
«Δεν θα είχε προηγούμενο αν δεν υπήρχε ο πόλεμος αυτό που θα συνέβαινε με τα mega yacht στις ελληνικές θάλασσες, το 2022. Εκεί που η χρονιά πήγαινε πάρα πολύ καλά ο πόλεμος στην Ουκρανία, και κυρίως η συνέχισή του έχει φρενάρει τόσο τις κρατήσεις όσο και τις πωλήσεις».
Αυτό αναφέρει στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Θαλάσσιου Τουρισμού Μιχάλης Σκουλικίδης, επισημαίνοντας πως και πάλι αναμένεται ότι η αγορά των κρατήσεων θα κινηθεί πολύ πάνω και από το 2019 που ήταν χρονιά ρεκόρ… Οπως σημειώνει ο κ. Σκουλικίδης, οι άνθρωποι που επιλέγουν mega yacht είναι υψηλών εισοδημάτων αλλά δεν παύουν να επηρεάζονται από καταστάσεις που «μυρίζουν» συγκρούσεις. Γίνονται πιο επιφυλακτικοί, λέει.
Ο πόλεμος στην Ουκρανία
Σε μια ανάλογη τοποθέτηση προέβη πρόσφατα και ο πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού (ΕΠΕΣΤ) Αντώνης Στελλιάτος, που σημείωσε ότι «προσδοκούμε σε μια χρονιά που δεν θα έχει προηγούμενο» αλλά συμπλήρωσε ότι ο κλάδος του γιότιγκ επηρεάστηκε από τον πόλεμο στην Ουκρανία. Είναι γεγονός, όπως αναφέρει ο κ. Σκουλικίδης, ότι λόγω του πολέμου έχουν ακυρωθεί όλα τα ναυλοσύμφωνα Ρώσων και Ουκρανών και την ίδια στιγμή υπήρξαν κάποιες ακυρώσεις από Αμερικανούς ναυλωτές.
Οι περισσότεροι πελάτες μας είναι Αμερικανοί λέει ο κ. Σκουλικίδης και αυτοί είναι που διατηρούν μια επιφυλακτικότητα μετά την έναρξη των πολεμικών επιχειρήσεων. Οι Αμερικανοί εξηγεί ή δεν έχουν ή δεν έρχονται με τα δικά τους σκάφη στη Μεσόγειο, σε αντίθεση με τους Έλληνες ή τους Ευρωπαίους με υψηλά εισοδήματα που χρησιμοποιήσουν τα δικά τους σκάφη για τις διακοπές τους.
Ασφαλής λύση διακοπών σε καιρό πανδημίας
Πάντως δεδομένου ότι το γιότινγκ αποτελεί την ασφαλέστερη λύση διακοπών σε καιρό πανδημίας, καθώς υπάρχει η δυνατότητα του απόλυτου ελέγχου τόσο του σκάφους όσο και των πληρωμάτων αλλά και των ταξιδιωτών, καταγράφεται έντονη ζήτηση για κρατήσεις.
Ενισχυτικά στην επιλογή των διακοπών με σκάφος λειτουργεί και το επίπεδο των τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών που προσφέρει ένα mega yacht, που είναι συνήθως καλύτερες από αυτές της στεριάς. Για τον λόγο αυτό πολλά είναι τα υψηλόβαθμα στελέχη επιχειρήσεων που συνδυάζουν διακοπές και εργασία εξ αποστάσεως. Δεν είναι τυχαίο ότι έχει εφευρεθεί και ένα νέος όρος, το Bleasure, που είναι ένας συνδυασμός της έννοιας «business» και «pleasure» (δουλειά και ευχαρίστηση, διακοπές).
Μεγαλύτερη διάρκεια
Μια ακόμη τάση που ενισχύθηκε λόγω της πανδημίας είναι η μείωση του αριθμού των ταξιδιών. Σε αντίθεση με το παρελθόν μετά την εμφάνιση της πανδημίας ο κόσμος προκειμένου να εκτίθεται λιγότερο στον κίνδυνο του κορωνοϊού προτιμά να κάνει λιγότερα ταξίδια, μεγαλύτερης όμως χρονικής διάρκειας. Αυτό εκφράζεται και στην εικόνα των ναυλώσεων, καθώς η μέση ναύλωση ενός σκάφους έχει αυξηθεί από τις 7 στις 11 ημέρες.
Η Ελλάδα δικαίως θεωρείται ο παράδεισος του yachting από όλον τον κόσμο, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Ελληνικού Συνδέσμου Θαλασσίου Τουρισμού. Ο κ. Σκουλικίδης εκτιμά ότι η χώρα μας δεν έχει καρπωθεί όλα τα οφέλη που θα μπορούσε από μία μεγάλη ανάπτυξη του γιότινγκ και για αυτό επαναφέρει την παλαιότερη πρότασή του για τη δημιουργία εθνικής επιτροπής, η οποία θα μελετά τα θέματα του κλάδου και θα βοηθά την Πολιτεία στη χάραξη μια εθνικής στρατηγικής σε ένα κλάδο που μπορεί να προσφέρει πολύ περισσότερα στην εθνική οικονομία και την απασχόληση.


