«Δεν θα είχε προηγούμενο αν δεν υπήρχε ο πόλεμος αυτό που θα συνέβαινε με τα mega yacht στις ελληνικές θάλασσες, το 2022. Εκεί που η χρονιά πήγαινε πάρα πολύ καλά ο πόλεμος στην Ουκρανία, και κυρίως η συνέχισή του έχει φρενάρει τόσο τις κρατήσεις όσο και τις πωλήσεις».
Αυτό αναφέρει στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Θαλάσσιου Τουρισμού Μιχάλης Σκουλικίδης, επισημαίνοντας πως και πάλι αναμένεται ότι η αγορά των κρατήσεων θα κινηθεί πολύ πάνω και από το 2019 που ήταν χρονιά ρεκόρ… Οπως σημειώνει ο κ. Σκουλικίδης, οι άνθρωποι που επιλέγουν mega yacht είναι υψηλών εισοδημάτων αλλά δεν παύουν να επηρεάζονται από καταστάσεις που «μυρίζουν» συγκρούσεις. Γίνονται πιο επιφυλακτικοί, λέει.
Ο πόλεμος στην Ουκρανία
Σε μια ανάλογη τοποθέτηση προέβη πρόσφατα και ο πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού (ΕΠΕΣΤ) Αντώνης Στελλιάτος, που σημείωσε ότι «προσδοκούμε σε μια χρονιά που δεν θα έχει προηγούμενο» αλλά συμπλήρωσε ότι ο κλάδος του γιότιγκ επηρεάστηκε από τον πόλεμο στην Ουκρανία. Είναι γεγονός, όπως αναφέρει ο κ. Σκουλικίδης, ότι λόγω του πολέμου έχουν ακυρωθεί όλα τα ναυλοσύμφωνα Ρώσων και Ουκρανών και την ίδια στιγμή υπήρξαν κάποιες ακυρώσεις από Αμερικανούς ναυλωτές.
Οι περισσότεροι πελάτες μας είναι Αμερικανοί λέει ο κ. Σκουλικίδης και αυτοί είναι που διατηρούν μια επιφυλακτικότητα μετά την έναρξη των πολεμικών επιχειρήσεων. Οι Αμερικανοί εξηγεί ή δεν έχουν ή δεν έρχονται με τα δικά τους σκάφη στη Μεσόγειο, σε αντίθεση με τους Έλληνες ή τους Ευρωπαίους με υψηλά εισοδήματα που χρησιμοποιήσουν τα δικά τους σκάφη για τις διακοπές τους.
Ασφαλής λύση διακοπών σε καιρό πανδημίας
Πάντως δεδομένου ότι το γιότινγκ αποτελεί την ασφαλέστερη λύση διακοπών σε καιρό πανδημίας, καθώς υπάρχει η δυνατότητα του απόλυτου ελέγχου τόσο του σκάφους όσο και των πληρωμάτων αλλά και των ταξιδιωτών, καταγράφεται έντονη ζήτηση για κρατήσεις.
Ενισχυτικά στην επιλογή των διακοπών με σκάφος λειτουργεί και το επίπεδο των τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών που προσφέρει ένα mega yacht, που είναι συνήθως καλύτερες από αυτές της στεριάς. Για τον λόγο αυτό πολλά είναι τα υψηλόβαθμα στελέχη επιχειρήσεων που συνδυάζουν διακοπές και εργασία εξ αποστάσεως. Δεν είναι τυχαίο ότι έχει εφευρεθεί και ένα νέος όρος, το Bleasure, που είναι ένας συνδυασμός της έννοιας «business» και «pleasure» (δουλειά και ευχαρίστηση, διακοπές).
Μεγαλύτερη διάρκεια
Μια ακόμη τάση που ενισχύθηκε λόγω της πανδημίας είναι η μείωση του αριθμού των ταξιδιών. Σε αντίθεση με το παρελθόν μετά την εμφάνιση της πανδημίας ο κόσμος προκειμένου να εκτίθεται λιγότερο στον κίνδυνο του κορωνοϊού προτιμά να κάνει λιγότερα ταξίδια, μεγαλύτερης όμως χρονικής διάρκειας. Αυτό εκφράζεται και στην εικόνα των ναυλώσεων, καθώς η μέση ναύλωση ενός σκάφους έχει αυξηθεί από τις 7 στις 11 ημέρες.
