Η αναβάθμιση της οινικής εμπειρίας και της εμπειρίας φιλοξενίας στη χώρα μέσω της ανάδειξης του Επώνυμου Ελληνικού Κρασιού ως συγκριτικού πλεονεκτήματος για τη διαφοροποίηση του τουρισμού και την ενίσχυση της τοπικής κατά περιοχή οικονομίας, είναι στο επίκεντρο του Πρωτοκόλλου Συνεργασίας, που υπέγραψαν ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητήριου Ελλάδος (ΞΕΕ) Αλέξανδρος Βασιλικός και ο πρόεδρος της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Αμπέλου και Οίνου (ΕΔΟΑΟ) Κωνσταντίνος Ευσταθίου, παρουσία της υφυπουργού Τουρισμού Σοφίας Ζαχαράκη, αρμόδια για θέματα τουριστικής εκπαίδευσης και ειδικών μορφών Τουρισμού.
Η υπογραφή του Πρωτοκόλλου Συνεργασίας έγινε στο πλαίσιο Εκδήλωσης -Workshop με τίτλο «Οινοτουρισμός: Η επόμενη Μέρα», που πραγματοποιήθηκε σήμερα στις εγκαταστάσεις της Achaia Clauss στην Πάτρα.
Κοινές συνέργειες και δράσεις
Με βάση το Πρωτόκολλο Συνεργασίας, τα δύο μέρη θα αναπτύξουν από κοινού συνέργειες και δράσεις, όπως μεταξύ άλλων:
- Η ευαισθητοποίηση και ενημέρωση σε εθνικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο των μελών του ΞΕΕ και της ΕΔΟΑΟ σχετικά με την υπεραξία της οινικής εμπειρίας για τον τουρισμό μέσω της πραγματοποίησης, σε πρώτη φάση, συναντήσεων γνωριμίας σε τοπικό/περιφερειακό επίπεδο αλλά και μέσω της τακτικής διοργάνωσης ημερίδων/συνεδρίων.
- Η καθιέρωση διαδικασίας και όρων για την πιστοποίηση της ορθής οινικής εμπειρίας και της εκπροσώπησης του ελληνικού αμπελώνα στα εστιατόρια των ξενοδοχείων.
- Η δέσμευση από πλευράς των μελών της ΕΔΟΑΟ για την πραγματοποίηση ετήσιας παρουσίασης των κρασιών της χρονιάς στα μέλη του ΞΕΕ.
- Η διοργάνωση τακτικών εκπαιδευτικών σεμιναρίων γευσιγνωσίας και παρουσίασης του κρασιού που θα απευθύνονται στους εργαζόμενους στα ελληνικά ξενοδοχεία
- Οι Αδελφοποιήσεις οινοποιείων με ξενοδοχεία.
- Η ενημέρωση των μελών του ΞΕΕ και προτροπή τους για την συμπερίληψη στην λίστα κρασιών τους Επώνυμων Ελληνικών Κρασιών προερχόμενων και από την αμπελουργική ζώνη στην οποία βρίσκεται το εκάστοτε ξενοδοχείο.
- Η φιλοξενία από τα μέλη του ΞΕΕ των νικητών των διαγωνισμών που προκηρύσσονται στο πλαίσιο του portal για το Επώνυμο Ελληνικό Κρασί (www.winesofgreece.org) αλλά και των δημοσιογράφων οίνου που επισκέπτονται τη χώρα στο πλαίσιο ταξιδιών γνωριμίας (familiarization trips).
- Η συνεργασία των μελών του ΞΕΕ και της ΕΔΟΑΟ σε τοπικό επίπεδο ώστε τα εποχιακά δώρα που προσφέρουν τα μέλη του ΞΕΕ να περιλαμβάνουν Επώνυμα Ελληνικά Κρασιά.
- Η συνεργασία των μελών του ΞΕΕ και της ΕΔΟΑΟ με την περιφερειακή/τοπική αυτοδιοίκηση προκειμένου να αναπτυχθούν δίκτυα και δράσεις οινοτουρισμού (δρόμοι κρασιού, δίκτυα ποιότητας κ.λπ.).
- Η συνεργασία των μελών του ΞΕΕ και της ΕΔΟΑΟ με τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού (ΕΟΤ) ώστε η δέσμευση και οι δράσεις τους για την αναβάθμιση της οινικής εμπειρίας και της εμπειρίας φιλοξενίας στη χώρα να εντάσσονται στην εθνική στρατηγική για την προώθηση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.
Επίσης, συμφωνήθηκε η δημιουργία μόνιμης επιτροπής- ομάδας εργασίας, η οποία θα παρακολουθεί και θα συμβάλλει στην υλοποίηση των στόχων του Πρωτοκόλλου Συνεργασίας.
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης παρουσιάστηκε η έρευνα για τη Διασύνδεση του Ξενοδοχειακού Κλάδου με τον Πρωτογενή Τομέα που πραγματοποίησε για λογαριασμό του ΞΕΕ το ΙΤΕΠ.
Σύμφωνα με τα σημαντικότερα ευρήματα από την έρευνα:
- Το 88% της δαπάνης των ξενοδοχείων για αγορά τροφίμων και ποτών αφορά σε αγορά ελληνικών προϊόντων. Το 36% από παραγωγούς εντός του νομού και το 52% από την υπόλοιπη Ελλάδα.
- Το 97% των κρασιών που καταναλώνουν τα ξενοδοχεία είναι ελληνικά.
- 250 ξενοδοχεία έχουν πιστοποιηθεί στη δράση του ΞΕΕ «Ελληνικό Πρωινό».
- Ο μικρός όγκος παραγωγής και το υψηλό κόστος εναλλάσσονται ως οι κύριοι ανασταλτικοί παράγοντες προμήθειας τροφίμων και ποτών από τοπικούς παραγωγούς σε όλες τις Ελληνικές Περιφέρειες.
- Προϊόντα «πρωταθλητές» στις αγορές σε τοπικό επίπεδο αποτελούν η μαναβική, τα αυγά και τα αρτοπαρασκευάσματα και ακολουθούν το λάδι, το κρασί και το μέλι.
Σε σχετική δήλωσή του ο Πρόεδρος του ΞΕΕ κ. Αλέξανδρος Βασιλικός υπογραμμίζει: «Τα ελληνικά ξενοδοχεία στηρίζουν την πρωτογενή παραγωγή της χώρας, όπως ξεκάθαρα αποτυπώνεται στην έρευνα που παρουσιάσαμε. Γι’ αυτό και είμαστε εδώ σήμερα. Για να αγκαλιάσουμε το Επώνυμο Ελληνικό Κρασί και να ενώσουμε δυνάμεις προκειμένου να εμπλουτίσουμε την εμπειρία φιλοξενίας με τη μοναδικότητά του και ταυτόχρονα, να ανοίξουμε νέους δρόμους εξωστρέφειας για την ελληνική οινοποιία, όπως και για το σύνολο της ποιοτικής πρωτογενούς παραγωγής. Το ελληνικό ξενοδοχείο συνεχίζει να είναι ο βασικός κινητήρας για την τοπική ανάπτυξη και να διαχέει μέρισμα επιτυχίας στον πρωτογενή τομέα. Κι αυτό μας κάνει να νιώθουμε περήφανοι για την προσφορά μας στην οικονομία και την κοινωνία».
Latest News
Αντιδρούν οι ξενοδόχοι στο ενδεχόμενο αύξησης στα τέλη παρεπιδημούντων
Οι ξενοδόχοι υπενθυμίζουν σε όλους πως η τουριστική βιομηχανία αποτελεί έναν από τους βασικότερους πυλώνες της οικονομίας της Αττικής
«Κλείδωσε» το ρεκόρ στον τουρισμό - Πόσοι ήρθαν τον Σεπτέμβριο, πόσες ημέρες έμειναν [γραφήματα]
Ο τουρισμός συνεχίζει την εντυπωσιακή του πορεία - Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία του κρατικού προϋπολογισμού για το 2025
Καταγγελία στην Κομισιόν για τα μέτρα θηλιά στο Airbnb
Οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους στις ισπανικές αρχές για τα Airbnb
Η ακρίβεια «πλήγωσε» Μύκονο και Σαντορίνη - Απώλειες για καταλύματα και εστίαση
Σαντορίνη και Μύκονος κατέγραψαν απώλειες στον τουρισμό τους καλοκαιρινούς μήνες - Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία
Το mega project των 800 εκατ. του Μπορίσοφ στην Ελούντα – To deal με τον Ralph Lauren
Πώς θα χρηματοδοτηθεί η τουριστική επένδυση του Elounda Hills του επιχειρηματία – Η προπώληση κατοικιών και η συνεργασία με εταιρεία του Ralph Lauren
Πάνω από 100 επενδυτές ψάχνουν ξενοδοχεία στην Αθήνα - Πώς ενισχύεται ο τουρισμός
Ο τουρισμός ενισχύεται με νέα ξενοδοχεία απο Wyndham - Ενδιαφέρον απο Highgate για την ελληνική αγορά - Η αξία του τοπικού management
Πού θα επενδύσει σε νέα ξενοδοχεία ο όμιλος Μήτση - Τι «βαθμό» πήρε το 2023
Ο Όμιλος Μήτση συνεχίζει να αναπτύσσεται στον ελληνικό τουρισμό - Τι λέει ο CEO της εταιρείας, Κώστας Μήτσης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Φλερτάρει με Καραϊβική και Μέση Ανατολή η Sani/Ikos – Νέο ξενοδοχείο στην Ισπανία
Παγκόσμια επέκταση σχεδιάζει ο όμιλος Sani/Ikos, όπως δήλωσε ο COO του Ομίλου Alexander Schneider σε συνέντευξη του στο γερμανική έκδοση FVW
Η Wyndham Hotels & Resorts στοχεύει στο άνοιγμα νέων ξενοδοχείων στην Ελλάδα
Ψήφος εμπιστοσύνης στον ελληνικό τουρισμό με διεύρυνση του δικτύου συνεργατών από την Wyndham Hotels & Resorts