Να ευθυγραμμίσει τις πρακτικές της με τους κανόνες της ΕΕ για τη διαφήμιση και την προστασία των καταναλωτών δεσμεύτηκε η TikTok μετά τις επαφές της με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το δίκτυο των εθνικών αρχών για την προστασία των καταναλωτών. Πρόκειται στην πράξη για συμμόρφωση της πλατφόρμας με την οδηγία της ΕΕ για τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, την οδηγία για τα δικαιώματα των καταναλωτών και την οδηγία για τις αθέμιτες συμβάσεις.
Αυτός ο διάλογος άνοιξε αρχικά από καταγγελία της Ευρωπαϊκής Οργάνωσης Καταναλωτών (BEUC). Τον Φεβρουάριο του 2021, η BEUC σήμανε συναγερμό σχετικά με ορισμένες προβληματικές πρακτικές του TikTok που παραβίαζαν τους κανόνες της ΕΕ για τους καταναλωτές. Ενδεικτικά, η BEUC είχε διαπιστώσει ότι η πλατφόρμα κοινωνικών μέσων δεν προστατεύει τα παιδιά από κρυφές διαφημίσεις και ακατάλληλο περιεχόμενο.
Μετά την καταγγελία, η Επιτροπή, μαζί με τις αρχές προστασίας του καταναλωτή και υπό την ηγεσία των ιρλανδικών και σουηδικών αρχών καταναλωτών, ξεκίνησε διάλογο με την TikTok.
Συνοπτικά οι δεσμεύσεις
· Οι χρήστες μπορούν πλέον να αναφέρουν διαφημίσεις και προσφορές που θα μπορούσαν ενδεχομένως να ενθαρρύνουν ή να εξαπατήσουν τα παιδιά να αγοράσουν αγαθά ή υπηρεσίες.
· Το επώνυμο περιεχόμενο συμμορφώνεται πλέον με μια πολιτική που προστατεύει τους χρήστες, η οποία απαγορεύει την προώθηση ακατάλληλων προϊόντων και υπηρεσιών, όπως το αλκοόλ, τα προγράμματα «γρήγορα πλουτισμού» και τα τσιγάρα.
· Οι χρήστες καλούνται να ενεργοποιήσουν μια εναλλαγή όταν δημοσιεύουν περιεχόμενο με λεζάντες με συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά που σχετίζονται με την επωνυμία, όπως #ad ή #sponsored.
· Εάν ένας χρήστης έχει περισσότερους από 10.000 ακόλουθους, τα βίντεό του ελέγχονται από το TikTok σύμφωνα με την Πολιτική επώνυμου περιεχομένου και τις Οδηγίες κοινότητας για να διασφαλιστεί ότι το περιεχόμενο είναι κατάλληλο.
· Οι πολιτικές διευκρινίζουν τον τρόπο αγοράς και χρήσης νομισμάτων και τα αναδυόμενα παράθυρα θα παρέχουν την εκτιμώμενη τιμή σε τοπικά νομίσματα. Οι καταναλωτές επιτρέπεται να υπαναχωρήσουν εντός 14 ημερών από την αγορά και το ιστορικό αγορών τους είναι επίσης διαθέσιμο.
· Οι πολιτικές διευκρινίζουν επίσης πώς να λαμβάνονται ανταμοιβές από το TikTok και πώς να αποστέλλονται δώρα, για τα οποία οι χρήστες θα μπορούν να υπολογίζουν εύκολα την τιμή τους.
· Η επί πληρωμή διαφήμιση σε βίντεο θα πιστοποιείται με μια νέα ετικέτα, η οποία θα ελεγχθεί ως προς την αποτελεσματικότητα από τρίτο μέρος.
· Οι χρήστες μπορούν να αναφέρουν μυστικό επώνυμο περιεχόμενο και θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες για τα hashtags και τις ετικέτες.
Ο Επίτροπος Δικαιοσύνης, Ντιντιέ Ρέιντερς, δήλωσε: «Όλες οι πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης πρέπει να τηρούν τους κανόνες και να διασφαλίζουν ότι οι καταναλωτές μπορούν να προσδιορίσουν εύκολα το εμπορικό περιεχόμενο, ακόμη και όταν προωθείται από influencers. Χαιρετίζουμε τη δέσμευση της TikTok για περισσότερη διαφάνεια στον τρόπο λειτουργίας της επιχειρηματικής της δραστηριότητας. Χάρη στον διάλογό μας, οι καταναλωτές θα μπορούν να εντοπίζουν όλα τα είδη διαφημίσεων στις οποίες εκτίθενται όταν χρησιμοποιούν αυτή την πλατφόρμα. Παρά τη σημερινή δέσμευση, θα συνεχίσουμε να παρακολουθούμε την κατάσταση στο μέλλον, δίνοντας ιδιαίτερη προσοχή στις επιπτώσεις στους νέους χρήστες».
