
Ο πρώτος παγκόσμιος χάρτης των χρόνιων πετρελαιοκηλίδων στις θάλασσες και στους ωκεανούς του πλανήτη, τον οποίο ανέπτυξαν Κινέζοι και Αμερικανοί επιστήμονες, αποκαλύπτει ότι το 94% οφείλονται σε ανθρώπινες αιτίες, ένα πολύ μεγαλύτερο ποσοστό του αναμενομένου, το οποίο τρομάζει σε ότι αφορά στο μέλλον.
Οι προηγούμενες εκτιμήσεις ήταν ότι περίπου οι μισές θαλάσσιες πετρελαιοκηλίδες είχαν ανθρωπογενή προέλευση και οι υπόλοιπες μισές προέρχονταν από φυσικές πηγές (με βάση όμως τη νέα εκτίμηση αυτό το ποσοστό δεν ξεπερνά το 6%).
Οι δραματικές διαπιστώσεις των ερευνητών
Οι ερευνητές των πανεπιστημίων της Φλόριντα (ΗΠΑ) και της Ναντζίνγκ (Κίνα), οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Science», χρησιμοποίησαν περισσότερες από 560.000 εικόνες ραντάρ από τους δορυφόρους Sentinel για πάνω από 450.000 πετρελαιοκηλίδες παγκοσμίως, οι περισσότερες σχετικά μικρού μεγέθους, τις οποίες ανέλυσαν με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης.
Διαπίστωσαν ότι οι περισσότερες πετρελαιοκηλίδες βρίσκονται κοντά στις ακτές, οι μισές σε απόσταση έως περίπου 40 χιλιόμετρα από αυτές, ενώ το 90% σε απόσταση έως 160 χιλιόμετρα, κυρίως πάνω στις βασικές οδούς της ναυσιπλοΐας. Η συνολική έκταση των πετρελαιοκηλίδων εκτιμάται σε περίπου 1,5 εκατ. τετραγωνικά χιλιόμετρα ή μια περιοχή υπερδιπλάσια της Γαλλίας.
Οι αιτίες της μόλυνσης
Οι κυριότερες αιτίες των πετρελαιοκηλίδων είναι τα πλοία, οι αγωγοί και οι πλατφόρμες άντλησης πετρελαίου και φυσικού αερίου, η ρύπανση από παράκτιες δραστηριότητες, αλλά επίσης οι φυσικές διαρροές από τον πυθμένα της θάλασσας. Οι κηλίδες είναι λεπτά στρώματα πετρελαίου στην επιφάνεια του νερού, οι οποίες μετακινούνται συνεχώς από τους ανέμους και τα θαλάσσια ρεύματα, ενώ υφίστανται διάσπαση από τα κύματα.
Μεταξύ άλλων, οι κηλίδες έχουν σοβαρή επίπτωση στο φυτοπλαγκτόν που αποτελεί τη βάση της θαλάσσιας τροφικής αλυσίδας. Επίσης άλλα μεγάλα θαλάσσια ζώα, όπως οι χελώνες και οι φάλαινες, υφίστανται σοβαρές βλάβες, όταν έρχονται σε επαφή με πετρελαιοκηλίδες καθώς αναπνέουν.


Latest News

Πιέσεις στον Στάρμερ από την αυτοκινητοβιομηχανία για νέα κίνητρα στα EV
Οι ηγέτες της βιομηχανίας αυτοκινήτων στη Βρετανία απαίτησαν επειγόντως νέα κίνητρα για την ενίσχυση της αγοράς EV

Νέο επενδυτικό χτύπημα από τον όμιλο Aktor – Εξαγοράζει το 51% της Sunforce One
Ο Όμιλος Aktor θα συνεργαστεί με την Greenline για την ανάπτυξη έργων ΑΠΕ

Πόσα...δίνουν τα hedge funds για να προσλάβουν μετεωρολόγο
Γιατί οι επενδυτικές εταιρείες ζητούν ολοένα και περισσότερο μοντέλα πρόβλεψης καιρού - Πώς οι αλλαγές στον καιρό επηρεάζουν τις τιμές των εμπορευμάτων

Συμφωνία TotalEnergies - RWE για πράσινο υδρογόνο - Τι προβλέπεται
TotalEnergies και RWE ενώνουν τις δυνάμεις τους στο πράσινο υδρογόνο - Στόχος η απανθρακοποίηση

Οι τράπεζες εγκαταλείπουν τους «πράσινους» στόχους
Οι τράπεζες υποβαθμίζουν τους κορυφαίους στόχους βιωσιμότητας που είχαν θέσει

Συνάντηση ΕΛΕΤΑΕΝ με τον Αλέξη Χαρίτση
Μεταξύ άλλων, τέθηκε ο ενεργειακός σχειδασμός και στην ανάγκη για ισορροπημένο μείγμα τεχνολογιών Α.Π.Ε. ώστε να μειωθούν οι περικοπές ενέργειας

Elpedison: Κατασκευάζει ηλιοθερμικό σύστημα παραγωγής ατμού
Το έργο αναμένεται να συμβάλλει σημαντικά στην επίτευξη των στρατηγικών στόχων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, σχετικά με τη βελτίωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος

Πόσα πλωτά φωτοβολταϊκά πήραν το «πράσινο φως» - Ποιος κόφτης μπαίνει
Μόνο την ανάπτυξη πιλοτικών έργων στη θάλασσα και σε τεχνητές υδάτινες επιφάνειες επιτρέπει η ελληνική νομοθεσία

Απότομη προσγείωση για την Tesla - Πόσα έχασε μετά τις εκλογές
Οι επενδυτές εξακολουθούν να συζητούν αν η εταιρεία του Μασκ παραμένει υπερτιμημένη

Τα σχέδια της Κομισιόν για «καθαρή ενέργεια» στην Αφρική
Το «Scaling Up Renewables in Africa» της Κομισιόν με στόχο την ανάπτυξη των ΑΠΕ στην Αφρική