Ετοιμο να αποπλεύσει από τη Βενεζουέλα είναι ένα δεξαμενόπλοιο φορτωμένο με 650.000 βαρέλια αργού πετρελαίου, για λογαριασμό της ιταλικής Eni, μετά το «πράσινο φως» του περασμένου μήνα από τις ΗΠΑ που επιτρέπει την επανενεργοποίηση της συμφωνίας ανταλλαγής πετρελαίου έναντι χρέους.
Οπως αναφέρει το πρακτορείο ειδήσεων Reuters, ένα δεύτερο δεξαμενόπλοιο, το VLCC «Pantanassa», το οποίο ανήκει σε εταιρεία ελληνικών συμφερόντων, πλέει προς τη Βενεζουέλα και αναμένεται να φορτώσει αργότερα αυτόν τον μήνα 2 εκατομμύρια βαρέλια αργού πετρελαίου (DCO), επίσης με προορισμό την Ευρώπη, με δυνατότητα πώλησης ενός μέρους του φορτίου στην ισπανική Repsol, σύμφωνα με ένα ναυτιλιακό έγγραφο και πηγές.
Το «ναι» των ΗΠΑ
Σημειώνεται πως η μεταφορά πετρελαίου, για την αποπληρωμή χρεών του Καράκας, θα επαναληφθεί δύο χρόνια μετά την αναστολή τους, όταν οι ΗΠΑ είχαν κλιμακώσει τις κυρώσεις στη λατινοαμερικάνικη χώρα, στο πλαίσιο της λεγόμενης εκστρατείας «μέγιστης πίεσης» στην κυβέρνηση του σοσιαλιστή προέδρου Νικολάς Μαδούρο.
Οι ποσότητες πετρελαίου που θα επιτραπεί να μεταφέρουν οι δύο ευρωπαϊκές εταιρείες δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλες και η επίπτωση της εξέλιξης στις παγκόσμιες τιμές του πετρελαίου δεν θα είναι θεαματική, είχε προεξοφλήσει πηγή ενημερωμένη σχετικά με το ζήτημα. Ωστόσο, το «πράσινο φως» της Ουάσιγκτον για την επανέναρξη της μεταφοράς αργού έχει συμβολική αν μη τι άλλο σημασία για την κυβέρνηση Μαδούρο.
Το Στέιτ Ντιπάρτμεντ ενέκρινε τη μεταφορά με επιστολές του τον περασμένο μήνα στις δύο ευρωπαϊκές εταιρείες, πάντα σύμφωνα με τις πηγές του Reuters.
Η κυβέρνηση του Αμερικανού προέδρου Τζο Μπάιντεν θέλει το αργό της Βενεζουέλας να συμβάλει στη μείωση της εξάρτησης της Ευρώπης από τη Ρωσία ως προς τον ενεργειακό εφοδιασμό της και ταυτόχρονα να υπάρξει μείωση των πωλήσεων στην Κίνα. Άλλος ένας στόχος είναι να δοθεί ώθηση στις συνομιλίες της κυβέρνησης του προέδρου Μαδούρο με την αντιπολίτευση.
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη