
Η Ένωσις Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) χαιρετίζει την θέση που υιοθέτησε η Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, και καθιστά σαφές ότι και στη ναυτιλία ισχύει η αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει».
Οι βασικές αρχές που ενέκρινε η Επιτροπή Περιβάλλοντος (ENVI) αντικατοπτρίζονται πλήρως στην Έκθεση της Ολομέλειας, η οποία υποστηρίζεται από τη συντριπτική πλειοψηφία, καταγράφοντας μια διακομματική πολιτική συναίνεση στις ψηφοφορίες του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
Διαβάστε ακόμα: Παγκόσμια πρωτοβουλία για βιώσιμη ναυτιλία από την ΕΕΕ
Μέσω των εγκεκριμένων από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο διατάξεων, είναι πλέον σαφές ότι η αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει» θα πρέπει να εφαρμοστεί αποτελεσματικά και ότι οι φορείς της εμπορικής εκμετάλλευσης των πλοίων (commercial operators) θα πρέπει να είναι υπόλογοι για τις επιλογές τους σε ό,τι αφορά τη λειτουργία του πλοίου, τονίζει η ΕΕΕ. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αναγνώρισε, επίσης, την ανάγκη για τη δημιουργία ενός Ταμείου ειδικού για τη ναυτιλία, λαμβάνοντας υπόψη τις εξαιρετικά σύνθετες απαιτήσεις για την απανθρακοποίηση του ναυτιλιακού τομέα, ο οποίος έχει το υψηλότερο κόστος προσαρμογής σε σχέση με όλους τους άλλους τομείς της οικονομίας και των μεταφορών.
Διαβάστε ακόμα: Ο ναυλωτής θα πληρώνει… τους ρύπους
«Ηχηρό μήνυμα»
Κατόπιν του αποτελέσματος των ψηφοφοριών στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, η Πρόεδρος της ΕΕΕ, κα. Μελίνα Τραυλού, δήλωσε: «Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο με το ψήφισμά του στέλνει ένα ηχηρό μήνυμα. Καταγράφει τη θέλησή του να προωθήσει λύσεις που λαμβάνουν υπόψη τις προτάσεις του ναυτιλιακού κλάδου ως στρατηγικού εταίρου της ΕΕ».
Η ναυτιλιακή κοινότητα καλεί επίσης το Συμβούλιο της ΕΕ να υποστηρίξει την ορθή εφαρμογή της αρχής «ο ρυπαίνων πληρώνει», καθώς και την πρόταση δημιουργίας ενός ειδικού για τη ναυτιλία Ταμείου.
Η ΕΕΕ τονίζει, ακόμη ότι οι περιβαλλοντικές αρχές που έχουν θεσπισθεί βάσει του άρθρου 191 παράγραφος 2 της Συνθήκης για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΣΛΕΕ) θα πρέπει επίσης να εφαρμόζονται δεόντως στον Κανονισμό FuelEU Maritime. Αυτό σημαίνει ότι όχι μόνο οι προμηθευτές καυσίμων («επιμερισμός της ευθύνης») αλλά και οι commercial operators των πλοίων θα πρέπει να έχουν την υποχρέωση να συμμορφώνονται με τον Κανονισμό FuelEU Maritime.
Προσήλωση στην απανθρακοποίηση της ναυτιλίας
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες είναι πλήρως προσηλωμένοι στην απανθρακοποίηση της ναυτιλίας και θα συνεχίσουν να παρέχουν ουσιαστική συμβολή στους υπεύθυνους διαμόρφωσης της ναυτιλιακής πολιτικής στην ΕΕ για την επίτευξη αυτού του σκοπού, καταλήγει στην ανακοίνωση της η ΕΕΕ.


Latest News

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της Οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.

Xclusiv: Ποια πλοία πλήτονται απο τους δασμούς Τραμπ σε χάλυβα και αλουμίνιο
Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv για τους δασμούς Τραμπ και τις επιπτώσεις στη ναυτιλία

Τι θα αλλάξει από μια συμφωνία για το Ουκρανικό
Οι προβλέψεις για τον αντίκτυπο στις εμπορικές ροές και την αγορά των τάνκερ

Πράσινο φως Τραμπ σε λιμάνι στο Τέξας - Θα διακινεί 1 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ημερησίως
Το έργο στο Τέξας θα επιτρέπεη στα γιγάντια δεξαμενόπλοια VLCC να φορτώνουν έως και 85.000 βαρέλια αργού πετρελαίου την ώρα