![Ευρωπαϊκή Επιτροπή: Τι αλλάζει στη δραστηριότητα του Tik Tok στην ΕΕ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/05/TikTok_social_art.jpg)
Να ευθυγραμμίσει τις πρακτικές της με τους κανόνες της ΕΕ για τη διαφήμιση και την προστασία των καταναλωτών δεσμεύτηκε η TikTok μετά τις επαφές της με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το δίκτυο των εθνικών αρχών για την προστασία των καταναλωτών. Πρόκειται στην πράξη για συμμόρφωση της πλατφόρμας με την οδηγία της ΕΕ για τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, την οδηγία για τα δικαιώματα των καταναλωτών και την οδηγία για τις αθέμιτες συμβάσεις.
Αυτός ο διάλογος άνοιξε αρχικά από καταγγελία της Ευρωπαϊκής Οργάνωσης Καταναλωτών (BEUC). Τον Φεβρουάριο του 2021, η BEUC σήμανε συναγερμό σχετικά με ορισμένες προβληματικές πρακτικές του TikTok που παραβίαζαν τους κανόνες της ΕΕ για τους καταναλωτές. Ενδεικτικά, η BEUC είχε διαπιστώσει ότι η πλατφόρμα κοινωνικών μέσων δεν προστατεύει τα παιδιά από κρυφές διαφημίσεις και ακατάλληλο περιεχόμενο.
Μετά την καταγγελία, η Επιτροπή, μαζί με τις αρχές προστασίας του καταναλωτή και υπό την ηγεσία των ιρλανδικών και σουηδικών αρχών καταναλωτών, ξεκίνησε διάλογο με την TikTok.
Συνοπτικά οι δεσμεύσεις
· Οι χρήστες μπορούν πλέον να αναφέρουν διαφημίσεις και προσφορές που θα μπορούσαν ενδεχομένως να ενθαρρύνουν ή να εξαπατήσουν τα παιδιά να αγοράσουν αγαθά ή υπηρεσίες.
· Το επώνυμο περιεχόμενο συμμορφώνεται πλέον με μια πολιτική που προστατεύει τους χρήστες, η οποία απαγορεύει την προώθηση ακατάλληλων προϊόντων και υπηρεσιών, όπως το αλκοόλ, τα προγράμματα «γρήγορα πλουτισμού» και τα τσιγάρα.
· Οι χρήστες καλούνται να ενεργοποιήσουν μια εναλλαγή όταν δημοσιεύουν περιεχόμενο με λεζάντες με συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά που σχετίζονται με την επωνυμία, όπως #ad ή #sponsored.
· Εάν ένας χρήστης έχει περισσότερους από 10.000 ακόλουθους, τα βίντεό του ελέγχονται από το TikTok σύμφωνα με την Πολιτική επώνυμου περιεχομένου και τις Οδηγίες κοινότητας για να διασφαλιστεί ότι το περιεχόμενο είναι κατάλληλο.
· Οι πολιτικές διευκρινίζουν τον τρόπο αγοράς και χρήσης νομισμάτων και τα αναδυόμενα παράθυρα θα παρέχουν την εκτιμώμενη τιμή σε τοπικά νομίσματα. Οι καταναλωτές επιτρέπεται να υπαναχωρήσουν εντός 14 ημερών από την αγορά και το ιστορικό αγορών τους είναι επίσης διαθέσιμο.
· Οι πολιτικές διευκρινίζουν επίσης πώς να λαμβάνονται ανταμοιβές από το TikTok και πώς να αποστέλλονται δώρα, για τα οποία οι χρήστες θα μπορούν να υπολογίζουν εύκολα την τιμή τους.
· Η επί πληρωμή διαφήμιση σε βίντεο θα πιστοποιείται με μια νέα ετικέτα, η οποία θα ελεγχθεί ως προς την αποτελεσματικότητα από τρίτο μέρος.
· Οι χρήστες μπορούν να αναφέρουν μυστικό επώνυμο περιεχόμενο και θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες για τα hashtags και τις ετικέτες.
Ο Επίτροπος Δικαιοσύνης, Ντιντιέ Ρέιντερς, δήλωσε: «Όλες οι πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης πρέπει να τηρούν τους κανόνες και να διασφαλίζουν ότι οι καταναλωτές μπορούν να προσδιορίσουν εύκολα το εμπορικό περιεχόμενο, ακόμη και όταν προωθείται από influencers. Χαιρετίζουμε τη δέσμευση της TikTok για περισσότερη διαφάνεια στον τρόπο λειτουργίας της επιχειρηματικής της δραστηριότητας. Χάρη στον διάλογό μας, οι καταναλωτές θα μπορούν να εντοπίζουν όλα τα είδη διαφημίσεων στις οποίες εκτίθενται όταν χρησιμοποιούν αυτή την πλατφόρμα. Παρά τη σημερινή δέσμευση, θα συνεχίσουμε να παρακολουθούμε την κατάσταση στο μέλλον, δίνοντας ιδιαίτερη προσοχή στις επιπτώσεις στους νέους χρήστες».
Επόμενα βήματα
Το Δίκτυο Συνεργασίας για την Προστασία των Καταναλωτών (CPC) θα παρακολουθεί ενεργά την υλοποίηση αυτών των δεσμεύσεων, το 2022 και μετά. Οι Αρχές Προστασίας Δεδομένων θα παραμείνουν αρμόδιες για την αξιολόγηση της συμμόρφωσης των νέων πολιτικών και πρακτικών της εταιρείας με τους κανόνες προστασίας δεδομένων της ΕΕ.
Οι αρχές προστασίας καταναλωτών θα παρακολουθούν και θα αξιολογούν ιδίως τη συμμόρφωση όπου εξακολουθούν να υπάρχουν ανησυχίες, όπως εάν υπάρχει επαρκής σαφήνεια σχετικά με την κατανόηση των εμπορικών πτυχών των πρακτικών του TikTok από τα παιδιά. Για παράδειγμα, όσον αφορά την εξατομικευμένη διαφήμιση, υπό το πρίσμα των πρόσφατα δημοσιευμένων «5 βασικών αρχών της δίκαιης διαφήμισης στα παιδιά».
Το CPC θα ελέγχει επίσης προσεκτικά το αποτέλεσμα της δοκιμής των ετικετών, καθώς και την εφαρμογή τους, καθώς και την επάρκεια της εμφάνισης της εκτιμώμενης τιμής μονάδας ανά νόμισμα υπολογιζόμενης σε τοπικό νόμισμα κατά την αποστολή ενός δώρου. Επιπλέον, μπορούν να δρομολογηθούν δράσεις σε εθνικό επίπεδο για να διασφαλιστεί ότι τηρούνται τα πρότυπα της ΕΕ και να διασφαλιστεί ότι όλες οι πλατφόρμες συμμορφώνονται με τους ίδιους κανόνες.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![InvestAI: Ευρωπαϊκές επενδύσεις 200 δισ. ευρώ στην τεχνητή νοημοσύνη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/ot_ai2-600x352.png)
Ευρωπαϊκές επενδύσεις 200 δισ. ευρώ στην τεχνητή νοημοσύνη
Την πρωτοβουλία InvestAI για την κινητοποίηση 200 δισεκατομμυρίων ευρώ για επενδύσεις στην τεχνητή νοημοσύνη ανακοίνωσε σήμερα η πρόεδρος της Κομισιόν, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν
![ICEYE: Συνεργασία με την SATIM στην ανάλυση εικόνων SAR με χρήση AI](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/PR_Satim-x-ICEYE-600x422.png)
Συνεργασία ICEYE και SATIM στην ανάλυση εικόνων SAR με χρήση AI
Η ICEYE και η SATIM θα ενισχύσουν τη χρήση δεδομένων SAR συνδυάζοντας δορυφορικές εικόνες SAR και προηγμένες λύσεις ανάλυσης
![Παπαδόπουλος (Witside): Μας ενδιαφέρουν οι στρατηγικές συνεργασίες, όχι η εξαγορά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Xristos-Papadopoulos-WITSIDE_image-1-600x494.jpeg)
Παπαδόπουλος (Witside): Μας ενδιαφέρουν οι στρατηγικές συνεργασίες, όχι η εξαγορά
Οι εξαγορές στην ευρύτερη αγορά της Πληροφορικής θα συνεχιστούν, εκτίμησε ο Χρήστος Παπαδόπουλος, CEO και ιδιοκτήτης της Witside
![NXP: Με 307 εκατ. δολ. αποκτά την Kinara, που αναπτύσσει τεχνολογία νευρωνικών μονάδων επεξεργασίας (NPUs)](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Eindhoven-Netherlands-600x338.jpg)
Νέα εξαγορά απο την NXP - Αποκτά για 307 εκατ. δολ. εταιρεία που αναπτύσσει NPUs
Είναι η τρίτη εξαγορά για την ολλανδική εταιρεία NXP Semiconductors - Είχαν προηγηθεί η TTTech Auto (625 εκατ.δολ) και η Aviva Links για 242,5 εκατ.δολ.
