H εξάπλωση της ηλεκτροκίνησης και η ανάγκη για χαμηλότερες εκπομπές ρύπων αλλάζουν τα δεδομένα ακόμη και για παραδοσιακές μάρκες σπορ πολυτελών αυτοκινήτων όπως είναι η Ferrari.

Η ιταλική εταιρεία αποφάσισε ότι πριν από το 2030 θα έχει κάνει το 40% των μοντέλων της πλήρως ηλεκτρικά σε μια προσπάθεια να εξισορροπήσει την ανάγκη μείωσης των εκπομπών ρύπων, αλλά και να διατηρήσει τη φήμη της που έχτισε ως κατασκευάστρια μοντέλων με παραδοσιακούς κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Η εταιρεία αποκάλυψε ότι μέχρι το 2030 το 40% των οχημάτων της θα κινούνται μόνο με μπαταρία, ακόμη 40% θα είναι υβριδικά και το υπόλοιπο 20% θα κινείται με παραδοσιακούς κινητήρες εσωτερικής καύσης. Στόχος είναι για την εταιρεία από το Μαρανέλο να έχει ουδέτερες καθαρές εκπομπές άνθρακα μέσα στα επόμενα χρόνια. Σήμερα μόλις το 20% των μοντέλων της είναι υβριδικά και δεν διαθέτει ηλεκτρικό μοντέλο. Η ιταλική εταιρεία θα ξεκινήσει αυτή την πολύ σημαντική στροφή προς την ηλεκτροκίνηση, μετατρέποντας το ιστορικό της εργοστάσιο στη Βόρεια Ιταλία σε κόμβο κατασκευής για οχήματα με μπαταρία, υπογραμμίζοντας το γεγονός ότι ακόμη και οι πιο καθαρόαιμοι κατασκευαστές κινητήρων εσωτερικής καύσης αγκαλιάζουν το μέλλον που είναι ηλεκτρικό.

Επενδύσεις

Η Ferrari θα επενδύσει περίπου 4,4 δισ. ευρώ για την ανάπτυξη πλήρως ηλεκτρικών και υβριδικών μοντέλων που θα αποτελούν συνολικά το 60% του χαρτοφυλακίου της έως το 2026, δήλωσε η ίδια η εταιρεία κατά τη διάρκεια παρουσίασης των σχεδίων της στους επενδυτές η οποία περιελάμβανε νέα πρόβλεψη για υψηλότερα κέρδη.

Η Ferrari αναμένει ότι τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα αποτελούν το 5% των πωλήσεων το 2025 και το 40% το 2030. Τα υβριδικά μοντέλα θα αποτελούν το 55% των πωλήσεων το 2025 από 20% το 2021, πριν πέσουν στο 40% το 2030.

«Εχουμε όλες τις δεξιότητες, όλο το κεφάλαιο, για να διαχειριστούμε με επιτυχία τον μετασχηματισμό προς την ηλεκτροκίνηση» δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Μπενεντέτο Βίνια κατά τη διάρκεια της σχετικής παρουσίασης στο Μαρανέλο.

Ο Βίνια ανέλαβε πέρυσι το πόστο αυτό προερχόμενος από την εταιρεία μικροτσίπ STMicroelectronics, για να επιταχύνει τη μετάβαση της Ferrari μακριά από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης – και ειδικά τους 12κύλινδρους που αποτελούν το σήμα κατατεθέν της αυτοκινητοβιομηχανίας για δεκαετίες – σε μπαταρίες. Η εταιρεία συνεχίζει να έχει σημαντικά περιθώρια κέρδους, αλλά οι μετοχές της παρουσίασαν χαμηλότερες επιδόσεις πρόσφατα, εν μέρει λόγω της ανησυχίας των επενδυτών ότι η Ferrari έχει καθυστερήσει στην κούρσα της ηλεκτροκίνησης την ώρα που ανταγωνιστές πατάνε βαθιά το γκάζι προς αυτή, σημείωνε το Bloomberg.

Οι φιλοδοξίες

Παράλληλα με τις φιλοδοξίες να παρουσιάσει ηλεκτρικά μοντέλα σύντομα, η Ferrari είπε ότι τα κέρδη θα αυξηθούν μεταξύ 2,5 και 2,7 δισ. ευρώ για φέτος, από 1,5 δισ. ευρώ πέρυσι. Στοχεύει επίσης σε περιθώρια κέρδους από 38% έως 40%, από 35% όπως ανέφεραν επίσης τα στελέχη της.

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας θα χρησιμοποιεί τεχνολογία από την αγωνιστική ομάδα της Ferrari, συμπεριλαμβανομένου του ηλεκτροκινητήρα και της τεχνολογίας του πώς να μειώνονται οι απώλειες ενέργειας, σύμφωνα με τον Βίνια.

Η Ferrari πιστεύει ότι η αγωνιστική της κληρονομιά και η πρωτοπορία της στη χρήση μπαταριών σε υβριδικά υπεραυτοκίνητα θα της δώσουν προβάδισμα στην ανάπτυξη μοντέλων μόνο με μπαταρίες, ανέφεραν οι «Φαϊνάνσιαλ Τάιμς».

«Ξεκινήσαμε αυτό το ταξίδι πριν από 13 χρόνια», είπε ο Βίνια. Μέχρι το 2026, μόνο το 25% της επένδυσης της εταιρείας σε έρευνα και τεχνολογία θα διοχετεύεται σε μοντέλα που θα κινούνται μόνο με συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης. Οι υπόλοιπες επενδύσεις θα μοιράζονται μεταξύ ανάπτυξης συστημάτων κίνησης μόνο με μπαταρίες και υβριδικής τεχνολογίας.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Υπεράκτια αιολικά: Ποιες περιοχές θέτει εκτός το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Green |

Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ

Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα