
Στα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας που καταδεικνύουν τη δυναμική πορεία του τουρισμού για τη φετινή περίοδο αναφέρθηκε ο Υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ.
Όπως υπογράμμισε ο Υπουργός Τουρισμού, τον Απρίλιο του 2022 σημειώνεται αύξηση 20% των ταξιδιωτικών εισπράξεων σε σχέση με τον Απρίλιο του 2019. Όπως πρόσθεσε, δε, πρόκειται για μία επίδοση που μεταφράζεται σε αύξηση κατά σχεδόν 100 εκατ. ευρώ συγκριτικά με τον Απρίλιο του 2019, χρονιά-ορόσημο για το ελληνικό τουριστικό προϊόν.
«Η επιτυχημένη διαχείριση της πανδημίας, ειδικά στα πρώτα κύματα, είχε ως αποτέλεσμα το rebranding της χώρας μας στο εξωτερικό. Ο Πρωθυπουργός ταξίδεψε σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του πλανήτη, προμοτάροντας μία νέα εικόνα για την Ελλάδα, γεγονός που ερχόμαστε να το πιστωθούμε -όπως όλα δείχνουν- κατά τη φετινή τουριστική περίοδο», τόνισε ο κ. Κικίλιας.
Όπως επισήμανε ο Υπουργός Τουρισμού, τα στοιχεία αυτά δεν είναι τυχαία, καθώς αποτελούν αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς, σωστής προετοιμασίας και συντονισμένης προσπάθειας όλων των εμπλεκόμενων φορέων. «Εμείς υπηρετήσαμε με τη στρατηγική μας, από τον χειμώνα, δύο βασικούς στόχους. Πρώτον, την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και δεύτερον την αύξηση των εσόδων από τον τουρισμό. Αυτή τη στιγμή, το τουριστικό brand “Ελλάδα” είναι 5ο στον κόσμο. Και αυτό δεν έχει γίνει απλώς επειδή είμαστε μία όμορφη χώρα. Έχει γίνει με πολύ μεγάλη προσπάθεια και σκληρή δουλειά του δημόσιου τομέα, του ιδιωτικού τομέα, του ΕΟΤ, της Marketing Greece, των ανθρώπων που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό, των Πρεσβειών μας και των Προξενείων μας, των γραφείων του ΕΟΤ στο εξωτερικό, της Ελληνικής Κυβέρνησης συνολικά».
Αναφερόμενος στα στοιχεία από τις πρώτες αφίξεις, ο κ. Κικίλιας στάθηκε στην ιδιαίτερη δυναμική που επιδεικνύει ο κλάδος της κρουαζιέρα, καθώς και στις αφίξεις τουριστών από τις ΗΠΑ, οι οποίες μέχρι το τέλος της σεζόν αναμένεται να ξεπεράσουν τις 500.000, μόνο μέσω των 9 απευθείας πτήσεων ημερησίως από τα μεγαλύτερα αεροδρόμια της Αμερικής στο «Ελευθέριος Βενιζέλος». «Οι αφίξεις από την Αμερική είναι ένα τεράστιο “success-story” για τη φετινή χρονιά, από τις 7 Μαρτίου όταν και ξεκίνησε η πρώτη απευθείας πτήση από τις ΗΠΑ προς την Ελλάδα. Και στους αριθμούς αυτούς δεν συνυπολογίζουμε τους επισκέπτες που έρχονται στη χώρα μας μέσω πτήσεων transit, από Λονδίνο, Φρανκφούρτη, Άμστερνταμ ή από οπουδήποτε αλλού», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Όπως επανέλαβε ο Υπουργός Τουρισμού, ο τουρισμός αποτελεί τη λαϊκή οικονομία της χώρας, καθώς το εισόδημα από το τουριστικό προϊόν καταλήγει αδιαμεσολάβητα στη μέση ελληνική οικογένεια. «Όλοι έχουν να κερδίσουν από τον τουρισμό. Και αυτό γιατί, ο τουρισμός αφορά τη μέση ελληνική επιχείρηση, αφορά τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, τον εμπορικό κόσμο, αφορά όλα τα επαγγέλματα που σχετίζονται -άμεσα ή έμμεσα- με το τουριστικό μας προϊόν: από την αγροτική παραγωγή μέχρι τον κλάδο των υποδομών και τον κατασκευαστικό τομέα που περιλαμβάνει περίπου 80 επαγγέλματα. Και το κέρδος θα πρέπει να επιμερίζεται σε όλους τους συμπολίτες μας, οι οποίοι και παλεύουν και μοχθούν για το τουριστικό μας προϊόν, όλα αυτά τα χρόνια», σημείωσε.
Τέλος, ο κ. Κικίλιας αναφέρθηκε στη σημαντική ώθηση που δίνει ο τουρισμός και στην προσέλκυση νέων επενδύσεων. Όπως είπε χαρακτηριστικά, πλέον όλοι μεγάλοι παίκτες της αγοράς βρίσκονται στην Ελλάδα, υλοποιώντας ή έχοντας ήδη δρομολογήσει στρατηγικές επενδύσεις που σχετίζονται με τον τουριστικό κλάδο. «Στο ασταθές πλαίσιο στο οποίο ζούμε αυτή τη στιγμή σε παγκόσμιο επίπεδο, ο τουρισμός αποδεικνύεται το ισχυρό “χαρτί” της χώρας μας, καθώς φέρνει χρήμα στην αγορά, ενισχύει την εθνική οικονομία, δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας και στηρίζει τη μέση ελληνική οικογένεια», κατέληξε ο Υπουργός Τουρισμού.


Latest News

Ποιοι τουρίστες προτιμούν την Ελλάδα - Πόσα ξόδεψαν πέρυσι
Ακόμη μια χρονιά με υψηλές επιδόσεις κατέγραψε ο ελληνικός τουρισμός - Το 2024 οι ταξιδιωτικές εισπράξεις αυξήθηκαν κατά 5,4% και διαμορφώθηκαν στα 21,7 δισ. ευρώ

Μπαράζ επενδύσεων από την Hilton - Ανοίγει τρία νέα ξενοδοχεία στην Αθήνα
Στο τουριστικό προϊόν της Αθήνας επενδύει η Hilton - Για ψήφο εμπιστοσύνης στην Ελλάδα μίλησε ο επικεφαλής της εταιρείας

Τριπλό ρεκόρ για τον τουρισμό στην Αθήνα - Οι επισκέπτες, οι τιμές στα ξενοδοχεία και οι ξένες αλυσίδες
Άγγιξαν τα 8 εκατομμύρια οι ξένοι επισκέπτες στην Αθήνα, ενώ 11 επιπλέον διεθνή ξενοδοχεία εισήλθαν στην πρωτεύουσα

Ξαναγράφοντας το τουριστικό στόρι της Σαντορίνης - Τα 6 βήματα για να αλλάξει πίστα
Οι προκλήσεις για τη Σαντορίνη και πώς μπορεί να αναβαθμιστεί το τουριστικό προϊόν - Έρευνα του Ινστιτούτου ΕΝΑ

Η κοινοπραξία ΑΒΑΞ - Μπαλλιάν ανακαινίζει το ξενοδοχείο Athenaeum InterContinental
Στα 43,7 εκατ. ευρώ ο προϋπολογισμός της κοινοπραξίας ΑΒΑΞ-ΜΠΑΛΙΑΝ
![Τουρισμός: Τα απανωτά ρεκόρ και ο αστερίσκος της Σαντορίνης – Το στοίχημα της σεζόν [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/tourismos-600x401.jpg)
Τα απανωτά ρεκόρ και ο αστερίσκος της Σαντορίνης – Το στοίχημα του τουρισμού [πινακες]
Αβεβαιότητα προκαλεί η σεισμική δραστηριότητα στη Σαντορίνη - Τι εκτιμούν παράγοντες του τουρισμού για την πορεία της φετινής σεζόν

Στον Προκοπίου περνά ο έλεγχος του Αστέρα Βουλιαγμένης - Το χρονικό του deal
Ο Έλληνας εφοπλιστής εξαγοράζει σύμφωνα με πληροφορίες το υπόλοιπο 77% του Αστέρα Βουλιαγμένης από τους Άραβες μετόχους της Jermyn Street Real Estate Fund
![Αεροδρόμια: «Πέταξε» η επιβατική κίνηση – Άνοδος 12,6% τον Ιανουάριο του 2025 [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_touristas_aerodromio-600x352.png)
«Πέταξε» η επιβατική κίνηση τον Ιανουάριο [πίνακες]
Τι δείχνουν τα στατιστικά στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας για την κίνηση στα αεροδρόμια

Πόσα κερδίζει η Κέρκυρα από την κρουαζιέρα - Τι βαθμό βάζουν οι τουρίστες στο νησί
Τα οφέλη στην τοπική οικονομία από την κρουαζιέρα αποτυπώνει μελέτη που παρουσιάσθηκε σε συνέδριο του ΟΛΚΕ στην Κέρκυρα

Πόση αύξηση θα πάρουν 150 χιλ. εργαζόμενοι στα ξενοδοχεία – Τι προβλέπει η νέα συλλογική σύμβαση
H νέα κλαδική συλλογική σύμβαση εργασίας στα ξενοδοχεία έχει διάρκεια 2 έτη - αφορά 10.550 περίπου επιχειρήσεις και σχεδόν 150.000 εργαζομένους