![Μασκ: Προσφορά «μαμούθ» 97,4 δισ. δολάρια για την OpenAI](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/06/mask-1-600x400.jpg)
Προσφορά «μαμούθ» 97,4 δισ. δολαρίων από Μασκ για την OpenAI - Τι απάντησε ο Άλτμαν
Τι περιλαμβάνει η προσφορά - Οι παλιοί συνεργάτες Σαμ Άλτμαν και Μασκ «κοντράρονται» ήδη στα δικαστήρια για την κατεύθυνση της εταιρείας
![Μητσοτάκης: Επαφές με εταιρείες τεχνολογίας στη Σύνοδο AI στο Παρίσι – Στο επίκεντρο τα data centers](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/sdf-600x400.jpg)
Επαφές Μητσοτάκη με εταιρείες τεχνολογίας στη Σύνοδο AI στο Παρίσι - Στο επίκεντρο τα data centers
Σύμφωνα με πηγές της κυβέρνησης είχε συνάντηση μεταξύ άλλων με τον Demis Hassabis, Νομπελίστα, συνιδρυτή και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Deepmind, εταιρείας η οποία ανήκει στην Google
![Βρετανός θέλει να αγοράσει τη χωματερή όπου έχασε 700 εκατ. ευρώ σε bitcoin](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/2017-11-27T182719Z_121180323_RC111A62D430_RTRMADP_3_BLOCKCHAIN-REGULATION-TOKENS-600x400.jpg)
Βρετανός θέλει να αγοράσει τη χωματερή όπου έχασε 700 εκατ. ευρώ σε bitcoin
Σκληρός δίσκος με 8.000 bitcoin κατέληξε στα σκουπίδια πριν από 11 χρόνια. Η αναζήτηση ακόμα δεν έχει ξεκινήσει.
![Εμανουέλ Μακρόν: Αγοράστε γαλλική και ευρωπαϊκή τεχνητή νοημοσύνη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/MAKRO-600x400.jpeg)
Μακρόν: Αγοράστε γαλλική και ευρωπαϊκή τεχνητή νοημοσύνη
Χρειάζεται «οικονομικός πατριωτισμός» κατά τον πρόεδρο της Γαλλίας, που θα επενδύσει 109 δισ. ευρώ στην ΑΙ
![Oumi: Οι Έλληνες που θέλουν να φτιάξουν το αντίπαλο δέος της DeepSeek](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_oumi_greek_team-600x352.png)
Οι Έλληνες που θέλουν να φτιάξουν το αντίπαλο δέος της DeepSeek - Τι είναι το OumiAI
H Oumi αποσκοπεί στο να γίνει η πρώτη πραγματικά ανοιχτή πλατφόρμα τεχνητής νοημοσύνης - Τι λέει ο Έλληνας CEO στο Ot.gr
![Μασκ: Γιατί το δικό του AΙ τον θεωρεί κακό άνθρωπο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/Grok-600x364.png)
Πως κρίνει τον Ίλον Μασκ η ίδια του η δημιουργία
Το Grok AI που αναπτύχθηκε από την εταιρεία xAI του Ίλον Μασκ φαίνεται να έχει μερικά προβλήματα με τον δημιουργό του