Μπούκωσαν οι σταθμοί ταχυφόρτισης το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος, όντας η πρώτη δυνατή πρόβα ενόψει του καλοκαιριού, οπότε και θα αυξηθούν κατακόρυφα οι ανάγκες θέσεων φόρτισης ηλεκτρικών στην Εθνική Οδό.

Σύμφωνα με τους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τις ημέρες της πρώτης μεγάλης καλοκαιρινής απόδρασης, εκτός από το μποτιλιάρισμα στους αυτοκινητοδρόμους, είχαν να αντιμετωπίσουν και ένα δεύτερο μποτιλιάρισμα: τις ατελείωτες ώρες αναμονής για την εύρεση μιας πολυπόθητης άδειας πρίζας σε δημόσιο ταχυφορτιστή και σε όσα ΣΕΑ έχουν εγκατασταθεί θέσεις για τη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων.

Συγκεκριμένα, στα ελάχιστα – προς το παρόν – σημεία ταχυφόρτισης που διαθέτει η χώρα μας και ειδικότερα στους σταθμούς ΣΕΑ των αυτοκινητοδρόμων, παρατηρήθηκαν το πρώτο καλοκαιρινό τριήμερο ουρές από ηλεκτρικά ΙΧ, με αποτέλεσμα να δοκιμαστεί η υπομονή των ιδιοκτητών τους, αφού σε ορισμένες περιπτώσεις (τόσο προς την Αθήνα όσο και προς την Πελοπόννησο) η αναμονή ξεπερνούσε τις 2-3 ώρες. Και αυτό ήταν μόνο η αρχή, μιας και η ίδια εικόνα επαναλήφθηκε και κατά την επιστροφή τους προς τα αστικά κέντρα της Αθήνας ή της Θεσσαλονίκης.

Χρόνος φόρτισης για γερά νεύρα

Η πλήρης φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου απαιτεί περίπου μία ώρα, ανάλογα με το μοντέλο και το είδος ταχυφορτιστή. Αν μάλιστα, το ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει οριακά αποθέματα μπαταρίας – κάτω από το 10% – είναι πολύ πιθανόν η πλήρης φόρτιση να ξεπεράσει τη μιάμιση ώρα. Οπότε, αν ένας σταθμός διαθέτει λίγες θέσεις, είναι επόμενο οι ουρές για τη φόρτιση να αποτελούν μόνιμο φαινόμενο, ιδίως το καλοκαίρι και σε ημέρες μεγάλων εξόδων.

Το μεγαλύτερο μποτιλιάρισμα παρατηρήθηκε στον ΣΕΑ Αταλάντης, όπου οι θέσεις είναι μόλις δύο. Αυτό σημαίνει ότι μέσα σε μία ώρα μπορούν να φορτιστούν μόλις δύο ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε σύστημα παροχής ταχείας φόρτισης (50 κιλοβατωρών). Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, οι οδηγοί τους να καραδοκούν έως ότου αδειάσει μια θέση.

Η χώρα μας είναι στην προτελευταία θέσης των ταχυφορτιστών, ενώ με το πρόγραμμα «Κινούμαι ηλεκτρικά 2» που προβλέπει αύξηση των πωλήσεων, χάρη στο αβαντάζ της επιδότησης, προκύπτει ένα πρόβλημα: το μεγάλο έλλειμμα ταχυφορτιστών για τα νεοκυκλοφορούντα ηλεκτρικά ΙΧ και η ανάγκη ενίσχυσης των υποδομών. Στη χώρα μας κυκλοφορούν πάνω από 4.000 αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ έως τα τέλη του 2022 πιθανόν να αγγίξουν τα 5.000 οχήματα.

Πόσο κοστίζει η φόρτιση

Αυτή τη στιγμή λειτουργούν 1.100 σημεία δημόσιας φόρτισης τόσο σε αυτοκινητοδρόμους, όσο και στα αστικά κέντρα. Το κόστος φόρτισης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, όπως στους ΣΕΑ ή και σε άλλους δημόσιους ταχυφορτιστές υπολογίζεται σε 0.50€/kwh για αργή φόρτιση AC 11KW και 0,60-0,62 ευρώ/κιλοβατώρα για γρήγορη DC φόρτιση.

Αυτό σημαίνει ότι για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μπαταρία χωρητικότητας 60Kwh και με την τιμή ανά κιλοβατώρα να αγγίζει τα 0,60 ευρώ, το κόστος φουλαρίσματος αγγίζει τα 36 ευρώ. Σύμφωνα με την ΕΕ, η χώρα μας κατατάσσεται μεταξύ των 5 χωρών με τους λιγότερους φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Υπεράκτια αιολικά: Ποιες περιοχές θέτει εκτός το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Green |

Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ

Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα