![ΠΥΡΚΑΛ: Προχωρά το σχέδιο μεταμόρφωσης σε κυβερνητικό πάρκο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/03/pyrkal.jpg)
Το φιλόδοξο σχέδιο για την αναμόρφωση της ΠΥΡΚΑΛ και τη μετατροπή της σε κυβερνητικό πάρκο προχωρά. Σταδιακά ολοκληρώνεται η προετοιμασία της έκτασης του εργοστασίου που βρίσκεται στην περιοχή της Δάφνης έτσι ώστε εντός του 2023 – και όχι στις αρχές του 2022 όπως είχε αρχικά προγραμματιστεί – να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός, ο οποίος θα υλοποιηθεί με τη διαδικασία της Σύμπραξης μεταξύ Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (μέσω ΣΔΙΤ), για τη μεταφορά στον χώρο των εννέα υπουργείων.
Μόλις, πριν λίγες ημέρες, με απόφασή του ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Νίκος Ταγαράς προχώρησε στον χαρακτηρισμό 14 αξιόλογων κτιρίων του υφιστάμενου συγκροτήματος ως διατηρητέων. Αφορά στις πρώτες υποδομές που είχαν κτιστεί στην έκταση της ΠΥΡΚΑΛ στον Υμηττό, στον εξοπλισμό και τα στοιχεία του εσωτερικού τους, καθώς και στις εναρμονιζόμενες με τα αρχικά κτίρια μεταγενέστερες προσθήκες.
Από τη διατήρηση εξαιρούνται τα πάσης φύσεως καθ’ ύψος ή κατ’ επέκταση υπάρχοντα προσκτίσματα ή οι μεταγενέστερες επεμβάσεις που αλλοιώνουν τα αρχικά κτίρια. Τις …ανεπιθύμητες επεμβάσεις που θα πρέπει να κατεδαφιστούν θα καθορίσει το Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής.
Γενικότερα, δεν χαρακτηρίζονται ως διατηρητέα όσα κτίσματα έχουν κατασκευαστεί μετά το 1955, τα οποία αποτελούν πρόχειρες κατασκευές, έχουν βοηθητική χρήση, χαρακτηρίζονται ως ευτελείς κατασκευές και δε διαθέτουν στοιχεία άξια για διατήρηση.
Για όσα κτίρια αποφασίστηκε να παραμείνουν …όρθια, απαγορεύεται κάθε αφαίρεση, αλλοίωση ή καταστροφή τόσο των επί μέρους αρχιτεκτονικών ή καλλιτεχνικών και διακοσμητικών στοιχείων τους, όσο και των κτιρίων συνολικά. Επιτρέπεται ωστόσο η επισκευή τους, ο εκσυγχρονισμός των εγκαταστάσεων, επεμβάσεις για λόγους λειτουργικούς, αλλά και επαναφορά αρχικών στοιχείων που έχουν καταστραφεί. Επίσης, μπορούν να τοποθετηθούν πινακίδες μικρών διαστάσεων που πληροφορούν για τη χρήση των χώρων, αλλά όχι φωτεινές επιγραφές. Σε κάθε περίπτωση, για οποιαδήποτε επέμβαση στο εξωτερικό και εσωτερικό των διατηρητέων κτιρίων απαιτείται έγκριση του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής.
Έτοιμο το σχέδιο ΕΠΣ
Επίσης, εκτός από τον χαρακτηρισμό ως διατηρητέων των κτισμάτων που θα παραμείνουν και θα πλαισιώσουν τις νέες κτιριακές υποδομές των περίπου 62.000 τ.μ. (θα περιλαμβάνουν και ψηλά κτίρια έως 28 μέτρα, όπως έχει προβλεφθεί με ειδικές ρυθμίσεις τον περασμένο Δεκέμβριο), εκκρεμεί η έκδοση του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΕΠΣ), το οποίο θα εξειδικεύει τις χρήσεις γης και θα καθορίζει τους όρους και περιορισμούς δόμησης, λαμβάνοντας υπόψη ότι από το σύνολο των 155 στρεμμάτων του ακινήτου, το 50% θα είναι ελεύθεροι χώροι και αστικό πράσινο.
Όπως αναφέρει στον «Οικονομικό Ταχυδρόμο» στέλεχος του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) το σχέδιο ΕΠΣ είναι έτοιμο και αναμένει το «πράσινο φως» από τη Διεύθυνση Περιβαλλοντικών Αδειοδοτήσεων (ΔΙΠΑ) προκειμένου να τεθεί σε διαβούλευση.
Πέρα από τους ελεύθερους χώρους, το υπόλοιπο 50% θα αποδοθεί σε χρήσεις πολεοδομικού κέντρου, για εξυπηρέτηση της διοίκησης, για υποδομές κοινωνικής πρόνοιας και συνάθροισης κοινού, για μικρές αθλητικές και πολιτιστικές εγκαταστάσεις, θρησκευτικούς χώρους, συνεδριακά κέντρα, κέντρα έρευνας, εστίαση, αναψυκτήρια, χώρους στάθμευσης και γωνιές ανακύκλωσης. Οι κοινόχρηστοι και κοινωφελείς χώροι θα ανέρχονται στο 40%.
Βάσει του σχεδιασμού θα πρέπει να ολοκληρωθεί και κυκλοφοριακή μελέτη. Οι μελετητές θα περιγράψουν την κυκλοφορία κατά την πρωινή και την μεσημεριανή αιχμή _ δηλαδή τις ώρες που θα μετακινείται η πλειονότητα των εργαζομένων _ και θα εκτιμήσουν την κατανομή των νέων μετακινήσεων στα διαφορετικά μεταφορικά μέσα, με τα οποία θα είναι δυνατή η πρόσβαση στον χώρο της ΠΥΡΚΑΛ.
Το συγκεκριμένο μοντέλο θα μπορεί να εκτιμήσει δείκτες κυκλοφοριακών επιπτώσεων τόσο στην περιοχή του έργου, όσο και στους βασικούς οδικούς άξονες προς και από το Κυβερνητικό Πάρκο, για τρεις διαφορετικούς χρονικούς ορίζοντες (βάσης, πενταετίας και δεκαετίας). Επίσης, θα αξιολογήσει τη δυνατότητα του υφιστάμενου συστήματος Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ) που εξυπηρετεί την περιοχή, να αναλάβει επιπλέον επιβατικούς φόρτους.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Νέα Οδός: 45 ασφαλείς και προστατευόμενες θέσεις στάθμευσης βαρέων οχημάτων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/nea-odos1-1-600x399.jpg)
Στις 45 οι προστατευόμενες θέσεις στάθμευσης βαρέων οχημάτων στη Νέα Οδό
Τι είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας
![ΤΑΙΠΕΔ: Διαγωνισμός για τα έργα αποκατάστασης στο λιμάνι του Βόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/volos-port-yachts-rentals-600x302.jpg)
Διαγωνισμός για τα έργα αποκατάστασης στο λιμάνι του Βόλου - Τι αναφέρει το ΤΑΙΠΕΔ
Τι είπε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης
![Αλέξανδρος Εξάρχου (Intrakat): Στόχος για το 2026 τα 2,5 δισ. σε κύκλο εργασιών και 5 με 7 δις ανεκτέλεστο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/ot_exarchou-600x422.png)
Εξάρχου (Intrakat): «Χτίζουμε ισχυρό όμιλο με 2,5 δισ. τζίρο το 2026 και 5 έως 7 δισ. ανεκτέλεστο στην 5ετία»
Ο αντιπρόεδρος και CEO της Intrakat Αλέξανδρος Εξάρχου τόνισε στη ΓΣ των μετόχων τη σημασία της ανάπτυξης του ομίλου στις ΑΠΕ και τα έργα ΣΔΙΤ
![Υπουργείο Υποδομών: Νέα έργα αναβάθμισης κτιριακών υποδομών Παιδείας, Υγείας και Δικαιοσύνης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/201306110829409060.jpg)
Νέα έργα αναβάθμισης κτιριακών υποδομών Παιδείας, Υγείας και Δικαιοσύνης
Ποιους διαγωνισμούς και ώριμα έργα σε κτιριακές υποδομές συνολικής αξίας άνω των 68 εκατ. ευρώ, δρομολογεί το Υπουργείο Υποδομών
![Αθηνών – Θεσσαλονίκης: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις λόγω ασφαλτόστρωσης στον Α/Κ Οινοφύτων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/asfaltos-600x401.jpg)
Αθηνών – Θεσσαλονίκης: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις λόγω ασφαλτόστρωσης στον Α/Κ Οινοφύτων
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στον αυτοκινητόδρομο Αθηνών - Θεσσαλονίκης λόγω εκτέλεσης ασφαλτικών εργασιών στο ύψος των Οινοφύτων
![Thess INTEC: Πέφτει η σπορά για το πάρκο καινοτομίας με επενδύσεις 100 εκατ. ευρώ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/thessintec-the-vision-image-mapping-600x290.jpg)
Πέφτει η σπορά για το πάρκο καινοτομίας Thess INTEC με επενδύσεις 100 εκατ. ευρώ
Τα επενδυτικά κεφάλαια από το Ισραήλ και η «επανάσταση» καινοτομίας στην οποία στοχεύει το Thess INTEC
![Αττική Οδός: Στο Ελεγκτικό Συνέδριο εστάλη από το ΤΑΙΠΕΔ ο φάκελος του διαγωνισμού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/01/attiki-odos-600x375.png)
Στο Ελεγκτικό Συνέδριο η «Αττική Οδός» - Η πρώτη «στάση» στο ταξίδι… για τον νέο παραχωρησιούχο
Η «Αττική Οδός», έχει πολύ δρόμο για να αλλάξει χέρια με πρώτη στάση το Ελεγκτικό Συνέδριο όπου θα διενεργήσει τον προσυμβατικό έλεγχο
![Σταϊκούρας: Το νέο δίκτυο ύδρευσης σε Άρτα, Πρέβεζα, Λευκάδα και Αιτωλοακαρνανία θα εξυπηρετεί 150.000 κατοίκους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/1-600x400.jpg)
Σταϊκούρας: Το νέο δίκτυο ύδρευσης σε Άρτα, Πρέβεζα, Λευκάδα και Αιτωλοακαρνανία θα εξυπηρετεί 150.000 κατοίκους
Ο Χρήστος Σταϊκούρας σημείωσε πως αποτελεί μια από τις καίριες παρεμβάσεις της κυβέρνησης για την κάλυψη αναγκών ύδρευσης
![Μετρό Θεσσαλονίκης: Το σχέδιο λειτουργίας – Το κόστος του εισιτηρίου, οι διαδρομές και οι επεκτάσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/thess-metro-600x400-1.jpg)
«Μαρσάρει» το μετρό Θεσσαλονίκης - Το κόστος του εισιτηρίου, οι διαδρομές και οι επεκτάσεις
Αγώνας δρόμου για να λειτουργήσει η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης, τον Νοέμβριο
![ΑΒΑΞ: Αναλαμβάνει έργο 82 εκατ. δολαρίων στο Ιράκ – Θα κατασκευάσει μονάδα ηλεκτροπαραγωγής](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Bismayah-600x338.jpg)
Η ΑΒΑΞ αναλαμβάνει έργο 82 εκατ. δολαρίων στο Ιράκ - Θα κατασκευάσει μονάδα ηλεκτροπαραγωγής
Eπεκτείνεται ο όμιλος ΑΒΑΞ - H κατασκευή θα διαρκέσει 12 μήνες και αναμένεται να ξεκινήσει άμεσα