
Η πράσινη μετάβαση στη διεθνή ναυτιλία και στους ευρωπαϊκούς λιμένες και η απαραίτητη αναβάθμιση των υποδομών τους, βρέθηκαν στο επίκεντρο της γενικής συνέλευσης και του συνεδρίου του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), όπου έδωσε το «παρών» και η Ένωση Λιμένων Ελλάδος.
Όπως τονίζεται, στη σημαντική αυτή συνάντηση των κορυφαίων στελεχών της ευρωπαϊκής λιμενικής βιομηχανίας, την Ένωση Λιμένων Ελλάδος εκπροσώπησαν ο Β’ Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας κ. Απόστολος Καμαρινάκης, ο Εκτελεστικός Διευθυντής της Ένωσης κ. Δημήτρης Ιατρίδης και ο Αν. Προϊστάμενος Στρατηγικού Σχεδιασμού και Μάρκετινγκ του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς κ. Θανάσης Καρλής.
Οκτώ προτεραιότητες
Τα κύρια θέματα συζήτησης στη συνάντηση ήταν η πράσινη μετάβαση στη διεθνή ναυτιλία και στους ευρωπαϊκούς λιμένες, η ψηφιακή μετάβαση και οι αναγκαίες επενδύσεις, η χρήση και η παροχή εναλλακτικών καυσίμων στους λιμένες και η απαραίτητη αναβάθμιση των υποδομών τους, ο χωρικός ανασχεδιασμός στους λιμένες, ο ρόλος των λιμένων στις εφοδιαστικές αλυσίδες και η προετοιμασία των λιμένων για τον ακόμη ισχυρότερο ρόλο που θα επιτελέσουν στην ευρωπαϊκή οικονομία του μέλλοντος.
Η ελληνική αποστολή υπογράμμισε τον αυξημένο βαθμό προετοιμασίας και ετοιμότητας των λιμένων της χώρας στην αντιμετώπιση των σύγχρονων προκλήσεων συμπεριλαμβανομένης της ενεργειακής μετάβασης και της παροχής ηλεκτροδότησης στα λιμάνια, τις καλές πρακτικές που εφαρμόζονται στον κλάδο, τις μεγάλες επενδύσεις και την συνεισφορά των λιμένων στην ελληνική και ευρωπαϊκή οικονομία καθώς και τον κρίσιμο ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας, καθώς ο ελληνόκτητος στόλος συνιστά άνω του 60% του στόλου της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι ελληνικές θέσεις και προτάσεις αποτέλεσαν σημείο συζήτησης και έτυχαν θετικής αποδοχής από τους εκπροσώπους των άλλων ευρωπαϊκών χωρών και τα στελέχη της ESPO.
Κατά τη γενική συνέλευση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Θαλάσσιων Λιμένων υιοθετήθηκε και η Διακήρυξη της Βαλένθια για την Ισχυροποίηση των Ευρωπαϊκών Λιμένων, στην οποία τονίζεται, μεταξύ άλλων, ο στρατηγικός και κρίσιμος ρόλος που διαδραματίζουν οι λιμένες στην αντιμετώπιση των σύγχρονων κρίσεων, της πανδημίας και του πολέμου στην Ουκρανία και των σοβαρών επιπτώσεων τους και στην εφοδιαστική αλυσίδα.


Latest News

Τα ελληνικά λιμάνια και το παζλ του IMEC
Αλλαγή δεδομένων προκαλεί ο ανταγωνισμός για τον οικονομικό διάδρομο που προωθεί η Ινδία n Οι βλέψεις της Αθήνας και η «σφήνα» Τραμπ υπέρ Ιταλίας

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.