
Θα επηρεάσουν οι πληθωριστικές πιέσεις τη ναυτιλία και πως;
Στο ερώτημα αυτό επιδιώκει να δώσει απάντηση ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv επισημαίνοντας σε μια αναφορά του μεταξύ άλλων τα εξής:
Containerships
– Η ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ενδέχεται να επηρεαστεί περισσότερο, καθώς η νομισματική πολιτική στοχεύει στη ζήτηση των καταναλωτών. Οι ναύλοι μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μπορεί να δουν κάποια αυξημένη πίεση, αλλά ακόμη και αν κινηθούν προς χαμηλότερα από τα σημερινά επίπεδα, θα παραμείνουν υγιείς και θα είναι κερδοφόροι.
Ξηρό Φορτίο
-Στη ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου η εικόνα δεν θα επηρεαστεί πολύ. Τα έργα υποδομής που έχουν ανακοινωθεί θα υλοποιηθούν παρά τις αυξήσεις του πληθωρισμού ή των επιτοκίων. Ο άνθρακας θα έχει υψηλή ζήτηση τουλάχιστον όσο οι τιμές του αργού πετρελαίου και του φυσικού αερίου είναι σε υψηλά επίπεδα και ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει αλλάξει το θαλάσσιο εμπόριο με τρόπο που νέες διαδρομές και τονομίλια έχουν προστεθεί στα δρομολόγια της ναυτιλίας.
Δεξαμενόπλοια
-Η αγορά δεξαμενόπλοιων πιθανότατα θα συνεχίσει αρκετά ισχυρή το 2023, καθώς το χαμηλό βιβλίο παραγγελιών εγγυάται λίγο πολύ περιορισμένη προσφορά νέων πλοίων, ενώ οι προβλέψεις του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας αναφέρουν ότι η παγκόσμια προσφορά πετρελαίου θα δυσκολευτεί να ανταποκριθεί στη ζήτηση το 2023 και η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου το 2023 θα είναι πάνω από τα προ-πανδημικά επίπεδα στα 101,6 εκατ. βαρέλια την ημέρα.
LNG
-Τέλος, οι εταιρείες μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) θα συνεχίσουν να βρίσκονται στο προσκήνιο χωρίς να επηρεάζονται από τον πληθωρισμό και τα επιτόκια λόγω της στροφής της ευρωπαϊκής αγοράς προς το LNG, σε μια προσπάθεια να ανεξαρτητοποιηθούν από το ρωσικό φυσικό αέριο. Το μόνο πράγμα που μπορεί πραγματικά να διαταράξει και να επηρεάσει αρνητικά τη ναυτιλία όσο και την παγκόσμια οικονομία θα είναι τυχόν νέα και μακρά lockdown στην Κίνα λόγω της πολιτικής μηδενικού Covid που δεν μπορεί να προβλεφθεί.


Latest News

Τα σχέδια της Κίνας για να καταστεί παγκόσμιος ναυτιλιακός κόμβος
Έμφαση και στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες

Βασίλης Κικίλιας: Το crash test με την ακτοπλοΐα και η «προίκα» των 1,6 δισ. ευρώ
Γεμάτο προκλήσεις το χαρτοφυλάκιο που αναλαμβάνει ο Βασίλης Κικίλιας – Ο ανασχηματισμός 2025 τον έφερε στο υπουργείο Ναυτιλίας

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων

Προχωρεί το niologio.gov.gr - Έχουν εγγραφεί 21 ποντοπόρα πλοία
Από την έναρξη της λειτουργίας του συστήματος, 21 νέα ποντοπόρα πλοία έχουν εγγραφεί στο ελληνικό νηολόγιο, εκ των οποίων τα 19 μέσω της νέας ψηφιακής διαδικασίας

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής που σχεδιάζει ο Τραμπ
Σε αναβρασμό η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία - Ποσα πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες στην Κίνα

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα

Πώς θα συγκρατηθούν τα κόστη στην ακτοπλοΐα - Τι ζητούν οι εταιρείες από το υπουργείο Ναυτιλίας
Το ζήτημα της ανόδους του κόστους στην ακτοπλοΐα και οι επενδύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης

Στυλιανίδης: Στο 1,68 δισ. ευρώ τα κοινοτικά κονδύλια για ακτοπλοΐα και υποδομές
Τα κοινοτικά κονδύλια που εξασφάλισε η Ελλάδα θα κατευθυνθούν για την ενίσχυση κρίσιμων δράσεων για την ακτοπλοΐα, τις λιμενικές υποδομές και την ναυτική εκπαίδευση

Στο στόχαστρο, η ναυτιλιακή υπεροπλία του Πεκίνου
Μέτρα από τις ΗΠΑ για τα κινεζικής πλοιοκτησίας πλοία που αφορούν όλες τις εταιρείες έστω και εάν έχουν ένα πλοίο κατασκευασμένο στην Κίνα

Η στρατηγική σημασία της ναυτιλίας σε εκδήλωση της ΕΕΕ στις Βρυξέλλες
Εκδήλωση με τίτλο «Shipping anchors the EU’s Future» διοργανώνει η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών και κεντρικό ομιλητή τον Σαρλ Μισέλ