Από τις πλέον ποιοτικές σημαίες του κόσμου είναι η ελληνική σημαία, σύμφωνα με την λίστα που επεξεργάζεται κάθε χρόνο η οργάνωση «Paris MOU», που προχωρεί σε ελέγχους δεκάδες χιλιάδες πλοίων.
Το «Paris MOU» δημοσιεύει στις αρχές Ιουλίου κάθε έτους το αποτέλεσμα των ελέγχων σε πλοία που πραγματοποίησε στη διάρκεια της προηγούμενης τριετίας. Το αποτέλεσμα εκφράζεται ως μια συγκεντρωτική λίστα ποιοτικής κατάταξης των σημαιών που έφεραν τα πλοία που ελέγχθηκαν.
Η λίστα χωρίζεται σε λευκή που περιλαμβάνει τις σημαίες τα πλοία των οποίων υπέστησαν τις λιγότερες παρατηρήσεις (κρατήσεις) μετά από ελέγχους. Η γκρίζα σημαία περιλαμβάνει σημαίες με μία μέτρια επίδοση και η μαύρη λίστα περιλαμβάνει σημαίες με πολύ κακές επιδόσεις. Οι σημαίες που κατατάσσονται στη μαύρη λίστα θεωρούνται υψηλού ή πολύ υψηλού κινδύνου.
Η ελληνική σημαία (το ελληνικό νηολόγιο) βρίσκεται στην έκτη θέση της σχετικής κατάταξης των σημαιών που βρίσκονται στη λευκή λίστα από την έβδομη που ήταν μια χρονιά πριν.
Το ταξίδι ποιότητας της ελληνικής σημαίας, συνεχίζεται με ιδιαίτερη επιτυχία τα τελευταία χρόνια.
Η κατάταξη της ελληνικής σημαίας
Καταλαμβάνοντας την 8η θέση σε όρους χωρητικότητας (dwt), η Ελλάδα είναι ένα από τα σημαντικότερα νηολόγια στον κόσμο και ένα από τα κορυφαία μεταξύ παραδοσιακών ναυτιλιακών χωρών. Με 647 πλοία (άνω των 1.000 gt), νηολογημένα στην ελληνική σημαία, χωρητικότητας 61,8 εκατομμυρίων dwt, το ελληνικό νηολόγιο κατέχει τη 2η θέση στην ΕΕ. Η Ελλάδα παραμένει σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), στη λευκή λίστα μιας σειράς οργανισμών και μετρήσεων, όπως είναι η Λευκή Λίστα STCW του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), η Λευκή Λίστα του Paris MoU και του Tokyo MoU.
Η Ελλάδα περιλαμβάνεται επίσης στον Ποιοτικό Κατάλογο των Ναυτιλιακών Διοικήσεων του Προγράμματος QUALSHIP 21 της Ακτοφυλακής των ΗΠΑ (USCG), ενώ συγκαταλέγεται μεταξύ των Κρατών Σημαίας με τις καλύτερες επιδόσεις και με θετικούς δείκτες σε όλες τις κατηγορίες του πίνακα επιδόσεων Κρατών Σημαίας (π.χ. επικύρωση συμβάσεων του ΙΜΟ, διαδικασίες ελέγχου πλοίων από το Κράτος Λιμένα κ.λπ.), που δημοσιεύεται από το Διεθνές Ναυτικό Επιμελητήριο (ICS).
Στις λίστες του 2022 (αφορούν ελέγχους που ολοκληρώθηκαν το 2021) περιλήφθηκαν συνολικά 68 σημαίες με 40 εξ αυτών να είναι στη λευκή λίστα, 21 στη γκρίζα λίστα και επτά στη μαύρη λίστα.
Στις λίστες του 2021, που καλύπτουν δεδομένα του 2020, περιλαμβάνονταν 70 σημαίες εκ των οποίων 39 ήταν στη λευκή λίστα, 22 στη γκρίζα λίστα και εννέα στη μαύρη λίστα.
Η Δανία διατήρησε την πρωτιά στη λευκή λίστα, ενώ η Εσθονία ήταν το μόνο νηολόγιο που ανέβηκε από τη γκρίζα λίστα στη λευκή λίστα.