Latest News

Ο Βαγγέλης Μαρινάκης κεντρικός ομιλητής στο 19ο Ετήσιο Capital Link International Shipping Forum
Ο Βαγγέλης Μαρινάκης, Founder & Chairman, Capital Maritime & Trading Corp., ήταν ο κεντρικός ομιλητής στο Μεσημεριανό Γεύμα του 19ου Ετήσιου Capital Link International Shipping Forum

Βαγγέλης Μαρινάκης: Εποχή αλλαγών από την οποία μπορεί να επωφεληθεί η ναυτιλία
Μιλώντας στο 19ο Ετήσιο Διεθνές Ναυτιλιακό Φόρουμ της Capital Link o Βαγγέλης Μαρινάκης υπογράμμισε τις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα η ναυτιλία

ΟΛΠ: Νέα αύξηση εσόδων και κερδών – Πρόταση για αυξημένο μέρισμα κατά 43,7%
Η κρουαζιέρα στον ΟΛΠ κατέγραψε νέο ρεκόρ, σε αριθμό προσεγγίσεων πλοίων, επιβατική κίνηση και έσοδα που αυξήθηκαν κατά 15,5%.

Παρέμβαση Κικίλια για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Σκέψεις για έκδοση εκπτωτικού κουπονιού που θα απευθύνεται στη «λαϊκή οικογένεια και τη μεσαία τάξη» ώστε να μην επιβαρυνθεί από τις αυξήσεις

Πώς θα μοιάζουν οι μαρίνες του μέλλοντος; Τι δείχνει η μελέτη της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας
Η μελέτη από την Ένωση Μαρινών Ελλάδας βαθμονομεί τις δυνατότητες ανάπτυξης των τουριστικών λιμένων στη χώρα

Η κυβέρνηση εξετάζει σχέδιο για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Τι είπε ο Κικίλιας
«Προτεραιότητα να μην αυξηθούν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια», σύμφωνα με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλη Κικίλια

Αντίποινα των Χούθι στις επιθέσεις των ΗΠΑ στην Υεμένη - Στόχος, αμερικανικά πολεμικά πλοία
Οι αντάρτες Χούθι επιτίθενται στις αμερικάνικες δυνάμεις σε ένδειξη συμπαράστασης στη Γάζα

Το LNG κερδίζει έδαφος στη ναυπήγηση πλοίων
Η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τη μετάβασή της προς πιο πράσινες πρακτικές, με το LNG να αυξάνει τη δυναμική του

Κασσελάκης: Δεν θα επιτρέψουμε η ελληνική ναυτιλία να χάσει την πρωτοκαθεδρία της λόγω άστοχων πολιτικών
«Είναι ώρα να διεκδικήσουμε το μέλλον που μας ανήκει, επενδύοντας στη ναυτιλία μας, στηρίζοντας τους ανθρώπους της», τόνισε ο Στέφανος Κασσελάκης

Η Attica Group ανακοίνωσε πασχαλινές προσφορές για οικογένειες και παρέες 3-5 ατόμων
Έκπτωση 20% για όλους τους προορισμούς από και προς Πειραιά με Ι.Χ. αυτοκίνητο από την Attica Group