Η πράσινη μετάβαση στη διεθνή ναυτιλία και στους ευρωπαϊκούς λιμένες και η απαραίτητη αναβάθμιση των υποδομών τους, βρέθηκαν στο επίκεντρο της γενικής συνέλευσης και του συνεδρίου του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), όπου έδωσε το «παρών» και η Ένωση Λιμένων Ελλάδος.
Όπως τονίζεται, στη σημαντική αυτή συνάντηση των κορυφαίων στελεχών της ευρωπαϊκής λιμενικής βιομηχανίας, την Ένωση Λιμένων Ελλάδος εκπροσώπησαν ο Β’ Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας κ. Απόστολος Καμαρινάκης, ο Εκτελεστικός Διευθυντής της Ένωσης κ. Δημήτρης Ιατρίδης και ο Αν. Προϊστάμενος Στρατηγικού Σχεδιασμού και Μάρκετινγκ του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς κ. Θανάσης Καρλής.
Οκτώ προτεραιότητες
Τα κύρια θέματα συζήτησης στη συνάντηση ήταν η πράσινη μετάβαση στη διεθνή ναυτιλία και στους ευρωπαϊκούς λιμένες, η ψηφιακή μετάβαση και οι αναγκαίες επενδύσεις, η χρήση και η παροχή εναλλακτικών καυσίμων στους λιμένες και η απαραίτητη αναβάθμιση των υποδομών τους, ο χωρικός ανασχεδιασμός στους λιμένες, ο ρόλος των λιμένων στις εφοδιαστικές αλυσίδες και η προετοιμασία των λιμένων για τον ακόμη ισχυρότερο ρόλο που θα επιτελέσουν στην ευρωπαϊκή οικονομία του μέλλοντος.
Η ελληνική αποστολή υπογράμμισε τον αυξημένο βαθμό προετοιμασίας και ετοιμότητας των λιμένων της χώρας στην αντιμετώπιση των σύγχρονων προκλήσεων συμπεριλαμβανομένης της ενεργειακής μετάβασης και της παροχής ηλεκτροδότησης στα λιμάνια, τις καλές πρακτικές που εφαρμόζονται στον κλάδο, τις μεγάλες επενδύσεις και την συνεισφορά των λιμένων στην ελληνική και ευρωπαϊκή οικονομία καθώς και τον κρίσιμο ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας, καθώς ο ελληνόκτητος στόλος συνιστά άνω του 60% του στόλου της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι ελληνικές θέσεις και προτάσεις αποτέλεσαν σημείο συζήτησης και έτυχαν θετικής αποδοχής από τους εκπροσώπους των άλλων ευρωπαϊκών χωρών και τα στελέχη της ESPO.
Κατά τη γενική συνέλευση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Θαλάσσιων Λιμένων υιοθετήθηκε και η Διακήρυξη της Βαλένθια για την Ισχυροποίηση των Ευρωπαϊκών Λιμένων, στην οποία τονίζεται, μεταξύ άλλων, ο στρατηγικός και κρίσιμος ρόλος που διαδραματίζουν οι λιμένες στην αντιμετώπιση των σύγχρονων κρίσεων, της πανδημίας και του πολέμου στην Ουκρανία και των σοβαρών επιπτώσεων τους και στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Latest News
Λιμάνι Καβάλας: Περνά και επίσημα στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – EFA VENTURES
Έναρξη υπο-παραχώρησης για την αξιοποίηση του λιμένα «Φίλιππος Β» στο Λιμάνι Καβάλας - Τι ανακοίνωσε το Υπερταμείο
Συνεχίζει τις αγορές μετοχών ο Σαββίδης στον ΟΛΘ σε τιμές άνω του 28 ευρώ
Ελέγχει πλέον το 72,69% του λιμένα Θεσσαλονίκης
ΟΛΘ: Στο Υπερταμείο από το ΤΑΙΠΕΔ «πέρασε» το ποσοστό 7,27%
Το ποσοστό 7,27% επί του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ που ελέγχεται εμμέσως από το Ελληνικό Δημόσιο δεν μεταβάλλεται
Στην αντεπίθεση ο Σαββίδης – Αγόρασε μετοχές του ΟΛΘ στα 28,8 ευρώ
Συνέχισε τις αγορές μετοχών του ΟΛΘ η Belterra συμφερόντων της οικογένειας Σαββίδη – Πως αποκωδικοποιούν αναλυτές τη νέα κίνηση στην δημόσια προσφορά των Dreyfus
Μάχες χαρακωμάτων στον ΟΛΘ; – Γιατί αγοράζει μετοχές και ο Σαββίδης
Το σήμα που έστειλε η πλευρά Σαββίδη στους μετόχους του ΟΛΘ - Ο πήχης των 27 ευρώ της δημόσιας πρότασης και η αντίδραση των Ντρέιφους
ΟΛΘ: Σε αγορές μετοχών μετά την Dreyfus προχωρά και η πλευρά Σαββίδη
Η Belterra αγόρασε μετοχές του ΟΛΘ πάνω από την τιμή των 27 ευρώ ανά μετοχή που έχει προτείνει η Dreyfus στη δημόσια πρόταση
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