Οι ακυρώσεις πτήσεων, το ενεργειακό κόστος και η έλλειψη εργαζομένων είναι οι τρεις «πονοκέφαλοι» που ταλαιπωρούν τους Έλληνες ξενοδόχους σε μια κατά τα άλλα τουριστική χρόνια που φαίνεται να πλησιάζουμε όλο και πιο κοντά στο στόχο για ένα 2022 καλύτερο σε έσοδα και αφίξεις και από το 2019.
Ο μοναδικός λόγος αυτή τη στιγμή που μπορεί να φρενάρει το εντυπωσιακό ρεύμα «κρατήσεων» που κυριαρχεί σχεδόν «απ΄ άκρου εις άκρον», σε όλη τη χώρα, είναι οι ακυρώσεις πτήσεων, ένα φαινόμενο που πλήττει τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια..
Ήδη κάποιες ακυρώσεις πτήσεων από αεροδρόμια της Δυτικής Ευρώπης έχουν καταγραφεί και σε ορισμένους ελληνικούς προορισμούς ωστόσο το πρόβλημα μέχρις στιγμής είναι υπό έλεγχο.
Σε κάθε περίπτωση εάν δεν υπάρξει κάτι συνταρακτικό η χώρα μας θα ζήσει ένα τουριστικό καλοκαίρι καλύτεροι του 2019 στους περισσότερους προορισμούς, ενώ και τα έσοδα δεν αποκλείεται να ξεπεράσουν εκείνα του 2019.
Οι κρατήσεις και οι αφίξεις
Όπως αναφέρει στον ot.gr η κα Κωνσταντίνα Σβύνου, πρόεδρος του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων και της Ένωσης Ξενοδόχων Κω, αυτό που παρατηρούμε είναι ότι σε πολλούς προορισμούς οι κρατήσεις κινούνται πολύ καλύτερα από το 2019. Επίσης συμπληρώνει παρατηρούμε άνοδο της μέσης δαπάνης ανά ταξίδι σε σύγκριση με το 2019.
Υπενθυμίζει τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος που δείχνουν ότι η μέση δαπάνη ανά ταξίδι το πρώτο τρίμηνο του 2019 ήταν στα 379 ευρώ ενώ φέτος το πρώτο τρίμηνο εκτοξευθεί στα 432,4 ευρώ (προσωρινά στοιχεία). Η τάση αυτή επεκτείνεται και τους επόμενους μήνες σημειώνει η κα. Σβύνου, ωστόσο είναι ακόμη νωρίς να έχουμε οριστικά συμπεράσματα για τα έσοδα.
Την θετική εικόνα όσον αφορά τις τουριστικές αφίξεις επιβεβαιώνει και έρευνα της Mabrian, εταιρείας ερευνών και αναλύσεων για τον τουριστικό τομέα, η οποία συγκρίνει την τουριστική εικόνα των χωρών της Βαλκανικής και τις προοπτικές για την θερινή σεζόν. Όπως εκτιμά γ διαθεσιμότητά αεροπορικών θέσεων για τις Βαλκανικές χώρες ανακάμπτει σταδιακά με την Ελλάδα και τη Ρουμανία να προηγούνται. Στη μέση βρίσκονται η Σερβία και η Κροατία, ενώ το Μαυροβούνιο, η Βουλγαρία και η Κύπρος έχουν χαμηλό επίπεδο ανάκαμψης.
Ειδικότερα η μεταφορική ικανότητα των πτήσεων για Ελλάδα εμφανίζεται στο +11% σε σύγκριση με το 2019 για την περίοδο 1η Ιουνίου με 31 Αυγούστου με την Ρουμανία να ακολουθεί με +6%.
Αντιθέτως η Κροατία είναι -1% η Κύπρος -11% (λόγω Ρώσων) το Μαυροβούνιο -15% και η Βουλγαρία -27%.
Οι τιμές των ξενοδοχείων
Επίσης θετική είναι η εικόνα και για τις τιμές των ξενοδοχείων καθώς Κροατία, Ελλάδα και Βουλγαρία παρουσιάζουν αύξηση στις τιμές σε όλους τους τύπους ξενοδοχειακών κατηγοριών, ενώ η Κύπρος είναι η μόνη χώρα στη λίστα που παρουσιάζει μείωση τιμών σε ξενοδοχεία 3, 4 και 5 αστέρων.
Θα πρέπει ωστόσο να σημειωθεί ότι ειδικά για την Κύπρο η έλλειψη Ρώσων τουριστών για αυτό το καλοκαίρι έχει προκαλέσει πτώση στις τιμές των ξενοδοχείων για αυτόν τον προορισμό. Το ίδιο θέμα μπορεί να επισημανθεί στη Σερβία και το Μαυροβούνιο, καθώς για αυτές τις δύο αγορές η Ρωσία ήταν επίσης η τέταρτη και τρίτη μεγαλύτερη αγορά. Η απουσία Ρώσων επισκεπτών θα μπορούσε επίσης να επηρεάσει τις τιμές των πολυτελών ακινήτων.
Ορισμένα άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία της έρευνας της Mabrian είναι ότι η μέση διάρκεια παραμονής στην Κροατία είναι 8 ημέρες, δηλαδή 30% μικρότερη από τη μέση διαμονή στο Μαυροβούνιο και 18% μικρότερη από την Ελλάδα.
Στην περίπτωση της Ελλάδας, η διάρκεια παραμονής μειώνεται καθώς οι τιμές των ξενοδοχείων έχουν αυξηθεί σε σύγκριση με το 2021 (ειδικά σε ακίνητα 5 αστέρων, που έχουν αυξήσει τις τιμές κατά 10%) και είναι οι υψηλότερες στη νοτιοανατολική Ευρώπη.
Τέλος δύο ακόμη «πονοκέφαλοι» που αντιμετωπίζει ο ξενοδοχειακός τομέας είναι η μεγάλη αύξηση του λειτουργικού κόστους, αύξηση που ψαλιδίζει τα κέρδη των μονάδων και η έλλειψη προσωπικού.
Όπως αναφέρουν ξενοδοχειακοί παράγοντες η έλλειψη προσωπικού έχει αυξήσει κοντά στο 20% το εργασιακό κόστος καθώς κινήθηκαν ανοδικά οι αμοιβές των εργαζομένων ενώ και πάλι πολλές μονάδες δεν καλύπτουν όλες τις θέσεις με αποτέλεσμα να μειώνουν το επίπεδο των υπηρεσιών. Για παράδειγμα τα εστιατόρια λειτουργούν λιγότερες ώρες κάποια μπαρ δεν λειτουργούν καθόλου κ.λ.π.
Latest News
Σε Μύκονο και Κάρπαθο οι επόμενες «στάσεις» της Hilton - Το σχέδιο επέκτασης
Οι νέες συμφωνίες franchise σε Ελλάδα, Πορτογαλία και Κροατία υπογραμμίζουν τη δέσμευση της Hilton για περαιτέρω ανάπτυξη στην Ευρωπαϊκή αγορά των resorts.
Έρχονται αυστηρές προδιαγραφές για τα Airbnb - Η ρύθμιση «κλειδί» και η ανατροπή στις μισθώσεις
Οι παρεμβάσεις του σχεδίου νόμου αφορούν στα καταλύματα τύπου Airbnb και όχι τους κοινόχρηστους χώρους
Αντιδρούν οι ξενοδόχοι στο ενδεχόμενο αύξησης στα τέλη παρεπιδημούντων
Οι ξενοδόχοι υπενθυμίζουν σε όλους πως η τουριστική βιομηχανία αποτελεί έναν από τους βασικότερους πυλώνες της οικονομίας της Αττικής
«Κλείδωσε» το ρεκόρ στον τουρισμό - Πόσοι ήρθαν τον Σεπτέμβριο, πόσες ημέρες έμειναν [γραφήματα]
Ο τουρισμός συνεχίζει την εντυπωσιακή του πορεία - Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία του κρατικού προϋπολογισμού για το 2025
Καταγγελία στην Κομισιόν για τα μέτρα θηλιά στο Airbnb
Οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους στις ισπανικές αρχές για τα Airbnb
Η ακρίβεια «πλήγωσε» Μύκονο και Σαντορίνη - Απώλειες για καταλύματα και εστίαση
Σαντορίνη και Μύκονος κατέγραψαν απώλειες στον τουρισμό τους καλοκαιρινούς μήνες - Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία
Το mega project των 800 εκατ. του Μπορίσοφ στην Ελούντα – To deal με τον Ralph Lauren
Πώς θα χρηματοδοτηθεί η τουριστική επένδυση του Elounda Hills του επιχειρηματία – Η προπώληση κατοικιών και η συνεργασία με εταιρεία του Ralph Lauren
Πάνω από 100 επενδυτές ψάχνουν ξενοδοχεία στην Αθήνα - Πώς ενισχύεται ο τουρισμός
Ο τουρισμός ενισχύεται με νέα ξενοδοχεία απο Wyndham - Ενδιαφέρον απο Highgate για την ελληνική αγορά - Η αξία του τοπικού management
Πού θα επενδύσει σε νέα ξενοδοχεία ο όμιλος Μήτση - Τι «βαθμό» πήρε το 2023
Ο Όμιλος Μήτση συνεχίζει να αναπτύσσεται στον ελληνικό τουρισμό - Τι λέει ο CEO της εταιρείας, Κώστας Μήτσης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα