Η ώρα που η βρετανική κυβέρνηση φοβόταν και πάλεψε, δίχως αποτέλεσμα, για να αποφύγει έφτασε: την ερχόμενη εβδομάδα τα συνδικάτα των εργαζομένων στο εθνικό δίκτυο σιδηροδρόμων ξεκινά την μεγαλύτερη απεργία που έχει καταγραφεί στον κλάδο εδώ και τουλάχιστον έναν αιώνα, γεγονός που θα προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στο κοινό, στην αγορά και στην οικονομία συνολικά.
Το εθνικό συνδικάτο είχε ξεκινήσει εδώ και ένα δίμηνο μια ειδική εκλογική διαδικασία βάσει της οποίας οι τουλάχιστον 50.000 εργαζόμενοι της θα αποφάσιζαν επί της πρότασης για συνεχόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις κατά της απόφασης της Network Rail να προχωρήσει σε απολύσεις, στο πλαίσιο του προγράμματος αναδιάρθρωσης και μείωσης του κόστους που έχει δρομολογήσει.
Οι εργαζόμενοι συμφώνησαν, ζητώντας όχι μόνο την ακύρωση των απολύσεων, αλλά επιπλέον αυξήσεις δεδομένης της εκτίναξης του κόστους ζωής, αλλά και βελτίωση των όρων εργασίας. Έτσι, οι κινητοποιήσεις ξεκινούν από την Τρίτη με ένα πρώτο… προειδοποιητικό γύρο τριών 24ωρων απεργιών, στις 21, 23 και 25 Ιουνίου, που θα αφορά και τις 13 εταιρείες τρένων της χώρας, γεγονός που αναμένεται να προκαλέσει πολύ σοβαρά προβλήματα στις μεταφορές και τον ανεφοδιασμό της αγοράς, ακόμη και με τρόφιμα.
Κατά τη διάρκεια της απεργίας θα πραγματοποιηθούν ελάχιστα δρομολόγια σε όλη τη χώρα, ενώ ειδικά την Τρίτη στην 24ωρη απεργία θα συμμετέχει και το μετρό του Λονδίνου.
Ταλαιπωρία και προβλήματα
Σημειωτέον δε, πως η απεργία στα τρένα θα έρθει να προστεθεί στο χάος που επικρατεί ήδη στα βρετανικά αεροδρόμια και κυρίως τα πλέον κεντρικά, όπως το Χίθροου του Λονδίνου, με αποτέλεσμα να υπάρχουν τεράστιες καθυστερήσεις ή και ακυρώσεις στις πτήσεις, με αποτέλεσμα την ταλαιπωρία του κοινού.
Σχολιάζοντας τις απεργίες, ο Βρετανός υπουργός Μεταφορών, Γκραν Σαπς εμφανίστηκε ιδιαίτερα επιθετικός, κάνοντας λόγο για ένα «τεράστιο λάθος» που «θα τιμωρήσει εκατομμύρια αθώων» που θα ταλαιπωρηθούν.
Από την άλλη πλευρά τα κόμματα της αντιπολίτευσης και κυρίως οι Εργατικοί έστρεψαν τα βέλη τους κατά της κυβέρνησης, για την αποτυχία της να καταφέρει να βρει λύση ανάμεσα στους εργοδότες και τους εργαζόμενους, ενώ ζήτησε να κληθούν στο τραπέζι των συνομιλιών όλα τα κόμματα προκειμένου να βοηθήσουν στην εξεύρεση λύσης… έστω και την ύστατη ώρα.
Το πρόβλημα, εξάλλου, είναι πως τα συνδικάτα ξεκαθαρίζουν πως οι κινητοποιήσεις της ερχόμενης εβδομάδας θα είναι μόλις η αρχή και πως θα ακολουθήσουν και άλλες απεργίες καθ’ όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού και όχι μόνο, οι οποίες θα έρθουν να εντείνουν τα προβλήματα που ήδη υπάρχουν στην εφοδιαστική αλυσίδα του εμπορίου.
Το “καλοκαίρι της δυσαρέσκειας”
Δεν είναι τυχαίο πως αναλυτές φοβούνται την αναβίωση, εν μέσω καλοκαιρινής περιόδου, του λεγόμενου «χειμώνα της δυσαρέσκειας», το 1978, όταν οι μεγάλες απεργιακές κινητοποιήσεις είχαν «γονάτισει» την βρετανική οικονομία.
Πραγματικά, σε δηλώσεις του στο Sky News ο γενικός γραμματέας του RMT Union, Μικ Λυντς επεσήμανε πως η δράση των εργαζομένων στα τρένα θα αφυπνίσει και άλλα συνδικάτα σε ένα διάστημα που η κάθετη αύξηση του κόστους ζωής έχει φέρει σε απόγνωση τα νοικοκυριά. Κάτι που φάνηκε και από την μεγάλη διαδήλωση που διοργανώθηκε χθες, Σάββατο, στο Λονδίνο με την συμμετοχή χιλιάδων πολιτών κάθε ηλικίας και πολιτικής κατεύθυνσης, με συνθήματα κατά της ακρίβειας.
«Νομίζω πως πολλά ακόμη συνδικάτα θα αρχίσουν να αντιδρούν σε όλη τη χώρα, γιατί ο κόσμος πολύ απλά δεν αντέχει άλλο. Δεν θέλουμε να διαταράξουμε τη ζωή των ανθρώπων. Θέλουμε μια λύση στη διαμάχη και την κρίση που αντιμετωπίζουν τα μέλη μας» εξήγησε, κάνοντας λόγο για τη δυσβάστακτη άνοδο στο κόστος ζωής που πλέον δημιουργεί σοβαρό πρόβλημα διαβίωσης στους πολίτες.
Latest News
ΑΧΙΑ: Ισχυρά τα αποτελέσματα της Eurobank, εφικτοί οι στόχοι του 2024
Η Eurobank ανέφερε προσαρμοσμένο RoTE στο 19,2%, ξεπερνώντας την εκτίμηση της ΑΧΙΑ - Στα 414 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη
Μετά τις ΗΠΑ, η Shein κατακτά και την Ευρώπη - «Απογειώθηκαν» τα έσοδα
Η Shein έχει αναπτυχθεί ραγδαία στις ΗΠΑ, την Ευρώπη και το Ηνωμένο Βασίλειο και ετοιμάζεται για την αρχική δημόσια προσφορά στο Λονδίνο
Αμερικανικές εταιρείες εγκαταλείπουν την Κίνα για να αποφύγουν τους δασμούς Τραμπ
Αρκετές είναι οι αμερικανικές εταιρείες που μειώνουν την παραγωγή τους στην Κίνα για να αποφύγουν τους δασμούς του Τραμπ
Σχέδιο-μαμούθ της Κίνας για την ανάπτυξη της οικονομίας του πάγου και του χιονιού
Η Κίνα έχει αποφασίσει να εμπλέξει 300 εκατ. ανθρώπους στα χειμερινά σπορ - στόχος που επιτεύχθηκε πριν από τους Χειμερινούς Ολυμπιακούς του Πεκίνου
Σήμερα το πολυαναμενόμενο πακέτο κινήτρων της Κίνας - Πώς θα βγει από την κρίση ακινήτων
Οι αρχές στην Κίνα έχουν εντείνει τις ανακοινώσεις κινήτρων από τα τέλη Σεπτεμβρίου, πυροδοτώντας ένα ράλι μετοχών.
«Δεν μπορεί να με απολύσει και δεν παραιτούμαι!»: Το νέο κεφάλαιο στις σχέσεις Πάουελ - Τραμπ
Ο Πάουελ ήταν κατηγορηματικός, τονίζοντας ότι δεν πρόκειται να παραιτηθεί ακόμα κι αν του ζητηθεί από τον Τραμπ
Απολύσεις και μειώσεις μισθών ανακοίνωσε η Nissan
Η Nissan θα μειώσει την παραγωγική ικανότητα κατά 20% και τα στελέχη θα δεχτούν περικοπές μισθών.
«Ωρολογιακή βόμβα» τα (επανα)ρυθμισμένα εμπορικά δάνεια ακινήτων των τραπεζών
Οι τράπεζες φαινόταν σε πολλές περιπτώσεις να προσφέρουν ρυθμίσεις σε δανειολήπτες ακινήτων με μοναδικό σκοπό την αναβολή της διαγραφής, προειδοποιεί η Fed
Πώς ετοιμάζεται η Κίνα για δασμούς Τραμπ
Η Κίνα προετοιμάζεται για αύξηση δασμών μετά την εκλογή Τραμπ εντείνοντας τις εξαγωγές και εξαγγέλοντας δημοσιονομικά μέτρα τόνωσης
Ο διεσεκατομμυριούχος που έβαλε πλώρη για το υπουργείο Οικονομικών του Τραμπ - Και τι δεν κάνει
Ο δισεκατομμυριούχος είχε χρηματίσει σύμβουλος του Ντόναλντ Τραμπ στην προηγούμενη κυβέρνηση του