Η παγκόσμια συμφόρηση στα λιμάνια πρόκειται να συνεχιστεί τουλάχιστον μέχρι τις αρχές του 2023 και ως εκ τούτου oι ναύλοι στην spot αγορά αναμένεται να παραμείνουν σε υψηλά επίπεδα, επεσήμαναν στελέχη των logistics, καλώντας τους ναυλωτές να στραφούν σε μακροπρόθεσμα συμβόλαια για τη διαχείριση του κόστους.
Το ξέσπασμα της πανδημίας έχει επιμηκύνει τους χρόνους παράδοσης των πλοίων από το 2020, αυξάνοντας τα κόστη ναύλων, ενώ η σύγκρουση Ρωσίας – Ουκρανίας και το lockdown στη Σαγκάη προστέθηκαν στα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας.
«Πιστεύουμε ότι η τρέχουσα συμφόρηση, όχι μόνο στα λιμάνια αλλά και στις υποδομές στην ξηρά, θα μας προβληματίζουν τουλάχιστον μέχρι το 1ο τρίμηνο του 2023», δήλωσε ο Πίτερ Σουντάρα, αξιωματούχος στο τμήμα logistics της Visy Industries.
Ενώ περισσότερα πλοία θα μπορούσαν να προστεθούν στον παγκόσμιο στόλο το επόμενο έτος, αυτό δεν σημαίνει ότι οι ναύλοι θα μειωθούν, καθώς εξαρτάται από τον τρόπο με τον οποίο οι μεταφορείς κατανέμουν τις αυξημένες χωρητικότητες πλοίων, επεσήμανε μιλώντας στο S&P Global Platts Bunker and Shipping Summit.
Από την πλευρά του, ο Έρικ Τζιν, επικεφαλής της BMT Asia Pacific, δήλωσε ότι το αυξανόμενο κόστος αποστολής, οι μεγαλύτεροι χρόνοι διέλευσης και η μεγαλύτερη αβεβαιότητα θα είναι το «νέο φυσιολογικό» για τη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Τα ποσοστά spot ναύλωσης παρέμειναν σταθερά μέχρι στιγμής φέτος, με τις διακοπές της εφοδιαστικής αλυσίδας και τη συμφόρηση των λιμανιών να επηρεάζουν τα πλοία παγκοσμίως, ιδιαίτερα στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Κίνα. Τα στελέχη συνέστησαν στους ναυλωτές να υπογράψουν μακροπρόθεσμες συμβάσεις με τους πλοιοκτήτες για να ξεπεράσουν αυτά τα ζητήματα.
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό
Σε κόμβους κρουαζιέρας θα μετατραπούν τα λιμάνια Πάτρας, Κατάκολου και Καβάλας
Τι προβλέπει ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