Η Ελλάδα δικαίως θεωρείται ο παράδεισος του yachting από όλον τον κόσμο, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Ελληνικού Συνδέσμου Θαλασσίου Τουρισμού. Ο κ. Σκουλικίδης εκτιμά ότι η χώρα μας δεν έχει καρπωθεί όλα τα οφέλη που θα μπορούσε από μία μεγάλη ανάπτυξη του γιότινγκ και για αυτό επαναφέρει την παλαιότερη πρότασή του για τη δημιουργία εθνικής επιτροπής, η οποία θα μελετά τα θέματα του κλάδου και θα βοηθά την Πολιτεία στη χάραξη μια εθνικής στρατηγικής σε ένα κλάδο που μπορεί να προσφέρει πολύ περισσότερα στην εθνική οικονομία και την απασχόληση.
Latest News
Έρχονται αυξήσεις στα ναυτιλιακά κόστη το 2025 - Οι κοινοτικοί κανονισμοί για περιβαλλοντικούς ρύπους
Οι κανονισμοί στοχεύουν στη μείωση της έντασης άνθρακα των καυσίμων που χρησιμοποιούνται στη ναυτιλία
Πρώτες η Ελλάδα και η Ιταλία στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat - Η σύγκριση του 2023 με το 2022 και ο αριθμός των επιβατών στις θαλάσσιες μεταφορές
Απογοητεύουν τα κέρδη των πλοίων ξηρού χύδην φορτίου
Κάτω από το ψυχολογικό όριο των 1.000 μονάδων ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς, ο Baltic Dry Index BDI
Με δυναμικές επιδόσεις κλείνει το 2024 η Μαρίνα Πόρτο Χέλι - Οι προοπτικές για το μέλλον
Με μέσο ποσοστό πληρότητας 75,42% κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου, η πληρότητα στη Μαρίνα Πόρτο Χέλι έφτασε 89% τον Ιούλιο και 100% τον Αύγουστο
Έρχεται γρήγορο wifi στα πλοία της Attica
Στόχος της Attica Group είναι η διαρκής εξέλιξη της εμπειρίας ταξιδιού, μέσα από την παροχή σύγχρονων και αξιόπιστων υπηρεσιών
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το υδατοδρόμιο Ναυπλίου
Το ΚΑΣ έδωσε πράσινο φως - Η «σκυτάλη» περνάει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου για το υδατοδρόμιο στο Ναύπλιο
Μπαίνει στα σκαριά το νέο λιμάνι της Σαντορίνης
Κατατέθηκε η σχετική τροπολογία - Τι προβλέπεται για το λιμάνι στη Σαντορίνη - Τι αποφασίσθηκε για το καλώδιο του ΑΔΜΗΕ που υπάρχει στο λιμάνι
Ερχονται αυξήσεις στα τέλη φορτοεκφόρτωσης στο λιμάνι του Πειραιά
Eνα σκληρό bras de fer βρίσκεται σε εξέλιξη το τελευταίο διάστημα στον Πειραιά μεταξύ χρηστών του λιμανιού και των κινέζων της ΟΛΠ-Cosco,
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα στήριξης 107 πλημμυροπαθών
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε παρουσία της Προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, κυρίας Μελίνας Τραυλού και της Προέδρου του Μαζί για το Παιδί, κυρίας Αλεξάνδρας Μαρτίνου
«Τρολάρουν» τη διεθνή ναυτιλία οι Χούθι - Κάνουν συνέδριο για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας
Οι Χούθι ζητούν από τον διεθνή ναυτιλιακή έκδοση Tradewinds να καταθέσει ιδέες για το περιεχόμενο του σεμιναρίου