Η Ιταλία αντιμετωπίζει ουσιαστικό πρόβλημα λειψυδρίας. Η παρατεταμένη ξηρασία έχει μειώσει αισθητά την στάθμη του μεγαλύτερου ποταμού της χώρας, του Πάδου. Βρίσκεται στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων εβδομήντα χρόνων. To θαλασσινό νερό, από τις εκβολές του ποταμού, αργά αλλά σταθερά ανεβαίνει προς τα πάνω και φτάνει μέχρι τα χωράφια, καταστρέφοντας όλες τις καλλιέργειες. Σύμφωνα με τον Τύπο, στον ιταλικό Βορρά θα υπογραφεί σύντομα απόφαση, η οποία θα απαγορεύει τη χρήση του νερού για τις πισίνες, περιορίζοντάς την μόνον στις κύριες, καθημερινές ανάγκες των πολιτών.
Η κυβέρνηση της Ρώμης πρόκειται να κηρύξει την χώρα σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, με στόχο να μπορέσουν να δοθούν άμεσα αποζημιώσεις στους αγρότες, οι οποίοι κινδυνεύουν να χάσουν ένα μεγάλο μέρος της σοδειάς τους. Ο δεύτερος στόχος είναι να χρησιμοποιηθούν υδροφόρες σε περιοχές όπως το Πεδεμόντιο, όπου δεκάδες δήμοι αντιμετωπίζουν ουσιαστικό πρόβλημα και με το πόσιμο νερό. Φέτος, εξαιτίας της κατάστασης αυτής , η γεωργική παραγωγή σε ρύζι θα είναι σχεδόν μηδενική. «Μόνο στην Λομβαρδία, με πρωτεύουσα το Μιλάνο, υπολογίζονται ζημιές δισεκατομμυρίων ευρώ για τον γεωργικό τομέα», γράφει η εφημερίδα La Stampa.
Προς μείωση παροχής νερού
«Καταλαβαίνουμε την έντονη ανησυχία των περιφερειών, η κυβέρνηση θα αναλάβει άμεσα όλες τις αναγκαίες πρωτοβουλίες», δήλωσε σήμερα ο Ιταλός υφυπουργός Υγείας, Αντρέα Κόστα. Παράλληλα, εμφανή μείωση της στάθμης του νερού, παρουσιάζουν τόσο ο Τίβερης στην Ρώμη, όσο και ο Άρνος στη Φλωρεντία.
Το ίδιο συμβαίνει και με την λίμνη του Μπρατσιάνο, τριάντα χιλιόμετρα έξω από την Αιώνια Πόλη, το νερό της οποίας χρησιμοποιείται για την άρδευση σε τεράστιες εκτάσεις. Ο περιφερειάρχης της Ρώμης, Νικόλα Τζινγκαρέτι, ζήτησε από τους πολίτες να περιορίσουν την χρήση του νερού, και να δείξουν αίσθημα ευθύνης.
Όπως υπογραμμίζουν πολλοί σχολιαστές, το συγκεκριμένο πρόβλημα έχει τεράστιες προεκτάσεις. Διότι η λειψυδρία και η μείωση της παροχής νερού στα σπίτια, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά και τον τουρισμό, ο οποίος φέτος έχει ανακάμψει, βοηθώντας στην αντιμετώπιση μιας δύσκολης – εκ των πραγμάτων – οικονομικής κατάστασης.
Θεόδωρος Ανδρεάδης-Συγγελλάκης, Ρώμη
Πηγή: DW
Latest News
Πονοκέφαλος η έκρηξη των επενδύσεων στις ΑΠΕ - Με νέους κανόνες η πρόσβαση στο σύστημα ηλεκτρισμού
Πώς θα αποκατασταθεί το μπλακ άουτ στις επενδύσεις ΑΠΕ - Έρχονται νέοι κανόνες πρόσβασης στο ηλεκτρικό σύστημα σε συνθήκες κορεσμού
Τι προκάλεσε τις φονικές πλημμύρες στη Βαλένθια – Το μοτίβο που φοβίζει τους επιστήμονες στην Ελλάδα
Οι πλημμύρες όπως της Βαλένθια είναι εικόνα από το μέλλον προειδοποιούν οι επιστήμονες που επισημαίνουν ότι χρειάζεται να ληφθούν μέτρα για την κλιματική αλλαγή
Σε ρότα υλοποίησης η αποθήκη CO2 στον Πρίνο - Αίτηση κοινοτικής χρηματοδότησης 1,1 δισ. ευρώ
Στην υπόγεια αποθήκη θα διοχετεύεται διοξείδιο του άνθρακα που εκπέμπουν μεγάλες βιομηχανίες στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή
Dana vs Daniel - Η σύγκριση των φονικών φαινομένων
Τόσο ο Daniel όσο και η Dana άφησαν πίσω τους μεγάλες καταστροφές και νεκρούς
Ηλεκτρικό ή υβριδικό ήταν 1 στα 2 εισαγόμενα οχήματα στην ΕΕ το 2023
Οι εξαγωγές της ΕΕ σε ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα αυξήθηκαν από 2% επί του συνόλου το 2017 σε 26% 2023
Έκθεση ορόσημο για ΕΕ - Πόσα πρέπει να δαπανά για άμυνα και κλιματική αλλαγή
Η προειδοποίησε του πρώην προέδρου της Φινλανδίας Νιινίστρο σε μια έκθεση ορόσημο για την ασφάλεια της ΕΕ
Νέο φωτοβολταϊκό πάρκο για την Metlen στην Ιταλία
Στις αρχές του 2022, η Metlen και η Saint-Gobain υπέγραψαν συμφωνία πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας (PPA) μέσω απευθείας γραμμής
Ρεκόρ θανάτων λόγω ζέστης το 2023 – Κίνδυνος εξάπλωσης ασθενειών
Η ένατη έκθεση του Lancet Countdown για την κλιματική κρίση αποκαλύπτει ότι οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο αντιμετωπίζουν πρωτοφανείς απειλές για την υγεία τους από την ταχεία αλλαγή του κλίματος.
Πρόσθετοι δασμοί της ΕΕ έως και 35% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε πρόσθετους δασμούς στα εισαγόμενα από την Κίνα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά λόμπι των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών προειδοποιεί για τον κίνδυνο «εμπορικού πολέμου».
Γιατί η κρίση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη είναι «Made in China» [γραφήματα]
Η άλλοτε πανίσχυρη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης δέχεται μεγάλα πλήγματα λόγω του ανταγωνισμού με τις κινέζικες εταιρείες