Μια επένδυση ύψους 200 εκατ. δολαρίων θα δρομολογήσουν από κοινού η ευρωπαϊκή εταιρεία αεροναυπηγικής Airbus και η αυστραλιανή αεροπορική εταιρεία Qantas Airways με στόχο την επιτάχυνση της ανάπτυξης βιώσιμων καυσίμων (SAF) στον αεροπορικό κλάδο της χώρας, στο πλαίσιο της συλλογικής προσπάθειας για την επίτευξη των πράσινων στόχων που έχει θέσει η Αυστραλία για την μείωση των ρύπων.

Η ανακοίνωση έγινε σήμερα, στο περιθώριο της ετήσιας συνάντησης της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ) που διεξάγεται στην Ντόχα.

Η ίδια η Qantas έχει θέσει ως στόχο την αύξηση της χρήσης βιώσιμων καυσίμων έως και στο 10% μέχρι το 2030. Επίσης, έχει ήδη στενή συνεργασία με την Airbus δεδομένου πως μόλις πρόσφατα κατέθεσε μια μεγάλη παραγγελία για νέα αεροσκάφη, αξίας πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Να αποκτήσει SAF η Αυστραλία 

«Το πρόβλημα είναι πως δεν υπάρχει κλάδος βιώσιμων καυσίμων για τον αεροπορικό κλάδο στην Αυστραλία και εμείς θέλουμε να έχουμε τη δυνατότητα να αγοράσουμε σε μεγάλη κλίμακα» εξήγησε ο διευθύνων σύμβουλος της Qantas, Άλαν Τζόις.

Από την πλευρά του ο επικεφαλής της Airbus, Γκιγιόμ Φορί, υποστήριξε πως η συμφωνία με την Qantas είναι «μοναδική», δεδομένης της τεράστιας παραγγελίας που έχει καταθέσει για νέα αεροσκάφη η αεροπορική εταιρεία, αλλά και της γεωγραφικής απομόνωσης της Αυστραλίας.

Η χρηματοδότηση για το νέο project θα μοιραστεί σχεδόν ισόποσα μεταξύ των δύο ομίλων, αν και μικρή συμμετοχή στο project θα έχει και η εταιρεία κατασκευής μηχανών Pratt & Whitney του ομίλου της Raytheon Technologies.

Η συνεργασία τους θα έχει πενταετή διάρκεια, αν και υπάρχει στους όρους η δυνατότητα παράτασης της.

Η Qantas ελπίζει, εξάλλου, ότι στην όλη προσπάθεια για την ανάπτυξη βιομηχανίας παραγωγής SAF θα ενδιαφερθεί να συμμετάσχει και η αυστραλιανή κυβέρνηση.

Οι ρύποι από τις αεροπορικές μεταφορές συμβάλλουν στο φαινόμενο του θερμοκηπίου, οπότε γίνεται ήδη προσπάθεια για την στροφή των εταιρειών στην χρήση βιώσιμων καυσίμων. Η παγκόσμια αεροπορική βιομηχανία έχει θέσει σαν στόχο να φτάσει σε μηδενικό αποτύπωμα στις εκπομπές ρύπων μέχρι το 2050 και για το σκοπό αυτό βασίζεται στην αύξηση της χρήσης SAF από τα μόλις 100 εκατ. λίτρα ετησίως το 2021 τουλάχιστον στα 449 δισ. λίτρα ετησίως μέσα στις επόμενες τρεις δεκαετίες. Πρόκειται, πάντως, για έναν πολύ δαπανηρό στόχο, που θα είναι δύσκολο να επιτευχθεί.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Υπεράκτια αιολικά: Ποιες περιοχές θέτει εκτός το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Green |

Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ

Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα