Το φιλόδοξο σχέδιο για την αναμόρφωση της ΠΥΡΚΑΛ και τη μετατροπή της σε κυβερνητικό πάρκο προχωρά. Σταδιακά ολοκληρώνεται η προετοιμασία της έκτασης του εργοστασίου που βρίσκεται στην περιοχή της Δάφνης έτσι ώστε εντός του 2023 – και όχι στις αρχές του 2022 όπως είχε αρχικά προγραμματιστεί – να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός, ο οποίος θα υλοποιηθεί με τη διαδικασία της Σύμπραξης μεταξύ Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (μέσω ΣΔΙΤ), για τη μεταφορά στον χώρο των εννέα υπουργείων.
Μόλις, πριν λίγες ημέρες, με απόφασή του ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Νίκος Ταγαράς προχώρησε στον χαρακτηρισμό 14 αξιόλογων κτιρίων του υφιστάμενου συγκροτήματος ως διατηρητέων. Αφορά στις πρώτες υποδομές που είχαν κτιστεί στην έκταση της ΠΥΡΚΑΛ στον Υμηττό, στον εξοπλισμό και τα στοιχεία του εσωτερικού τους, καθώς και στις εναρμονιζόμενες με τα αρχικά κτίρια μεταγενέστερες προσθήκες.
Από τη διατήρηση εξαιρούνται τα πάσης φύσεως καθ’ ύψος ή κατ’ επέκταση υπάρχοντα προσκτίσματα ή οι μεταγενέστερες επεμβάσεις που αλλοιώνουν τα αρχικά κτίρια. Τις …ανεπιθύμητες επεμβάσεις που θα πρέπει να κατεδαφιστούν θα καθορίσει το Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής.
Γενικότερα, δεν χαρακτηρίζονται ως διατηρητέα όσα κτίσματα έχουν κατασκευαστεί μετά το 1955, τα οποία αποτελούν πρόχειρες κατασκευές, έχουν βοηθητική χρήση, χαρακτηρίζονται ως ευτελείς κατασκευές και δε διαθέτουν στοιχεία άξια για διατήρηση.
Για όσα κτίρια αποφασίστηκε να παραμείνουν …όρθια, απαγορεύεται κάθε αφαίρεση, αλλοίωση ή καταστροφή τόσο των επί μέρους αρχιτεκτονικών ή καλλιτεχνικών και διακοσμητικών στοιχείων τους, όσο και των κτιρίων συνολικά. Επιτρέπεται ωστόσο η επισκευή τους, ο εκσυγχρονισμός των εγκαταστάσεων, επεμβάσεις για λόγους λειτουργικούς, αλλά και επαναφορά αρχικών στοιχείων που έχουν καταστραφεί. Επίσης, μπορούν να τοποθετηθούν πινακίδες μικρών διαστάσεων που πληροφορούν για τη χρήση των χώρων, αλλά όχι φωτεινές επιγραφές. Σε κάθε περίπτωση, για οποιαδήποτε επέμβαση στο εξωτερικό και εσωτερικό των διατηρητέων κτιρίων απαιτείται έγκριση του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής.
Έτοιμο το σχέδιο ΕΠΣ
Επίσης, εκτός από τον χαρακτηρισμό ως διατηρητέων των κτισμάτων που θα παραμείνουν και θα πλαισιώσουν τις νέες κτιριακές υποδομές των περίπου 62.000 τ.μ. (θα περιλαμβάνουν και ψηλά κτίρια έως 28 μέτρα, όπως έχει προβλεφθεί με ειδικές ρυθμίσεις τον περασμένο Δεκέμβριο), εκκρεμεί η έκδοση του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΕΠΣ), το οποίο θα εξειδικεύει τις χρήσεις γης και θα καθορίζει τους όρους και περιορισμούς δόμησης, λαμβάνοντας υπόψη ότι από το σύνολο των 155 στρεμμάτων του ακινήτου, το 50% θα είναι ελεύθεροι χώροι και αστικό πράσινο.
Όπως αναφέρει στον «Οικονομικό Ταχυδρόμο» στέλεχος του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) το σχέδιο ΕΠΣ είναι έτοιμο και αναμένει το «πράσινο φως» από τη Διεύθυνση Περιβαλλοντικών Αδειοδοτήσεων (ΔΙΠΑ) προκειμένου να τεθεί σε διαβούλευση.
Πέρα από τους ελεύθερους χώρους, το υπόλοιπο 50% θα αποδοθεί σε χρήσεις πολεοδομικού κέντρου, για εξυπηρέτηση της διοίκησης, για υποδομές κοινωνικής πρόνοιας και συνάθροισης κοινού, για μικρές αθλητικές και πολιτιστικές εγκαταστάσεις, θρησκευτικούς χώρους, συνεδριακά κέντρα, κέντρα έρευνας, εστίαση, αναψυκτήρια, χώρους στάθμευσης και γωνιές ανακύκλωσης. Οι κοινόχρηστοι και κοινωφελείς χώροι θα ανέρχονται στο 40%.
Βάσει του σχεδιασμού θα πρέπει να ολοκληρωθεί και κυκλοφοριακή μελέτη. Οι μελετητές θα περιγράψουν την κυκλοφορία κατά την πρωινή και την μεσημεριανή αιχμή _ δηλαδή τις ώρες που θα μετακινείται η πλειονότητα των εργαζομένων _ και θα εκτιμήσουν την κατανομή των νέων μετακινήσεων στα διαφορετικά μεταφορικά μέσα, με τα οποία θα είναι δυνατή η πρόσβαση στον χώρο της ΠΥΡΚΑΛ.
Το συγκεκριμένο μοντέλο θα μπορεί να εκτιμήσει δείκτες κυκλοφοριακών επιπτώσεων τόσο στην περιοχή του έργου, όσο και στους βασικούς οδικούς άξονες προς και από το Κυβερνητικό Πάρκο, για τρεις διαφορετικούς χρονικούς ορίζοντες (βάσης, πενταετίας και δεκαετίας). Επίσης, θα αξιολογήσει τη δυνατότητα του υφιστάμενου συστήματος Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ) που εξυπηρετεί την περιοχή, να αναλάβει επιπλέον επιβατικούς φόρτους.
Latest News
ΑΒΑΞ: Η «Νίκη» και η «Αθηνά» ανοίγουν και χτίζουν τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας
Βίντεο του ομίλου ΑΒΑΞ παρουσιάζει τον τρόπο διάνοιξης και χτισίματος της Γραμμής 4 από το «Άλσος Βεϊκου» στο «Γαλάτσι»
Διάνοιξη πάνω από 2.500 μέτρων σήραγγας για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Από το Άλσος Βεΐκου και έως σήμερα έχει διανοιχτεί σήραγγα 520 μέτρων στο πλαίσιο των έργων στη Γραμμή 4, σε Γαλάτσι και Κατεχάκη
Σε Πικροδάφνη και Ιλισό τα πρώτα αντιπλημμυρικά έργα
Η Περιφέρεια Αττικής «βάζει μπροστά» τις μηχανές για 158 αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα – Από αυτά 54 θα ξεκινήσουν το α’ εξάμηνο του 2025
Ποιοι μέτοχοι με ποσοστό άνω του 5% θα λάβουν μέρος στην ΑΜΚ της Intrakat
H ανακοίνωση της Intrakat για την Αυξηση Μετοχικού Κεφαλαίου και ποιες εταιρείες - μέτοχοι θα συμμετέχουν
ALUMIL: Νέες συνεργασίες στον Καναδά, συμμετοχή σε πρωτοποριακά έργα
H ALUMIL έχει ισχυρό επιχειρησιακό αποτύπωμα στο εξωτερικό, από την Ινδία ως την Ανατ. Αφρική και την Ευρώπη ως τη Βόρεια Αμερική
Αντιπλημμυρική προστασία Αττικής με βάση το πιο δύσκολο σενάριο
Διαδοχικές συσκέψεις για την αντιπλημμυρική προστασία της Αττικής, μία με επιχειρησιακούς φορείς και μία με εκπροσώπους ΟΤΑ
Αύξηση 20% στα καθαρά κέρδη της «Τιτάν» - Πότε μπαίνει σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η εισαγωγή της Titan America σε αμερικάνικο χρηματιστήριο αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025
Eurobank Equities: Τιμή – στόχος τα 23,40 ευρώ και σύσταση αγοράς για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Την κάλυψη της εταρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεκίνησε η Eurobank Equities βλέποντας υψηλότερη κερδοφορία και αποδόσεις για τους μετόχους
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024
Μιχαηλίδης (ΤΕΡΝΑ): Τα τρία προαπαιτούμενα για την ανάπτυξη των υποδομών
Τι ανέφερε στο Athens Investment Forum, ο κ. Αλέξανδρος Μιχαηλίδης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Τεχνικός Διευθυντής της ΤΕΡΝΑ