Τόσο η Αίγυπτος όσο και η Αλγερία έπεσαν από τη γκρίζα λίστα στη μαύρη λίστα, ενώ η Σιέρα Λεόνε, η Μπελίζ και η Τανζανία κατάφεραν να βελτιώσουν τις θέσεις τους ανεβαίνοντας από την μαύρη στη γκρίζα λίστα.
Οι σημαίες της λευκής λίστα που παρουσίασαν σημαντική βελτίωση είναι της Ιαπωνίας, η οποία μετακινήθηκε από τη 10η στην Πέμπτη θέση, και η Τουρκία, η οποία βελτιώθηκε στη 16η θέση πέρυσι για να ανέλθει στην όγδοη. Μεγάλες πτώσεις κατέγραψε η σημαία του Ηνωμένου Βασίλειου η οποία έπεσε από τη 13η θέση στη 19η, ενώ και σημαία της Γερμανίας έπεσε ακόμη από τη 15η στην 32η!
Την πρώτη δεκάδα της λευκής λίστας αποτελούν οι σημαίες της Δανίας, Ολλανδίας, Νορβηγίας, Μπαχάμες, Ιαπωνίας, Ελλάδας, Βερμούδων, Τουρκίας, Σιγκαπούρης και Ιταλίας..
Latest News
Capital Group - FORCE Technology: Στη Χίο ο πρώτος στην Ευρώπη προσομοιωτής γέφυρας πλοίου XR
Ο προσομοιωτής θα φιλοξενηθεί στο υπερσύγχρονο εκπαιδευτικό κέντρο της Capital Group, στο λιμάνι της Χίου
ΟΛΘ: Στο Υπερταμείο από το ΤΑΙΠΕΔ «πέρασε» το ποσοστό 7,27%
Το ποσοστό 7,27% επί του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ που ελέγχεται εμμέσως από το Ελληνικό Δημόσιο δεν μεταβάλλεται
«Παζάρι» Στυλιανίδη – ακτοπλόων για τις αυξήσεις στα εισιτήρια - Ο λογαριασμός…
Για το «ψαλίδι» στις αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια το υπουργείο Ναυτιλίας θα ανεβάσει τα ναύλα για τις άγονες γραμμές
«H διώρυγα είναι και θα παραμείνει δική μας» - Η απάντηση του Παναμά στον Τραμπ
Άμεση ήταν η αντίδραση του προέδρου του Παναμά στις εξαγγελίες Τραμπ
Ερχεται «λαίλαπα» στην ακτοπλοΐα - Οι αυξήσεις στα εισιτήρια και το αγκάθι του κόστους
Ποιες λύσεις προτείνουν οι ακτοπλόοι για να μετριασθούν οι αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Με 584 νέα πλοία ο παγκόσμιος στόλος απαντά το 2025 στη γεωπολιτική αβεβαιότητα
Ο παγκόσμιος στόλος μεγαλώνει με 541 πλοία χύδην ξηρού φορτίου και 43 δεξαμενόπλοια, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Intermodal
Στην αντεπίθεση ο Σαββίδης – Αγόρασε μετοχές του ΟΛΘ στα 28,8 ευρώ
Συνέχισε τις αγορές μετοχών του ΟΛΘ η Belterra συμφερόντων της οικογένειας Σαββίδη – Πως αποκωδικοποιούν αναλυτές τη νέα κίνηση στην δημόσια προσφορά των Dreyfus
Πώς θα μπει φρένο στις αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Η σύσκεψη στο Μαξίμου και οι 3 προτάσεις
Τι συζητήθηκε στη σύσκεψη στο Μαξίμου για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πώς τα νέα καύσιμα επηρεάζουν το κόστος
Δεξαμενόπλοιο υπό αμερικανικές κυρώσεις εκφόρτωσε πετρέλαιο σε κινεζικό λιμάνι
Το Mermar ήταν μεταξύ των 183 πλοίων που τέθηκαν υπό αμερικανικές κυρώσεις από την κυβέρνηση Μπάιντεν πριν από λίγες ημέρες
Νέος Πρόεδρος στο Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος ο Γιώργος Αλεξανδράτος
Nέο πρόεδρο εξέλεξε το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος - Το μήνυμα που έστειλε