορών, όπως η ναυτιλία και η αεροπορία, αλλά αυτά τα καύσιμα δεν θα επεκταθούν μέχρι τη δεκαετία του 2030.
«Στην Ευρώπη το υδρογόνο πιθανότατα θα είναι το 11% του ενεργειακού μείγματος μέχρι το 2050. Ενα 5% παγκοσμίως μεταφράζεται σε περισσότερα από 200 εκατ.τόνους υδρογόνου ως φορέα ενέργειας, που εξακολουθεί να είναι ασήμαντο ποσοστό», ανέφερε ο Έρικσεν.
Latest News
Στην «κούρσα» για τα σπάνια ορυκτά μπαίνει η Ελλάδα – Μετά το γάλλιο ο διαγωνισμός για το αντιμόνιο
Οι ελληνικές σπάνιες γαίες και οι κρίσιμες πρώτες ύλες προσελκύουν το επενδυτικό ενδιαφέρον μεγάλων και μικρομεσαίων επιχειρήσεων
Πράσινη συμφωνία και... πράσσειν άλογα - Ξανά εκτός οι ΗΠΑ διά χειρός Τραμπ
Το προεδρικό διάταγμα Τραμπ αναφέρει ότι η Συμφωνία του Παρισιού είναι μεταξύ πολλών διεθνών συμφωνιών που δεν αντικατοπτρίζουν τις αξίες των ΗΠΑ
Ο Τραμπ «σκοτώνει» τον στόχο Μπάιντεν για 50% EV - Τέλος οι επιδοτήσεις για σταθμούς φόρτισης
Ο Τραμπ με εκτελεστικό διάταγμα σταματά τη διανομή κρατικών κεφαλαίων για σταθμούς φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Ουραγός η Ελλάδα στις ιδιωτικές επενδύσεις για την κλιματική κρίση
Οι επιδόσεις της Ελλάδας για την κλιματική αλλαγή είναι πολύ χαμηλότερες από τον μέσο όρο στην Ευρωπαϊκή Ένωση που κινήθηκε στο 0,55%
Άνοδος 0,9% στις πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη το 2024 - Τι γίνεται με τα ηλεκτρικά
Η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων διέρχεται μια περίπλοκη μετάβαση στα EV, καθώς η αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων απογοητεύει
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη φέρνουν 160 μοντέλα EV στην αγορά - Θα αυξηθούν όμως οι πωλήσεις;
Το μεγάλο push στην ηλεκτροκίνηση είναι δύσκο να αγγίξει τους φιλόδοξους στόχους που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση
Φεύγει από το «κλαμπ των οικολόγων» η Fed - Τι σημαίνει για την ΕΚΤ
Πώς ερμηνεύουν την αποχώρηση της Fed
«Εξοικονομώ» για παιδικούς σταθμούς, νηπιαγωγεία και δημοτικά - Άνοιξαν οι πλατφόρμες για αιτήσεις
Ο προϋπολογισμός και οι δικαιούχοι του προγράμματος «Εξοικονομώ» - Στόχος η βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας
Κορυφαίες τράπεζες του κόσμου «αποχαιρετούν» τη συμμαχία για το κλίμα
Ο Καναδάς είδε τέσσερις κορυφαίες τράπεζες - BMO, National Bank, TD Bank Group και CIBC - να κάνουν ένα βήμα πίσω για το κλίμα
Άτοκα μικροδάνεια έως 25.000€ για την ενεργειακή αναβάθμιση ακινήτων
Τα προγράμματα για την ενεργειακή αναβάθμιση στα ακίνητα - Τι ετοιμάζεται από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας