
Θα επηρεάσουν οι πληθωριστικές πιέσεις τη ναυτιλία και πως;
Στο ερώτημα αυτό επιδιώκει να δώσει απάντηση ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv επισημαίνοντας σε μια αναφορά του μεταξύ άλλων τα εξής:
Containerships
– Η ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ενδέχεται να επηρεαστεί περισσότερο, καθώς η νομισματική πολιτική στοχεύει στη ζήτηση των καταναλωτών. Οι ναύλοι μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μπορεί να δουν κάποια αυξημένη πίεση, αλλά ακόμη και αν κινηθούν προς χαμηλότερα από τα σημερινά επίπεδα, θα παραμείνουν υγιείς και θα είναι κερδοφόροι.
Ξηρό Φορτίο
-Στη ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου η εικόνα δεν θα επηρεαστεί πολύ. Τα έργα υποδομής που έχουν ανακοινωθεί θα υλοποιηθούν παρά τις αυξήσεις του πληθωρισμού ή των επιτοκίων. Ο άνθρακας θα έχει υψηλή ζήτηση τουλάχιστον όσο οι τιμές του αργού πετρελαίου και του φυσικού αερίου είναι σε υψηλά επίπεδα και ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει αλλάξει το θαλάσσιο εμπόριο με τρόπο που νέες διαδρομές και τονομίλια έχουν προστεθεί στα δρομολόγια της ναυτιλίας.
Δεξαμενόπλοια
-Η αγορά δεξαμενόπλοιων πιθανότατα θα συνεχίσει αρκετά ισχυρή το 2023, καθώς το χαμηλό βιβλίο παραγγελιών εγγυάται λίγο πολύ περιορισμένη προσφορά νέων πλοίων, ενώ οι προβλέψεις του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας αναφέρουν ότι η παγκόσμια προσφορά πετρελαίου θα δυσκολευτεί να ανταποκριθεί στη ζήτηση το 2023 και η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου το 2023 θα είναι πάνω από τα προ-πανδημικά επίπεδα στα 101,6 εκατ. βαρέλια την ημέρα.
LNG
-Τέλος, οι εταιρείες μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) θα συνεχίσουν να βρίσκονται στο προσκήνιο χωρίς να επηρεάζονται από τον πληθωρισμό και τα επιτόκια λόγω της στροφής της ευρωπαϊκής αγοράς προς το LNG, σε μια προσπάθεια να ανεξαρτητοποιηθούν από το ρωσικό φυσικό αέριο. Το μόνο πράγμα που μπορεί πραγματικά να διαταράξει και να επηρεάσει αρνητικά τη ναυτιλία όσο και την παγκόσμια οικονομία θα είναι τυχόν νέα και μακρά lockdown στην Κίνα λόγω της πολιτικής μηδενικού Covid που δεν μπορεί να προβλεφθεί.


Latest News

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Β. Κικίλιας: Κλειστός διαγωνισμός 4 χρόνων για τις άγονες γραμμές
Ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για οριζόντιο τρόπο συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Frederiksen (AEC) – Σημαντικός ο ρόλος των Ελλήνων εφοπλιστών στην Αρκτική
Για την ελληνική ναυτιλία μίλησε στο ΟΤ Delphi Economic Forum X ο Mads Frederiksen, εκτελεστικός διευθυντής στο Arctic Economic Council

Κικίλιας: Τι ζητεί να αλλάξει στο επιβατικό λιμάνι Πειραιά
«Η άμεση αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών του με παράλληλη επίλυση των όποιων προβλημάτων έχουν ανακύψει είναι πρώτη προτεραιότητα» δηλώνει στα «ΝΕΑ»

«Φρένο» στις τιμές των εισιτήριων μέσω της μείωσης των λιμενικών τελών
Μειώνονται κατά 50% από την 1η Μαΐου του τρέχοντος έτους και για ένα χρόνο τα λιμενικά τέλη για τους επιβάτες

Πράσινη μετάβαση: Κανονιστικές εξελίξεις στις θαλασσιες μεταφορές
Με κοινό κείμενο 10 από τους μεγαλύτερους ομιλους διεθνώς ζητούν από τον ΙΜΟ δίκαιο και επιστημονικά τεκμηριωμένο πλαίσιο