
Τα Ποσειδώνια, η έδρα της παγκόσμιας ναυτιλίας, άνοιξαν ξανά τις πόρτες τους επιφυλάσσοντας εντυπωσιακή υποδοχή στην παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα, η οποία ελπίζει να μην κλείσουν ποτέ ξανά.
Θα μπορούσαν τα Ποσειδώνια 2024 να είναι ακόμη μεγαλύτερα και πιο επιδραστικά από την εμπειρία που βίωσε η παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα την περασμένη εβδομάδα στο Athens Metropolitan Expo;
Αν δεν προκύψει ξανά κάποιο κατακλυσμικό παγκόσμιο γεγονός, ανάλογο με την πανδημία Covid-19, η απάντηση θα πρέπει να είναι ένα ηχηρό «Και βέβαια ναι!»
Και γιατί όχι; Με 1.964 εκθέτες από 88 χώρες και περίπου 29.000 επισκέπτες από 103 χώρες και επικράτειες, που κατέκλυσαν τον εκθεσιακό χώρο και τις συνεδριακές αίθουσες, η φετινή διοργάνωση ανέβασε σε άλλα επίπεδα τον πήχη σε ό,τι αφορά το διεθνές κύρος, το μέγεθος και την ποιότητα της έκθεσης, αποδεικνύοντας ότι υπάρχουν δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης. Ο αριθμός των συνολικών συμμετεχόντων, συμπεριλαμβανομένων εκθετών, επισκεπτών και εκπροσώπων του Τύπου, ξεπέρασε τα 40.000 άτομα.
Διατηρώντας αυτές τις βάσεις ακέραιες και ακόμη πιο ισχυρές σε σύγκριση με την διοργάνωση του 2018, και συνυπολογίζοντας την απουσία πολλών Ασιατών –κυρίως Κινέζων– εκθετών, που δεν μπορούσαν να παρευρεθούν στη φετινή έκθεση λόγω των ταξιδιωτικών περιορισμών, η προοπτική μιας ακόμη μεγαλύτερης διοργάνωσης το 2024 είναι απολύτως ρεαλιστική.
«Οι προκλήσεις για εμάς φέτος ήταν η επανεκκίνηση της διοργάνωσης και η επανάκτηση της δυναμικής που χάθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Νομίζω ότι κάναμε αρκετά καλή δουλειά, όχι μόνο στο να πετύχουμε και τους δύο βασικούς μας στόχους, αλλά και να θέσουμε τον πήχη ακόμα πιο ψηλά για το μέλλον», δήλωσε ο Θεόδωρος Βώκος, Διευθύνων Σύμβουλος των Εκθέσεων Ποσειδώνια Α.Ε.

«Οι εντυπώσεις και τα σχόλια που λάβαμε από εκθέτες, επισκέπτες, κυβερνητικούς αξιωματούχους και φορείς της ναυτιλίας ήταν εξαιρετικά θετικά. Το κενό των τεσσάρων ετών που μεσολάβησε από την προηγούμενη διοργάνωση έφερε ακόμη περισσότερη ενέργεια και μια ανανεωμένη αισιοδοξία σε όλα τα επίπεδα, και όλα δείχνουν ότι ο κλάδος θα συνεχίσει να στηρίζει τα Ποσειδώνια τα επόμενα χρόνια», πρόσθεσε.
Τα σχόλια των εκθετών κυμαίνονταν από θαυμασμό έως ευγνωμοσύνη. Σύμφωνα με τα λόγια της Richa Dutt Nandan, Διευθύντριας Μάρκετινγκ της Varuna Marine Services, τα Ποσειδώνια 2022 αποτέλεσαν «κύκλο επαφών και συνομιλιών μεταξύ πλοιοκτητών και παρόχων υπηρεσιών, νηογνωμόνων και κρατών σημαίας, ενώσεων και οργανισμών. Ένα χωνευτήρι για παραδόσεις, ιδέες και καινοτομίες που μοιράζονται χιλιάδες εταιρείες και επαγγελματίες παγκοσμίως».
Άλλοι ακούστηκαν ακόμα και… ποιητικοί, με τον τρόπο που μοιράστηκαν τους επαίνους τους για την εκδήλωση: «Τα Ποσειδώνια 2022 ήρθαν ως μια πολύ αναγκαία βροχόπτωση για να ξεδιψάσουν τη ναυτιλιακή βιομηχανία και τους ανθρώπους της από την τετραετή ξηρασία που προκάλεσε η πανδημία», είπε χαρακτηριστικά ο ναυτιλιακός συντάκτης Μηνάς Τσαμόπουλος. Σύμφωνα με τα λόγια του Sam Chambers, εκδότη του Splash, τα φετινά Ποσειδώνια ήταν «το πάρτι-αποκάλυψη της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας. Τα φώτα, ο θόρυβος και ο κόσμος ξεχείλιζαν από τα Ποσειδώνια όπου κι αν πήγαινες».
Και κάποιοι έμειναν έκπληκτοι από τα ρεκόρ που πέτυχε η διοργάνωση: «Ήταν υπέροχο που είδα τα Ποσειδώνια να επιστρέφουν, μεγαλύτερα και καλύτερα από ποτέ. Με ρεκόρ επισκεπτών και εκθετών. Η διοργάνωση μας έδωσε μια εξαιρετική ευκαιρία να δούμε τους πελάτες μας πρόσωπο με πρόσωπο μετά από τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα. Η Gulf Oil Marine θα συνεχίσει να στηρίζει την ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα και ανυπομονούμε για τα επόμενα Ποσειδώνια», είπε ο David Price, Διευθύνων Σύμβουλος της Gulf Oil Marine.
Ο κ. Βώκος κατέληξε: «Τα Ποσειδώνια είναι πρεσβευτής του κλάδου, ένα σύμβολο κύρους που αναδεικνύει την θαλασσινή κληρονομιά της χώρας, και υπηρετώντας αυτόν τον ρόλο θα παραμείνουμε πάντα πιστοί στη δέσμευση και την αποστολή μας: να βοηθάμε όλα τα μέλη της ναυτιλιακής κοινότητας να χαράζουν την πορεία τους, να δικτυώνονται και να συνεργάζονται αποτελεσματικά, για πολλά χρόνια ακόμα».
Η Έκθεση Ποσειδώνια τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και του Ναυτικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας με την υποστήριξη του Δήμου Πειραιά και της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας.


Latest News

Τα σχέδια της Κίνας για να καταστεί παγκόσμιος ναυτιλιακός κόμβος
Έμφαση και στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες

Βασίλης Κικίλιας: Το crash test με την ακτοπλοΐα και η «προίκα» των 1,6 δισ. ευρώ
Γεμάτο προκλήσεις το χαρτοφυλάκιο που αναλαμβάνει ο Βασίλης Κικίλιας – Ο ανασχηματισμός 2025 τον έφερε στο υπουργείο Ναυτιλίας

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων

Προχωρεί το niologio.gov.gr - Έχουν εγγραφεί 21 ποντοπόρα πλοία
Από την έναρξη της λειτουργίας του συστήματος, 21 νέα ποντοπόρα πλοία έχουν εγγραφεί στο ελληνικό νηολόγιο, εκ των οποίων τα 19 μέσω της νέας ψηφιακής διαδικασίας

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής που σχεδιάζει ο Τραμπ
Σε αναβρασμό η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία - Ποσα πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες στην Κίνα

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα

Πώς θα συγκρατηθούν τα κόστη στην ακτοπλοΐα - Τι ζητούν οι εταιρείες από το υπουργείο Ναυτιλίας
Το ζήτημα της ανόδους του κόστους στην ακτοπλοΐα και οι επενδύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης

Στυλιανίδης: Στο 1,68 δισ. ευρώ τα κοινοτικά κονδύλια για ακτοπλοΐα και υποδομές
Τα κοινοτικά κονδύλια που εξασφάλισε η Ελλάδα θα κατευθυνθούν για την ενίσχυση κρίσιμων δράσεων για την ακτοπλοΐα, τις λιμενικές υποδομές και την ναυτική εκπαίδευση

Στο στόχαστρο, η ναυτιλιακή υπεροπλία του Πεκίνου
Μέτρα από τις ΗΠΑ για τα κινεζικής πλοιοκτησίας πλοία που αφορούν όλες τις εταιρείες έστω και εάν έχουν ένα πλοίο κατασκευασμένο στην Κίνα

Η στρατηγική σημασία της ναυτιλίας σε εκδήλωση της ΕΕΕ στις Βρυξέλλες
Εκδήλωση με τίτλο «Shipping anchors the EU’s Future» διοργανώνει η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών και κεντρικό ομιλητή τον Σαρλ Μισέλ