Ρυθμίσεις που προσδιορίζουν τις δραστηριότητες για την αποθήκευση ενέργειας προωθεί το πολυνομοσχέδιο των 203 σελίδων και των 165 άρθρων του ΥΠΕΝ το οποίο  εισήχθη προς συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή, αργά το βράδυ της περασμένης Παρασκευής. Ειδικότερα, εντός του νομοσχεδίου για την απλοποίηση της β΄φάσης της αδειοδοτικής διαδικασίας των ΑΠΕ, περιλαμβάνεται ένα δεύτερο «μίνι» σχέδιο νόμου για την αποθήκευση ενέργειας.

Σύμφωνα με τις προτεινόμενες διατάξεις ρυθμίζεται το  ζήτημα των χρεώσεων Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας (ΥΚΩ) για τους σταθμούς αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας και τα υβριδικά συστήματα παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ,  με δυνατότητα αποθήκευση ενέργειας,   που απορροφάται από το δίκτυο. Συγκεκριμένα,  οι μοναδιαίες χρεώσεις για την καταβολή του ανταλλάγματος ΥΚΩ  θα αφορούν αποκλειστικά στο τμήμα της ιδιοκαταναλισκόμενης ηλεκτρικής ενέργειας των συγκεκριμένων σταθμών _ η οποία δεν αποτελεί μέρος της απορροφούμενης ηλεκτρικής ενέργειας για πλήρωση των αποθηκευτικών συστημάτων και επαναπόδοσή της στο δίκτυο ή το σύστημα ηλεκτρικής ενέργειας _  και θα υπολογίζονται ανάλογα με την κατηγορία καταναλωτών.

«Ναι» στις μονάδες αποθήκευσης για Διαχειριστές 

Επίσης, ρυθμίζεται το ιδιοκτησιακό καθεστώς εγκαταστάσεων αποθήκευσης ενέργειας από  τους Διαχειριστές συστημάτων μεταφοράς ρεύματος (ΑΔΜΗΕ, ΔΕΔΔΗΕ). Κατά γενικό κανόνα, η δραστηριότητα αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας είναι ανταγωνιστική δραστηριότητα και γι΄ αυτό απαγορεύεται στους Διαχειριστές  να έχουν στην ιδιοκτησία τους, να αναπτύσσουν, να διαχειρίζονται ή να λειτουργούν εγκαταστάσεις αποθήκευσης ενέργειας.
Κατ΄εξαίρεση και υπό την έγκριση της εθνικής ρυθμιστικής αρχής (ΡΑΕ), οι διαχειριστές προτείνεται να μπορούν να διατηρούν τέτοιες εγκαταστάσεις μόνο εφόσον αποτελούν πλήρως ενσωματωμένα στοιχεία δικτύου, καθώς και σε περίπτωση που η ρυθμιστική αρχή έχει αξιολογήσει την ύπαρξη σχετικής ανάγκης, η οποία δεν μπορεί να ικανοποιηθεί από ιδιώτες, κατόπιν ανταγωνιστικών διαδικασιών. Κάθε τέτοια παρέκκλιση θα πρέπει να  γνωστοποιείται στον ευρωπαϊκό Οργανισμό Συνεργασίας Ρυθμιστικών Αρχών (ACER), καθώς και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Επιπλέον η ΡΑΕ θα αξιολογεί την ανάγκη αυτή, ανά τακτά χρονικά διαστήματα, ως προς τον σκοπό σταδιακής κατάργησης των σχετικών δραστηριοτήτων των Διαχειριστών.
Αδειοδοτικό πλαίσιο
Επίσης, προσδιορίζεται το γενικό αδειοδοτικό πλαίσιο για την άσκηση της
δραστηριότητας αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας και ρυθμίζονται οι σχετικές διαδικασίες. Ειδικότερα, από την υποχρέωση λήψης άδειας αποθήκευσης εξαιρούνται οι Σταθμοί Αποθήκευσης ονομαστικής ισχύος μικρότερης του  1  MW. Η άδεια αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας θα χορηγείται από τη ΡΑΕ για χρονικό διάστημα έως και  25 έτη και θα μπορεί να παραταθεί για ίσο χρόνο, υπό συγκεκριμένους όρους και προϋποθέσεις. Ειδικά για τους σταθμούς αποθήκευσης τεχνολογίας αντλησιοταμίευσης, η αδεια αποθήκευσης θα χορηγείται για χρονικό διάστημα έως και  35  έτη.
Δημιουργία Μητρώου μονάδων αποθήκευσης 
Συναφώς προβλέπεται η τήρηση από τη ΡΑΕ του Ηλεκτρονικού Μητρώου Αποθήκευσης Ηλεκτρικής Ενέργειας (Η.Μ.ΑΠ.Η.Ε.) , μέσω του οποίου θα εκδίδονται οι άδειες αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας και στο οποίο θα καταχωρούνται τα προβλεπόμενα στοιχεία, οι αιτήσεις, οι διαδικασίες και οι λεπτομέρειες, όπως θα εξειδικεύονται στον Κανονισμό Αδειών Αποθήκευσης. Το Μητρώο σχεδιάζεται να διαλειτουργεί με τα ηλεκτρονικά συστήματα των άλλων φορέων αδειοδότησης.
Η αίτηση για τη χορήγηση άδειας αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας, η οποία
Θα διεκπεραιώνεται μέσω του ηλεκτρονικού μητρώου  και θα υποβάλλεται ηλεκτρονικά στη ΡΑΕ  εντός του πρώτου δεκαημέρου κάθε μήνα (κύκλος υποβολής αιτήσεων). Η αίτηση  θα  συνοδεύεται, μεταξύ άλλων, από τα εξής έγγραφα:
(α) Αναλυτική τεχνική περιγραφή του σταθμού αποθήκευσης
(β) Μελέτη λειτουργίας και εσόδων αγοράς, η οποία προσδιορίζει τον τρόπο συμμετοχής του σταθμού στις αγορές ηλεκτρικής ενέργειας και τα αναμενόμενα έσοδα από τη συμμετοχή του σε αυτές, κατά τη διάρκεια ισχύος της άδειας αποθήκευσης.
(γ) Επιχειρηματικό σχέδιο του έργου
(δ) Στοιχεία που τεκμηριώνουν τη δυνατότητα του αιτούντος ή των μετόχων ή εταίρων  να υλοποιήσουν το έργο με βάση την τεχνική και οικονομική τους επάρκεια, τη δυνατότητα εξασφάλισης της απαιτούμενης χρηματοδότησης και άλλα οικονομικά στοιχεία.

Επιπλέον, προωθείται διάταξη που τροποποιεί παλαιότερη ρύθμιση   περί εγκατάστασης φωτοβολταϊκών σταθμών σε αγροτική γη υψηλής παραγωγικότητας ώστε να επιτρέπεται και η ένταξη σταθμών αποθήκευσης ενέργειας, προκειμένου να αξιοποιείται αποτελεσματικότερα η παραγωγή των ΑΠΕ. Παραμένουν ωστόσο οι ίδιοι περιορισμοί για την  εγκατάστασή τους.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Υπεράκτια αιολικά: Ποιες περιοχές θέτει εκτός το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Green |

Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ

Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα