![Eλληνική σημαία: Το ταξίδι ποιότητας συνεχίζεται](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/06/thalassa-768x557-1.jpg)
Από τις πλέον ποιοτικές σημαίες του κόσμου είναι η ελληνική σημαία, σύμφωνα με την λίστα που επεξεργάζεται κάθε χρόνο η οργάνωση «Paris MOU», που προχωρεί σε ελέγχους δεκάδες χιλιάδες πλοίων.
Το «Paris MOU» δημοσιεύει στις αρχές Ιουλίου κάθε έτους το αποτέλεσμα των ελέγχων σε πλοία που πραγματοποίησε στη διάρκεια της προηγούμενης τριετίας. Το αποτέλεσμα εκφράζεται ως μια συγκεντρωτική λίστα ποιοτικής κατάταξης των σημαιών που έφεραν τα πλοία που ελέγχθηκαν.
Η λίστα χωρίζεται σε λευκή που περιλαμβάνει τις σημαίες τα πλοία των οποίων υπέστησαν τις λιγότερες παρατηρήσεις (κρατήσεις) μετά από ελέγχους. Η γκρίζα σημαία περιλαμβάνει σημαίες με μία μέτρια επίδοση και η μαύρη λίστα περιλαμβάνει σημαίες με πολύ κακές επιδόσεις. Οι σημαίες που κατατάσσονται στη μαύρη λίστα θεωρούνται υψηλού ή πολύ υψηλού κινδύνου.
Η ελληνική σημαία (το ελληνικό νηολόγιο) βρίσκεται στην έκτη θέση της σχετικής κατάταξης των σημαιών που βρίσκονται στη λευκή λίστα από την έβδομη που ήταν μια χρονιά πριν.
Το ταξίδι ποιότητας της ελληνικής σημαίας, συνεχίζεται με ιδιαίτερη επιτυχία τα τελευταία χρόνια.
Η κατάταξη της ελληνικής σημαίας
Καταλαμβάνοντας την 8η θέση σε όρους χωρητικότητας (dwt), η Ελλάδα είναι ένα από τα σημαντικότερα νηολόγια στον κόσμο και ένα από τα κορυφαία μεταξύ παραδοσιακών ναυτιλιακών χωρών. Με 647 πλοία (άνω των 1.000 gt), νηολογημένα στην ελληνική σημαία, χωρητικότητας 61,8 εκατομμυρίων dwt, το ελληνικό νηολόγιο κατέχει τη 2η θέση στην ΕΕ. Η Ελλάδα παραμένει σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), στη λευκή λίστα μιας σειράς οργανισμών και μετρήσεων, όπως είναι η Λευκή Λίστα STCW του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), η Λευκή Λίστα του Paris MoU και του Tokyo MoU.
Η Ελλάδα περιλαμβάνεται επίσης στον Ποιοτικό Κατάλογο των Ναυτιλιακών Διοικήσεων του Προγράμματος QUALSHIP 21 της Ακτοφυλακής των ΗΠΑ (USCG), ενώ συγκαταλέγεται μεταξύ των Κρατών Σημαίας με τις καλύτερες επιδόσεις και με θετικούς δείκτες σε όλες τις κατηγορίες του πίνακα επιδόσεων Κρατών Σημαίας (π.χ. επικύρωση συμβάσεων του ΙΜΟ, διαδικασίες ελέγχου πλοίων από το Κράτος Λιμένα κ.λπ.), που δημοσιεύεται από το Διεθνές Ναυτικό Επιμελητήριο (ICS).
Στις λίστες του 2022 (αφορούν ελέγχους που ολοκληρώθηκαν το 2021) περιλήφθηκαν συνολικά 68 σημαίες με 40 εξ αυτών να είναι στη λευκή λίστα, 21 στη γκρίζα λίστα και επτά στη μαύρη λίστα.
Στις λίστες του 2021, που καλύπτουν δεδομένα του 2020, περιλαμβάνονταν 70 σημαίες εκ των οποίων 39 ήταν στη λευκή λίστα, 22 στη γκρίζα λίστα και εννέα στη μαύρη λίστα.
Η Δανία διατήρησε την πρωτιά στη λευκή λίστα, ενώ η Εσθονία ήταν το μόνο νηολόγιο που ανέβηκε από τη γκρίζα λίστα στη λευκή λίστα.
Τόσο η Αίγυπτος όσο και η Αλγερία έπεσαν από τη γκρίζα λίστα στη μαύρη λίστα, ενώ η Σιέρα Λεόνε, η Μπελίζ και η Τανζανία κατάφεραν να βελτιώσουν τις θέσεις τους ανεβαίνοντας από την μαύρη στη γκρίζα λίστα.
Οι σημαίες της λευκής λίστα που παρουσίασαν σημαντική βελτίωση είναι της Ιαπωνίας, η οποία μετακινήθηκε από τη 10η στην Πέμπτη θέση, και η Τουρκία, η οποία βελτιώθηκε στη 16η θέση πέρυσι για να ανέλθει στην όγδοη. Μεγάλες πτώσεις κατέγραψε η σημαία του Ηνωμένου Βασίλειου η οποία έπεσε από τη 13η θέση στη 19η, ενώ και σημαία της Γερμανίας έπεσε ακόμη από τη 15η στην 32η!
Την πρώτη δεκάδα της λευκής λίστας αποτελούν οι σημαίες της Δανίας, Ολλανδίας, Νορβηγίας, Μπαχάμες, Ιαπωνίας, Ελλάδας, Βερμούδων, Τουρκίας, Σιγκαπούρης και Ιταλίας..
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023
![ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/ploia-600x338.jpg)
Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο
Τι δείχνουν τα στοιχεία
![Διώρυγα του Παναμά: Σε 6 χρόνια η κατασκευή του γιγάντιου ταμιευτήρα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/panama-canal-g52eeb7b5a_1280-768x432-1-600x338.jpg)
Σε 6 χρόνια το έργο του γιγάντιου ταμιευτήρα στη Διώρυγα του Παναμά
Ο ταμιευτήρας αξίας 1,6 δισ. δολ. θα διασφαλίσει τη διέλευση των πλοίων από τη Διώρυγα του Παναμά