![Containers: Σε κρίσιμη καμπή οι ναύλοι](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/06/container-ship.jpg)
Από το δεύτερο εξάμηνο του 2023 αναμένεται σημαντική αποκλιμάκωση του κόστους μεταφοράς των containers διά θαλάσσης, μετά το ράλι που καταγράφεται στους ναύλους τα τελευταία δύο χρόνια, σύμφωνα με τους ειδικούς.
Ενδεικτικά αναφέρεται ότι ο σύνθετος δείκτης του οίκου αναλύσεων Drewry, που αφορούσε το μέσο κόστος μεταφοράς ενός container 40 ποδιών (feu), έφτασε μέχρι και τα 10.375 δολ. κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ενώ το τελευταίο διάστημα παρουσιάζει μια συνεχή πτώση.
Την προηγουμένη εβδομάδα ήταν στα 7.505 δολ., ενώ ο μέσος δείκτης από την αρχή του έτους ήταν στα 8.524 δολ. και παρέμενε στα 5.078 δολ. πάνω από τον μέσο όρο των τελευταίων πέντε ετών, που είναι 3.446 για κάθε «κουτί» 40 ποδιών.
Διαβάστε επίσης: Μειώθηκε η διακίνηση containers στην Ευρώπη
Ναυτιλιακοί κύκλοι αποδίδουν την αποκλιμάκωση στην υπερπροσφορά πλοίων και μάλιστα μεγάλης μεταφορικής ικανότητας, τα οποία προγραμματίζεται να «πέσουν στο νερό» το επόμενο διάστημα. Ακόμη και αν ορισμένα παλαιότερα πλοία οδηγηθούν στα διαλυτήρια ως ασύμφορα, θεωρείται δεδομένη η αύξηση του στόλου των containerships και η υπερπροσφορά χωρητικότητας.
Ο οίκος αναλύσεων
Ο οίκος αναλύσεων Alphaliner, που παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στον κλάδο, σημειώνει ότι το συνολικό κλίμα παραμένει ανάμεικτο. Από τη μία πλευρά τα θέματα συμφόρησης των λιμανιών που επιμένουν, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι πλησιάζει η εποχή που παρατηρείται έξαρση στις μεταφορές φορτίων λόγω εποχικότητας, αναμένεται να υποστηρίξουν τη ζήτηση χωρητικότητας και τη διατήρηση των ναύλων σε πολύ υψηλά επίπεδα βραχυπρόθεσμα.
Από την άλλη πλευρά, τα σύννεφα θα αρχίσουν να συσσωρεύονται πάνω από τον κλάδο λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων και των μακροοικονομικών δεδομένων.
Η Alphaliner εστιάζει στον πληθωρισμό που επιβαρύνει ολοένα και περισσότερο τους καταναλωτές με τις συνεχώς αυξανόμενες τιμές των τροφίμων και της ενέργειας, ενώ παράλληλα αυξάνονται τα έξοδα για ταξίδια και άλλες υπηρεσίες έναντι των εξόδων για αγαθά, τάση που κυριάρχησε όσο διαρκούσαν τα lockdown.
Διαβάστε επίσης: Οι 12 μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες εμπορευματοκιβωτίων του κόσμου [Πίνακας]
Πολλές δυτικές οικονομίες καταγράφουν χαμηλούς ρυθμούς ανάπτυξης με τον κίνδυνο της ύφεσης να είναι πλέον ορατός, επηρεάζοντας την καταναλωτική συμπεριφορά. Αυτοί οι παράγοντες επιδρούν ολοένα και περισσότερο στον όγκο των φορτίων, με τον κλάδο να ανησυχεί όλο και περισσότερο για την εξέλιξη της ζήτησης τους επόμενους μήνες.
Τα δρομολόγια
Τα περισσότερα δρομολόγια Ανατολής – Δύσης συνεχίζουν να παρουσιάζουν υποχώρηση στη spot αγορά.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι όγκοι είναι μειωμένοι σε σύγκριση με έναν χρόνο πριν και είναι οριακά πάνω από το επίπεδο του 2019, πριν από την πανδημία του Covid-19.
Σημαντικό ρόλο διαδραματίζουν και οι αβεβαιότητες που δημιουργούν οι γεωπολιτικές εντάσεις, με επίκεντρο την πολεμική σύγκρουση στην Ουκρανία αλλά και τις λεκτικές αντιπαραθέσεις μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας για την Ταϊβάν.
Προς το παρόν βέβαια, σύμφωνα με την Alphaliner, αυτές οι αβεβαιότητες είναι διαχειρίσιμες, ωστόσο αυτό που φαίνεται να έρχεται σαν χιονοστιβάδα για τον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι ο μεγάλος αριθμός νεότευκτων πλοίων που αναμένεται να εμφανιστεί το 2023 και το 2024.
Πρόκειται για πλημμυρίδα χωρητικότητας που μπορεί να οδηγήσει τον κλάδο και πάλι στην περίοδο των χαμηλών ναύλων της προηγούμενης δεκαετίας πριν από την πανδημία, ειδικά εάν ο όγκος των φορτίων συνεχίσει να υποχωρεί, συμπεραίνει η Alphaliner.
Σε κάθε περίπτωση το 2022 θα είναι ένα ακόμη έτος μεγάλων κερδών για τις ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών. Σύμφωνα με τον οίκο αναλύσεων Sea-Intelligence, τα κέρδη προ φόρων και τόκων των κορυφαίων liner εταιρειών το πρώτο τρίμηνο του 2022 ανήλθαν στα 43,9 δισ. δολάρια.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ερυθρά Θάλασσα: Νέα πλήγματα Χούθι – Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/Houthi-2-768x432-1-600x338.jpg)
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
![Cosco: Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp1-600x384.jpg)
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023