Oι οικονομίες των χωρών της Νότιας Ευρώπης – ανάμεσά τους και η Ελλάδα- θα έχουν τις καλύτερες επιδόσεις από τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, όπως εκτιμά η Oxfords Economics για φέτος, καθώς αναμένεται ισχυρή ανάκαμψη στον τουριστικό τομέα, σε συνδυασμό με τη διαφορά που εκτιμάται ότι θα υπάρξει μεταξύ της δραστηριότητας των υπηρεσιών που επιδεικνύουν σημαντική αντοχή και ενός πιο εξασθενημένου βιομηχανικού τομέα.
Ο τουρισμός «κλειδί» για Ελλάδα, Ισπανία και Πορτογαλία
Οι χώρες που υπερέχουν στον παραδοσιακό τουρισμό, όπως η Ισπανία, η Ελλάδα και η Πορτογαλία, θα είναι από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες οικονομίες της ευρωζώνης φέτος με βάση τις προβλέψεις του Oxfords Economics. Γενικότερα, η ισχυρή επιστροφή της «κοινωνικής» κατανάλωσης μετά από δύο χρόνια περιορισμών και lockdowns θα οδηγήσει επίσης στην ανάπτυξη σε αυτές τις χώρες, δεδομένης της οικονομικής τους δομής.
Παρά τον μεγάλο τουριστικό της τομέα, οι προοπτικές της Ιταλίας δεν είναι τόσο θετικές, καθώς η χώρα είναι η δεύτερη μεγαλύτερη βιομηχανική οικονομία στην ήπειρο και ως εκ τούτου θα επηρεαστεί περισσότερο από τους «αντίθετους ανέμους» που πλήττουν τον βιομηχανικό κλάδο.
Ο ρόλος του Next Generation
Ο άλλος κύριος παράγοντας που στηρίζει αυτήν την απόκλιση είναι η προοπτική μεγάλης αύξησης των κρατικών επενδύσεων φέτος λόγω της διάθεσης κεφαλαίων στο πλαίσιο του προγράμματος ανάκαμψης της ΕΕ Next Generation, δεδομένου ότι οι οικονομίες του Νότου θα είναι από τους μεγαλύτερους αποδέκτες αυτών των κεφαλαίων. Αλλά πέρα από αυτό, η Oxfords Economics διαπιστώνει ότι οι διαφορές στη συνολική δημοσιονομική στάση έχουν πολύ μικρή συσχέτιση με τις σχετικές επιδόσεις μεταξύ των χωρών φέτος.
Η υπεραπόδοση που αναμένεται στη Νότια Ευρώπη είναι σημαντική καθώς έρχεται σε μια περίοδο που οι επενδυτές ανησυχούν όλο και περισσότερο για την άνοδο των αποδόσεων των περιφερειακών ομολόγων. Εκτιμάται ότι οι «ούριοι άνεμοι» είναι αρκετά ισχυροί για να αντισταθμίσουν τη σύσφιξη των οικονομικών συνθηκών βραχυπρόθεσμα, αλλά προβλέπονται αυξανόμενοι κίνδυνοι για τις προοπτικές στο 2023 στην περιοχή της ευρωζώνης.
«Με τις οικονομικές προοπτικές να επιδεινώνονται ραγδαία καθώς τα προβλήματα πολλαπλασιάζονται, οι επιδόσεις του τομέα των υπηρεσιών, και ειδικότερα του τουρισμού, θα είναι το κλειδί για τη διατήρηση της οικονομίας της ευρωζώνης τα επόμενα τρίμηνα. Αυτό θα είναι κρίσιμης σημασίας για τις χώρες του ευρωπαϊκού νότου, σε μια εποχή που οι επενδυτές ανησυχούν όλο και περισσότερο για την αύξηση των αποδόσεων των ομολόγων», σχολίασε η Έιντζελ Ταβαλέρα, επικεφαλής του Europe Macro.
Latest News
O νέος «πονοκέφαλος» της Λαγκάρντ - Γιατί η ΕΚΤ «κλείνει τα αυτιά» στους traders
Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα συνεδριάζει στο τέλος του μήνα - Τι προβλέπουν οι αγορές για τα επιτόκια
Μειώθηκε απροσδόκητα ο πληθωρισμός της Βρετανίας στο 2,5%
Τα στοιχεία θα βρεθούν στο επίκεντρο της συνεδρίασης της BoE στις 6 Φεβρουαρίου που αποφασίζει για τα επιτόκια στη Βρετανία
Οι πυρκαγιές στην Καλιφόρνια κάνουν τις ανισότητες μεγαλύτερες
Ποιο ρόλο παίζουν οι μεγάλες κοινωνικές και οικονομικές ανισότητες στις εφιαλτικές πυρκαγιές στην Καλιφόρνια
Με το βλέμμα στον πληθωρισμό των ΗΠΑ οι αγορές - Ο φόβος για τα επιτόκια
Ο χρόνος ανακοίνωσης του πληθωρισμού των ΗΠΑ συμπίπτει με μια κρίσιμη στιγμή για τους επενδυτές και τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής
Γιατί η SEC μηνύει τον Ίλον Μασκ - Το «colpo grosso» με τη μετοχή του Twitter
Η SEC αναφέρει ότι ο σύμμαχος Τραμπ «κέρδισε» περίπου 150 εκατ. δολ. με το να μην αποκαλύψει εγκαίρως το μερίδιο αγορά του Twitter
Αλουμίνιο και LNG στο επόμενο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας - Τι μελετούν οι Βρυξέλλες
Η Ευρωπαϊκή Ένωση μελετά νέο πακέτο με κυρώσεις κατά της Μόσχας που θα στοχεύουν στην ενεργειακή της βιομηχανία
Πώς η Ταϊλάνδη μετατρέπεται σε πόλο έλξης παγκόσμιων επενδύσεων
Η Ταϊλάνδη έχει δηλώσει ότι διερευνά την προσφορά νέων κινήτρων για να προσελκύσει παγκόσμιες εταιρείες
H εκστρατεία των 30 δισ. για απαλλαγή των social media από τον έλεγχο των δισεκατομμυριούχων
Ηγέτες της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου ενός πρώτου επενδυτή στο Facebook, ξεκινούν μια καμπάνια για ανεξάρτητα soial media.
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες
Πώς η ΑΙ αυξάνει την χρήση του φυσικού αερίου
Οι κλιματικοί στόχοι κινδυνεύουν καθώς η Big Tech στρέφεται στο φυσικό αέριο για να τροφοδοτήσει τη ζήτηση ενέργειας