
Ετοιμο να αποπλεύσει από τη Βενεζουέλα είναι ένα δεξαμενόπλοιο φορτωμένο με 650.000 βαρέλια αργού πετρελαίου, για λογαριασμό της ιταλικής Eni, μετά το «πράσινο φως» του περασμένου μήνα από τις ΗΠΑ που επιτρέπει την επανενεργοποίηση της συμφωνίας ανταλλαγής πετρελαίου έναντι χρέους.
Οπως αναφέρει το πρακτορείο ειδήσεων Reuters, ένα δεύτερο δεξαμενόπλοιο, το VLCC «Pantanassa», το οποίο ανήκει σε εταιρεία ελληνικών συμφερόντων, πλέει προς τη Βενεζουέλα και αναμένεται να φορτώσει αργότερα αυτόν τον μήνα 2 εκατομμύρια βαρέλια αργού πετρελαίου (DCO), επίσης με προορισμό την Ευρώπη, με δυνατότητα πώλησης ενός μέρους του φορτίου στην ισπανική Repsol, σύμφωνα με ένα ναυτιλιακό έγγραφο και πηγές.
Το «ναι» των ΗΠΑ
Σημειώνεται πως η μεταφορά πετρελαίου, για την αποπληρωμή χρεών του Καράκας, θα επαναληφθεί δύο χρόνια μετά την αναστολή τους, όταν οι ΗΠΑ είχαν κλιμακώσει τις κυρώσεις στη λατινοαμερικάνικη χώρα, στο πλαίσιο της λεγόμενης εκστρατείας «μέγιστης πίεσης» στην κυβέρνηση του σοσιαλιστή προέδρου Νικολάς Μαδούρο.
Οι ποσότητες πετρελαίου που θα επιτραπεί να μεταφέρουν οι δύο ευρωπαϊκές εταιρείες δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλες και η επίπτωση της εξέλιξης στις παγκόσμιες τιμές του πετρελαίου δεν θα είναι θεαματική, είχε προεξοφλήσει πηγή ενημερωμένη σχετικά με το ζήτημα. Ωστόσο, το «πράσινο φως» της Ουάσιγκτον για την επανέναρξη της μεταφοράς αργού έχει συμβολική αν μη τι άλλο σημασία για την κυβέρνηση Μαδούρο.
Το Στέιτ Ντιπάρτμεντ ενέκρινε τη μεταφορά με επιστολές του τον περασμένο μήνα στις δύο ευρωπαϊκές εταιρείες, πάντα σύμφωνα με τις πηγές του Reuters.
Η κυβέρνηση του Αμερικανού προέδρου Τζο Μπάιντεν θέλει το αργό της Βενεζουέλας να συμβάλει στη μείωση της εξάρτησης της Ευρώπης από τη Ρωσία ως προς τον ενεργειακό εφοδιασμό της και ταυτόχρονα να υπάρξει μείωση των πωλήσεων στην Κίνα. Άλλος ένας στόχος είναι να δοθεί ώθηση στις συνομιλίες της κυβέρνησης του προέδρου Μαδούρο με την αντιπολίτευση.


Latest News

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Β. Κικίλιας: Κλειστός διαγωνισμός 4 χρόνων για τις άγονες γραμμές
Ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για οριζόντιο τρόπο συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Frederiksen (AEC) – Σημαντικός ο ρόλος των Ελλήνων εφοπλιστών στην Αρκτική
Για την ελληνική ναυτιλία μίλησε στο ΟΤ Delphi Economic Forum X ο Mads Frederiksen, εκτελεστικός διευθυντής στο Arctic Economic Council

Κικίλιας: Τι ζητεί να αλλάξει στο επιβατικό λιμάνι Πειραιά
«Η άμεση αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών του με παράλληλη επίλυση των όποιων προβλημάτων έχουν ανακύψει είναι πρώτη προτεραιότητα» δηλώνει στα «ΝΕΑ»

«Φρένο» στις τιμές των εισιτήριων μέσω της μείωσης των λιμενικών τελών
Μειώνονται κατά 50% από την 1η Μαΐου του τρέχοντος έτους και για ένα χρόνο τα λιμενικά τέλη για τους επιβάτες

Πράσινη μετάβαση: Κανονιστικές εξελίξεις στις θαλασσιες μεταφορές
Με κοινό κείμενο 10 από τους μεγαλύτερους ομιλους διεθνώς ζητούν από τον ΙΜΟ δίκαιο και επιστημονικά τεκμηριωμένο πλαίσιο