
«Είμαστε εδώ για να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις, όποια μορφή κι αν έχουν. Και να μην τις αφήσουμε να εκτροχιάσουν τις βασικές προτεραιότητες μας για μια ποιοτική, ανταγωνιστική και περιβαλλοντικά φιλική ευρωπαϊκή ναυτιλία».
Αυτό υπογράμμισε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, μιλώντας στην Διάσκεψη Υψηλού Επιπέδου με αφορμή τα 20 χρόνια από την ίδρυση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA), η οποία πραγματοποιείται στις 16 και 17 Ιουνίου στην έδρα του Οργανισμού, στην Λισαβώνα.
«Όπως πάντα η Ελλάδα παραμένει προσηλωμένη στις βασικές αρχές του ΙΜΟ για την προώθηση ενός ασφαλούς περιβάλλοντος για πλοία και ναυτικούς. Η EMSA στα 20 χρόνια λειτουργίας της, άλλαξε τον τρόπο που λειτουργούν και αλληλεπιδρούν οι εθνικές διοικήσεις στη θάλασσα. Τώρα είναι η ώρα να αναλάβει πιο ενεργό ρόλο και να αξιολογήσει τεχνικές λύσεις που θα οδηγήσουν με ασφάλεια τη ναυτιλία στο δρόμο της απεξάρτησης από τα ορυκτά καύσιμα. Για το σκοπό αυτό, θα πρέπει να συνεργασθεί εποικοδομητικά και να υποστηρίξει και το έργο του ΙΜΟ, που αποτελεί τον αρμόδιο Οργανισμό για την προώθηση κανόνων παγκόσμιας εφαρμογής», τόνισε ο κ. Πλακιωτάκης.

Βασική προτεραιότητα και ο ρόλος του ανθρώπινου κεφαλαίου
Εξάλλου, ο κ. Πλακιωτάκης αναφέρθηκε και στον ρόλο του ανθρώπινου κεφαλαίου της ναυτιλίας επισημαίνοντας ότι «θα πρέπει να θεωρείται ως βασική προτεραιότητα για τα επόμενα χρόνια».
«Σήμερα, η ναυτιλία απασχολεί εκατομμύρια ανθρώπους στο πλοίο και στην ξηρά και δημιουργεί σημαντικές ευκαιρίες σταδιοδρομίας για τους νέους. Από αυτή την άποψη, θα πρέπει να επικεντρωθούμε στη δημιουργία της απαραίτητης μόχλευσης για την προσέλκυση και διατήρηση αυτών των ανθρώπων στη ναυτιλία και για την ενίσχυση του ναυτικού επαγγέλματος και του ναυτικού ανθρώπινου δυναμικού, δεδομένων των σημαντικών ελλείψεων που αναμένονται τα επόμενα χρόνια. Ταυτόχρονα, πρέπει να ενισχύσουμε τα επαγγελματικά τους προσόντα, ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στις προκλήσεις που συνδέονται με τη χρήση των νέων καυσίμων και φυσικά την αυτοματοποίηση, που έρχεται παράλληλα», επεσήμανε.
Ο ίδιος υπογράμμισε ότι σκοπεύει να προτείνει μια συνολική αναθεώρηση του εθνικού μας εκπαιδευτικού συστήματος. «Είμαι πολύ χαρούμενος που ο ΙΜΟ, αντιλαμβανόμενος τις απαιτήσεις μιας νέας εποχής, έχει επίσης εμπλακεί σε μια παρόμοια επανεξέταση των παγκόσμιων εκπαιδευτικών προτύπων», πρόσθεσε.
Τέλος ο κ. Πλακιωτάκης επανέλαβε την απόφαση της Ελλάδος να συνεχίσει να συνεργάζεται με τον EMSA, την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και όλα τα κράτη μέλη του ΙΜΟ προκειμένου «να βρούμε», όπως επεσήμανε «τις καλύτερες, εφαρμόσιμες και επιστημονικά τεκμηριωμένες λύσεις, που θα παρέχουν επενδυτική ασφάλεια και θα διασφαλίζουν ίσους όρους ανταγωνισμού για τη διεθνή ναυτιλία».
Στο περιθώριο της Διάσκεψης, ο κ. Πλακιωτάκης πραγματοποίησε συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του ΙΜΟ κ. Kitack Lim, με τον οποίο είχαν την ευκαιρία να ανταλλάξουν απόψεις για επίκαιρα θέματα της ναυτιλιακής ατζέντας.


Latest News

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο