![Μega Yachts: Σπάνε τα κοντέρ οι κρατήσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/06/5feba3640b848-laurel-yacht-iyc-0625.jpg)
«Δεν θα είχε προηγούμενο αν δεν υπήρχε ο πόλεμος αυτό που θα συνέβαινε με τα mega yacht στις ελληνικές θάλασσες, το 2022. Εκεί που η χρονιά πήγαινε πάρα πολύ καλά ο πόλεμος στην Ουκρανία, και κυρίως η συνέχισή του έχει φρενάρει τόσο τις κρατήσεις όσο και τις πωλήσεις».
Αυτό αναφέρει στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Θαλάσσιου Τουρισμού Μιχάλης Σκουλικίδης, επισημαίνοντας πως και πάλι αναμένεται ότι η αγορά των κρατήσεων θα κινηθεί πολύ πάνω και από το 2019 που ήταν χρονιά ρεκόρ… Οπως σημειώνει ο κ. Σκουλικίδης, οι άνθρωποι που επιλέγουν mega yacht είναι υψηλών εισοδημάτων αλλά δεν παύουν να επηρεάζονται από καταστάσεις που «μυρίζουν» συγκρούσεις. Γίνονται πιο επιφυλακτικοί, λέει.
Ο πόλεμος στην Ουκρανία
Σε μια ανάλογη τοποθέτηση προέβη πρόσφατα και ο πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού (ΕΠΕΣΤ) Αντώνης Στελλιάτος, που σημείωσε ότι «προσδοκούμε σε μια χρονιά που δεν θα έχει προηγούμενο» αλλά συμπλήρωσε ότι ο κλάδος του γιότιγκ επηρεάστηκε από τον πόλεμο στην Ουκρανία. Είναι γεγονός, όπως αναφέρει ο κ. Σκουλικίδης, ότι λόγω του πολέμου έχουν ακυρωθεί όλα τα ναυλοσύμφωνα Ρώσων και Ουκρανών και την ίδια στιγμή υπήρξαν κάποιες ακυρώσεις από Αμερικανούς ναυλωτές.
Οι περισσότεροι πελάτες μας είναι Αμερικανοί λέει ο κ. Σκουλικίδης και αυτοί είναι που διατηρούν μια επιφυλακτικότητα μετά την έναρξη των πολεμικών επιχειρήσεων. Οι Αμερικανοί εξηγεί ή δεν έχουν ή δεν έρχονται με τα δικά τους σκάφη στη Μεσόγειο, σε αντίθεση με τους Έλληνες ή τους Ευρωπαίους με υψηλά εισοδήματα που χρησιμοποιήσουν τα δικά τους σκάφη για τις διακοπές τους.
Ασφαλής λύση διακοπών σε καιρό πανδημίας
Πάντως δεδομένου ότι το γιότινγκ αποτελεί την ασφαλέστερη λύση διακοπών σε καιρό πανδημίας, καθώς υπάρχει η δυνατότητα του απόλυτου ελέγχου τόσο του σκάφους όσο και των πληρωμάτων αλλά και των ταξιδιωτών, καταγράφεται έντονη ζήτηση για κρατήσεις.
Ενισχυτικά στην επιλογή των διακοπών με σκάφος λειτουργεί και το επίπεδο των τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών που προσφέρει ένα mega yacht, που είναι συνήθως καλύτερες από αυτές της στεριάς. Για τον λόγο αυτό πολλά είναι τα υψηλόβαθμα στελέχη επιχειρήσεων που συνδυάζουν διακοπές και εργασία εξ αποστάσεως. Δεν είναι τυχαίο ότι έχει εφευρεθεί και ένα νέος όρος, το Bleasure, που είναι ένας συνδυασμός της έννοιας «business» και «pleasure» (δουλειά και ευχαρίστηση, διακοπές).
Μεγαλύτερη διάρκεια
Μια ακόμη τάση που ενισχύθηκε λόγω της πανδημίας είναι η μείωση του αριθμού των ταξιδιών. Σε αντίθεση με το παρελθόν μετά την εμφάνιση της πανδημίας ο κόσμος προκειμένου να εκτίθεται λιγότερο στον κίνδυνο του κορωνοϊού προτιμά να κάνει λιγότερα ταξίδια, μεγαλύτερης όμως χρονικής διάρκειας. Αυτό εκφράζεται και στην εικόνα των ναυλώσεων, καθώς η μέση ναύλωση ενός σκάφους έχει αυξηθεί από τις 7 στις 11 ημέρες.
Η Ελλάδα δικαίως θεωρείται ο παράδεισος του yachting από όλον τον κόσμο, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Ελληνικού Συνδέσμου Θαλασσίου Τουρισμού. Ο κ. Σκουλικίδης εκτιμά ότι η χώρα μας δεν έχει καρπωθεί όλα τα οφέλη που θα μπορούσε από μία μεγάλη ανάπτυξη του γιότινγκ και για αυτό επαναφέρει την παλαιότερη πρότασή του για τη δημιουργία εθνικής επιτροπής, η οποία θα μελετά τα θέματα του κλάδου και θα βοηθά την Πολιτεία στη χάραξη μια εθνικής στρατηγικής σε ένα κλάδο που μπορεί να προσφέρει πολύ περισσότερα στην εθνική οικονομία και την απασχόληση.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ερυθρά Θάλασσα: Νέα πλήγματα Χούθι – Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/Houthi-2-768x432-1-600x338.jpg)
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
![Cosco: Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp1-600x384.jpg)
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023