Προβληματισμοί προκύπτουν σχετικά με την καλοκαιρινή σεζόν και τα ταξίδια το φετινό καλοκαίρι, δεδομένων των αυξήσεων τιμών και της εκτόξευσης του πληθωρισμού. Εντούτοις, οι πολίτες δεν φαίνονται πρόθυμοι να ακυρώσουν τα σχέδιά τους καθώς, μετά από δύο χρόνια κορωνοϊού, ανυπομονούν για τις «μικρές τους αποδράσεις».
Σύμφωνα με το CNBC, 75% μείωση σημείωσαν στην πλατφόρμα Twitter, τους μήνες Απρίλιο και Μάιο, οι συζητήσεις που αφορούν ταξίδια, ενώ κατά 680% αυξήθηκαν, κατά τους χειμερινούς και ανοιξιάτικους μήνες, οι συζητήσεις σχετικά με τις αυξήσεις τιμών βενζίνης και ταξιδιών, σύμφωνα με την εταιρεία ανάλυσης μέσων κοινωνικής δικτύωσης, Sprout Social.
Παρά τα συνολικά προβλήματα που προκύπτουν, οι προοπτικές για τα καλοκαιρινά ταξίδια παραμένουν ισχυρές, δήλωσαν ειδικοί του κλάδου. Πολλοί ταξιδιώτες, παράλληλα, εκφράζουν ανοιχτά τις ανησυχίες τους εν όψει των νέων δεδομένων, χωρίς, ωστόσο, να σκοπεύουν να ακυρώσουν ή να αναβάλουν τα σχέδιά τους για τις καλοκαιρινές τους διακοπές.
Καμία ακύρωση ταξιδιών
Σύμφωνα με τον James Thornton, διευθύνοντα σύμβουλο της Intrepid Travel, ταξιδιωτικής εταιρείας με έδρα τη Μελβούρνη, «αυτό το καλοκαίρι δεν έχουν παρατηρηθεί υψηλά ποσοστά ακυρώσεων κρατήσεων», ενώ συνεχίζει προσθέτοντας ότι «παρά την αύξηση του κόστους ζωής, οι κρατήσεις για ταξίδια έχουν υπερδιπλασιαστεί».
Ο David Mann, επικεφαλής οικονομολόγος του Mastercard Economics Institute, δήλωσε ότι οι υψηλότερες τιμές δεν φαίνεται να αποτελούν εμπόδιο για όσους θέλουν να ταξιδεύσουν αυτό το καλοκαίρι, ειδικά σε μέρη στα οποία έγινε πρόσφατα άρση των περιορισμών κατά του κορωνοϊού, όπως η Ασία και ο Ειρηνικός.
Ταυτόχρονα, νέα έρευνα έδειξε ότι οι κάτοικοι της Σιγκαπούρης δεν σκοπεύουν να αλλάξουν τα σχέδιά τους εν όψει των αυξανόμενων τιμών. Παρόλο που, όπως φάνηκε από έρευνα, το 77% των πολιτών υποστηρίζει ότι ανησυχεί «εξαιρετικά» ή «πολύ» για τις αυξήσεις τιμών, περισσότερο από το 40% εξ αυτών έχουν ήδη οργανώσει το ταξίδι τους για το φέτος, σύμφωνα με τον δείκτη Μαΐου «Tripadvisor Index».
Ταυτόχρονα, πολλοί από τους κατοίκους της χώρας αναφέρουν ότι θα περιορίσουν, φέτος, τα έξοδά τους για φαγητό και ρούχα, ώστε να μπορέσουν να κάνουν κάποιο ταξίδι.
Σε ό,τι αφορά την Αμερική, αντίστοιχα, έρευνα έδειξε ότι, τον Μάρτιο, το 23% των πολιτών σκόπευε να αναβάλει τα σχέδιά του εξαιτίας του πληθωρισμού.
Ωστόσο, παρά τις δυσμενείς εξελίξεις στο οικονομικό πεδίο, περισσότερο από το 55% των Αμερικανών σκοπεύει να πάει κάποιο ταξίδι για την αργία της 4ης Ιουλίου.
Αλλαγή σχεδίων για να ανταπεξέλθουμε στις συνθήκες
Σε αλλαγές σχεδίων προκειμένου να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στις νέες οικονομικές συνθήκες προβαίνει η πλειονότητα των πολιτών, αλλά όχι, όμως στην ακύρωσή τους, παρά τις οικονομικές δυσκολίες.
