Σε μια ιδιαίτερα δύσκολη συγκυρία πραγματοποιείται τo φεστιβάλ αγορών «618», που αποτελεί το δεύτερο μεγαλύτερο και σημαντικότερο φεστιβάλ της Κίνας, με τους γίγαντες του ηλεκτρονικού εμπορίου της χώρας, όπως η Alibaba και η JD.com, να προσπαθούν να προσελκύσουν τους αγοραστές με τεράστιες εκπτώσεις και προσφορές.
Το «618» διοργανώνεται κάθε χρόνο από 1 έως 18 Ιουνίου, και ο τομέας του ηλεκτρονικού εμπορίου της Κίνας κατακλύζεται από μεγάλης κλίμακας προωθητικές δραστηριότητες και εκπτώσεις στα πιο περιζήτητα προϊόντα της περιόδου.
Αυτή την περίοδο ωστόσο η Κίνα συνεχίζει να δίνει μάχη για να αντιμετωπίσει τις οικονομικές επιπτώσεις από την έξαρση της Covid-19, που οδήγησε σε πολυήμερα lockdown μεγάλες πόλεις, συμπεριλαμβανομένης του μεγάλου οικονομικού κέντρου της Σαγκάης. Οι καταναλωτικές δαπάνες έχουν πληγεί σε μεγάλο βαθμό ενώ οι οικονομολόγοι μείωσαν τις προοπτικές οικονομικής ανάπτυξης της χώρας.
Το χειρότερο τρίμηνο για JD.com και Alibaba
Το πρώτο τρίμηνο του 2022, η JD.com και η Alibaba, οι δύο μεγαλύτερες εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου της Κίνας, σημείωσαν τη χαμηλότερη αύξηση εσόδων που έχουν καταγράψει, λόγω ενός συνδυασμού επιβράδυνσης της οικονομίας και ισχυρών ρυθμιστικών παρεμβάσεων στον εγχώριο τεχνολογικό τομέα.
Πέρυσι, ο όγκος συναλλαγών σε μεγάλες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου ανήλθε συνολικά σε 578,5 δισεκατομμύρια κινεζικά γουάν κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ, σημειώνοντας αύξηση 26,5% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, σύμφωνα με την εταιρεία δεδομένων Syntun.
Ωστόσο, η ανάπτυξη αναμένεται να επιβραδυνθεί φέτος. Η εταιρεία συμβούλων EY εκτίμησε αύξηση των πωλήσεων κατά 20% φέτος, πιο χαμηλά από αυτήν του 2021. Επίσης, ο Sharry Wu, ο επικεφαλής της EY για τον μετασχηματισμό των συμβουλευτικών υπηρεσιών στην ευρύτερη Κίνα, αναμένει από τους καταναλωτές να αρχίσουν να ξοδεύουν καθώς χαλαρώνουν τα lockdown και καθώς οι εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου προσπαθούν να προσελκύσουν πελάτες με μεγάλες εκπτώσεις.
«Συνολικά, είμαστε βέβαιοι ότι η διάθεση για κατανάλωση στην Κίνα παραμένει ισχυρή, αλλά αναμένουμε ότι η κατανάλωση θα δώσει μεγαλύτερη έμφαση στα βιολογικά τρόφιμα, τις οικιακές συσκευές, την προσωπική φροντίδα κ.λπ.», προέβλεψε ο Wu.
Θετικές προσδοκίες για την κατανάλωση
«Καθώς οι πόλεις επιστρέφουν στην κανονικότητά τους, θα πρέπει να περιμένουμε τεράστια ώθηση στην διαδικτυακή κατανάλωση, εκτός από την επιστροφή στα καταστήματα. Αν και βλέπουμε μια σαφή τάση μείωσης του ρυθμού ανάπτυξης για τα μεγάλα φεστιβάλ αγορών, κάθε πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου παρουσιάζει το μεγαλύτερο προωθητικό πρόγραμμα που έχει υλοποιήσει ποτέ για να προσελκύσει τους καταναλωτές ξανά στο διαδίκτυο αυτό το καλοκαίρι».
Η Alibaba και η JD.com δίνουν μάχη και οι δύο για να προσελκύσουν καταναλωτές. Η JD προσφέρει στους αγοραστές έκπτωση 50 γουάν για κάθε κατάλληλη αγορά 299 γουάν. Η διαδικτυακή πλατφόρμα αγορών της Alibaba, Tmall, ανακοίνωσε ότι παγώνει την τιμή σε 19 εκατομμύρια προϊόντα της έως τις 5 Ιουλίου. Η πλατφόρμα ευκαιριών αγορών της εταιρείας Taobao Deals έχει ένα εκατομμύριο προϊόντα με προσφορά στα 10 γουάν.
Ωστόσο, δεν προβλέπουν ρόδινες εξελίξεις όλοι οι αναλυτές. Ο Jacob Cooke, Διευθύνων Σύμβουλος της WPIC, μιας εταιρείας τεχνολογίας και μάρκετινγκ ηλεκτρονικού εμπορίου που βοηθά ξένες μάρκες να πωλούν στην Κίνα, εκτίμησε ότι το φετινό «618» είναι απίθανο να σημειώσει ρεκόρ όσον αφορά τις πωλήσεις.
«Αυτή είναι πιθανώς η πρώτη χρονιά που θα δούμε τις πωλήσεις μειωμένες», είπε μιλώντας στο CNBC.
Latest News
Φτάνει στις αρχές του χρόνου στην Ευρώπη, μια νέα κινεζική μάρκα ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Ακόμα και με τους δασμούς είναι ανταγωνιστικό, λέει για το μοντέλο Firefly ο Γουίλιαμ Λι , CEO της εταιρείας
Στο ανώτατο δικαστήριο έφτασε προσφυγή αγρότη εναντίον του γερμανικού κολοσσού Aldi
Η W Clappison Ltd ισχυρίζεται ότι η συμφωνία προμήθειας με την Aldi έληξε κατά τη φύτευση για Λαχανάκια Βρυξελλών αξίας 3,7 εκατομμυρίων λιρών χωρίς εύλογη προειδοποίηση
Αναδίπλωση Stellantis - Πίρνει πίσω την απόφαση για απολύσεις 1.000 υπαλλήλων
Εκπρόσωπος της Stellantis δήλωσε ότι οι εργαζόμενοι αναμένεται να επιστρέψουν στην εργασία τους, σύμφωνα με το πρόγραμμα, μετά το νέο έτος
Το Μεξικό προς απαγόρευση μεταλλαγμένου καλαμποκιού - Νέα κόντρα με τις ΗΠΑ;
Το Μεξικό υπερασπίζεται τις αυτόχθονες ποικιλίες καλαμποκιού εν μέσω διαμάχης με τις ΗΠΑ
Η αγορά kidult και πώς η Lego κατέκτησε τα... «μεγάλα παιδιά»
Τα τουβλάκια Lego κατέκτησαν τους ενήλικες, αυξάνοντας τα έσοδά της στα 10 δισεκατομμύρια δολάρια στην αγορά παιχνιδιών
Πώς προετοιμάζεται η Κίνα για να «υποδεχθεί» τον Τραμπ
Με διαφοροποίηση των εξαγωγών της προς τρίτες χώρες, αλλά και επιθετικά εμπορικά μέτρα απέναντι στις ΗΠΑ προετοιμάζεται η ηγεσία στο Πεκίνο για την εποχή Τραμπ 2.0
Ο αμερικανικός πληθωρισμός προκαλεί ανησυχία στις διεθνείς αγορές
Οι εκτιμήσεις της αμερικανικής FED για την αύξηση του πληθωρισμού στις ΗΠΑ το 2025, άνοιξε τον «ασκό του Αιόλου»
«Παγιδευμένη» στη Μέση Ανατολή η Pepsico - Τα κέρδη και οι όμηροι εργαζόμενοι
Η PepsiCo έχει 25.000 υπαλλήλους στο τμήμα Αφρικής, Μέσης Ανατολής και Νότιας Ασίας και είναι η κορυφαία εταιρεία σνακ στη Μέση Ανατολή και στην Αφρική σε πωλήσεις
Ο Μπάιντεν είναι ακόμα στο οβάλ γραφείο αλλά ο Τραμπ κινεί τις αγορές
Η εχθρότητα των Τραμπ και Μασκ προς την κυβέρνηση είναι άλλος ένα μπαλαντέρ που θα μπορούσε να ταράξει τις αγορές ομολόγων
Σε ποιο μέρος στο Παρίσι είναι πιο δύσκολο να κλείσεις τραπέζι
Δεν είναι κάποιο νέο στέκι με ένα viral ζαχαροπλαστείο ούτε ένα θρυλικό μπιστρό με ένα ή δύο αστέρια Michelin για τα οποία φημίζεται το Παρίσι