Τη βεβαιότητα ότι ο κλάδος των αερομεταφορών θα επιστρέψει στην κερδοφορία το 2023, εξέφρασε ο γενικός διευθυντής της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (IATA).
Από αυτήν τη χρονιά αναμένεται οι αεροπορικές εταιρείες να έχουν το 83% των επιβατών που είχαν πριν από την πανδημία της Covid-19.
Ο κλάδος των αερομεταφορών αναμένει ζημίες 9,7 δισ. δολάρια το 2022 -βελτιωμένη εκτίμηση κατά 2 δισ. δολάρια σε σχέση με την προηγούμενη- αλλά θα πρόκειται για «τεράστια βελτίωση» μετά από τα 137,7 δισεκ. που χάθηκαν το 2020 και τα 42,1 δισεκ. το 2021, όπως ανακοίνωσε η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA), τα μέλη της οποίας περιλαμβάνουν αεροπορικές εταιρίες από όλο τον κόσμο.
«Η κερδοφορία σε επίπεδο κλάδου το 2023 φαίνεται εφικτή καθώς (οι εταιρίες) στη βόρεια Αμερική αναμένεται να καταγράψουν κέρδη 8,8 δισεκ. το 2022», αναφέρεται σε ανακοίνωση της IATA. Από την άλλη, στην Ασία, όπου τα σύνορα της Κίνας παραμένουν κλειστά και η εσωτερική αγορά είναι περιορισμένη λόγω της πολιτικής μηδενικής Covid, οι εταιρείες περιμένουν συνολκές απώλειες 8,9 δισ. δολάρια.
Επιπλέον, «η ισχυρή συσσωρευμένη ζήτηση, η άρση των περιορισμών στις μετακινήσεων στις περισσότερες αγορές, η χαμηλή ανεργία στην πλειονότητα των χωρών και οι αποταμιεύσεις ιδιωτών τροφοδοτούν μια ανάκαμψη που θα οδηγήσει τον αριθμό των επιβατών στο 83% του προς της πανδημίας επιπέδου» φέτος, σύμφωνα με την IATA.
Η υγειονομική κρίση, της οποίας οι επιπτώσεις έγιναν αισθητές από τον Μάρτιο του 2020, έθεσε ενώπιον μεγάλων προκλήσεων τον κλάδο των αερομεταφορών, που απώλεσε το 60% των πελατών του εκείνη τη χρονιά. Το 2021, η επιβατική κίνηση έφθασε στο 50% των 4,5 δισεκ. επιβατών που μετακινήθηκαν το 2019.
Και αυτή την ώρα, προβλέποντας κέρδη για το 2023, οι εκπρόσωποι του κλάδου προειδοποιούν ότι οι ανατιμήσεις στα καύσιμα και η άνοδος του πληθωρισμού μπορούν να πλήξουν την εύθραυστη ανάκαμψη.
Latest News
Πρόσθετοι δασμοί της ΕΕ έως και 35% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε πρόσθετους δασμούς στα εισαγόμενα από την Κίνα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά λόμπι των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών προειδοποιεί για τον κίνδυνο «εμπορικού πολέμου».
Πώς επηρεάζεται η ευρωπαϊκή οικονομία από το δημογραφικό - Οι αναγκαίες προσαρμογές
Η Alpha Bank εξετάζει το δημογραφικό πρόβλημα και τις επιπτώσεις του στην ευρωπαϊκή οικονομία
«Πόλεμο» κατά της… πολυνομίας αρχίζει ο Ντίμον της JP Morgan
Ο Ντίμον επέκρινε αυτό που αποκάλεσε αλληλεπικαλυπτόμενους ή κακοσχεδιασμένους κανόνες σχετικά με τις κεφαλαιακές απαιτήσεις
Πώς το ψηφιακό ευρώ πυροδότησε μια υπόγεια διαμαχή κυριαρχίας μεταξύ ΕΚΤ και ευρωπαϊκών κρατών
Όπως αναφέρει δημοσίευμα του Politico πολιτικοί και ΕΚΤ προσπαθούν να καθορίσουν τα όρια στο επερχόμενο ψηφιακό ευρώ
Ο περίεργος λόγος που η ΕΥ απολύει δεκάδες υπαλλήλους
Τα μέλη του προσωπικού κατηγορήθηκαν ότι είχαν ανοιχτές πολλαπλές συνεδρίες Zoom σε διαφορετικές οθόνες, κάτι που η Ernst & Young έκρινε ηθική «παραβίαση»
Τα τέσσερα σενάρια της S&P για την παγκόσμια οικονομία
Ακόμη και στα δύο χειρότερα σενάρια ο οίκος S&P εκτιμά πως οι τράπεζες φαίνονται ικανές να χειριστούν πιθανές εκροές κεφαλαίων
Γιατί η κρίση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη είναι «Made in China» [γραφήματα]
Η άλλοτε πανίσχυρη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης δέχεται μεγάλα πλήγματα λόγω του ανταγωνισμού με τις κινέζικες εταιρείες
Χαμηλό 5ετίας στις τιμές των εμπορευμάτων προβλέπει η Παγκόσμια Τράπεζα - Ο ρόλος του πετρελαίου
Από το 2024 έως το 2026, οι παγκόσμιες τιμές των βασικών εμπορευμάτων προβλέπεται να υποχωρήσουν σχεδόν κατά 10%, επισημαίνει σε έκθεσή της η Παγκόσμια Τράπεζα
H Ιταλία θα διαθέσει 8,2 δισ. δολ. για αγορά αρμάτων μάχης
Η κοινοπραξία των Leonardo (ιταλική) και Rheinmetall (γερμανική) αναμένεται να είναι ο βασικός βιομηχανικός εταίρος του έργου
Morgan Stanley: Οι μέρες του εύκολου χρήματος και των μηδενικών επιτοκίων ανήκουν στο παρελθόν
Το τέλος της οικονομικής καταστολής, των μηδενικών επιτοκίων και του μηδενικού πληθωρισμού, είναι μια εποχή που έχει τελειώσει, δήλωσε ο CEO της Morgan Stanley