Ταυτόχρονα, σύμφωνα με την εταιρεία τεχνολογίας μάρκετινγκ, Zeta Global, αύξηση παρατηρείται στα ταξίδια που γίνονται για σκοπούς «περιποίησης», όπως σπα, ενώ τα ταξίδια για «εκπαιδευτικούς σκοπούς», π.χ. σε μουσεία ή εθνικά πάρκα, έχουν ελαττωθεί σημαντικά, κατά περισσότερο από 50%.
Δεδομένης της εκτόξευσης τιμών βενζίνης, έχει, ακόμη, παρατηρηθεί σημαντική μείωση στις ενοικιάσεις αυτοκινήτων, ιδιαίτερα σε μέρη όπου οι τιμές καυσίμων είναι «στα ύψη», όπως η Καλιφόρνια, το Όρεγκον και η Ουάσιγκτον.
Παρά, όμως, τις συνολικές δυσκολίες, δεν έχει παρατηρηθεί κάποια μείωση κρατήσεων στις ξενοδοχειακές μονάδες, με την πληρότητά τους, σε περιοχές όπως το Λας Βέγκας, να αγγίζει το 95%.
To ενδιαφέρον για ταξίδια προς Ασία, Ευρώπη και Νότια Αμερική αυξήθηκε, επίσης, κατά περισσότερο από 200% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα, ποσοστό που αναμένεται να αυξηθεί ακόμη περισσότερο, μετά την άρση των μέτρων για τον περιορισμό μετάδοσης του κορωνοϊού από την κυβέρνηση Μπάιντεν.
Τέλος, σημαντική αύξηση παρατηρείται και στα ταξίδια για επαγγελματικούς λόγους, τα οποία, σύμφωνα με την εταιρεία Zeta Global, τον Μάιο σημείωσαν άνοδο 365%.
Latest News
Στη HotelBrain το εμβληματικό Dion Palace Resort & Spa
Η συμφωνία μίσθωσης του Dion Palace Resort & Spa αποτελεί μέρος της συνεχούς στρατηγικής ανάπτυξης του Ομίλου της HotelBrain
Το «αποτύπωμα» της Σαντορίνης στην οικονομία της χώρας
Η Σαντορίνη, είναι ένας από τους κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς της Ελλάδας, προσελκύοντας χιλιάδες επισκέπτες κάθε χρόνο από όλο τον κόσμο
Συναγερμός για τον τουρισμό στη Σαντορίνη – Σχέδιο παρέμβασης μέσω του ΕΟΤ
Οι σεισμοί στη Σαντορίνη έχουν θέσει σε επιφυλακή το υπουργείο Τουρισμού – Έκτακτα δρομολόγια και από την ακτοπλοΐα λόγω της ισχυρής ζήτησης
Έκλεισε το deal Wyndham: - Zafido για νέο ξενοδοχείο στον Πειραιά
Το TRYP by Wyndham Piraeus Port προγραμματίζεται να λειτουργήσει τον Σεπτέμβριο του 2026
Επενδύσεις πέντε αστέρων στην «Καραϊβική της Ελλάδας» - Τι σχεδιάζουν Ανδρεάδης, Ergon και Σύμμετρον
Μαγνήτης για επενδυτές υψηλού προφίλ νησιωτικό σύμπλεγμα στην Χαλκιδική – Στα σκαριά ξενοδοχεία πολυτελείας και βίλες
Σε εγρήγορση οι ξενοδόχοι στη Σαντορίνη- Καμία αντίδραση προσώρας από τους tour operators
Ξενοδοχειακοί παράγοντες μιλώντας στον ΟΤ συστήνουν «ψυχραιμία» - Ταξιδιωτική οδηγία από το υπ. Εξωτερικών της Βρετανίας
Οι 4 ελληνικοί προορισμοί που θα «σπάσουν τα κοντέρ» το 2025
Τι αποκαλύπτει έρευνα για την Ελλάδα της Mabrian που έγινε για λογαριαμσό του ΟΤ - Ποιες περιοχές κερδίζουν, ποιες χάνουν
Άλμα διανυκτερεύσεων σε Airbnb - Πώς κινήθηκαν σε Ελλάδα και Ευρώπη
Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία της AirDNA για την πορεία των βραχυχρόνιων μισθών (Airbnb) σε όλες χώρες
Ελλάδα και Τουρκία οι κορυφαίοι προορισμοί για τους Βούλγαρους
Ο Δεκέμβριος του 2024 παρουσίασε σημαντική αύξηση στα ταξίδια των πολιτών από τη Βουλγαρία προς χώρες του εξωτερικού
Έπεσε η πληρότητα, αυξήθηκαν οι τιμές - Πώς κινήθηκαν τα ξενοδοχεία τον Δεκέμβριο [γραφήματα]
Τι αποκαλύπτει μελέτη του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων (ΙΤΕΠ) για τα ξενοδοχεία - Οι αξιολογήσεις