Καλοκαίρι 2022 και όλα μοιάζουν ελεύθερα καθώς τίποτα στο Ηνωμένο Βασίλειο δεν θυμίζει τις προηγούμενες δυο χρονιές της πανδημίας. Κι όμως… φέτος θα είναι η τρίτη κατά σειρά χρονιά ενός καλοκαιρινού «ταξιδιωτικού χάους». Ο λόγος; Η έλλειψη προσωπικού στο βρετανικό αεροπορικό κλάδο, η οποία κοκκινίζει καθημερινά τους πίνακες αναχωρήσεων σε όλα τα αεροδρόμια του Ηνωμένου Βασιλείου με τη λέξη «CANCELLED».
Ένα σημαντικό βήμα, για να περιοριστεί έστω και λίγο το πρόβλημα, έγινε σήμερα από το αεροδρόμιο του Γκάτγουϊκ με την απόφαση που πήρε να ακυρώσει πάνω από 4.000 πτήσεις για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι το δεύτερο σε μέγεθος αεροδρόμιο του Ηνωμένου Βασιλείου μετά το Χίθροου, θα μειώσει τις καθημερινές του πτήσεις σε 825 τον Ιούλιο και σε 850 τον Αύγουστο αντίστοιχα. Επισημαίνεται ότι ο καθημερινός αριθμός πτήσεων για τους δυο πιο «δυνατούς» μήνες του καλοκαιριού ξεπερνούσε τους 900 προ πανδημίας.
«Κόντρα» υπουργείου Μεταφορών και αεροπορικού κλάδου
Η απόφαση του αεροδρομίου σε συνεργασία με τις αεροπορικές εταιρείες ήρθε μόλις μία ημέρα μετά την αυξημένη πίεση κυβέρνησης και ρυθμιστικών αρχών που προειδοποίησε ότι το φετινό καλοκαιρινό πρόγραμμα πτήσεων πρέπει να είναι «επιτεύξιμο». Όμως εδώ και μήνες μεταξύ των δυο υπάρχει ένα ατελείωτο «μπαλάκι» ευθυνών. Οι αεροπορικές εταιρείες σύσσωμες κατηγορούν το βρετανικό υπουργείο Μεταφορών ότι η γραφειοκρατία του καθυστερεί τις νέες προσλήψεις και το υπουργείο Μεταφορών από την άλλη κατηγορεί τις αεροπορικές εταιρείες και τα αεροδρόμια ότι δεν έχουν προλάβει να συντονιστούν παρά τις προειδοποιήσεις που υπήρχαν από τον χειμώνα για το φετινό καλοκαίρι.
Μάλιστα ο Βρετανός υπουργός Μεταφορών, Γκραντ Σαπς, είχε κατηγορήσει ανοιχτά πριν λίγες ημέρες τις αεροπορικές εταιρείες ότι «πωλούν υπεράριθμα εισιτήρια (overbooking) και προγραμματίζουν περισσότερες πτήσεις από όσες μπορούν να πραγματοποιήσουν». Από την άλλη σήμερα ο Στιούαρτ Γουίνγκεϊτ, επικεφαλής του Γκάντγουικ, δήλωσε ότι «αυτή η αλλαγή θα βοηθήσει, ώστε τουλάχιστον να μην υπάρχουν ακυρώσεις της τελευταίας στιγμής». Όμως είτε την τελευταία στιγμή είτε όχι υπολογίζεται ότι λόγω της απόφασης του αεροδρομίου θα επηρεαστούν περισσότεροι από 800.000 επιβάτες.
Η EasyJet, η οποία έχει ως βασική της έδρα το Γκάτγουϊκ, δείχνει να ελπίζει και όχι να είναι σίγουρη. Στη δήλωσή της σήμερα είπε χαρακτηριστικά ότι «αναμένουμε ότι θα μπορέσουμε να εξυπηρετήσουμε όσους έχουν κλείσει ήδη εισιτήριο αλλά επηρεάζονται από τα νέα δεδομένα». Επισημαίνεται ότι ακόμα δεν έχει επιβεβαιωθεί αν το υπόλοιπο «πακέτο» για τους ταξιδιώτες θα είναι «φυσιολογικό». Διότι μπορεί μια πτήση να μην ακυρωθεί αλλά οι τεράστιες ουρές στην παράδοση και παραλαβή αποσκευών, στον έλεγχο του αεροδρομίου και στην τελική αποβίβαση θεωρούνται σχεδόν σίγουρες…
Ζωή Κατζαγιαννάκη, Λονδίνο
Πηγή: DW
Latest News
Προϋπολογισμός και Black Friday «φρέναραν» τις καταναλωτικές δαπάνες στη Βρετανία
Το Γραφείο Εθνικής Στατιστικής, στη Βρετανία, αναθεώρησε προς τα κάτω το ποσοστό ανάπτυξης για τον Σεπτέμβριο από 0,3% σε μόλις 0,1%
«Καμπανάκι» από την Λαγκάρντ - Επείγουσα ανάγκη η ενοποίηση των κεφαλαιαγορών στην ΕΕ
Η Κριστίν Λαγκάρντ είπε ότι η αδράνεια της Ευρώπης της έχει κοστίσει πολύτιμο χρόνο - Ο ρόλος των αποταμιεύσεων και της ΕΤΕπ
Παραιτείται ο CEO της Northvolt μετά το αίτημα για προστασία από πτώχευση
Η Northvolt κατέθεσε χθες αίτηση για προστασία υπό το κεφάλαιο 11 στις Ηνωμένες Πολιτείες - Πώς θα γίνει η χρηματοδότηση
«Καμπάνα» 179 εκατ. στη Ryanair και σε άλλες 4 αεροπορικές για καταχρηστικές χρεώσεις
H Ισπανία είχε ξεκινήσει έλεγχο πριν από περίπου ένα χρόνο απειλώντας τις εταιρείες με ισχυρές κυρώσεις
Υπαρξιακή απειλή για τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα - Τι λένε αναλυτές
Ορισμένοι αναλυτές υποστηρίζουν ότι είναι ίσως ήδη πολύ αργά για τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα
Ποιον ετοιμάζει ο Τραμπ για τη Fed μέσω.... υπουργείου Οικονομικών
Ο Τραμπ θεωρούσε τον Γουόρς υποψήφιο για επικεφαλής της Fed και στην πρώτη θητεία του
Πώς η Πορτογαλία επιδιώκει να γίνει «φορολογικός παράδεισος» για νέους
Σχέδιο να σταματήσει στην Πορτογαλία το brain drain, με φοροαπαλλαγές τα πρώτα 10 χρόνια της σταδιοδρομίας – Μηδέν φόρος για κάτω των 35 ετών το πρώτο έτος
Η Gen Z «ερωτεύτηκε» τη δουλειά στο Δημόσιο, αλλά... ο Μασκ καραδοκεί
Οι περικοπές στον προϋπολογισμό των ΗΠΑ που σχεδιάζει ο Μασκ μπορεί να δείξει την έξοδο από το Δημόσιο Τομέα
Ποιες πόλεις διεκδικούν τους πλούσιους μετανάστες του Λονδίνου
Οι πλούσιοι κάτοικοι του Λονδίνου φεύγουν για να αποφύγουν τη φορολόγηση - Η Κύπρος, μεταξύ των κρατών που τους διεκδικούν
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της