Ο κόσμος επενδύει ολοένα και περισσότερο σε υποδομές για μια μελλοντική «οικονομία υδρογόνου», η Σαουδική Αραβία επιθυμεί να πάρει ένα κομμάτι από την πίτα.
Σύμφωνα με μια πρόσφατη έκθεση από ένα ερευνητικό ινστιτούτο του Ριάντ, την οποία δημοσιεύει το Oilprice.com, το πράσινο υδρογόνο που παράγεται από ηλεκτρόλυση θα μπορούσε να αρχίσει να αποστέλλεται στο λιμάνι του Ρότερνταμ το 2030 σε τιμές αρκετά ανταγωνιστικές με το ευρωπαϊκό υδρογόνο.
Οι ερευνητές βλέπουν επίσης σημαντικές δυνατότητες για υδρογόνο στην εγχώρια βιομηχανία της KSA. Το υδρογόνο και τα καύσιμα με βάση το υδρογόνο θα μπορούσαν να αντικαταστήσουν το γκρίζο υδρογόνο, ενισχύοντας το δυναμικό εξαγωγών της Σαουδικής Αραβίας σε μια σειρά προϊόντων καθώς επιβάλλεται μεγαλύτερο κόστος στις εκπομπές άνθρακα παγκοσμίως.
Και βλέπουν μεγάλες δυνατότητες τόσο για το μπλε (με δέσμευση άνθρακα) όσο και για το πράσινο (με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας) υδρογόνο, με το κόστος τεχνολογίας και παραγωγής να μειώνεται σταδιακά και για τους δύο τύπους. Οι προοπτικές τους για το μπλε είναι πιο θετικές από αυτές ορισμένων πρόσφατων αναλύσεων, οι οποίες προβλέπουν ότι το πράσινο υδρογόνο θα ξεπεράσει την τιμή του μπλε σε πολλές περιοχές του κόσμου έως το 2030.
Αλλά τα προφανή πλεονεκτήματα της Σαουδικής Αραβίας στην παραγωγή υδρογόνου χαμηλού κόστους και των δύο τύπων μπορεί να της επιτρέψουν να αναπτύξει τον καθένα ξεχωριστά μακροπρόθεσμα. Ως εκ τούτου, οι ερευνητές υποστηρίζουν μια ισορροπημένη προσέγγιση, προβλέποντας την περιφερειακή εξειδίκευση εντός της χώρας.
Ρεαλιστικές υποθέσεις
Η έκθεση, «The Economics and Resource Potential of Hydrogen Production in Saudi Arabia» από το King Abdullah Petroleum Studies and Research Center (KAPSARC), εξετάζει ρεαλιστικά σενάρια κόστους με βάση ρεαλιστικές υποθέσεις σχετικά με την τιμή του φυσικού αερίου στη Σαουδική Αραβία και το κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές.
Η Σαουδική Αραβία είναι ήδη μεγάλος καταναλωτής υδρογόνου για τις βιομηχανίες διυλιστηρίων και χημικών. Πρόκειται για κυρίως «γκρίζο» υδρογόνο που παράγεται με υψηλές εκπομπές άνθρακα. Είναι μακράν ο φθηνότερος τρόπος παραγωγής του αερίου με περίπου 0,90 $/kg. Αλλά το κόστος του μπλε και ιδιαίτερα του πράσινου υδρογόνου αναμένεται να μειωθεί σημαντικά τα επόμενα χρόνια.
Περιοχές πράσινο και μπλε
Η τεράστια επικράτεια της Σαουδικής Αραβίας υποδηλώνει ότι η περιφερειακή εξειδίκευση για την παραγωγή υδρογόνου είναι εφικτή. Η έκθεση KAPSARC βλέπει δύο γενικές περιοχές όπου μοναδικοί συνδυασμοί υποδομών και φυσικών χαρακτηριστικών θα μπορούσαν να κάνουν το κόστος παραγωγής υδρογόνου μεταξύ των χαμηλότερων στον κόσμο, τόσο για το πράσινο όσο και για το μπλε υδρογόνο.
Πρόσφατη ανάλυση του BloombergNEF, η οποία εξετάζει το κόστος σε 28 χώρες, δείχνει ότι το μπλε υδρογόνο δεν θα είναι βιώσιμο σε πολλά μέρη του κόσμου το 2030. Ακόμη και σε χώρες όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες, με σχετικά φθηνό φυσικό αέριο, το πράσινο υδρογόνο από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας θα κοστίσει λιγότερο από το μπλε υδρογόνο το 2030.
«Η ανταγωνιστικότητα του μπλε υδρογόνου θα εξαρτηθεί από την τιμή στην οποία αποκτάται το φυσικό αέριο από την Aramco», λέει ο Antoine Vagneur-Jones, επικεφαλής Εμπορίου και Εφοδιαστικών Αλυσίδων στο BloombergNEF.
Latest News
Πράσινη συμφωνία και... πράσσειν άλογα - Ξανά εκτός οι ΗΠΑ διά χειρός Τραμπ
Το προεδρικό διάταγμα Τραμπ αναφέρει ότι η Συμφωνία του Παρισιού είναι μεταξύ πολλών διεθνών συμφωνιών που δεν αντικατοπτρίζουν τις αξίες των ΗΠΑ
Ο Τραμπ «σκοτώνει» τον στόχο Μπάιντεν για 50% EV - Τέλος οι επιδοτήσεις για σταθμούς φόρτισης
Ο Τραμπ με εκτελεστικό διάταγμα σταματά τη διανομή κρατικών κεφαλαίων για σταθμούς φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Ουραγός η Ελλάδα στις ιδιωτικές επενδύσεις για την κλιματική κρίση
Οι επιδόσεις της Ελλάδας για την κλιματική αλλαγή είναι πολύ χαμηλότερες από τον μέσο όρο στην Ευρωπαϊκή Ένωση που κινήθηκε στο 0,55%
Άνοδος 0,9% στις πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη το 2024 - Τι γίνεται με τα ηλεκτρικά
Η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων διέρχεται μια περίπλοκη μετάβαση στα EV, καθώς η αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων απογοητεύει
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη φέρνουν 160 μοντέλα EV στην αγορά - Θα αυξηθούν όμως οι πωλήσεις;
Το μεγάλο push στην ηλεκτροκίνηση είναι δύσκο να αγγίξει τους φιλόδοξους στόχους που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση
Φεύγει από το «κλαμπ των οικολόγων» η Fed - Τι σημαίνει για την ΕΚΤ
Πώς ερμηνεύουν την αποχώρηση της Fed
«Εξοικονομώ» για παιδικούς σταθμούς, νηπιαγωγεία και δημοτικά - Άνοιξαν οι πλατφόρμες για αιτήσεις
Ο προϋπολογισμός και οι δικαιούχοι του προγράμματος «Εξοικονομώ» - Στόχος η βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας
Κορυφαίες τράπεζες του κόσμου «αποχαιρετούν» τη συμμαχία για το κλίμα
Ο Καναδάς είδε τέσσερις κορυφαίες τράπεζες - BMO, National Bank, TD Bank Group και CIBC - να κάνουν ένα βήμα πίσω για το κλίμα
Άτοκα μικροδάνεια έως 25.000€ για την ενεργειακή αναβάθμιση ακινήτων
Τα προγράμματα για την ενεργειακή αναβάθμιση στα ακίνητα - Τι ετοιμάζεται από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας
Χαμόγελα στις εταιρείες εξόρυξης για Γροιλανδία - «Τεράστια χάρη» το λιώσιμο των πάγων
Η Γροιλανδία, που βρίσκεται ανάμεσα στον Αρκτικό και τον Βόρειο Ατλαντικό Ωκεανό, έχει μεταμορφωθεί από την κλιματική κρίση