H εξάπλωση της ηλεκτροκίνησης και η ανάγκη για χαμηλότερες εκπομπές ρύπων αλλάζουν τα δεδομένα ακόμη και για παραδοσιακές μάρκες σπορ πολυτελών αυτοκινήτων όπως είναι η Ferrari.
Η ιταλική εταιρεία αποφάσισε ότι πριν από το 2030 θα έχει κάνει το 40% των μοντέλων της πλήρως ηλεκτρικά σε μια προσπάθεια να εξισορροπήσει την ανάγκη μείωσης των εκπομπών ρύπων, αλλά και να διατηρήσει τη φήμη της που έχτισε ως κατασκευάστρια μοντέλων με παραδοσιακούς κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Η εταιρεία αποκάλυψε ότι μέχρι το 2030 το 40% των οχημάτων της θα κινούνται μόνο με μπαταρία, ακόμη 40% θα είναι υβριδικά και το υπόλοιπο 20% θα κινείται με παραδοσιακούς κινητήρες εσωτερικής καύσης. Στόχος είναι για την εταιρεία από το Μαρανέλο να έχει ουδέτερες καθαρές εκπομπές άνθρακα μέσα στα επόμενα χρόνια. Σήμερα μόλις το 20% των μοντέλων της είναι υβριδικά και δεν διαθέτει ηλεκτρικό μοντέλο. Η ιταλική εταιρεία θα ξεκινήσει αυτή την πολύ σημαντική στροφή προς την ηλεκτροκίνηση, μετατρέποντας το ιστορικό της εργοστάσιο στη Βόρεια Ιταλία σε κόμβο κατασκευής για οχήματα με μπαταρία, υπογραμμίζοντας το γεγονός ότι ακόμη και οι πιο καθαρόαιμοι κατασκευαστές κινητήρων εσωτερικής καύσης αγκαλιάζουν το μέλλον που είναι ηλεκτρικό.
Επενδύσεις
Η Ferrari θα επενδύσει περίπου 4,4 δισ. ευρώ για την ανάπτυξη πλήρως ηλεκτρικών και υβριδικών μοντέλων που θα αποτελούν συνολικά το 60% του χαρτοφυλακίου της έως το 2026, δήλωσε η ίδια η εταιρεία κατά τη διάρκεια παρουσίασης των σχεδίων της στους επενδυτές η οποία περιελάμβανε νέα πρόβλεψη για υψηλότερα κέρδη.
Η Ferrari αναμένει ότι τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα αποτελούν το 5% των πωλήσεων το 2025 και το 40% το 2030. Τα υβριδικά μοντέλα θα αποτελούν το 55% των πωλήσεων το 2025 από 20% το 2021, πριν πέσουν στο 40% το 2030.
«Εχουμε όλες τις δεξιότητες, όλο το κεφάλαιο, για να διαχειριστούμε με επιτυχία τον μετασχηματισμό προς την ηλεκτροκίνηση» δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Μπενεντέτο Βίνια κατά τη διάρκεια της σχετικής παρουσίασης στο Μαρανέλο.
Ο Βίνια ανέλαβε πέρυσι το πόστο αυτό προερχόμενος από την εταιρεία μικροτσίπ STMicroelectronics, για να επιταχύνει τη μετάβαση της Ferrari μακριά από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης – και ειδικά τους 12κύλινδρους που αποτελούν το σήμα κατατεθέν της αυτοκινητοβιομηχανίας για δεκαετίες – σε μπαταρίες. Η εταιρεία συνεχίζει να έχει σημαντικά περιθώρια κέρδους, αλλά οι μετοχές της παρουσίασαν χαμηλότερες επιδόσεις πρόσφατα, εν μέρει λόγω της ανησυχίας των επενδυτών ότι η Ferrari έχει καθυστερήσει στην κούρσα της ηλεκτροκίνησης την ώρα που ανταγωνιστές πατάνε βαθιά το γκάζι προς αυτή, σημείωνε το Bloomberg.
Οι φιλοδοξίες
Παράλληλα με τις φιλοδοξίες να παρουσιάσει ηλεκτρικά μοντέλα σύντομα, η Ferrari είπε ότι τα κέρδη θα αυξηθούν μεταξύ 2,5 και 2,7 δισ. ευρώ για φέτος, από 1,5 δισ. ευρώ πέρυσι. Στοχεύει επίσης σε περιθώρια κέρδους από 38% έως 40%, από 35% όπως ανέφεραν επίσης τα στελέχη της.
Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας θα χρησιμοποιεί τεχνολογία από την αγωνιστική ομάδα της Ferrari, συμπεριλαμβανομένου του ηλεκτροκινητήρα και της τεχνολογίας του πώς να μειώνονται οι απώλειες ενέργειας, σύμφωνα με τον Βίνια.
Η Ferrari πιστεύει ότι η αγωνιστική της κληρονομιά και η πρωτοπορία της στη χρήση μπαταριών σε υβριδικά υπεραυτοκίνητα θα της δώσουν προβάδισμα στην ανάπτυξη μοντέλων μόνο με μπαταρίες, ανέφεραν οι «Φαϊνάνσιαλ Τάιμς».
«Ξεκινήσαμε αυτό το ταξίδι πριν από 13 χρόνια», είπε ο Βίνια. Μέχρι το 2026, μόνο το 25% της επένδυσης της εταιρείας σε έρευνα και τεχνολογία θα διοχετεύεται σε μοντέλα που θα κινούνται μόνο με συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης. Οι υπόλοιπες επενδύσεις θα μοιράζονται μεταξύ ανάπτυξης συστημάτων κίνησης μόνο με μπαταρίες και υβριδικής τεχνολογίας.
Latest News
«Πρασινίζουν» οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους
Έκθεση της IDC υπογραμμίζει ότι οι ευρωπαϊκές τηλεπικοινωνίες έχουν ως κίνητρο το ενεργειακό κόστος, το οποίο έχει σημειώσει σημαντικές αυξήσεις τα τελευταία χρόνια
H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά
Σήμερα υπάρχουν 930.000 σημεία φόρτισης στη Βρετανία, η πλειονότητα των οποίων έχει εγκατασταθεί σε σπίτια και επαγγελματικούς χώρους
Πόσο θα ωφεληθεί η Tesla από μια εκλογή Τραμπ
Το αφεντικό της Tesla, Ιλον Μασκ, κρατάει ακόμη κλειστά τα χαρτιά του για το ποιον θα ψηφίσει
«Είπα-ξείπα» της Google για μηδενικές εκπομπές άνθρακα
Οι εκπομπές της αυξάνονται κατά 50% τα τελευταία πέντε χρόνια
Στον δείκτη FTSE4Good ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ
Οι δείκτες FTSE4Good σχεδιάστηκαν για να αξιολογούν την απόδοση εταιρειών που επιδεικνύουν ισχυρές πρακτικές σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον
Οσο πιο πολύ αργεί η στροφή στην καθαρή ενέργεια τόσο πιο δαπανηρή θα είναι - «Καμπανάκι» από ΒP
Ο κόσμος μετατοπίζεται με αργούς ρυθμούς στην πράσινη μετάβαση, από τα ορυκτά καύσιμα προς την καθαρή ενέργεια, κι αυτό θα έχει συνέπειες
Η Κλιματική Αλλαγή φέρνει άνοδο των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις
Το φθινόπωρο του 2023 αλλά και ο χειμώνας 2023 – 2024 καταγράφηκαν ως οι θερμότεροι στην Αθήνα των τελευταίων 160 ετών
Συναγερμός από τη λειψυδρία στην ΕΥΔΑΠ – Οι πρόσθετες επενδύσεις και οι αλλαγές στο καταστατικό της εισηγμένης
Η ΕΥΔΑΠ προσθέτει νέες δραστηριότητες στο καταστατικό της
Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων - Τι είπε ο Σταϊκούρας
Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι με την ενσωμάτωση των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων ανανεώθηκε το 1/3 του στόλου των οχημάτων του Οργανισμού
Το Υπερταμείο πρωταγωνιστεί στη μετάβαση προς μια βιώσιμη οικονομία
H Ελλάδα το 2024 χάρη στις επιδόσεις του Υπερταμείου ανέβηκε στη 12η θέση (16 θέσεις συγκριτικά με το 2022) στην κατάταξη του Global Sovereign Wealth Funds Scoreboard