
Η αναβάθμιση της οινικής εμπειρίας και της εμπειρίας φιλοξενίας στη χώρα μέσω της ανάδειξης του Επώνυμου Ελληνικού Κρασιού ως συγκριτικού πλεονεκτήματος για τη διαφοροποίηση του τουρισμού και την ενίσχυση της τοπικής κατά περιοχή οικονομίας, είναι στο επίκεντρο του Πρωτοκόλλου Συνεργασίας, που υπέγραψαν ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητήριου Ελλάδος (ΞΕΕ) Αλέξανδρος Βασιλικός και ο πρόεδρος της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Αμπέλου και Οίνου (ΕΔΟΑΟ) Κωνσταντίνος Ευσταθίου, παρουσία της υφυπουργού Τουρισμού Σοφίας Ζαχαράκη, αρμόδια για θέματα τουριστικής εκπαίδευσης και ειδικών μορφών Τουρισμού.
Η υπογραφή του Πρωτοκόλλου Συνεργασίας έγινε στο πλαίσιο Εκδήλωσης -Workshop με τίτλο «Οινοτουρισμός: Η επόμενη Μέρα», που πραγματοποιήθηκε σήμερα στις εγκαταστάσεις της Achaia Clauss στην Πάτρα.
Κοινές συνέργειες και δράσεις
Με βάση το Πρωτόκολλο Συνεργασίας, τα δύο μέρη θα αναπτύξουν από κοινού συνέργειες και δράσεις, όπως μεταξύ άλλων:
- Η ευαισθητοποίηση και ενημέρωση σε εθνικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο των μελών του ΞΕΕ και της ΕΔΟΑΟ σχετικά με την υπεραξία της οινικής εμπειρίας για τον τουρισμό μέσω της πραγματοποίησης, σε πρώτη φάση, συναντήσεων γνωριμίας σε τοπικό/περιφερειακό επίπεδο αλλά και μέσω της τακτικής διοργάνωσης ημερίδων/συνεδρίων.
- Η καθιέρωση διαδικασίας και όρων για την πιστοποίηση της ορθής οινικής εμπειρίας και της εκπροσώπησης του ελληνικού αμπελώνα στα εστιατόρια των ξενοδοχείων.
- Η δέσμευση από πλευράς των μελών της ΕΔΟΑΟ για την πραγματοποίηση ετήσιας παρουσίασης των κρασιών της χρονιάς στα μέλη του ΞΕΕ.
- Η διοργάνωση τακτικών εκπαιδευτικών σεμιναρίων γευσιγνωσίας και παρουσίασης του κρασιού που θα απευθύνονται στους εργαζόμενους στα ελληνικά ξενοδοχεία
- Οι Αδελφοποιήσεις οινοποιείων με ξενοδοχεία.
- Η ενημέρωση των μελών του ΞΕΕ και προτροπή τους για την συμπερίληψη στην λίστα κρασιών τους Επώνυμων Ελληνικών Κρασιών προερχόμενων και από την αμπελουργική ζώνη στην οποία βρίσκεται το εκάστοτε ξενοδοχείο.
- Η φιλοξενία από τα μέλη του ΞΕΕ των νικητών των διαγωνισμών που προκηρύσσονται στο πλαίσιο του portal για το Επώνυμο Ελληνικό Κρασί (www.winesofgreece.org) αλλά και των δημοσιογράφων οίνου που επισκέπτονται τη χώρα στο πλαίσιο ταξιδιών γνωριμίας (familiarization trips).
- Η συνεργασία των μελών του ΞΕΕ και της ΕΔΟΑΟ σε τοπικό επίπεδο ώστε τα εποχιακά δώρα που προσφέρουν τα μέλη του ΞΕΕ να περιλαμβάνουν Επώνυμα Ελληνικά Κρασιά.
- Η συνεργασία των μελών του ΞΕΕ και της ΕΔΟΑΟ με την περιφερειακή/τοπική αυτοδιοίκηση προκειμένου να αναπτυχθούν δίκτυα και δράσεις οινοτουρισμού (δρόμοι κρασιού, δίκτυα ποιότητας κ.λπ.).
- Η συνεργασία των μελών του ΞΕΕ και της ΕΔΟΑΟ με τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού (ΕΟΤ) ώστε η δέσμευση και οι δράσεις τους για την αναβάθμιση της οινικής εμπειρίας και της εμπειρίας φιλοξενίας στη χώρα να εντάσσονται στην εθνική στρατηγική για την προώθηση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.
Επίσης, συμφωνήθηκε η δημιουργία μόνιμης επιτροπής- ομάδας εργασίας, η οποία θα παρακολουθεί και θα συμβάλλει στην υλοποίηση των στόχων του Πρωτοκόλλου Συνεργασίας.
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης παρουσιάστηκε η έρευνα για τη Διασύνδεση του Ξενοδοχειακού Κλάδου με τον Πρωτογενή Τομέα που πραγματοποίησε για λογαριασμό του ΞΕΕ το ΙΤΕΠ.
Σύμφωνα με τα σημαντικότερα ευρήματα από την έρευνα:
- Το 88% της δαπάνης των ξενοδοχείων για αγορά τροφίμων και ποτών αφορά σε αγορά ελληνικών προϊόντων. Το 36% από παραγωγούς εντός του νομού και το 52% από την υπόλοιπη Ελλάδα.
- Το 97% των κρασιών που καταναλώνουν τα ξενοδοχεία είναι ελληνικά.
- 250 ξενοδοχεία έχουν πιστοποιηθεί στη δράση του ΞΕΕ «Ελληνικό Πρωινό».
- Ο μικρός όγκος παραγωγής και το υψηλό κόστος εναλλάσσονται ως οι κύριοι ανασταλτικοί παράγοντες προμήθειας τροφίμων και ποτών από τοπικούς παραγωγούς σε όλες τις Ελληνικές Περιφέρειες.
- Προϊόντα «πρωταθλητές» στις αγορές σε τοπικό επίπεδο αποτελούν η μαναβική, τα αυγά και τα αρτοπαρασκευάσματα και ακολουθούν το λάδι, το κρασί και το μέλι.
Σε σχετική δήλωσή του ο Πρόεδρος του ΞΕΕ κ. Αλέξανδρος Βασιλικός υπογραμμίζει: «Τα ελληνικά ξενοδοχεία στηρίζουν την πρωτογενή παραγωγή της χώρας, όπως ξεκάθαρα αποτυπώνεται στην έρευνα που παρουσιάσαμε. Γι’ αυτό και είμαστε εδώ σήμερα. Για να αγκαλιάσουμε το Επώνυμο Ελληνικό Κρασί και να ενώσουμε δυνάμεις προκειμένου να εμπλουτίσουμε την εμπειρία φιλοξενίας με τη μοναδικότητά του και ταυτόχρονα, να ανοίξουμε νέους δρόμους εξωστρέφειας για την ελληνική οινοποιία, όπως και για το σύνολο της ποιοτικής πρωτογενούς παραγωγής. Το ελληνικό ξενοδοχείο συνεχίζει να είναι ο βασικός κινητήρας για την τοπική ανάπτυξη και να διαχέει μέρισμα επιτυχίας στον πρωτογενή τομέα. Κι αυτό μας κάνει να νιώθουμε περήφανοι για την προσφορά μας στην οικονομία και την κοινωνία».


