Θα επηρεάσουν οι πληθωριστικές πιέσεις τη ναυτιλία και πως;
Στο ερώτημα αυτό επιδιώκει να δώσει απάντηση ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv επισημαίνοντας σε μια αναφορά του μεταξύ άλλων τα εξής:
Containerships
– Η ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ενδέχεται να επηρεαστεί περισσότερο, καθώς η νομισματική πολιτική στοχεύει στη ζήτηση των καταναλωτών. Οι ναύλοι μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μπορεί να δουν κάποια αυξημένη πίεση, αλλά ακόμη και αν κινηθούν προς χαμηλότερα από τα σημερινά επίπεδα, θα παραμείνουν υγιείς και θα είναι κερδοφόροι.
Ξηρό Φορτίο
-Στη ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου η εικόνα δεν θα επηρεαστεί πολύ. Τα έργα υποδομής που έχουν ανακοινωθεί θα υλοποιηθούν παρά τις αυξήσεις του πληθωρισμού ή των επιτοκίων. Ο άνθρακας θα έχει υψηλή ζήτηση τουλάχιστον όσο οι τιμές του αργού πετρελαίου και του φυσικού αερίου είναι σε υψηλά επίπεδα και ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει αλλάξει το θαλάσσιο εμπόριο με τρόπο που νέες διαδρομές και τονομίλια έχουν προστεθεί στα δρομολόγια της ναυτιλίας.
Δεξαμενόπλοια
-Η αγορά δεξαμενόπλοιων πιθανότατα θα συνεχίσει αρκετά ισχυρή το 2023, καθώς το χαμηλό βιβλίο παραγγελιών εγγυάται λίγο πολύ περιορισμένη προσφορά νέων πλοίων, ενώ οι προβλέψεις του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας αναφέρουν ότι η παγκόσμια προσφορά πετρελαίου θα δυσκολευτεί να ανταποκριθεί στη ζήτηση το 2023 και η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου το 2023 θα είναι πάνω από τα προ-πανδημικά επίπεδα στα 101,6 εκατ. βαρέλια την ημέρα.
LNG
-Τέλος, οι εταιρείες μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) θα συνεχίσουν να βρίσκονται στο προσκήνιο χωρίς να επηρεάζονται από τον πληθωρισμό και τα επιτόκια λόγω της στροφής της ευρωπαϊκής αγοράς προς το LNG, σε μια προσπάθεια να ανεξαρτητοποιηθούν από το ρωσικό φυσικό αέριο. Το μόνο πράγμα που μπορεί πραγματικά να διαταράξει και να επηρεάσει αρνητικά τη ναυτιλία όσο και την παγκόσμια οικονομία θα είναι τυχόν νέα και μακρά lockdown στην Κίνα λόγω της πολιτικής μηδενικού Covid που δεν μπορεί να προβλεφθεί.
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη