Από τις πλέον ποιοτικές σημαίες του κόσμου είναι η ελληνική σημαία, σύμφωνα με την λίστα που επεξεργάζεται κάθε χρόνο η οργάνωση «Paris MOU», που προχωρεί σε ελέγχους δεκάδες χιλιάδες πλοίων.
Το «Paris MOU» δημοσιεύει στις αρχές Ιουλίου κάθε έτους το αποτέλεσμα των ελέγχων σε πλοία που πραγματοποίησε στη διάρκεια της προηγούμενης τριετίας. Το αποτέλεσμα εκφράζεται ως μια συγκεντρωτική λίστα ποιοτικής κατάταξης των σημαιών που έφεραν τα πλοία που ελέγχθηκαν.
Η λίστα χωρίζεται σε λευκή που περιλαμβάνει τις σημαίες τα πλοία των οποίων υπέστησαν τις λιγότερες παρατηρήσεις (κρατήσεις) μετά από ελέγχους. Η γκρίζα σημαία περιλαμβάνει σημαίες με μία μέτρια επίδοση και η μαύρη λίστα περιλαμβάνει σημαίες με πολύ κακές επιδόσεις. Οι σημαίες που κατατάσσονται στη μαύρη λίστα θεωρούνται υψηλού ή πολύ υψηλού κινδύνου.
Η ελληνική σημαία (το ελληνικό νηολόγιο) βρίσκεται στην έκτη θέση της σχετικής κατάταξης των σημαιών που βρίσκονται στη λευκή λίστα από την έβδομη που ήταν μια χρονιά πριν.
Το ταξίδι ποιότητας της ελληνικής σημαίας, συνεχίζεται με ιδιαίτερη επιτυχία τα τελευταία χρόνια.
Η κατάταξη της ελληνικής σημαίας
Καταλαμβάνοντας την 8η θέση σε όρους χωρητικότητας (dwt), η Ελλάδα είναι ένα από τα σημαντικότερα νηολόγια στον κόσμο και ένα από τα κορυφαία μεταξύ παραδοσιακών ναυτιλιακών χωρών. Με 647 πλοία (άνω των 1.000 gt), νηολογημένα στην ελληνική σημαία, χωρητικότητας 61,8 εκατομμυρίων dwt, το ελληνικό νηολόγιο κατέχει τη 2η θέση στην ΕΕ. Η Ελλάδα παραμένει σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), στη λευκή λίστα μιας σειράς οργανισμών και μετρήσεων, όπως είναι η Λευκή Λίστα STCW του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), η Λευκή Λίστα του Paris MoU και του Tokyo MoU.
Η Ελλάδα περιλαμβάνεται επίσης στον Ποιοτικό Κατάλογο των Ναυτιλιακών Διοικήσεων του Προγράμματος QUALSHIP 21 της Ακτοφυλακής των ΗΠΑ (USCG), ενώ συγκαταλέγεται μεταξύ των Κρατών Σημαίας με τις καλύτερες επιδόσεις και με θετικούς δείκτες σε όλες τις κατηγορίες του πίνακα επιδόσεων Κρατών Σημαίας (π.χ. επικύρωση συμβάσεων του ΙΜΟ, διαδικασίες ελέγχου πλοίων από το Κράτος Λιμένα κ.λπ.), που δημοσιεύεται από το Διεθνές Ναυτικό Επιμελητήριο (ICS).
Στις λίστες του 2022 (αφορούν ελέγχους που ολοκληρώθηκαν το 2021) περιλήφθηκαν συνολικά 68 σημαίες με 40 εξ αυτών να είναι στη λευκή λίστα, 21 στη γκρίζα λίστα και επτά στη μαύρη λίστα.
Στις λίστες του 2021, που καλύπτουν δεδομένα του 2020, περιλαμβάνονταν 70 σημαίες εκ των οποίων 39 ήταν στη λευκή λίστα, 22 στη γκρίζα λίστα και εννέα στη μαύρη λίστα.
Η Δανία διατήρησε την πρωτιά στη λευκή λίστα, ενώ η Εσθονία ήταν το μόνο νηολόγιο που ανέβηκε από τη γκρίζα λίστα στη λευκή λίστα.