Latest News
![Airbnb: Ποιοι ελληνικοί προορισμοί θα γεμίσουν το Πάσχα [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/Airbnb-to-vima-600x399.jpg)
Airbnb: Ποιοι ελληνικοί προορισμοί θα γεμίσουν το Πάσχα [γράφημα]
Oι τάσεις για το Πάσχα και η ζήτηση για την ελληνική πρωτεύουσα - Πώς θα κινηθούν οι κρατήσεις για Airbnb
![Ξενοδοχεία: Άλμα 40% στις αξίες την τελευταία τετραετία – Πανευρωπαϊκή πρωτιά [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/10/ksenodoxio-600x399.jpg)
Πόσο «πλούτισαν» τα ξενοδοχεία της Αθήνας την τελευταία 4ετία [γραφήματα]
Τα ξενοδοχεία της Αθήνας εμφανίζουν και τον υψηλότερο ρυθμό αύξησης σε ετήσια βάση από το 2015-2024

Κραυγή αγωνίας για τον τουρισμό της Σαντορίνης - Γιατί κινδυνεύει η έναρξη της σεζόν
Αγωνία στους επιχειρηματίες της φιλοξενίας και της κρουαζιέρας για την πορεία της τουριστικής κίνησης - Τι ζητούν οι επιχειρηματικοί φορείς

Ο «ανεκμετάλλευτος πλούτος» του συνεδριακού τουρισμού - Έσοδα έως 7 δισ. τον χρόνο
Ο συνεδριακός τουρισμός φέρνει αυτή τη στιγμή έσοδα 2 δισ. σε ετήσια βάση στην Ελλάδα - Τεράστιες οι προοπτικές ανάπτυξης

H Intercontinental ανοίγει νέο ξενοδοχείο στην Κρήτη - Ντεμπούτο για την Vignette Collection στα Χανιά
Η Intercontinental επεκτείνει στην Ελλάδα την ταχέως αναπτυσσόμενη αλυσίδα Vignette Collection

Ρευματοκλοπές στον κλάδο της εστίασης και φιλοξενίας - Τι δείχνουν οι έλεγχοι
Σε ορισμένες περιπτώσεις γνωστών αλυσίδων καταστημάτων, το ποσοστό διαπιστωμένων ρευματοκλοπών ξεπέρασε το 50% επί του αριθμού των παροχών που ελέγχθηκαν

Καλπάζουν Ρόδος και Κρήτη, υποχωρεί η Σαντορίνη – Τα μηνύματα για τη φετινή τουριστική σεζόν
Αθλητής με ταλέντο αλλά χωρίς προπόνηση ο ελληνικός τουρισμός, εκτιμά ο Γιάννης Χατζής πρόεδρος της ΠΟΞ

Πλέει προς νέα ρεκόρ η κρουαζιέρα - Πάνω απο 5.200 call στα ελληνικά λιμάνια
Για το 2025 αναμένεται αύξηση της κίνησης και η πρόβλεψη είναι για 5,8 εκατομμύρια επιβάτες σε 5.290 αφίξεις πλοίων στα ελληνικά λιμάνια

Νέα τουριστική επένδυση 120 εκατ. στην Κρήτη από τις οικογένειες Σμπώκου-Βασιλάκη
Τουριστικό συγκρότημα στη θέση «Σκούρος» στα νότια του νομού Ηρακλείου

«Τουρισμός για όλους 2025»: Τα 16 βήματα που ξεκλειδώνουν τα vouchers για διακοπές
Στις 10 Μαρτίου λήγει η προθεσμία για την υποβολή αιτήσεων στο πρόγραμμα «Τουρισμός για όλους 2025»