Το φιλόδοξο σχέδιο για την αναμόρφωση της ΠΥΡΚΑΛ και τη μετατροπή της σε κυβερνητικό πάρκο προχωρά. Σταδιακά ολοκληρώνεται η προετοιμασία της έκτασης του εργοστασίου που βρίσκεται στην περιοχή της Δάφνης έτσι ώστε εντός του 2023 – και όχι στις αρχές του 2022 όπως είχε αρχικά προγραμματιστεί – να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός, ο οποίος θα υλοποιηθεί με τη διαδικασία της Σύμπραξης μεταξύ Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (μέσω ΣΔΙΤ), για τη μεταφορά στον χώρο των εννέα υπουργείων.
Μόλις, πριν λίγες ημέρες, με απόφασή του ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Νίκος Ταγαράς προχώρησε στον χαρακτηρισμό 14 αξιόλογων κτιρίων του υφιστάμενου συγκροτήματος ως διατηρητέων. Αφορά στις πρώτες υποδομές που είχαν κτιστεί στην έκταση της ΠΥΡΚΑΛ στον Υμηττό, στον εξοπλισμό και τα στοιχεία του εσωτερικού τους, καθώς και στις εναρμονιζόμενες με τα αρχικά κτίρια μεταγενέστερες προσθήκες.
Από τη διατήρηση εξαιρούνται τα πάσης φύσεως καθ’ ύψος ή κατ’ επέκταση υπάρχοντα προσκτίσματα ή οι μεταγενέστερες επεμβάσεις που αλλοιώνουν τα αρχικά κτίρια. Τις …ανεπιθύμητες επεμβάσεις που θα πρέπει να κατεδαφιστούν θα καθορίσει το Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής.
Γενικότερα, δεν χαρακτηρίζονται ως διατηρητέα όσα κτίσματα έχουν κατασκευαστεί μετά το 1955, τα οποία αποτελούν πρόχειρες κατασκευές, έχουν βοηθητική χρήση, χαρακτηρίζονται ως ευτελείς κατασκευές και δε διαθέτουν στοιχεία άξια για διατήρηση.
Για όσα κτίρια αποφασίστηκε να παραμείνουν …όρθια, απαγορεύεται κάθε αφαίρεση, αλλοίωση ή καταστροφή τόσο των επί μέρους αρχιτεκτονικών ή καλλιτεχνικών και διακοσμητικών στοιχείων τους, όσο και των κτιρίων συνολικά. Επιτρέπεται ωστόσο η επισκευή τους, ο εκσυγχρονισμός των εγκαταστάσεων, επεμβάσεις για λόγους λειτουργικούς, αλλά και επαναφορά αρχικών στοιχείων που έχουν καταστραφεί. Επίσης, μπορούν να τοποθετηθούν πινακίδες μικρών διαστάσεων που πληροφορούν για τη χρήση των χώρων, αλλά όχι φωτεινές επιγραφές. Σε κάθε περίπτωση, για οποιαδήποτε επέμβαση στο εξωτερικό και εσωτερικό των διατηρητέων κτιρίων απαιτείται έγκριση του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής.
Έτοιμο το σχέδιο ΕΠΣ
Επίσης, εκτός από τον χαρακτηρισμό ως διατηρητέων των κτισμάτων που θα παραμείνουν και θα πλαισιώσουν τις νέες κτιριακές υποδομές των περίπου 62.000 τ.μ. (θα περιλαμβάνουν και ψηλά κτίρια έως 28 μέτρα, όπως έχει προβλεφθεί με ειδικές ρυθμίσεις τον περασμένο Δεκέμβριο), εκκρεμεί η έκδοση του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΕΠΣ), το οποίο θα εξειδικεύει τις χρήσεις γης και θα καθορίζει τους όρους και περιορισμούς δόμησης, λαμβάνοντας υπόψη ότι από το σύνολο των 155 στρεμμάτων του ακινήτου, το 50% θα είναι ελεύθεροι χώροι και αστικό πράσινο.
Όπως αναφέρει στον «Οικονομικό Ταχυδρόμο» στέλεχος του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) το σχέδιο ΕΠΣ είναι έτοιμο και αναμένει το «πράσινο φως» από τη Διεύθυνση Περιβαλλοντικών Αδειοδοτήσεων (ΔΙΠΑ) προκειμένου να τεθεί σε διαβούλευση.
Πέρα από τους ελεύθερους χώρους, το υπόλοιπο 50% θα αποδοθεί σε χρήσεις πολεοδομικού κέντρου, για εξυπηρέτηση της διοίκησης, για υποδομές κοινωνικής πρόνοιας και συνάθροισης κοινού, για μικρές αθλητικές και πολιτιστικές εγκαταστάσεις, θρησκευτικούς χώρους, συνεδριακά κέντρα, κέντρα έρευνας, εστίαση, αναψυκτήρια, χώρους στάθμευσης και γωνιές ανακύκλωσης. Οι κοινόχρηστοι και κοινωφελείς χώροι θα ανέρχονται στο 40%.
Βάσει του σχεδιασμού θα πρέπει να ολοκληρωθεί και κυκλοφοριακή μελέτη. Οι μελετητές θα περιγράψουν την κυκλοφορία κατά την πρωινή και την μεσημεριανή αιχμή _ δηλαδή τις ώρες που θα μετακινείται η πλειονότητα των εργαζομένων _ και θα εκτιμήσουν την κατανομή των νέων μετακινήσεων στα διαφορετικά μεταφορικά μέσα, με τα οποία θα είναι δυνατή η πρόσβαση στον χώρο της ΠΥΡΚΑΛ.
Το συγκεκριμένο μοντέλο θα μπορεί να εκτιμήσει δείκτες κυκλοφοριακών επιπτώσεων τόσο στην περιοχή του έργου, όσο και στους βασικούς οδικούς άξονες προς και από το Κυβερνητικό Πάρκο, για τρεις διαφορετικούς χρονικούς ορίζοντες (βάσης, πενταετίας και δεκαετίας). Επίσης, θα αξιολογήσει τη δυνατότητα του υφιστάμενου συστήματος Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ) που εξυπηρετεί την περιοχή, να αναλάβει επιπλέον επιβατικούς φόρτους.
Latest News
Ελληνικό: Οι 10+1 πρωτιές του έργου σε εθνικό και διεθνές επίπεδο
Οι εργασίες στο Ελληνικό, όπως επισήμανε πρόσφατα ο CEO της εταιρείας Οδυσσέας Αθανασίου, προχωρούν όπως είχαν προγραμματιστεί
«Πώς θα λύσουμε το πρόβλημα της υπερχείλισης στην Ποσειδώνος» - Τι αποκάλυψε ο Σκυλακάκης
Το πρόβλημα είναι τουλάχιστον 20ετίας, που χρήζει ιδιαίτερης προσοχής - Δύο έργα ανακοίνωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας
ΟΑΚΑ: Με ανοιχτά τα γήπεδα η επισκευή των στεγάστρων – Ο διαγωνισμός των 78 εκατ.
Προκηρύχθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ ο διαγωνισμός ύψους 78 εκατ. ευρώ για την επισκευή των στεγάστρων στο ΟΑΚΑ - Οι εργασίες που θα εκτελεστούν
Επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο
Η σιδηροδρομική γραμμή επαναλειτουργεί κατόπιν εξασφάλισης της κυκλοφορίας από τον Διαχειριστή Υποδομής Ο.Σ.Ε.
Τέσσερις μνηστήρες για το πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη
Ο προτιμητέος επενδυτής θα αναλάβει για τουλάχιστον 30 έτη τη χρηματοδότηση, τον σχεδιασμό, την αδειοδότηση, ανάπτυξη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση
Υπογράφτηκε η σύμβαση για την αποκατάσταση του λιμένος Βόλου
Το έργο είναι συμβατικής αξίας 9,5 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το υδατοδρόμιο Ναυπλίου
Το ΚΑΣ έδωσε πράσινο φως - Η «σκυτάλη» περνάει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου για το υδατοδρόμιο στο Ναύπλιο
AVAX: Έπεσαν οι υπογραφές για τον οδικό άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά – Το μήνυμα Μιτζάλη
Ο CEO της AVAX Κ. Μιτζάλης, παρουσία Μητσοτάκη, υπέγραψε με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τη σύμβαση για την εκτέλεση του έργου 310 εκατ. ευρώ
Νέα «κίτρινη κάρτα» από την Κομισιόν για τους σιδηρόδρομους - Δίμηνη προθεσμία στην Αθήνα
Η Επιτροπή καλεί την Ελλάδα να συμμορφωθεί με τη νομοθεσία της ΕΕ για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων
Μετρό Θεσσαλονίκης: Με ολοκληρωμένο σχέδιο η απομάκρυνση των επιβατών
Με βάση το πρωτόκολλο η απομάκρυνση των επιβατών στο μετρό Θεσσαλονίκης – Η ανακοίνωση της THEMA