Επόμενα βήματα
Το Δίκτυο Συνεργασίας για την Προστασία των Καταναλωτών (CPC) θα παρακολουθεί ενεργά την υλοποίηση αυτών των δεσμεύσεων, το 2022 και μετά. Οι Αρχές Προστασίας Δεδομένων θα παραμείνουν αρμόδιες για την αξιολόγηση της συμμόρφωσης των νέων πολιτικών και πρακτικών της εταιρείας με τους κανόνες προστασίας δεδομένων της ΕΕ.
Οι αρχές προστασίας καταναλωτών θα παρακολουθούν και θα αξιολογούν ιδίως τη συμμόρφωση όπου εξακολουθούν να υπάρχουν ανησυχίες, όπως εάν υπάρχει επαρκής σαφήνεια σχετικά με την κατανόηση των εμπορικών πτυχών των πρακτικών του TikTok από τα παιδιά. Για παράδειγμα, όσον αφορά την εξατομικευμένη διαφήμιση, υπό το πρίσμα των πρόσφατα δημοσιευμένων «5 βασικών αρχών της δίκαιης διαφήμισης στα παιδιά».
Το CPC θα ελέγχει επίσης προσεκτικά το αποτέλεσμα της δοκιμής των ετικετών, καθώς και την εφαρμογή τους, καθώς και την επάρκεια της εμφάνισης της εκτιμώμενης τιμής μονάδας ανά νόμισμα υπολογιζόμενης σε τοπικό νόμισμα κατά την αποστολή ενός δώρου. Επιπλέον, μπορούν να δρομολογηθούν δράσεις σε εθνικό επίπεδο για να διασφαλιστεί ότι τηρούνται τα πρότυπα της ΕΕ και να διασφαλιστεί ότι όλες οι πλατφόρμες συμμορφώνονται με τους ίδιους κανόνες.
Latest News
Τα μεγαλύτερα έσοδα από το 1994 κατέγραψε το 2024 η TSMC
Οι μετοχές της TSMC που είναι εισηγμένες στο χρηματιστήριο της Ταϊβάν έχουν αυξηθεί κατά 88% τους τελευταίους 12 μήνες
Οι ΗΠΑ ξεκινούν έρευνα για την τεχνολογία «έξυπνης κλήσης» χωρίς οδηγό της Tesla
Οι αρχές θεωρούν ότι τα αυτοκίνητα της Tesla εξοπλισμένα με αυτό το λογισμικό έχουν προβλήματα αναγώρισης αντικειμένων και σταθμευμένων οχημάτων
Μια ακόμη από τις Big Tech, η Microsoft προσφέρει ενα εκατ. δολ. για την ορκωμοσία Τράμπ
Microsoft, Google, Meta και Amazon έχουν δώσει ή πρόκειται να συμβάλλουν. με ένα εκατ. δολ η κάθε μια, στο ταμείο για την ορκωμοσία Τράμπ
Τα μοντέλα ΑΙ... ξέμειναν από ανθρώπινα δεδομένα - Τι προβλέπει ο Μασκ
Το σωρευτικό άθροισμα της ανθρώπινης γνώσης έχει εξαντληθεί στην εκπαίδευση μοντέλων για την τεχνητή νοημοσύνη
Απώλειες 200.000 θέσεων εργασίας φέρνει η AI στη Wall Street
Ποια τμήματα των παγκόσμιων τραπεζών θα επηρεαστούν περισσότερο από την Τεχνητή Νοημοσύνη
Το δώρο του Ζάκερμπεργκ στον Τραμπ και η αμήχανη Ευρώπη
Η απόφαση της Meta να καταργήσει το fact checking ικανοποιεί τις επιθυμίες του Τραμπ και θέτει υπό πίεση τους Ευρωπαίους
Δόθηκαν 105.000 ευρώ το 2024 σε startups μέσω του EIT Digital Venture
Το συνολικό ποσό για τα 7 χρόνια του προγράμματος να ανέρχεται πλέον σε €765.000 στηρίζοντας συνολικά 53 startups
Το Facebook επιτρέπει τη χρήση του όρου «αντικείμενα οικιακής χρήσης» για τις γυναίκες
Στην προσπάθειά του να προσεγγίσει τον Τραμπ, το αφεντικό του Facebook Μαρκ Ζάκερμπεργκ αλλάζει άρδην τους κανόνες για τη ρητορική μίσους
Το θηριώδες ποσό που εξασφάλισε η startup που ανταγωνίζεται την OpenAI
Η startup τεχνητής νοημοσύνης Anthropic πλησιάζει σε συμφωνία για να συγκεντρώσει επιπλέον 2 δισεκατομμύρια δολάρια
Προβληματίζουν οι επιπτώσεις της ΑΙ στο online περιεχόμενο - Τι φοβάται 1 στους 2 καταναλωτές [έρευνα]
Ενα στα τρία νοικοκυριά αναζητά πιο οικονομικές υπηρεσίες σύνδεσης στο διαδίκτυο, όπως προκύπτει από παγκόσμια έρευνα της ΕΥ