Το υδρογόνο και ο ρόλος του στο μέλλον των «πράσινων» καυσίμων αποτέλεσε αντικείμενο έρευνας που πραγματοποίησε ο νορβηγικός νηογνώμονας DNV.
Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη μελέτη, το υδρογόνο είναι πιθανό να καλύψει το 0,5% της παγκόσμιας ενεργειακής ζήτησης έως το 2030 και μόλις το 5% έως το 2050 — δύο τρίτα λιγότερο από ό,τι θα έπρεπε σε μια καθαρή μηδενική διαδρομή και αρκετά μακριά από τους στόχους της Συμφωνίας του Παρισιού. Όπως τονίζεται, η χρήση του υδρογόνου θα πρέπει να τριπλασιαστεί για να καλύψει το 15% του ενεργειακού μείγματος μέχρι τα μέσα του αιώνα.
«Το υδρογόνο είναι απαραίτητο για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας»
Σύμφωνα με τον Ρεμί Έρικσεν, πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του DNV, «το υδρογόνο είναι απαραίτητο για την απανθρακοποίηση τομέων που δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν ηλεκτροκίνηση, όπως η αεροπορία και η ναυτιλία και ως εκ τούτου θα πρέπει να δοθεί προτεραιότητα σε αυτούς τους τομείς».
«Θα πρέπει επίσης να υποστηριχθεί η κλιμάκωση της παραγωγής ανανεώσιμης ενέργειας και η δέσμευση και αποθήκευση άνθρακα ως κρίσιμα στοιχεία για την παραγωγή υδρογόνου χαμηλών εκπομπών άνθρακα».
Σύμφωνα με τις προβλέψεις του DNV το πράσινο υδρογόνο με βάση την ηλεκτρική ενέργεια (παράγεται από τη διάσπαση του υδρογόνου από το νερό με χρήση ηλεκτρόλυσης) θα είναι η κυρίαρχη μορφή υδρογόνου μέχρι τα μέσα του αιώνα, αντιπροσωπεύοντας το 72% της παραγωγής. Την ίδια ώρα, το υδρογόνο σε «μπλε» μορφή μέσω αναμόρφωσης φυσικού αερίου με ατμό μεθανίου με CCS, έχει μεγαλύτερο ρόλο να παίξει βραχυπρόθεσμα (περίπου 30% της συνολικής παραγωγής το 2030), αλλά η ανταγωνιστικότητά του θα μειωθεί καθώς αυξάνεται η ικανότητα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και μειώνονται οι τιμές.
6,8 τρισεκατομμύρια δολάρια το κόστος
Η παγκόσμια δαπάνη για την παραγωγή υδρογόνου για ενεργειακούς σκοπούς από τώρα έως το 2050 θα είναι 6,8 τρισεκατομμύρια δολάρια, με επιπλέον 180 δισεκατομμύρια δολάρια για αγωγούς υδρογόνου και 530 δισεκατομμύρια δολάρια για την κατασκευή και λειτουργία τερματικών σταθμών αμμωνίας, σύμφωνα με την έρευνα.
Σημειώνεται, επίσης πως τα παράγωγα υδρογόνου, όπως η αμμωνία και η μεθανόλη, είναι το κλειδί για την απανθρακοποίηση του κλάδου των μεταφορών, όπως η ναυτιλία και η αεροπορία, αλλά αυτά τα καύσιμα δεν θα επεκταθούν μέχρι τη δεκαετία του 2030.
«Στην Ευρώπη το υδρογόνο πιθανότατα θα είναι το 11% του ενεργειακού μείγματος μέχρι το 2050. Ενα 5% παγκοσμίως μεταφράζεται σε περισσότερα από 200 εκατ.τόνους υδρογόνου ως φορέα ενέργειας, που εξακολουθεί να είναι ασήμαντο ποσοστό», ανέφερε ο Έρικσεν.
Latest News
«Πρασινίζουν» οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους
Έκθεση της IDC υπογραμμίζει ότι οι ευρωπαϊκές τηλεπικοινωνίες έχουν ως κίνητρο το ενεργειακό κόστος, το οποίο έχει σημειώσει σημαντικές αυξήσεις τα τελευταία χρόνια
H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά
Σήμερα υπάρχουν 930.000 σημεία φόρτισης στη Βρετανία, η πλειονότητα των οποίων έχει εγκατασταθεί σε σπίτια και επαγγελματικούς χώρους
Πόσο θα ωφεληθεί η Tesla από μια εκλογή Τραμπ
Το αφεντικό της Tesla, Ιλον Μασκ, κρατάει ακόμη κλειστά τα χαρτιά του για το ποιον θα ψηφίσει
«Είπα-ξείπα» της Google για μηδενικές εκπομπές άνθρακα
Οι εκπομπές της αυξάνονται κατά 50% τα τελευταία πέντε χρόνια
Στον δείκτη FTSE4Good ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ
Οι δείκτες FTSE4Good σχεδιάστηκαν για να αξιολογούν την απόδοση εταιρειών που επιδεικνύουν ισχυρές πρακτικές σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον
Οσο πιο πολύ αργεί η στροφή στην καθαρή ενέργεια τόσο πιο δαπανηρή θα είναι - «Καμπανάκι» από ΒP
Ο κόσμος μετατοπίζεται με αργούς ρυθμούς στην πράσινη μετάβαση, από τα ορυκτά καύσιμα προς την καθαρή ενέργεια, κι αυτό θα έχει συνέπειες
Η Κλιματική Αλλαγή φέρνει άνοδο των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις
Το φθινόπωρο του 2023 αλλά και ο χειμώνας 2023 – 2024 καταγράφηκαν ως οι θερμότεροι στην Αθήνα των τελευταίων 160 ετών
Συναγερμός από τη λειψυδρία στην ΕΥΔΑΠ – Οι πρόσθετες επενδύσεις και οι αλλαγές στο καταστατικό της εισηγμένης
Η ΕΥΔΑΠ προσθέτει νέες δραστηριότητες στο καταστατικό της
Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων - Τι είπε ο Σταϊκούρας
Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι με την ενσωμάτωση των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων ανανεώθηκε το 1/3 του στόλου των οχημάτων του Οργανισμού
Το Υπερταμείο πρωταγωνιστεί στη μετάβαση προς μια βιώσιμη οικονομία
H Ελλάδα το 2024 χάρη στις επιδόσεις του Υπερταμείου ανέβηκε στη 12η θέση (16 θέσεις συγκριτικά με το 2022) στην κατάταξη του Global Sovereign Wealth Funds Scoreboard