Τόσο η Αίγυπτος όσο και η Αλγερία έπεσαν από τη γκρίζα λίστα στη μαύρη λίστα, ενώ η Σιέρα Λεόνε, η Μπελίζ και η Τανζανία κατάφεραν να βελτιώσουν τις θέσεις τους ανεβαίνοντας από την μαύρη στη γκρίζα λίστα.
Οι σημαίες της λευκής λίστα που παρουσίασαν σημαντική βελτίωση είναι της Ιαπωνίας, η οποία μετακινήθηκε από τη 10η στην Πέμπτη θέση, και η Τουρκία, η οποία βελτιώθηκε στη 16η θέση πέρυσι για να ανέλθει στην όγδοη. Μεγάλες πτώσεις κατέγραψε η σημαία του Ηνωμένου Βασίλειου η οποία έπεσε από τη 13η θέση στη 19η, ενώ και σημαία της Γερμανίας έπεσε ακόμη από τη 15η στην 32η!
Την πρώτη δεκάδα της λευκής λίστας αποτελούν οι σημαίες της Δανίας, Ολλανδίας, Νορβηγίας, Μπαχάμες, Ιαπωνίας, Ελλάδας, Βερμούδων, Τουρκίας, Σιγκαπούρης και Ιταλίας..
Latest News
IBIA: Ξεκάθαρος στόχος η απαλλαγή απο τις εκπομπές άνθρακα
Οι καιροί της πράσινης μετάβασης, δεν είναι μόνο πολύπλοκοι, προκλητικοί και συχνά απογοητευτικοί αλλά και ελπιδοφόροι και φιλόδοξοι, τόνισε ο πρόεδρος του IBIA
Σε εξαγορά εταιρείας που ελέγχει 18 τάνκερ προχώρησε ο Όμιλος Αγγελικούση
Πώς ο όμιλος Αγγελικούση θα αξιοποιήσει τη νέα επενδυτική κίνηση - Πότε θα ολοκληρωθεί το deal
Νέοι παίκτες εισέρχονται στη ναυτιλία - Πολύ λίγοι οι «μεγάλοι»
Τι είδε ο οίκος Xclusiv για την πορεία στη ναυτιλία του κλάδου δεξαμενοπλοίων και πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου
Τέλος στα «γέρικα σκαριά» στις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές
Πρόγραμμα χρηματοδότησης για την ακτοπλοία ωστε να αντικατασταθούν τα πλοία στις άγονες γραμμές, στοχεύει το υπουργείο Ναυτιλίας
Cosco – PCT: Yποτροφίες ύψους 2.500 ευρώ σε 4 πρωτοετείς φοιτήτριες στο Πέραμα
Η απονομή των υποτροφιών πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 2 Νοεμβρίου σε εορταστική εκδήλωση την οποία διοργάνωσε η PCT/COSCO
ΟΛΘ: Απορρίφθηκε από την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων η προσφυγή της Goldair
H Goldair έχει δικαίωμα δέκα ημερών να προσφύγει στο ΣτΕ για τον ΟΛΘ
Εκλογές ΗΠΑ: Ανησυχία για τα «εμπόδια που σηκώνονται στα σύνορα»
Με βάση το τι υπόσχονται οι δύο μονομάχοι η ναυτιλία αναμένεται να επηρεαστεί από οποιοδήποτε αποτέλεσμα, αλλού θετικά και αλλού αρνητικά
Τραυλού: Οι Έλληνες εφοπλιστές είναι διαχρονικά κοντά στα Σώματα Ασφαλείας
Η κ. Τραυλού παρέστη σε εκδήλωση κατά την οποία ο Μ. Χρυσοχοΐδη, τίμησε την ΕΕΕ για την δωρεά εξοπλισμού στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής
Ο ΟΛΠ παρουσίασε καθαρά κέρδη πάνω από 70 εκατ. ευρώ στο εννιάμηνο
Αύξηση διακίνησης έναντι του 2023 καταγράφηκε στους περισσότερες λειτουργικούς τομείς του ΟΛΠ το γ' τρίμηνο
Νέες εκδόσεις από το Ίδρυμα Ευγενίδου για τους σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού
Το Ίδρυμα Ευγενίδου προχώρησε φέτος στη συγγραφή και έκδοση 5 νέων τίτλων και 6 επικαιροποιημένων για τους σπουδαστές και τις σπουδάστριες των ΑΕΝ.